Wat moet ik hiermee?

08-11-2019 14:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al een tijdje mee maar nu heb ik toch even jullie advies nodig.

Ik ben vier jaar samen met mijn man waarvan 1 jaar getrouwd (wonen ook sinds dan samen) Toen ik mijn man leerde kennen had hij al enkele jaren een vriendin. Hij zei dat dit enkel vriendschap was. Ik had daar geen enkel probleem mee.
Mijn man stelde me voor aan haar, ook aan haar partner. Dat contact verliep goed. Het viel me wel op dat man en zijn vriendin intiem met elkaar omgingen en elkaar ook bij het groeten en afscheid lang knuffelden. Maar ik dacht er verder niet teveel over na.
Onze relatie ging verder heel goed. Maar het bleef toch af en toe parten spelen. Ik heb man meermaals ook gevraagd of er soms meer was tussen hen maar hij bleef dit ontkennen. Merf nog hij beweerde geen contact meer te hebben met haar. Ik geloofde hem en vertrouwde hem volledig.

Tot vandaag... Mijn man was op zijn foon bezig maar hij deed geheimzinnig. Ik kon een blik werpen en zag dat hij aan het appen was met vriendin. Ik vroeg hem wat hij aan het doen was en hij antwoordde mailtje sturen naar collega. Tja ik had dus duidelijk gezien dat dit niet waar was en kreeg een heel raar buikgevoel. Ik kon er niet veel op zeggen want we waren niet alleen in de ruimte. Het voelde absoluut
niet goed en ik heb ( weet het het is zeker niet ok) in zijn foon gekeken. Ik werd misselijk van wat ik las.
Gesprekken met vriendin van jaren geleden tot op heden. Dus ook van voor en tijdens onze relatie. Er werden koosnaampjes gebruikt ( zelfde als bij mij) kusjes vlogen over en weer. Ze spraken ook regelmatig af om te knuffelen... Elkaar ophemelen, foto's sturen. Ik werd er niet goed van.
Nu zit ik er mee natuurlijk. Stomme ik. Ik heb hem er nog niet mee geconfronteerd.
Het ergste is dat hij er over liegt.
Ik laat het nu even bezinken want ik ben emotioneel en in de war.
Natuurlijk zal ik ook moeten zeggen dat ik in foon gekeken heb.
Ik voel me belogen en bedrogen. Misschien reageer ik nu overdreven maar ik kan nu niet helder nadenken.
Iemand advies hoe dit aan te pakken en hoe het gesprek aangaan?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
08-11-2019 16:37
Er wordt veel te weinig geknuffeld in deze wereld. En veel te veel gezeken.
Dat wel. Maar er wordt ook veel gejokt, en dát is nu juist waar TO terecht over valt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn mobiel betreft, ik mag die altijd inkijken. Ik neem hem soms mee in het geval dat mijn mobiel leeg is. Is vorige week nog gebeurd. Vaak laat hij zijn mobiel onbeheerd achter. Hij heeft geen geheimen voor me. Omdat ik zijn mobiel altijd mocht inkijken ging ik er vanuit dat er geen 'geheimen in stonden. Ik heb er ook nooit eerder in gekeken omdat ik geen reden had. Ik heb ook nooit eerder iets verdachts gemerkt op zijn mobiel of vreemde berichten die onverwacht toe kwamen.
oudebaas schreef:
08-11-2019 17:30
Dat wel. Maar er wordt ook veel gejokt, en dát is nu juist waar TO terecht over valt.
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk.

Als iemand over onschuldige dingen liegt om gezeik te voorkomen, kan het geen kwaad om je af te vragen om je zelf misschien niet een beetje te beknottend bezig bent, voordat je je relatie bij het grof vuil zet.

En mensen die zeggen dat ze altijd eerlijk zijn, liegen over het algemeen.
Mesenvork schreef:
08-11-2019 17:41
Wat zijn mobiel betreft, ik mag die altijd inkijken. Ik neem hem soms mee in het geval dat mijn mobiel leeg is. Is vorige week nog gebeurd. Vaak laat hij zijn mobiel onbeheerd achter. Hij heeft geen geheimen voor me. Omdat ik zijn mobiel altijd mocht inkijken ging ik er vanuit dat er geen 'geheimen in stonden. Ik heb er ook nooit eerder in gekeken omdat ik geen reden had. Ik heb ook nooit eerder iets verdachts gemerkt op zijn mobiel of vreemde berichten die onverwacht toe kwamen.
Misschien is hij gewoon van nature een knuffeldier.
Ik snap dat je daar misschien niet aan kunt wennen, maar dat gaat dan niet veranderen.
Er zijn slechtere eigenschappen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
08-11-2019 14:34
Neuken.

Vlaams zeker?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
08-11-2019 17:47
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk.

Als iemand over onschuldige dingen liegt om gezeik te voorkomen, kan het geen kwaad om je af te vragen om je zelf misschien niet een beetje te beknottend bezig bent, voordat je je relatie bij het grof vuil zet.

En mensen die zeggen dat ze altijd eerlijk zijn, liegen over het algemeen.
Wanneer er in een relatie over dingen gelogen wordt, dan zit er iets niet goed lijkt me. In een relatie is het juist belangrijk om alles te kunnen bespreken...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet je zelf heel erg goed dat het niet goed zit. Je hebt het met je eigen ogen gezien.

Je kan er toch wel op uitmaken wat er is gezegd en wat er mee bedoeld Is? Je kan toch weten of het ook seksueel getint was die gesprekken? Wat van soort foto's en informatie heb je gezien?

Heeft hij ook koosnaampjes voor zijn mannelijke vrienden? Denk het niet.

Ik denk zelf dat je het wel weet maar liever niet wilt geloven en je hoofd het liefst in het zand steekt. Wat ik kan begrijpen want je wilt liever niet weten dat je belogen en bedrogen bent.

Spreek hem er op aan en ja je hebt in zijn telefoon gekeken en wat dan nog. Hij heeft wat uit te leggen en geloof hem nou niet op zijn mooie bruine/groene/blauwe ogen.

Wat wil jij als je erachter komt dat hij je bedrogen heeft ?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
ViVLo schreef:
08-11-2019 17:02
Goede opmerking! In haar geval is wantrouwen terecht. Maar zoals jij het stelt is het ook bedoeld in gezonde relaties. Je moet inderdaad de mobiel van je vriend/vriendin kunnen pakken om even te kijken welke pizzaria open is of iets dergelijks. Het gaat ook niet specifiek om berichten checken, maar om het feit dat als je de mobiel van een ander niet kan gebruiken er iets mis is.
Ik heb sinds de vorige eeuw een prima relatie
Maar zou nooit zijn mobiel pakken (of die van de buuf, mijn moeder, 1 van de kinderen) privacy is een groot goed

En niemand komt aan mijn mobiel, ik wil met vriendinnen kunnen appen, zonder dat iemand meeleest
ViVLo schreef:
08-11-2019 16:47
Vergeet niet dat wat hij in het echt doet los staat van zijn telefoon. Hij stuurt berichten naar andere vrouwen en heeft zelfs koosnaampjes voor ze zeg je zelf. Dat hij er over liegt baart mij zorgen. Heb je toevallig in het verleden al wel eens gevraagd of je in zijn telefoon mocht kijken? zo ja hoe reageerde hij toen? De ervaring vanuit mijn eigen praktijk leert mij dat als stellen elkaar de mobiel niet toe vertrouwen er een probleem is binnen de relatie. Dit klinkt misschien heel raar, maar de mobiel geeft binnen een relatie een vorm van privacy. Op het moment dat iemand de ander de mobiel niet kan geven is het vaak zo dat diegene binnen zijn/haar kaders 'iets' te verbergen heeft.
Gut wat een onzin en lekker generaliserend weer. Mijn partner hoeft niet in mijn mobiel te kijken en ik ook niet in die van hem. Mijn mobiel is privé en alles wat daar in staat (dus ook bv gesprekken met goede vriendin) en dat wil ik graag zo houden. Heeft helemaal niks te maken met iets verbergen in welk kader ook. Als mijn vriend mijn mobiel nodig heeft om mij te kunnen vertrouwen dan kunnen we beter uit elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn al 4 jaar samen, waarvan 1 getrouwd. Hoe kan het dat jij niet eerder duidelijk je grenzen hebt aangegeven? Of misschien heb je dat wel en negeert hij ze. Wat moet ik me voorstellen bij 'afspreken om te knuffelen?'
Alle reacties Link kopieren
O, ik lees dat hij jou heeft verteld geen contact meer te hebben met haar. Dat was dus een leugen. Heeft die vriendin ook een man?
Alle reacties Link kopieren
Pak zijn koffers in en laat hem maar lekker bij haar intrekken. Hij is hier degene die de boel belazert.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin prima, maar knuffelen vind ik wel al te intiem. Je houdt er ook rekening mee dat je partner hier geen prijs op zou stellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem al gesproken?
Alle reacties Link kopieren
ViVLo schreef:
08-11-2019 16:47
Vergeet niet dat wat hij in het echt doet los staat van zijn telefoon. Hij stuurt berichten naar andere vrouwen en heeft zelfs koosnaampjes voor ze zeg je zelf. Dat hij er over liegt baart mij zorgen. Heb je toevallig in het verleden al wel eens gevraagd of je in zijn telefoon mocht kijken? zo ja hoe reageerde hij toen? De ervaring vanuit mijn eigen praktijk leert mij dat als stellen elkaar de mobiel niet toe vertrouwen er een probleem is binnen de relatie. Dit klinkt misschien heel raar, maar de mobiel geeft binnen een relatie een vorm van privacy. Op het moment dat iemand de ander de mobiel niet kan geven is het vaak zo dat diegene binnen zijn/haar kaders 'iets' te verbergen heeft.
Mwa. Mijn ex keek altijd in mijn mobiel en vond dan altijd "iets". En dat iets was dan dat ik met iemand had geappt omdat ik iets wilde kopen van marktplaats ofzo en hij dacht dat dat een minnaar was, of andere dingen die hij compleet verdraaide. Op een gegeven moment had ik mijn mobiel gelockt en zelfs een app er op gezet die een foto maakt wanneer de telefoon opent. Ik had niks te verbergen maar hij mocht echt niet in mijn telefoon kijken...

Nu heb ik geen eens een pin meer En ik weer zeker dat mijn vriend nooit in mijn tel kijkt. Maar nog steeds zou ik t niet fijn vinden als ie al mijn Whatsapp gesprekken zou lezen. Soms.mopper ik over hem naar vriendinnen ofzo... Hij mag t wel lezen maar liever niet eigelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog geen gelegenheid gehad om hem te spreken. Voor alle duidelijkheid sexueel getinte berichten waren er niet bij. Ook geen negatieve dingen over mij of onze relatie. Maar veel xjes sturen, koosnaampjes, man zegt dat ons huisdier haar mist. Hij is over een grens gegaan. Voel me tweede keus. Mocht ik het in het begin van de relatie geweten hebben ik was er niet mee verder gegaan.
Misschien overdrijf ik heel erg en moet ik het wat positiever bekijken maar mijn emoties spelen nog steeds een grote rol.
@ lia02 zij heeft al jaren een relatie daarom denk ik des te meer dat ze daarom geen relatie begonnen zijn indertijd.
Ik heb het vaak aan mijn man gevraagd maar we kregen telkens ruzie en hij zei dat ze slechts een gewone vriendin was

Wat ik nog frappant vond, hij spreekt heel negatief over zijn ex maar ze zien elkaar soms en dat zijn ze de hele dag gezellig bij elkaar... Ze hebben ook vaak contact terwijl man beweert geen contact meer te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Is er een reden om aan jezelf te twijfelen?
In OP geef je aan de dat je van begin af aan al het gevoel had dat er iets niet klopte met deze vriendschap....
Vertrouw op jezelf
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
09-11-2019 09:35
Is er een reden om aan jezelf te twijfelen?
In OP geef je aan de dat je van begin af aan al het gevoel had dat er iets niet klopte met deze vriendschap....
Vertrouw op jezelf
Misschien ben ik wel aan het dramatiseren en moet ik er wat luchtiger instaan. Dat zal ook mijn man zijn reactie zijn vermoed ik. Dat en dat ik het me inbeel en zaken zie die er niet zijn. Heb foto's genomen van sommige fragmenten van hun gesprekken zodat ik hem kan confronteren.
Alle reacties Link kopieren
Ja? Ben je een dramaqueen?

Vertrouw jezelf en laat je niks wijs maken. Je wist dit al bij kennismaking
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
09-11-2019 09:56
Ja? Ben je een dramaqueen?

Vertrouw jezelf en laat je niks wijs maken. Je wist dit al bij kennismaking
Ik zie zaken soms negatief in. Man lacht steeds alles weg en staat licht in het leven. Maar ik blijf het respectloos en achterbaks vinden.
Ik til ook zwaar aan het feit dat hij negatief over ex spreekt en dan gezellig onderonsjes met haar heeft. Klinkt een beetje tegenstrijdig. Doet hij dit om me op een dwaalspoor te brengen???
Zijn laatste keer dat hij ex zag zou hij uurtje wegblijven. Het zijn er 10 geworden zonder iets te laten horen dat hij later zou zijn. Ik sprak hem erover aan en hij begreep niet waar ik een probleem over maakte. Als excuus gebruikte hij dat hij niet weg kon komen omdat hij dat niet durfde zeggen aan ex en dat het zo gezellig was. Ik maak me steeds over alles zorgen volgens man en zie spoken....
Alle reacties Link kopieren
?
Waarom durft hij dat niet te zeggen?
Vind ik niet iets om even weg te lachen eigenlijk.

Klinkt toch echt alsof zijn prioriteiten niet helemaal goed liggen.
Vertrouw op jouw gevoel TO!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 18:59
Ik heb sinds de vorige eeuw een prima relatie
Maar zou nooit zijn mobiel pakken (of die van de buuf, mijn moeder, 1 van de kinderen) privacy is een groot goed

En niemand komt aan mijn mobiel, ik wil met vriendinnen kunnen appen, zonder dat iemand meeleest
Nou, dikke pik hoor. Als ik mijn man/vriend niet vertrouw en hij liegt dan vind ik dat een gegronde reden om te kijken.
Wat moet je anders? Een prive detective inhuren?

Ik vind dat zo'n flauwekul over die privacy.
Alle reacties Link kopieren
@justagirl

Dat dacht ik ook. Voel me tweede keus.
Door hier te schrijven en te lezen krijg ik het idee dat ik mij vergist heb en met de verkeerde man ben getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens je man zie je spoken....

Zelfde koosnaampje, liegen, lelijk doen over ex en daar wel een hele dag mee weg zijn omdat het zo gezellig is.

Volgens mij gaat je bullshit radar af maar durf je er niet naar te luisteren.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
salinarosseno schreef:
09-11-2019 10:24
Nou, dikke pik hoor. Als ik mijn man/vriend niet vertrouw en hij liegt dan vind ik dat een gegronde reden om te kijken.
Wat moet je anders? Een prive detective inhuren?

Ik vind dat zo'n flauwekul over die privacy.
als ik mijn man niet meer vertrouw
Heb ik geen bewijs nodig
Dan ben IK een zeikwijf, dat onterecht geen vertrouwen meer heeft (en dus einde oefening)
of HIJ is een respectloze achterbakse lul (dus einde oefening)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven