wat moet ik nu doen

24-01-2009 09:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Allereerst moet ik de keuze die ik hieronder stel zelf maken en kan hierin niemand me helpen maar misschien hebben jullie goede raad voor me.

Ik heb een tijdje terug een jongen leren kennen die ik best wel leuk vond en hij mij ook wel maar ondertussen had ik via via ook veel contact met een andere jongen die ik eigenlijk ook best leuk ben beginnen te vinden waardoor ik moeilijk nu een keuze kan maken. Allebei hebben ze ook beetje zelfde interesses als mij en beide hebben ook een toekomst voor zich die ik ook heel graag zou willen. Nu werkt die ene jongen op de ambulance en nu zitten die werktijden van hem me wel een beetje dwars, natuurlijk alles heeft z'n voordelen en nadelen maar hij heeft dus heel erge onregelmatige werktijden waardoor ik het al snel voor me zie dat als we later een gezin zouden hebben bijv. dat hij ook vaak snachts werkt of savonds of net als dagen als nieuwjaar of kerst en dat je dan ook vaak alleen zit. Weet iemand toevallig of dat best wel meevalt allemaal bijv. als je een gezin hebt enzo want ik zit daar gewoon over te twijfelen of ik daar tegen zou kunnen.

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen,

groeten Cindy
Dussssssss je hebt nog niet eens verkering en je maakt je nu al zorgen over onregelmatige werktijden en een gezin?

Ik zou eerst maar eens kijken of jullie elkaar wel een poosje leuk vinden.
Begin eens met je niet druk te maken over de werktijden van iemand en concentreer je op wie je het leukst vindt.

Er zijn vele, vele mensen die met iemand samenleven die onregelmatig werkt en dat gaat heel vaak goed, het is een kwestie van wennen en soms jezelf even opzij zetten. Als hij nou iedere avond in een kroeg zou werken tot 03.00 zeg ik ja, dat is lastig als je zelf overdag werkt maar onregelmatig werken betekent vooral 'afwisseling' en je bent dus ook vaak tegelijk thuis.

Daarbij weten mensen op een ambulance vaak al lang van te voren hun rooster, dat wordt allemaal heel netjes ingedeeld en je kunt dus precies zien welke weekends, welke feestdagen iemand moet werken al ver van te voren. Daar omheen plannen is echt te doen hoor, dat doen echt ontelbaar veel mensen.

Laat dát je niet weerhouden in ieder geval.

Stoer een ambulancebroeder, een heldhaftig beroep vind ik dat. Mag 'ie trots op zijn en als jij zijn vriendin wordt, jij ook.
cindy hoe oud ben je?
Euhhh... waarom denk je al zover vooruit?

Hoe oud ben je?

Begint je biologische klok al te tikken dat je al aan een gezinnetje zit te denken?
Je vindt toch een jongen wel of niet leuk en z'n baan neem je dan toch maar voor lief?
Iemand kan altijd van baan veranderen. Om je daar nu al druk over te maken... Of leg je nu in een overeenkomst ook al vast dat leuke-jongen-2 nooit onregelmatig mag werken, of in een beroep waar hij vies kan worden, of een gevaarlijk beorep, of of of...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vooruitdenken en voors en tegens afwegen is goed als het gaat om een baan. Of om een woonplaats. En ook handig als je op het punt staat om aan kinderen te beginnen.

Vooruitdenken en voors en tegens afwegen in een relatie zou ik niet doen. Het gaat er (in onze cultuur) toch vooral om dat je elkaar NU leuk vindt, en dat je het beste in elkaar naar boven haalt.

Als je dan toch argumenten wilt voor wie het best bij je past, zou ik niet naar de werktijden kijken, dat is echt niet het belangrijkst. Kijk dan liever naar echt belangrijke voors en tegens: uit wat voor gezin komt iemand, wat voor achtergrond, wat voor opleiding, welk geloof, en wat zijn zijn opvattingen over de taak van de man in het huishouden.
Hier een ervaringsdeskundige. Ok, ik ben dan niet de partner van iemand met een onregelmatig rooster maar ik kan alvast voor je toekomstige kinderen spreken . Mijn vader was vroeger taxichauffeur. Dat hield dus inderdaad in dat hij er soms met kerst of nieuwjaar niet was. Maar hij was er dan weer wel als ik uit school kwam. Joh, kinderen hebben daar sowieso geen erg in. Die nemen dat gewoon aan voor wat het is. Daar zou ik me werkelijk niet druk over maken.
Je kan al wel met vanalles rekening gaan houden maar de heren (in ieder geval 1) in kwestie moeten jou natuurlijk ook leuk vinden!

En je nu druk maken over werktijden? Dat lijkt me totaal niet aan de orde. Hebben jullie uberhaupt al wel een date gehad? Weten ze dat je hen leuk vindt? Vinden ze jou leuk? Dat lijkt me allemaal veel belangrijker!!

Ga op je gevoel af en niet op de praktische zaken.
Jaaaaaaaa.......... en ambulancebroeders hebben een verhoogd risico op ongevallen en zijn vaker bij agressieve situaties betroken...... moeilijk om zo'n beslissing te nemen Maar even wat anders; wie is de leukste? Is misschien bijzaak........
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Als je alles zo aan het afwegen bent, dan zou ik hun salarissen eens met elkaar gaan vergelijken. Misschien eens met de werkgevers gaan praten wat de carriere mogelijkheden zijn.
quote:pom508 schreef op 24 januari 2009 @ 13:37:

Als je alles zo aan het afwegen bent, dan zou ik hun salarissen eens met elkaar gaan vergelijken. Misschien eens met de werkgevers gaan praten wat de carriere mogelijkheden zijn.Hmmm.. ik denk dat TO beter gelijk kan afspreken dat die salarissen op een G-rekening worden gestort. Dan is de alimentatie tenminste veiliggesteld.
En wie van de twee heeft een levensverzekering? En een uitvaart verzekering?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
ben je bang dat als je de verkeerde kiest je de andere misloopt?

ik lees in jou verhaal de volgende opties:

1- hele leuke man met rottige werktijden. In de spaarzame tijd die jullie samen hebben zijn jullie heel gelukkig.

2- minder leuke man met kantooruren. Jullie kunnen veel tijd met elkaar spenderen zonder hartstocht, jullie kunnen elkaar niet luchten of zien, jij achter de pc (op viva forum) en hij achter de tv.
anoniem_70739 wijzigde dit bericht op 24-01-2009 15:45
Reden: iets extra toegevoegd
% gewijzigd
Mijn god wat ben jij dom
Als het eigenlijk niet veel uitmaakt welke van de twee je kiest, is het slimste ze geen van beiden te kiezen.
Ik zou de keuze laten afhangen wie van de twee de leukste of minst erge schoonouders levert .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou ze allebei laten gaan en eerst volwassen worden.

Je kan wel kiezen voor die ene met normale werktijden maar die kiest er over een jaar misschien wel voor om op een booreiland te gaan werken ( 4 weken op, 4 weken af). En dan? Ga je dan weer switchen naar iemand met normale werktijden?
Cindy, als je twee mannen tegelijk leuk vindt en niet kunt kiezen lijkt het erop dat je ze allebei niet leuk genoeg vindt. Anders had je het echt wel geweten.

En inderdaad zie ik dat je je al druk maakt over een gezin terwijl je niet eens een relatie hebt. Als zij beiden een leven hebben zoals jij dat wilt, moet je misschien eerst je eigen leven zo krijgen zoals je wilt en dat niet van hun af laten hangen? Gewoon nog lekker alleen blijven tot je een exemplaar tegenkomt waarvan je de eerste maanden/jaren "zeker weet" dat er gewoon geen leukere bestaat.
Cindy, kom je nog terug? Da's wel zo aardig als je een topic opent namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven