Wat moet ik nu?
donderdag 28 juli 2011 om 00:57
In eerste instantie vind ik het een raar verhaal. Twee neven die wat met elkaar aanrommelen.
Maar als ik er over nadenk: Dat het over het algemeen niet geaccepteerd wordt dat neef en nicht met elkaar een relatie aangaan, heeft te maken met de vergrote kans op afwijkingen bij hun kinderen.
Jullie zullen nooit samen kinderen krijgen dus dat is niet aan de orde.
Ik zou wel als ik jullie was een beetje rondkijken in de rest van de wereld. Jongens, meisjes, probeer eens wat uit.
Met een neef is natuurlijk heel vertrouwd omdat je elkaar zo goed kent maar misschien kan het met iemand anders ook leuk zijn.
Maar als ik er over nadenk: Dat het over het algemeen niet geaccepteerd wordt dat neef en nicht met elkaar een relatie aangaan, heeft te maken met de vergrote kans op afwijkingen bij hun kinderen.
Jullie zullen nooit samen kinderen krijgen dus dat is niet aan de orde.
Ik zou wel als ik jullie was een beetje rondkijken in de rest van de wereld. Jongens, meisjes, probeer eens wat uit.
Met een neef is natuurlijk heel vertrouwd omdat je elkaar zo goed kent maar misschien kan het met iemand anders ook leuk zijn.
donderdag 28 juli 2011 om 01:01
Ik bedoelde ook zeker niet dat je seks MOET hebben. Doe gewoon wat je hart je ingeeft!
Ik vroeg het mij gewoon af omdat je nog zo twijfeld over verliefd zijn of het dan geen vriendschap-liefde is. Je kunt ook hele warme en diepe gevoelens hebben voor een vriend. Van mijn beste vriendin houd ik misschien net zoveel, maar anders, als van mijn vriend. Voor haar voel ik ook echt een soort liefde.
Lepeltje lepeltje is heerlijk!
Ik vroeg het mij gewoon af omdat je nog zo twijfeld over verliefd zijn of het dan geen vriendschap-liefde is. Je kunt ook hele warme en diepe gevoelens hebben voor een vriend. Van mijn beste vriendin houd ik misschien net zoveel, maar anders, als van mijn vriend. Voor haar voel ik ook echt een soort liefde.
Lepeltje lepeltje is heerlijk!
donderdag 28 juli 2011 om 01:10
Yette, weet ik, dat het daar normaal is. Maar in Nederland is het over het algemeen niet geaccepteerd. (Ik ben er vanuit gegaan dat TO de Nederlandse cultuur heeft)
En ze vinden neef-neef daar niks maar vooral omdat ze man-man daar niks vinden.
(Beetje off-topic maar ik sprak laatst iemand die onderzoek deed naar bepaalde ziektes in culturen waar steeds binnen de familie getrouwd werd. Dus neef-nicht halfbroer-halfzus etc en weinig 'nieuw bloed'. En het was wel heel erg hoe vaak bepaalde ziektes voorkwamen.
Dan ben ik toch blij dat het bij ons niet gebruikelijk is)
En ze vinden neef-neef daar niks maar vooral omdat ze man-man daar niks vinden.
(Beetje off-topic maar ik sprak laatst iemand die onderzoek deed naar bepaalde ziektes in culturen waar steeds binnen de familie getrouwd werd. Dus neef-nicht halfbroer-halfzus etc en weinig 'nieuw bloed'. En het was wel heel erg hoe vaak bepaalde ziektes voorkwamen.
Dan ben ik toch blij dat het bij ons niet gebruikelijk is)
donderdag 28 juli 2011 om 01:10
donderdag 28 juli 2011 om 01:13
quote:Mrsje schreef op 28 juli 2011 @ 01:10:
[quote]daan1992 schreef op 28 juli 2011 @ 01:06:
Dank jullie wel voor de reacties!
Ik ga niet zo moeilijk meer doen en denken, en zie vanzelf wel waar het schip strandt. Misschien komen we in de tussentijd nog iemand anders tegen waarmee het leuker is.[/quote]
Goedzo! Thats the spirit!Zal in het begin wel moeilijk zijn, maar ik kan het!
[quote]daan1992 schreef op 28 juli 2011 @ 01:06:
Dank jullie wel voor de reacties!
Ik ga niet zo moeilijk meer doen en denken, en zie vanzelf wel waar het schip strandt. Misschien komen we in de tussentijd nog iemand anders tegen waarmee het leuker is.[/quote]
Goedzo! Thats the spirit!Zal in het begin wel moeilijk zijn, maar ik kan het!