Wat nu
maandag 15 mei 2017 om 23:00
Hallo
Ik heb al 7 maanden een relatie
Maar we doen het verder rustig aan, ik heb een zoontje van 5.
Na een tijd daten en uiteindelijk een relatie heb ik mijn zoontje voorgesteld toen we 4 maanden een relatie hadden, het gaat goed en we zien elkaar alleen de weekenden. Nu is het zo dat ik te horen krijg van ja ik merk wel dat het zwaar is een kleine en we moeten het echt rustig aan doen anders gaat het fout. Ik heb juist gewacht met voorstellen en daarna het op zijn tempo gedaan hij wilde het zo graag allemaal en nu krijg ik dit te horen. Ik weet dat het zwaar is en dat heb ik hem vanaf het begin verteld. Maar het komt voor mij over alsof hij het eerst allemaal zo graag wilde wat hij ook zei en nu ineens twijfelt ofzo ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik snap dat het niet niks is en dat zei ik hem ook maar hij gaf zelf aan dat hij dit wilt en graag me zoontje wilde leren kennen en leuke dingen doen. En het is niet zo dat me zoontje hem vaak ziet want dat wil ik rustig op bouwen, wat vinden jullie hier van eerst is hij echt van ik wil het leuk dit en dat en ik moest hem erop vertrouwen dat hij dit echt wilde en hij weet waar hij aan begint en nu dit???
Ik heb al 7 maanden een relatie
Maar we doen het verder rustig aan, ik heb een zoontje van 5.
Na een tijd daten en uiteindelijk een relatie heb ik mijn zoontje voorgesteld toen we 4 maanden een relatie hadden, het gaat goed en we zien elkaar alleen de weekenden. Nu is het zo dat ik te horen krijg van ja ik merk wel dat het zwaar is een kleine en we moeten het echt rustig aan doen anders gaat het fout. Ik heb juist gewacht met voorstellen en daarna het op zijn tempo gedaan hij wilde het zo graag allemaal en nu krijg ik dit te horen. Ik weet dat het zwaar is en dat heb ik hem vanaf het begin verteld. Maar het komt voor mij over alsof hij het eerst allemaal zo graag wilde wat hij ook zei en nu ineens twijfelt ofzo ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik snap dat het niet niks is en dat zei ik hem ook maar hij gaf zelf aan dat hij dit wilt en graag me zoontje wilde leren kennen en leuke dingen doen. En het is niet zo dat me zoontje hem vaak ziet want dat wil ik rustig op bouwen, wat vinden jullie hier van eerst is hij echt van ik wil het leuk dit en dat en ik moest hem erop vertrouwen dat hij dit echt wilde en hij weet waar hij aan begint en nu dit???
maandag 15 mei 2017 om 23:05
Zomaar een gokje: hij heeft zelf geen kinderen?
Hij date jou omdat hij jou leuk/geil/lekker/whatever vindt. Nooit vergeten.
Dat je ook een kind hebt dringt pas in 2e instantie tot hem door. Het betekent namelijk dat jullie geen romance kunnen hebben zoals 2 ongebonden mensen die kunnen hebben. En dat dringt nu tot hem door. Geef het tijd en geef hem de ruimte om eerlijk te zijn over zijn gevoelens.
Succes.
Dat je ook een kind hebt dringt pas in 2e instantie tot hem door. Het betekent namelijk dat jullie geen romance kunnen hebben zoals 2 ongebonden mensen die kunnen hebben. En dat dringt nu tot hem door. Geef het tijd en geef hem de ruimte om eerlijk te zijn over zijn gevoelens.
Succes.
anoniem_332783 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 23:06
1.45% gewijzigd
maandag 15 mei 2017 om 23:09
we hadden er heel goed over gepraat in het begin en hij wou het en vond het leuk en hij gaat voor ons beide hij geeft zelf aan kom we gaan wat leuks doen met zn driën, en ik heb hem ook gezegt van dit is heel anders en daar moet je goed over nadenken nee hij wist het zeker enzo daarom komt dit nu ineens heel raar binnen
maandag 15 mei 2017 om 23:11
Je kan nooit weten hoe het is om een relatie te hebben met iemand met een kind. Laat staan als je zelf geen kinderen hebt.Sannee88 schreef: ↑15-05-2017 23:09we hadden er heel goed over gepraat in het begin en hij wou het en vond het leuk en hij gaat voor ons beide hij geeft zelf aan kom we gaan wat leuks doen met zn driën, en ik heb hem ook gezegt van dit is heel anders en daar moet je goed over nadenken nee hij wist het zeker enzo daarom komt dit nu ineens heel raar binnen
Ga met hem in gesprek.
maandag 15 mei 2017 om 23:20
Ehh...waarom ben je daar in mee gegaan? Jij hoort als moeder te denken ik ga mijn kind niet voorstellen voordat de relatie stabiel is en we elkaar beter kennen, ongeacht of hij het "wou". Het belang van jouw kind hoort voorop te staan. Niet van de eerste de beste neukie dat voorbij komt.Sannee88 schreef: ↑15-05-2017 23:09we hadden er heel goed over gepraat in het begin en hij wou het en vond het leuk en hij gaat voor ons beide hij geeft zelf aan kom we gaan wat leuks doen met zn driën, en ik heb hem ook gezegt van dit is heel anders en daar moet je goed over nadenken nee hij wist het zeker enzo daarom komt dit nu ineens heel raar binnen
maandag 15 mei 2017 om 23:57
Dit.Amand_ schreef: ↑15-05-2017 23:05Zomaar een gokje: hij heeft zelf geen kinderen?
Succes.
En je schrijft dat hij zelf ook een kinderwens heeft.
Dat kan best, maar een kind van jezelf willen is niet hetzelfde als gratis en voor niets een kind van een ander constant in je leven hebben.
Het klinkt een beetje alsof jij je kind voorstelde, en toen dacht: "Zo, nu zijn we met zijn 3tjes".
Hij zit in die relatie voor jou. Niet voor je kind.
Hij zal je kind best liefvinden, maar in een prille relatie is het ook een beetje een stoorzender.
Probeer meer tijd te vinden waarin je zijn vriendin kan zijn, ipv mama.
En ja, dat kan inhouden dat je het contact tussen hem en kind nog een beetje afhoudt, en elkaar dus ook iets minder ziet.
Dat gezegd, ik zie ook geen echt rooie vlaggen.
Ik vind het goed van hem dat hij open is over zijn gevoelens.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
dinsdag 16 mei 2017 om 07:02
Nee zo denk ik niet want ik ben er juist voorzichtig in en hij wilt het zo graag ik geef hem alle ruimte en we spreken eigenlijk altijd savonds af of als ik oppas heb ook smiddags maar dan krijg ik van ach je hoeft geen oppas te regelen we gaan war leuks doen met zn 3en hij wilde juist me zoontje steeds zien em ik hield dat een beetje af.
dinsdag 16 mei 2017 om 07:04
Je vriendin als partner leren kennen kan ook een heel ander beeld van haar geven dan je vriendin als moeder met haar kind bezig zien. Soms kun je samen in de liefde een prima klik hebben, maar in de visie op het ouderschap niet klikken. Er zijn zoveel verschillende manieren waarop mensen met hun kinderen omgaan. Het kan best zijn dat hij afknapt of erg moet wennen aan jou in de moederrol.
dinsdag 16 mei 2017 om 07:32
Het lijkt erop alsof je je totaal niet kunt inleven in hem. Net zoals hij zich van te voren geen voorstelling heeft kunnen maken van jouw leven.
De realiteit is anders gebleken.
Jouw leven met kind is hem waarschijnlijk meer tegengevallen dan hij van te voren heeft kunnen inschatten. Dat is jammer, maar dat kan gebeuren. Praat met je vriend over wat hij nu denkt en voelt en doe rustig aan.
De realiteit is anders gebleken.
Jouw leven met kind is hem waarschijnlijk meer tegengevallen dan hij van te voren heeft kunnen inschatten. Dat is jammer, maar dat kan gebeuren. Praat met je vriend over wat hij nu denkt en voelt en doe rustig aan.
dinsdag 16 mei 2017 om 07:37
Dat kun je niet zeggen dat hij dit wilde.
Jullie kennen elkaar net. Hij wilde met jou daten. Voorderest wist hij vast echt niet waar hij aan begon.
En zeg nooit meer dingen als 'ik snap als je liever bla bla bla'. Dat is aandachttrekkerij, omdat jij ook wel weet dat je dat eigenlijk niet zo voelt. Dat zeg je alleen uit onzekerheid en dat moet je niet doen.
dinsdag 16 mei 2017 om 07:38
Wat maakt dat zijn mening in jullie relatie belangrijker is dan de jouwe? En waar vindt je zoontje er van?Sannee88 schreef: ↑16-05-2017 07:02Nee zo denk ik niet want ik ben er juist voorzichtig in en hij wilt het zo graag ik geef hem alle ruimte en we spreken eigenlijk altijd savonds af of als ik oppas heb ook smiddags maar dan krijg ik van ach je hoeft geen oppas te regelen we gaan war leuks doen met zn 3en hij wilde juist me zoontje steeds zien em ik hield dat een beetje af.
Kinderen leuk vinden is iets anders dan hét kind van je vriendin leuk vinden.
dinsdag 16 mei 2017 om 09:56
Sannee88 schreef: ↑16-05-2017 07:02Nee zo denk ik niet want ik ben er juist voorzichtig in en hij wilt het zo graag ik geef hem alle ruimte en we spreken eigenlijk altijd savonds af of als ik oppas heb ook smiddags maar dan krijg ik van ach je hoeft geen oppas te regelen we gaan war leuks doen met zn 3en hij wilde juist me zoontje steeds zien em ik hield dat een beetje af.
Voordat ik zelf kinderen had dacht ik ook dat het leuk zou zijn met mijn neefjes naar de dierentuin te gaan.
Als je zelf geen kinderen hebt, ben je het gewoon niet gewend dat kinderen moe zijn, huilen, zeuren, bang en vooral heel ondankbaar zijn.
Hij vind jou leuk, en daardoor ook het idee van "gezinnetje" spelen, de werkelijkheid valt dan vies tegen.
Volgende keer naar jezelf en je kind luisteren een een nieuwe vent niet zo snel in het leven van je kind introduceren.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge