Wat moet ik nou??

28-05-2011 00:33 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, in feb-maart had ik een TO dat mijn vriend mijn (toenmalige) vriendin belde en smste. (relatie van 17 jaar en 3 kleine kids)Nu zijn we 4 maanden verder,ik 12 kilo lichter,op van de stress. Hij is verliefd op haar en ik heb geen contact meer met haar dus van haar kant geen idee,alleen hij wilt niet weg. Ik kan nergens heen met mijn 3 kids,ben over maand mijn baan kwijt en het huis wil hij ook niet verkopen. Hij wil bij mij blijven voor de kinderen maar ondertussen gewoon zijn eigen gang gaan. Ik ben het zoooo beu,het maakt mij knettergek!Ik herken mezelf niet meer,wil rust in mijn leven en voor de kinderen,maar ik kan alleen maar ruzie maken.Mijn gevoel voor hem wat ik nog over had is ook totaal weg en hij zegt keihard tegen me dat hij van haar houdt en niet meer van mij en dat ze gaan samenwonen maar pas wanneer zij er klaar voor is.Ze bellen elkaar tig keer op een dag en wij kunnen totaal niet meer communiceren.En ondertussen wil hij niks,niks tekenen(samenlevingscontract opzeggen,bankzaken regelen etc) pas wanneer hij het beslist.....hij maakt mij helemaal kapot ik heb zelfs aan de Tranxene gezeten en liep als een zombie in de rondte.Nu ben ik van de pillen af maar rook weer na 7 jaar(zwak zwak) maar ik moet op de een of andere manier mijn stress kwijtraken..HELP wat moet ik nou???Crisis met mijn ouders waar ik totaal geen zin in heb en allemaal lieve vriendinnen die zelf ook hun leven totaal niet echt op de rit hebben....wat een puinhoop!
Afschuwelijk. Wat een k*tsituatie. Dit hou je niet vol.

En wat een egoïst!

Kijk eens of je gratis advies kunt inwinnen bij een juridische winkel in de buurt.

Laat elke gedachte dat je 'rekening moet houden met' (behalve als het om je kinderen gaat) los. Ga voor jezelf.

Hij heeft geprobeerd je 'klein' en afhankelijk te maken en dat is hem goed gelukt. Het gevolg: je voelt je nog minder belangrijk.

Maar, dat ben je wel!

Waarom wil hij niet weg?

Kook je nog voor hem?

Doe je zijn was?

Regel je het huishouden?

Doe je alles voor de kinderen?

Verschoon je zijn bed? Maak je zijn bed op?

Doe je de boodschappen?

........
Inderdaad, mocht je hem nog service verlenen op wat voor manier dan ook: daar onmiddellijk mee ophouden! Ook niet meer voor hem koken dus.
.
en maak hem duidelijk dat het over is en dat je de kinderen niet gaat verkassen. Niet meer voor hem koken en ook niet meer samen slapen. Met deze man moet het echt klaar zijn hij heeft totaal geen respect voor jou en de kinderen, heb je hem al duidelijk gemaakt dat je van hem af wilt of ben je dubbel in je boodschap en hoop je stiekem dat hij inzicht krijgt?
Wat een zak hooi zeg!! Wellicht een schrale troost: hou je voor dat deze situatie klote is, maar wel tijdelijk en dat het vanaf nu alleen nog maar beter kan gaan en je hier uiteindelijk sterker uit komt. Zo'n loser heb je echt niet nodig in je leven!!!

En jij laat dit allemaal maar gebeuren? Ga je echt zitten wachten tot dat de tijd rijp is dat je een schop onder je kont krijgt van hem?

Hij gaat met haar samenwonen. Wat gebeurt er als zijn nieuwe vriendin dat uiteindelijk toch niet ziet zitten. Dat kan gebeuren hoor.

Die man is duidelijk een veiligeidsmarge aan het inbouwen dat, indien het met de nieuwe vriendin uiteindelijk niet lukt, hij nog lekker een dak boven zijn hoofd heeft en een vrouwtje heeft dat weer voor hem kruipt.

Zet alles op alles om hem het huis uit te krijgen TO en ga alleen verder met je kinderen. Dit is een gluiperd van de bovenste plank en jij blijft er in trappen. Stop daarmee.
quote:Bianca40 schreef op 28 mei 2011 @ 09:34:

Je weet waar die vriendin woont toch? Dan zou ik zn toilettasje inpakken en 1 schone onderbroek, bij haar afleveren. Ander slot op de voordeur en een berichtje dat je zn inboedel bij 'haar' hebt afgeleverd.Als het een gezamenlijk koophuis is, is TO strafbaar als ze dit zou doen.
Ik kan me wel vinden in het advies om vooral te stoppen met de zorg voor hem. Zorg heb jij alleen voor je kinderen, niet voor een man die je zo onbeschoft behandeld.

Maak zijn leven vooral niet makkelijker, juist moeilijker. Niet voor hem wassen, strijken, koken, schoonmaken. Richt voor jezelf eventueel een kamer in die je kunt afsluiten, maak dat jouw plek. Deel het huis eventueel op, een deel voor jou, een deel voor hem.

Richt je op de praktische tips die hier worden gegeven. Inkomen op je eigen bankrekening. Naar de bank om te regelen dat de en/of rekening word gesplitst. Laat je informeren over je rechten en plichten. Probeer je constructief te richten op de toekomst in plaats van je helemaal gek te laten maken. Pak een stuk controle en daarmee eigenwaarde terug.
Echt, je zult zien dat als je zelf stappen onderneemt, in plaats van af te wachten wat hij doet, dat je je daardoor sterker zult gaan voelen. En als het huis op beide namen staat dan zou ik lekker blijven zitten waar ik zit met mijn kinderen. Hij is degene die weg wil toch? En ik neem aan dat hij ook wil dat zijn kinderen een dak boven hun hoofd hebben. Wel inschrijven bij de woningbouw en in afwachting van een andere woning eerst in jullie koopwoning blijven.
Voor de kinderen is dit niet goed! Dus: actie!
quote:Aranea schreef op 28 mei 2011 @ 11:25:

Die man is duidelijk een veiligeidsmarge aan het inbouwen dat, indien het met de nieuwe vriendin uiteindelijk niet lukt, hij nog lekker een dak boven zijn hoofd heeft en een vrouwtje heeft dat weer voor hem kruipt.

Zet alles op alles om hem het huis uit te krijgen TO en ga alleen verder met je kinderen. Dit is een gluiperd van de bovenste plank en jij blijft er in trappen. Stop daarmee.
Ik zou me totaal afschermen van hem. Niks, maar dan ook echt niks meer voor hem doen, hem nul komma nul info geven over mezelf, eveneens nul correcte info over wat hem waar dan ook maar mee kan helpen, m'n eigen ruimte inrichten met een slot op de deur (!) en juridische stappen zetten om hem uit je leven te krijgen, waarbij je zorgt dat hij voor zo veel mogelijk van de materiele en praktische schade opdraait.

En ik vraag me de laatse weken serieus af hoeveel jaar gevangenisstraf er staat op het amputeren en door de plee flushen van een setje smerige teelballen.
Lieve TO, meid, wat een verschrikking! Dat hij alles even extra in je gezicht wrijft en alles maar dwarsboomt... Hij zit goed met dat dakje boven zn hoofd, maar heeft totaal geen respect voor jouw gevoelens. En hij blijft er voor de kinderen, natuuurlijk, terwijl hij hun moeder zoveel ellende berzorgt en mama er als een zombie bij loopt, vindt hij dit de juiste optie voor de kinderen, ja daaaag!!!

Hij wil het huis niet verkopen, zorg dan dat jij met de kids een andere woning krijgt?

Meid, trek nu je eigen plan hoor! Je mag hier niet aan onderdoor gaan!!!

Wat je nou moet? Zo snel mogelijk weg wezen daar!

Als je een advocaat niet kunt betalen, neem dat de tip aan van boterblommetje:

bel het Juridisch Loket 0900-8020, maak een afspraak op een locatie bij jouw in de buurt. Zij geven je gratis juridisch advies en handvatten over wat je moet doen in deze situatie.

De site is: www.juridischloket.nl

Heel veel sterkte

Liefs panter
quote:Frankie33 schreef op 28 mei 2011 @ 12:37:

Ik zou me totaal afschermen van hem. Niks, maar dan ook echt niks meer voor hem doen, hem nul komma nul info geven over mezelf, eveneens nul correcte info over wat hem waar dan ook maar mee kan helpen, m'n eigen ruimte inrichten met een slot op de deur (!) en juridische stappen zetten om hem uit je leven te krijgen, waarbij je zorgt dat hij voor zo veel mogelijk van de materiele en praktische schade opdraait.

En ik vraag me de laatse weken serieus af hoeveel jaar gevangenisstraf er staat op het amputeren en door de plee flushen van een setje smerige teelballen.

Mee eens! Laat hem er totaal buiten. Jij regelt wat jij nodig hebt en geef hem geen glimp van waar je mee bezig bent!! Richt je alleen op jezelf en de kids!

Wat hij je aandoet is niet persoonlijk, het zegt alleen maar heel veel over hem, namelijk dat het een verwend hypocriet varken is. Kom nou, dat hij er blijft voor de kinderen, je kan me nog meer wijsmaken...

x Panter
Ik kook al weken niet meer en slaap op zolder en wassen was ik ook al klaar mee!Hij doet heel mans maar baalt natuurlijk als een stekker dat ik daarmee gekapt was. Nu zegt hij dat hij eigenlijk al weet dat hij straks op zijn bek gaat,maar dat hij dan bij me terug wilt en dat het hem gaat lukken ook!Wat een zelfvertrouwen pffffff.....

Het spijt hem nu eindelijk wel dat hij mij zo'n verdriet heeft aangedaan maar dat hij er niets aan kan doen. Ik zei hem toen dat hij er wel wat aan kan doen en dat is weggaan!! Zei heeft 2 kleine kindjes van 1 & 3 en nu zegt hij dat hij nooit bij de moeder van zijn 3 kids zou weggaan om bij een andere vrouw met 2 kids te gaan wonen....sorry??Had ie toch eventjes eerder moeten bedenken??

Het doet mij allemaal niets meer,mooie woorden en na een half uur weer een K&^%-opmerking horen bah!!

Naja, het doet me goed dat jullie met mij meedenken en maandag is D-DAY!
http://www.youtube.com/watch?v=KFjF64Mcaao

quote:brunus-36 schreef op 28 mei 2011 @ 19:15:

.............

Naja, het doet me goed dat jullie met mij meedenken en maandag is D-DAY!

Daarom, als dit nog langer doorgaat dat stort je echt helemaal in hoor, en dan kun je helemaal niets meer.

Maandag D-Day? Goed zo meid dat klinkt mooi, GO FOR IT!!!!

Laat hem lekker in de stront zakken aub.

Sterkte en succes!!
Ja dat klinkt lekker strijdvaardig. Hou dat gevoel vast en gooi de beuk erin! Dat-ie voorspelt dat je hem straks weer terugneemt, heeft hij een gaatje in zn hoofd ofzo? Lekker leeg laten lopen, wat denkt- ie wel. En je kan ook altijd nog terugvallen op de methode Tineke Verburg: alle knopen van zijn kleren knippen omdat hij zo dol is op naaien ;)
.
Vergeet niet als je vertrekt om een stuk vis in de holle gordijnbuis te stoppen.
quote:campari schreef op 28 mei 2011 @ 09:16:

[...]

Wat betekent deze uitdrukking..?Ik ken deze uitdrukking alleen uit het Duits. Het betekent 'hou je taai'.
Hoe gaat het nu met je?

Nog steeds strijdvaardig?
Brunus,

En heb je de D-Day nog kunnen doorzetten gister?

Ik hoop echt dat je de kracht vindt en strijdvaardig blijft! Echt, wanneer je doorzet zul je zien dat er een wereld voor je opengaat!

Laat eens iets van je horen als het lukt?

Liefs Panter
Jazeker heb ik doorgezet!!

Ben naar de dichtsbijzijnde advocaat gegaan en die gaat me helpen. Ik mag gewoon blijven wonen voorlopig en hij moet er z.s.m. uit omdat dit een onhoudbare situatie is.Heb ook bij de bank de en/of rekening teruggezet op mijn eigen naam en kopieen gemaakt van alle belangrijke papieren.Heb hem een aangetekende brief gestuurd dat ik het samenlevingscontract opzeg( naar mijn eigen adres,apart) Hij is nu wel de hele week druk met het zoeken van een kamer/woning en ik help hem met NIKS!! Dus vooralsnog is er al een behoorlijke rust hier in huis en doe ik heerlijk mijn ding,vanaf morgen zijn de kids zijn zorg t/m zondag en dit iedere weekend en ik ben dit weekend weg met de meiden,dus geen kopzorgen,hij zoekt het maar lekker uit.

Heb veels te lang over me heen laten lopen!!

Ik hou jullie op de hoogte na het weekend hoe hethier verder reilt en zeilt!
Goed zo ben echt trots op je!!!! Je hebt de belangrijkste zaken al rond!!

Inderdaad, je kunt de onhoudbare situatie aangrijpen, dat klopt. Denk dat het zelfs zwaarder weegt wanneer er kinderen betrokken zijn. Haha hij moet er z.s.m. uit, goed zo! Je hebt optijd aan de bel getrokken, anders had je misschien de kracht niet meer gehad door te zetten en alles te regelen.

Je klinkt al een stuk rustiger ook! Zie je wel, je voelt nu al de opluchting. Wat ik al zei, er zal een wereld voor je open gaan!

Fijn dat je ons even hebt laten weten.

Je hebt ook te lang over je laten heenlopen. Ook ik zal daarin en ben er uit gekomen. Je ziet hoe snel het gaat, als je eenmaal de knoop doorhakt, dat je besteft dat dit echt het beste is.

Het zal nog zwaar worden om alles te verwerken, en ook ivm de kinderen. Maar de eerste grote stappen zijn al gezet.

Sterkte en succes verder!!

Liefs Panter
Goed gedaan meid.

Ik begrijp dat hij meewerkt en dus zelf ook wel inziet dat je groot gelijk hebt? Misschien zat hij er wel op te wachten, durfde hij zelf geen knoop door te hakken..
.
quote:impala schreef op 02 juni 2011 @ 20:43:

....Misschien zat hij er wel op te wachten, durfde hij zelf geen knoop door te hakken..Nou ik denk niet dat het bij hem een kwestie van 'durven' was hoor, meer van niet 'willen' uit gemakzuchtigheid. Gezien de manier waarop hij TO behandeld heeft, alles lekker inwrijven, en zogenaamd 'voor de kids' in het huis blijven (zie OP)... Nee hoor, wat hem betreft was het wel handig om gewoon geen knoop door te hakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven