wat nu?

07-02-2011 21:44 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zal me eerste even voorstellen. Ik ben een man woon samen met een schat van een vriendin en we hebben samen 3 jonge kinderen.

We komen beiden uit een lange relatie. Ik had daar 2 kinderen ( die ik niet meer zie omdat mijn ex dat niet toelaat. Heel verhaal opzich)

We zijn ook collga's en hebben voordat we iets kregen veel met elkaar gemaild. Op één bepaalde dag zeiden we tegen elkaar dat we onze oude relatie zouden beindigen. Ik heb haar opgehaald met de auto en samen gingen we er vandoor.

Ze raakte zwanger ik ik raakte door een bepaalde reden verslaafd aan de coke.

Zelf bij de geboorte van ons eerste kind stond ik helemaal strak van de coke.

Verder heb ik erg veel gedronken en ik heb haar enorm veel pijn gedaan in tijden dat ik helemaal de weg kwijt was. Ik heb haar in haar gezicht gespuugt en geslagen. Ik heb echt de meest erge dingen gedaan en mijn maag draait er nu nog van om.

Ik heb haar enorm veel pijn gedaan. Dat is met geen pen te beschrijven. Psychisch en lichamelijk. Onbegrijpelijk vooral omdat ik weerzinwekkend veel van haar hou.

Ik ben gaan afkicken en dat is gelukt.

Er bleven wel veel schulden staan

Ondanks financiele ellende zijn we bij elkaar gebleven en kregen nog 2 kinderen.

Er zijn nu 3 Jonge kinderen..

We zitten in de schuldsanering waar over een paar maanden een eind aan komt.

Ik heb de afgelopen jaren geleefd van dag tot dag met als enige lichtpuntje de dag dat ik klaar ben met de sanering. Dan hou ik een riant salaris over.

Mijn vriendin zit zelf ook met veel problemen uit haar jeugd etc.

We zijn 10 jaar samen.. en een paar dagen geleden vertelde ze me dat haar gevoel voor mij weg is.. En ze is verlieft op een ander geworden. Iemand die ze maar kort kent maar waar ze waarschijnlijk alleen lustgevoelens voor heeft. Ze zegt dat ze nog niet is vreemdgegaan met hem...

Deze man ik verdomme ook een collega maar werkt ergens anders bij hetzelfde bedrijf. Hij is een player en probeert bij iedere vrouw te scoren. Mijn vriendin zit zo slecht in haar vel dat ze er is ingetrapt en liefde maakt blind.

Als ik haar vraag wat nu? dan is haar antwoord dat ze het niet meer weet.

Haar eigenwaarde en zelfbeeld is 0 terwijl ze voor mij (en dat zeg ik altijd) de mooiste vrouw op aarde is. En ze is echt heel mooi.

Ik ben zo bang dat ik haar kwijt raak. Ze wil alles alleen oplossen zegt ze. We zitten nu thuis en doe natuurlijk precies de dingen die ik niet moet doen. Vraagt aan haar wanneer ze antwoord heeft, dat ze die ander moet laten vallen, dat ze hulp moet gaan zoeken etc etc..Dom van me maar ik ben immers een man ;)) Ik duw haar steeds verder van me af door steeds maar weer in herhaling te vallen door dingen te zeggen die ze nu niet wil horen.

Ik ben niet bang om alleen te zijn mocht ze weggaan dus ik schrijf dit niet uit zelfmedelijden. Ik had met haar oud willen worden.. We zijn zo dichtbij het eind van de financiele ellende.. Dan kunnen we weer dingen doen die we nu niet kunnen doen (al 3 jaar niet) Zoals uitgaan, concerten etc bedenkt maar iets..

Ik kan niet leven met het feit dat ik mijn liefste maatje ga kwijtraken waar ik zo intens van hou....

Ze blijft ook maar over haar gevoel voor die ander praten... Eigenlijk wil ze dat ik haar de ruimte geef om zichzelf te ontdekken omdat ik haar 2de liefde ben en ze verder nooit met andere mannen naar bed is geweest.

Er is nog veel meer te schrijven maar dit is een beetje de beknopte versie.

Mijn grootste nachtmerrie is uitgekomen...

We doen sinds de schuldsanering niets leuks meer samen.. We hebben geen geld.

Ook werken we om en om. Als ik werk ik zij vrij en als ik vrij ben werkt zij. Dagdiensten en nachtdiensten. Ons leven is op dit moment een ubersleur... En daarom had ik zo gehoopt dat we het einde van de financiele rompslomp zouden gaan halen. Dan kunnen we een andere woning krijgen ( nu een kippenhok) WE KUNNEN DAN WEER GAAN LEVEN.. en leuke dingen met elkaar doen.

Ze vindt ook dat ik haar ruimte moet geven om te ervaren hoe het is met andere mannen.. De gedachte alleen al maakt me ziek vooral het feit dat ze keer op keer ( in mijn ogen belazerd zal gaan worden en er wordt misbruik van haar gemaakt. Ze zegt dat zelf dat dat dan haar probleem is. Gezien haar psychische toestand doet mij dit enorm veel pijn. Ik raak mijn maatje kwijt.

Er is nog zo veel meer maar ik heb gewoon de kracht niet meer om te schrijven. Sinds de dag dat ze mij heeft verteld dat ze verlieft is op die ander ben ik misselijk. Lichamelijk ziek. Zo bang om de liefde van mijn leven te verliezen.
Waar tewee kijven hebben twee schuld. Lichamelijk geweld is niet goed te praten maar niet aan mij om over te oordelen, als zij zich daar over heen kan zetten is dat haar keus. (hoop echter wel dat je jezelf nu in de hand hebt)

Vreemdgaan is in mijn optiek een echte nono, maarja als jullie het daar over eens kunnen worden is dat aan julie.

Ik maak op het moment zelf mee dat het eind van de schuldsanering bij de partner dingen kan oproepen die er voorheen niet leken te zijn.

Ik wens jullie heel veel sterkte en blijf met elkaar praten praten praten.

Je kan trouwens best leuke dingen doen voor weinig geld maar je moet er wel wat moeite voor doen.

Ga picknicken samen (met je eigen gesmeerde broodjes uiteraard)

een flinke wandeling in het bos. nou ja ect.

sucses
Tja.... en dan vragen mensen zich nog af hoe het toch komt dat er zo weinig ex-junkies clean blijven.......... Als er op je gereageerd wordt zoals velen hier doen kan ik mij daar wel iets bij voorstellen...

@De-weg-kwijt: ik denk dat je er nu niks aan kunt veranderen. Ze kan niet meer en de armen van een ander lijken de oplossing op zo'n moment. Laat het los, blijf clean, hou vol en je weet nooit wat alles van een afstand bekijken voor jullie allebei doet. Het kan ook weer goedkomen tenslotte.
quote:Gamina schreef op 07 februari 2011 @ 22:40:

Waar tewee kijven hebben twee schuld.Ligt aan de omstandigheden. Een niet al te zelfbewuste vrouw die zwanger is en afhankelijk, en daarna niet met haar man kijft, maar met de verslaving, onverantwoordelijkheid, leugenachtigheid en gewelddadigheid van haar man? Daar wint niemand het van. En het is bijzonder makkelijk praten om te zeggen dat ze weg moet gaan, als ze pas net moeder is.
Besef je gewoon dat wat jij haar hebt aangedaan misschien nu voor haar ook een reden zou zijn om weg te gaan...maar ze is toen bij je gebleven. Misschien heeft zij nu dit even nodig dus gun haar dit dan ook...moeilijk maar alleen loslaten laat zien of je bij elkaar hoort in deze situatie...
quote:Frankie33 schreef op 07 februari 2011 @ 22:46:

[...]

Ligt aan de omstandigheden. Een niet al te zelfbewuste vrouw die zwanger is en afhankelijk, en daarna niet met haar man kijft, maar met de verslaving, onverantwoordelijkheid, leugenachtigheid en gewelddadigheid van haar man? Daar wint niemand het van. En het is bijzonder makkelijk praten om te zeggen dat ze weg moet gaan, als ze pas net moeder is.Ja oke...maar daarna werd ze nog twee keer zwanger...dus ja, dat had ze ook niet hoeven doen als het voor haar gevoel zoooo erg was. Dan nog, moeilijk te oordelen als je er zelf niet in zit maar ik denk wel dat er twee partijen zijn die schuldig zijn...of je komt er samen uit of je gaat ieder je eigen weg...
Ik geloof wel dat er aan relaties gewerkt kan worden en dat ze goed onderhouden dienen te worden.

Maar slaan of eigenlijk je vrouw mishandelen ?

En dan heb je ook nog eens kinderen, wat geef je die dan mee?

Een player is uiteraard helemaal niks maar oud worden met een meppende man is eigenlijk een optie die er niet zou moeten zijn.

Sterkte!
Dewegkwijt....joooo krijg jij even lekker het forum over je heen! Trek het je niet aan (als in: sla niet dicht), zoals je ziet zijn er veel mensen die lekker makkelijk meteen veroordelen als er iemand iets politiek incorrects heeft gedaan. Spijt tonen en keihard je best doen om te veranderen maakt dan niks uit, gewoon lekker met je vingertje wijzen over hoe slecht diegene wel niet geweest is.

Ik vind het knap dat je wel alles hier hebt opgeschreven, ook je eigen fouten. Dat wijst in ieder geval op echt inzicht, en zo te lezen heb je ook hard je best gedaan om te veranderen en is dat ook in zekere mate gelukt.

Nu de relatie..ja is op zich wel normaal dat nu alles eenmaal in rustiger vaarwater komt, jouw vriendin ook begint met verwerken van de hele zooi. Daarbij kunnen allerlei emoties komen kijken. Heel belangrijk is communicatie. Probeer je over oude patronen heen te zetten, als jij het idee hebt dat je precies verkeerd reageert, stop dan en bespreek dat, precies zo: ik heb het gevoel dat ik precies het verkeerde doe / zeg nu.. Dan open je de deur en kunnen jullie erover praten.

Misschien zou het voor haar fijn zijn om met een psycholoog te kunnen praten die haar kan helpen met het verwerkingsproces, volgens mij krijg je wel een paar sessies bij je ziektekostenverzekering? Laar haar weten dat je haar steunt, dat je achter haar staat, dat je van haar houdt.. Blijf praten over jullie gevoelens, eerlijk en zonder panische angst dat het uitgaat.

Je weet niet of het nog goed kan komen, maar je kunt het allicht proberen samen, met veel tact en liefde de situatie uitzoeken en dan kan zij er rustig achter komen wat ze nog voelt. Succes!
quote:juudje80 schreef op 07 februari 2011 @ 22:50:

[...]

Ja oke...maar daarna werd ze nog twee keer zwanger...dus ja, dat had ze ook niet hoeven doen als het voor haar gevoel zoooo erg was. Dan nog, moeilijk te oordelen als je er zelf niet in zit maar ik denk wel dat er twee partijen zijn die schuldig zijn...of je komt er samen uit of je gaat ieder je eigen weg...Ja oke... maar als hij haar met de hand op zijn hart beterschap heeft beloofd, en dan nog een baby om de nieuwe start te bezegelen? Veel vrouwen zijn nu eenmaal naief. Omdat over het algemeen niemand hen echt heeft voorbereid op het gedrag van mannen in onze postmoderne, sterk geindividualiseerde, geanonimiseerde, jachtige, van drugs vergeven, digitale, bedrog en stiekemheid faciliterende, serieel monogame cq rondneuk-consumptiecultuur.
@ Valk

TO doet zijn best en verdient een tweede derde kans. Maar niet bij deze vrouw!!! Het feit dat de OP allemaal om hem draait getuigt van groot egocentrisme en dat sluit nog immer naadloos aan bij de aard van zijn wangedrag in het verleden. Hij pielt maar wat raak en noemt dat zijn best.
TO, wat moet ik verstaan onder,, weerzinwekkend veel van haar houden,,?

dat geeft me t gevoel dat het een ziekelijke relatie is nl.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 07 februari 2011 @ 23:25:

TO, wat moet ik verstaan onder,, weerzinwekkend veel van haar houden,,?

dat geeft me t gevoel dat het een ziekelijke relatie is nl.oke daar moest ik even om lachen (had ik overheen gelezen ook in eerste instantie)
quote:karima52 schreef op 07 februari 2011 @ 22:46:

Tja.... en dan vragen mensen zich nog af hoe het toch komt dat er zo weinig ex-junkies clean blijven.......... Als er op je gereageerd wordt zoals velen hier doen kan ik mij daar wel iets bij voorstellen...

@De-weg-kwijt: ik denk dat je er nu niks aan kunt veranderen. Ze kan niet meer en de armen van een ander lijken de oplossing op zo'n moment. Laat het los, blijf clean, hou vol en je weet nooit wat alles van een afstand bekijken voor jullie allebei doet. Het kan ook weer goedkomen tenslotte.

Je weet niet waar je over praat. Je partner mishandelen en drugsverslaafd zijn zijn twee verschillende dingen of denk je dat iedereen die een drugsprobleem heeft of heeft gehad zijn partner slaat?

Een naaste met een drugsprobleem is best wel zwaar en als je een gezin hebt helemaal en als je dan ook nog eens geslagen wordt.Nee, ik sla even over.
quote:karima52 schreef op 07 februari 2011 @ 22:46:

hHAHAHAH, dus het zijn dit soort reacties waarom ze niet clean blijven?

Misschien moeten ze eerder nadenken wat ze vrouwen aandoen die ze mishandelen. De schade die er al jarenlang ingeslagen wordt is niet opeens over als meneer het licht ziet en clean wordt. Daar zit het probleem. Hij denkt dat het over is omdat hij clean is, maar bij haar is er schade die niet zomaar van tafel te vegen is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
t begin van t verhaal is al raar. ze mailen, maken hun relaties uit en rijden samen de zon achterna. geweldig romantisch zou je denken, maar nee, TO begint aan de coke. raar moment...
wij slapen nooit.
en;,,ik had daar 2 kinderen,,
wij slapen nooit.
TO, ik vind het sterk van je dat je hier je verhaal hebt durven neerzetten. Je vraagt om hulp en daar is niks mis mee.

Ik denk niet dat iemand hier jullie relatie kan helpen. Ik denk dat relatietherapie hier het beste is. Dan kunnen dingen uit het verleden - voor zover nodig - worden uitgepraat, en kan helder worden OF er voor jullie nog een toekomst is.

Misschien wil je vriendin dit niet. Herinner haar er dan aan dat er ook 3 kinderen bij betrokken zijn en dat die er recht op hebben dat papa en mama pas uit elkaar gaan nadat ze alles geprobeerd hebben om bij elkaar te blijven.

Dit wordt heel veel praatwerk, en daar hebben jullie een coach bij nodig. Iemand die de gesprekken leidt.

Jullie hebben samen te veel meegemaakt, waardoor er een te grote band tussen jullie is ontstaan om zo maar door te snijden.

Ik wens jullie veel succes toe en hoop dat jullie relatie toch weer iets moois kan worden.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Als het zo is zoals je schrijft ben je in ieder geval wel hartstikke goed bezig.

Bedoel afgekickt van alcohol En drugs, bijna uit de schuldsanering.

Vind 't knap.

Je vrouw heeft je ondanks alles gesteund in die rottijd, vind dat jij haar nu moet steunen.

Nee, geen player, maar in therapie.

Aan de slag met haar problemen uit haar jeugd en de problemen die ze misschien toch heeft over gehouden uit de rottijd tijdens jouw problemen.
@ardni: ik weet (helaas) héél goed waar ik over praat. Weet dus ook welke Jekyl and Hyde-situatie er kan ontstaan onder invloed van dope (evt. in combinatie met alcohol).

En ik weet ook hoe iemand zich vreselijk kan schamen achteraf voor wat hij op die momenten heeft gedaan.
Voor TO: wie zich brandt, moet op de blaren zitten. Zo is het nu eenmaal...Accepteer haar keuze en handel zaken m.b.t. de kinderen zo goed mogelijk af. Je bent nu clean, je financiële situatie gaat verbeteren: zet dat in om het vanaf nu beter te gaan doen en wees een goede vader!

Ik begrijp echter ook niet waarom een vrouw, die te maken heeft gehad met een partner die slaat, spuugt en coke gebruikt, daarna nog twee kinderen van hem op de wereld gaat zetten.

sowieso raar verhaal dit.
Only dead fish go with the flow
Wat ik het ergste vind: je hebt 5 kinderen, maar als je het over je problemen hebt lees ik alleen maar dat je geen leuke dingen kan doen met je vriendin. Concerten, uitgaan.

Het wordt tijd dat je jezelf een flinke schop onder je kont verkoopt en je kinderen op één zet. Volwassen prioriteiten, heet dat.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Beetje dom dan van zowel die vrouw als jou om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Als je al verslaafd bent en in de schulden zit, dan is kinderen verwekken natuurlijk het stomste wat je hebt kunnen doen. Nu moet je er maar mee leren leven. Die schulden zullen niet minderen met 3 extra kostenposten. Eigen schuld, dikke bult. Ook van je vriendin die haar benen maar bij elkaar had moeten houden of er 'n spiraal had moeten laten inzetten.
quote:karima52 schreef op 08 februari 2011 @ 07:16:

@ardni: ik weet (helaas) héél goed waar ik over praat. Weet dus ook welke Jekyl and Hyde-situatie er kan ontstaan onder invloed van dope (evt. in combinatie met alcohol).

En ik weet ook hoe iemand zich vreselijk kan schamen achteraf voor wat hij op die momenten heeft gedaan.

Dan weet je ook wat voor invloed het heeft op de partner en wat voor hel het is. Hier zijn kinderen bij betrokken die verdienen alle liefde en aandacht en een groot gedeelte van de aandacht is nu naar partner gegaan. Drugs staat wat mij betreft echt los van huiselijk geweld, dat is niet iets waar excuses voor te bedenken zijn.

Over drie jaar heeft meneer een woede aanval , want hij is misschien wel afgekickt maar niemand heeft hem geleerd hoe hij zijn woede kan verwerken. Dus woede aanval = nog steeds explosiegevaar.

TO heeft geen contact met zijn eerste leg. Maar als het goed lees had hij een relatie en heeft hij eigenlijk tijdens zijn vorige relatie al gepland dat hij met TO verder ging. Er zal wel meer gebeurd zijn waardoor hij zijn kinderen niet ziet.
Ja, voor een partner is het nauwelijks vol te houden - en toch doe je het, hoe erg je grenzen ook overschreden worden. Omdat het niet alleen maar ellende is en omdat je zelf ook op een bepaalde manier in elkaar zit dat je denkt niet beter te verdienen en/of omdat je denkt dat het onder invloed van jouw liefde allemaal goed zal komen.

Er is nooit een excuus voor huiselijk geweld, dat klopt, maar iemand forever erom veroordelen terwijl hij zelf aangeeft er heel erg mee te zitten vind ik het andere uiterste.

Het is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn en daar help je zowel de TO als zijn partner en de kids echt niet mee.

Nogmaals: ik denk dat TO haar nu moet loslaten en ik hoop dat zij de rust kan vinden om alles te verwerken en dan een keus te maken wat zij verder wil.
quote:karima52 schreef op 08 februari 2011 @ 13:28:

Ja, voor een partner is het nauwelijks vol te houden - en toch doe je het, hoe erg je grenzen ook overschreden worden. Omdat het niet alleen maar ellende is en omdat je zelf ook op een bepaalde manier in elkaar zit dat je denkt niet beter te verdienen en/of omdat je denkt dat het onder invloed van jouw liefde allemaal goed zal komen.

Er is nooit een excuus voor huiselijk geweld, dat klopt, maar iemand forever erom veroordelen terwijl hij zelf aangeeft er heel erg mee te zitten vind ik het andere uiterste.

Het is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn en daar help je zowel de TO als zijn partner en de kids echt niet mee.

Nogmaals: ik denk dat TO haar nu moet loslaten en ik hoop dat zij de rust kan vinden om alles te verwerken en dan een keus te maken wat zij verder wil.Nee maar de vraag is in hoeverre TO begrijpt wat hij heeft aangericht. Mensen die huiselijk geweld plegen hebben nl. altijd spijt en het zal altijd nooit meer gebeuren.Ik ben het helemaal eens met je laatste alinea.
Ik krijg de indruk dat hij heel goed beseft wat hij heeft aangericht. Je kunt alleen nooit terugdraaien wat je hebt gedaan en de gevolgen ervan ook niet. En je verwacht niet dat alles alsnog fout gaat als je zelf denkt dat de problemen bijna voorbij zijn.

Het is wat sommigen hier al zeiden: dan krijg je pas de kans om te gaan verwerken en dat gaat nu eenmaal niet altijd volgens het boekje als er heel veel is gebeurd.

Helaas is troost zoeken bij een andere liefde ook weer een vlucht. Uiteindelijk moet je het toch ZELF doen en dat is eenzaam, ook al ben je niet alleen.

TO: hold your head up en wees er voor je kids. Je vriendin moet nu haar eigen reis gaan maken. Als je van haar houdt dan wens je haar een behouden vaart..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven