Wat moet ik met hem
vrijdag 8 januari 2021 om 18:45
Ik zag hier ergens een soort gelijk verhaal, maar maak toch zelf even een topic aan.
Ik zit zo met emoties, ik weet niet wat ik moet.
2jr geleden iemand ontmoet..
Meteen een aantrekkingskracht.
Hij woont in Frankrijk, ik in NL.
Ong 3u van elkaar rijden.
We zien elkaar dus niet zo vaak.
Ik ben een paar keer bij hem geweest, hij bij mij.
Het was voor beide wel duidelijk dat we niet in relatie wilden.
Maar we vinden het wel heel fijn om bij elkaar te zijn.
Hij is iemand die niets heeft met social media, is weinig aanwezig op whats app, en reageert ook altijd met weinig woorden.
Voor hem is het gewoon een middel om elkaar even kort te informeren en niet iets voor ellenlange verhalen.
Daarin tegen bellen we wel zo 1.5u.
Van de 1 op de andere dag laat hij het afweten.
Hij is bang verliefd te worden, en wil dat niet omdat hij niet in een relatie wil.
En is bang dat onze vriendschap hierdoor kapot gaat.
Hier kan ik niks mee, als hij weg blijft gaat onze vriendschap ook kapot.
Het ergste vind ik dat hij dit in een app gooit, en mij niet even belt.
Ik heb aangegeven dat dit mij raakt en ik er niet van kon slapen, en dit telefonisch te bespreken, maar dat doet hij niet.. hij reageert niet eens op mijn emotie's etc.
Het frustreert mij enorm, ik zit met emotie's en gevoelens die ik nu niet bij hem kwijt kan.
Hij loopt er gewoon voor weg.
Ik vind dat respectloos.
Als je benoemt dat wij een fijne (vreemde) vorm van vriendschap hebben, dan bespreek je dit toch fatsoenlijk?
Nu weet ik dat hij niet 1 vd stabielste personen is, en zal hij wel weer op zijn eiland zitten.
Het is nu een week geleden dat ik hem kort via de app gesproken heb.
Eergisteren heb ik hem gevraagd of het goed met hem gaat, geen reactie.
Ik moet dit los laten.
Maar het ergste van dit alles is, dat hij gewoon wegrent en niet met mij in gesprek gaat, niet even belt.
Ik vraag mij steeds af..waarom?
We hebben het zo leuk gehad, zijn samen er regelmatig op uit geweest, bij hem of mij thuis gewoon gezelligheid, wijntje, eten gemaakt.
Ik snap dit gewoon niet, en ben hier enorm verdrietig om.
Ik zit zo met emoties, ik weet niet wat ik moet.
2jr geleden iemand ontmoet..
Meteen een aantrekkingskracht.
Hij woont in Frankrijk, ik in NL.
Ong 3u van elkaar rijden.
We zien elkaar dus niet zo vaak.
Ik ben een paar keer bij hem geweest, hij bij mij.
Het was voor beide wel duidelijk dat we niet in relatie wilden.
Maar we vinden het wel heel fijn om bij elkaar te zijn.
Hij is iemand die niets heeft met social media, is weinig aanwezig op whats app, en reageert ook altijd met weinig woorden.
Voor hem is het gewoon een middel om elkaar even kort te informeren en niet iets voor ellenlange verhalen.
Daarin tegen bellen we wel zo 1.5u.
Van de 1 op de andere dag laat hij het afweten.
Hij is bang verliefd te worden, en wil dat niet omdat hij niet in een relatie wil.
En is bang dat onze vriendschap hierdoor kapot gaat.
Hier kan ik niks mee, als hij weg blijft gaat onze vriendschap ook kapot.
Het ergste vind ik dat hij dit in een app gooit, en mij niet even belt.
Ik heb aangegeven dat dit mij raakt en ik er niet van kon slapen, en dit telefonisch te bespreken, maar dat doet hij niet.. hij reageert niet eens op mijn emotie's etc.
Het frustreert mij enorm, ik zit met emotie's en gevoelens die ik nu niet bij hem kwijt kan.
Hij loopt er gewoon voor weg.
Ik vind dat respectloos.
Als je benoemt dat wij een fijne (vreemde) vorm van vriendschap hebben, dan bespreek je dit toch fatsoenlijk?
Nu weet ik dat hij niet 1 vd stabielste personen is, en zal hij wel weer op zijn eiland zitten.
Het is nu een week geleden dat ik hem kort via de app gesproken heb.
Eergisteren heb ik hem gevraagd of het goed met hem gaat, geen reactie.
Ik moet dit los laten.
Maar het ergste van dit alles is, dat hij gewoon wegrent en niet met mij in gesprek gaat, niet even belt.
Ik vraag mij steeds af..waarom?
We hebben het zo leuk gehad, zijn samen er regelmatig op uit geweest, bij hem of mij thuis gewoon gezelligheid, wijntje, eten gemaakt.
Ik snap dit gewoon niet, en ben hier enorm verdrietig om.
vrijdag 8 januari 2021 om 21:00
Dat denk je nu. Wordt vanzelf makkelijker.Cheesekeek schreef: ↑08-01-2021 20:42Een relatie met hem aangaan zou veel problemen geven, en dat zou ik absoluut niet willen.
Als ik in een vriendschap ben, dan kan ik alles geven, man of vrouw, dat maakt niet uit..en ik hoef dat niet altijd terug, maar evenwaardig moet het wel zijn.
En dat is het niet..
Ja loslaten, maar lastig hoor.
vrijdag 8 januari 2021 om 21:04
Omdat jij stiekem op hem bent en hij niet op jou.Cheesekeek schreef: ↑08-01-2021 20:42.......maar evenwaardig moet het wel zijn.
En dat is het niet..
vrijdag 8 januari 2021 om 21:08
Daar heb je t al
Hello, can you hear me?
vrijdag 8 januari 2021 om 21:37
Loslaten hoeft niet. Je kunt best nog van tijd tot tijd contact hebben. Maar je maakt nu eenmaal een kleiner deel van zijn leven uit dan je zelf misschien zou willen. Ondanks je eigen uitspraak dat het allemaal niks met relaties te maken heeft en het puur vriendschappelijk is, had jij er misschien meer van verwacht dan dat op den duur. En dat is het niet geworden. En je vriend heeft geen behoefte aan dagelijks/wekelijks contact, of een paar bezoeken per maand. Wil niet zeggen dat hij jou als goede vriendin heeft afgeschreven, alleen wil hij de relatie tot een normale vriendschap terugbrengen, met af en toe een mailtje, appje, telefoontje, en wellicht één of twee keer per jaar elkaar even ontmoeten, samen uit eten gaan en gezellig kletsen, maar meer ook niet. Wat is het probleem?Cheesekeek schreef: ↑08-01-2021 20:42Een relatie met hem aangaan zou veel problemen geven, en dat zou ik absoluut niet willen.
Als ik in een vriendschap ben, dan kan ik alles geven, man of vrouw, dat maakt niet uit..en ik hoef dat niet altijd terug, maar evenwaardig moet het wel zijn.
En dat is het niet..
Ja loslaten, maar lastig hoor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 8 januari 2021 om 21:43
pejeka schreef: ↑08-01-2021 21:37Loslaten hoeft niet. Je kunt best nog van tijd tot tijd contact hebben. Maar je maakt nu eenmaal een kleiner deel van zijn leven uit dan je zelf misschien zou willen. Ondanks je eigen uitspraak dat het allemaal niks met relaties te maken heeft en het puur vriendschappelijk is, had jij er misschien meer van verwacht dan dat op den duur. En dat is het niet geworden. En je vriend heeft geen behoefte aan dagelijks/wekelijks contact, of een paar bezoeken per maand. Wil niet zeggen dat hij jou als goede vriendin heeft afgeschreven, alleen wil hij de relatie tot een normale vriendschap terugbrengen, met af en toe een mailtje, appje, telefoontje, en wellicht één of twee keer per jaar elkaar even ontmoeten, samen uit eten gaan en gezellig kletsen, maar meer ook niet. Wat is het probleem?
Heb je de OP uberhaupt wel gelezen?
Hij wil helemaal geen contact met TO. Hij reageert ook niet op haar.
vrijdag 8 januari 2021 om 21:50
Jij beschouwt het als een heel speciale band, een soulmate, dat jullie een connectie hebben etc. Hij vindt je zogenaamd zo leuk dat hij bang is om verliefd op je te worden. Daarom verbreekt hij het contact maar als een soort zelfbescherming.
NEE:
In werkelijkheid vond hij de seks lekker en de rest wel gezellig. Hij belt je niet omdat hij geen moeilijk gedoe wil.
Neem geen contact meer met hem op. Verwijder zijn nummer. Als hij weer contact zou op nemen in de toekomst: afhouden en hem verder het beste wensen.
Echt, ik weet hoe het is. Echt klote, maar het was gewoon een seks- contact. Niet meer en niet minder.
NEE:
In werkelijkheid vond hij de seks lekker en de rest wel gezellig. Hij belt je niet omdat hij geen moeilijk gedoe wil.
Neem geen contact meer met hem op. Verwijder zijn nummer. Als hij weer contact zou op nemen in de toekomst: afhouden en hem verder het beste wensen.
Echt, ik weet hoe het is. Echt klote, maar het was gewoon een seks- contact. Niet meer en niet minder.
vrijdag 8 januari 2021 om 21:54
Je zegt dat je geen relatie met hem zou willen, maar zit wel met veel emoties en gevoelens.
Het is helemaal niet raar dat je een beetje verliefd bent geworden. Door de seks ben je toch aan hem gehecht geraakt. Dat is helemaal niet erg en ook begrijpelijk, maar ga het niet voor jezelf ontkennen.
Het is gewoon klote. Loslaten is het enige wat er op zit.
Het is helemaal niet raar dat je een beetje verliefd bent geworden. Door de seks ben je toch aan hem gehecht geraakt. Dat is helemaal niet erg en ook begrijpelijk, maar ga het niet voor jezelf ontkennen.
vrijdag 8 januari 2021 om 22:17
Ik denk dat hij wellicht bang is geworden /aan heeft gevoeld dat jij verliefd aan het worden was of meer erin zag als een vriendschap en gezien hij geen relatie wil hij dus op deze (vervelende) manier je illusie wilt doorbreken. Wie weet wil hij even afstand om zelf het één en ander uit te zoeken en dan weer contact (als jij dat nog wil). Vervelend dat het via de app ging, maar tja mannen zijn soms niet zo heldhaftig om de confrontatie of een gesprek met emoties aan te gaan, mijn Fransman heeft er na 28 jaar en 3 kids met een enkel telefoontje een eind aangemaakt ....
Leg de focus nu eerst maar even bij jezelf, zoek afleiding en probeer los te laten hoe moeijk het ook is, sterkte
Leg de focus nu eerst maar even bij jezelf, zoek afleiding en probeer los te laten hoe moeijk het ook is, sterkte
vrijdag 8 januari 2021 om 23:55
Hij heeft duidelijk laten weten dat hij niet meer wil. Wat de reden ook is. Toch pushen om contact maakt je een stalker.
Het is rot maar je wilde toch geen relatie met hem en een vriendschap gebaseerd op aantrekking is geen vriendschap. Ben je nog zo met hem bevriend als hij een relatie krijgt? Vindt zijn nieuwe vriendin het ook gezellig als je 1,5 uur met hem aan de lijn hangt en gezellig komt logeren?
Laat het los.
Het is rot maar je wilde toch geen relatie met hem en een vriendschap gebaseerd op aantrekking is geen vriendschap. Ben je nog zo met hem bevriend als hij een relatie krijgt? Vindt zijn nieuwe vriendin het ook gezellig als je 1,5 uur met hem aan de lijn hangt en gezellig komt logeren?
Laat het los.
zaterdag 9 januari 2021 om 00:01
Ik vind dat altijd zo vreemd dat vrouwen dat echt als vriendschap benaderen. The friend is Friends with benefits is geen vriend. Het is een scharrel met wie je vriendschappelijk omgaat. Het doel is de sex en het gezelschap. Niet de vriendschap. Als je echt een langdurige vriendschap met iemand wil opbouwen doe je dat zonder benefits. Als 1 van de 2 een relatie krijgt is de vriendschap toch sowieso over?Cheesekeek schreef: ↑08-01-2021 20:13Het gekke is dat juist van mij uit nooit een drama was.
Dat was altijd van hem uit.
Hij wil geen relatie, maar ik ook niet, en dat heeft verschillende redenen, en 1 daarvan is dat hij niet stabiel is in wat hij doet en denkt.
Maar hij was/is fijn als in een vriendschap, en ja daar kwam een beetje meer bij.
Ben het er niet mee eens dat hij mij niks verschuldigd is.
Als je in een vriendschap bent dan handel je dingen niet af in een aapje, dan bel je elkaar minstens, maar miss ben ik ouderwets.
Ja het was zeker weer een les, en geen leuke.
Nee hij heeft geen vriendin, dat zou hij mij ook vertellen, hj heeft al eens eerder aangegeven dat hij iemand ontmoet had die hij leuk vindt.
Maar wil gewoon geen relatie, en 1 vd redenen is, is dat hij zijn leven niet op de rails heeft, al snel in paniek raakt als dingen ingewikkeld worden..relatie dus.
Maar wel dank voor jullie feedback
Je gaat dit juist aan omdat je geen relatie wil en dus vrijheid en onbezorgd. Als er allerlei verplichtingen bijkomen is het gewoon een verkapte relatie waarbij 1 van 2 of beide zich niet durft of wil binden.
zaterdag 9 januari 2021 om 12:55
Het was geen seks contact, we hadden zeker niet altijd seks..en als we dat hadden was dat niet zo heel spannend.Leergierig schreef: ↑08-01-2021 21:50Jij beschouwt het als een heel speciale band, een soulmate, dat jullie een connectie hebben etc. Hij vindt je zogenaamd zo leuk dat hij bang is om verliefd op je te worden. Daarom verbreekt hij het contact maar als een soort zelfbescherming.
NEE:
EN ja ik zie het ook als dat hij het gezellig had, en ook dat hij geen moeilijk gedoe wil, dat wist ik vrijwel in het begin al.
Alles wat maar een beetje lastig of ingewikkeld is voor hem, haakt hij af, en dat is met alles zo, in zijn vrienden kring, familie, werk etc.
zaterdag 9 januari 2021 om 12:57
Leergierig schreef: ↑08-01-2021 21:54Je zegt dat je geen relatie met hem zou willen, maar zit wel met veel emoties en gevoelens.
Verliefd was ik in het begin wel, maar naarmate ik hem beter leerde kennen en tegen issues aanliep ging de verliefdheid over.
Ja er is wel iets wat mij naar hem toetrekt, en toch weet en besef ik heel goed dat een relatie echt niet mogelijk is.
zaterdag 9 januari 2021 om 13:00
Dat is zeker wat meespeelt, geen verplichtingen en geen afhankelijkheid, voor beide partijen geldt dat.abracadabra schreef: ↑09-01-2021 00:01Ik vind dat altijd zo vreemd dat vrouwen dat echt als vriendschap benaderen. The friend is Friends with benefits is geen vriend. Het is een scharrel met wie je vriendschappelijk omgaat. Het doel is de sex en het gezelschap. Niet de vriendschap. Als je echt een langdurige vriendschap met iemand wil opbouwen doe je dat zonder benefits. Als 1 van de 2 een relatie krijgt is de vriendschap toch sowieso over?
Je gaat dit juist aan omdat je geen relatie wil en dus vrijheid en onbezorgd. Als er allerlei verplichtingen bijkomen is het gewoon een verkapte relatie waarbij 1 van 2 of beide zich niet durft of wil binden.
Idd als 1 vd 2 een relatie krijgt, hoe gaat het dan?
En dat is ook iets waar we beide tegenaanlopen, en ik begrijp dan ook wel dat onze "relatie" in deze anders moet, maar maak dat normaal bespreekbaar, en dat is waar ik tegenaanloop.
Het niet bespreekbaar maken van dit hele gebeuren.
zaterdag 9 januari 2021 om 13:03
Dat zeg je goed, want zo is het ook.kes49240 schreef: ↑08-01-2021 22:17Ik denk dat hij wellicht bang is geworden /aan heeft gevoeld dat jij verliefd aan het worden was of meer erin zag als een vriendschap en gezien hij geen relatie wil hij dus op deze (vervelende) manier je illusie wilt doorbreken. Wie weet wil hij even afstand om zelf het één en ander uit te zoeken en dan weer contact (als jij dat nog wil). Vervelend dat het via de app ging, maar tja mannen zijn soms niet zo heldhaftig om de confrontatie of een gesprek met emoties aan te gaan, mijn Fransman heeft er na 28 jaar en 3 kids met een enkel telefoontje een eind aangemaakt ....
En dit begrijp ik ook allemaal, wat ik hierboven ook al aankaarte is het de manier waarop het nu gaat, en dar kan ik nu slecht mee dealen.
Ik leg de focus nu ook bij mijzelf, en ik merk dat dat prima gaat, maar soms komt dit echt nog wel boven water.
Wat ontzettend verdrietig wat de fransman heeft gedaan, dat is respectloos.