Wat nu?

03-09-2009 10:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen, kunnen vertellen wat ze inhouden de tegenstrijdigheden die de laatste weken zijn ontstaan.

Het gaat om het volgende, na een relatie van een jaar is deze nu 6 weken over, tot onze grote spijt. Mijn ex heeft het uitgemaakt, maar nu ontstaat er een punt waar ik niet weet wat ik van moet denken. Ze geeft aan moeite te hebben mij weer toe te laten in haar hart, ze heeft nog wel sterke gevoelens voor mij én we hebben elkaar elke week nog gesproken en of gezien, dus helderder wordt het ook niet. Telkens heen en weer bellen sms-en en elkaar zien is natuurlijk niet goed na een relatie, maar blijkbaar hadden of hebben we daar allebei behoefte aan gehad of nog. Haar vertrouwen was weg en toch kwamen we telkens bij elkaar, zij bij mij en ik zondag bij haar voor het eerst weer. Elke keer zeiden we het is niet goed, maar even later kwam toch die sms van ik kom er nu aan, of zoals zondag het belletje of ik nog even kwam. Naast elkaar op de bank, handen vast houden, vlinders hebben en uiteindelijk tja gebeurd het telkens weer. Beide weten we en hebben we ook gezegd dat we nog sterke gevoelens voor elkaar hebben, van elkaar houden maar dat we tijd nodig hebben om alles op helder en op de rij te krijgen. Al een poos geleden de afspraak gemaakt elkaar niet meer bellen of sms-en hoe moeilijk het ook is, waarom zoeken we dan toch nog contact, ze zegt dat ze het niet weet, maar me vreselijk mist. Ze belt me op en als ik toevallig niet thuis ben krijg ik een sms dat ze belde maar ik dus niet thuis ben. Ook midden in de nacht om gewoon even te bellen hoe het gaat?? Wil ze afstand creeëren of toch samen zijn? Ze geeft aan dat de gevoelens naar mij heftig zijn en dat het me laten gaan er veel pijn doet, dus heb al gevraagd laten we er samen voor vechten, maar helaas krijg ik daar niet een heel duidelijk antwoord op. Mijn gevoel vliegt van links naar rechts en 1 ding is duidelijk zij is de liefde van mijn leven, andersom ook heeft ze bekend, maar waarom gaan we er dan niet voor? Is er iets wat haar tegenhoud of heeft ze idd gewoon die tijd nodig om de dingen op een rij te zetten? Ik weet het niet meer, dus wellicht dat jullie obv dit een beetje een idee hebben van hoe en wat!!!
Ik heb het gevoel dat ik weinig zinnigs kan zeggen over je verhaal, tot ik weet waarom je ex het in eerste instantie heeft uitgemaakt en wat daar aan vooraf is gegaan. Je schrijft zelf ergens 'het vertrouwen was weg'...
Eens met Tammetuk, zonder de reden van het verlies van vertrouwen kan ik weinig doen. Zal het toch proberen voor je door van de clichés gebruik te maken!

Vertrouwen in een relatie kan op verschillende manieren weg gaan. Het meest voor de hand liggend (schot voor open doel) is het vreemd gaan van een van de partijen. Als dat hier aan de hand is vraag ik me af waarom je niet eerder hebt beseft dat ze de liefde van je leven is. Of is het zoals dat liedje: een man weet niet wat hij mist, maar als ze er niet is, weet een man pas wat hij mist... ?!

Ga samen praten, en niet vrijen. Gewoon eens goed praten (neutraal terrein) en maak een plan. Dit gaat niet werken. Geen relatie, wel liefde. Of het wordt 1. relatie verbreken (dan is het tandvlees bijten, nummers deleten, foto's weggooien en verder gaan met het leven zonder haar/hem) of 2. samen werken aan de relatie, vertrouwen opbouwen en stoppen met stoppen.

Ik wens jullie enorm veel sterkte en kracht. Wat het ook wordt.
Volg je hart. Dat klopt.
Jullie hebben het uitgemaakt, maar jullie gaan met elkaar verder alsof jullie nog een relatie hebben, op die manier kun je het toch ook niet verwerken dat het voorbij is? Als het daadwerkelijk niet meer met elkaar gaat en het uit is, zou ik ook mijn grenzen trekken naar haar toe. Want op die manier maken jullie ook gewoon gebruik van de situatie en elkaar.

Als het pas uit is mis je elkaar ook. Of je elkaar mist of gewoon een liefdesrelatie is trouwens ook nog maar de vraag!

Ik zou ook echt eens met elkaar in gesprek gaan en dan eens alles op een rijtje zetten, van: wat willen we nou echt? Of een relatie en er voor gaan, of geen relatie en elkaar ook de rust gunnen, het is toch niet voor niets stuk gegaan?
De liefde van je leven doet niet zo moeilijk. Als ze dat echt is/was, dan waren jullie nu nog steeds samen en niet officieel uitelkaar.

Verder eens met Pink: Ga nog een keer praten en maak dan een beslissing.
quote:Pink2510 schreef op 03 september 2009 @ 11:11:

Eens met Tammetuk, zonder de reden van het verlies van vertrouwen kan ik weinig doen. Zal het toch proberen voor je door van de clichés gebruik te maken!

Vertrouwen in een relatie kan op verschillende manieren weg gaan. Het meest voor de hand liggend (schot voor open doel) is het vreemd gaan van een van de partijen. Als dat hier aan de hand is vraag ik me af waarom je niet eerder hebt beseft dat ze de liefde van je leven is. Of is het zoals dat liedje: een man weet niet wat hij mist, maar als ze er niet is, weet een man pas wat hij mist... ?!

Ga samen praten, en niet vrijen. Gewoon eens goed praten (neutraal terrein) en maak een plan. Dit gaat niet werken. Geen relatie, wel liefde. Of het wordt 1. relatie verbreken (dan is het tandvlees bijten, nummers deleten, foto's weggooien en verder gaan met het leven zonder haar/hem) of 2. samen werken aan de relatie, vertrouwen opbouwen en stoppen met stoppen.

Ik wens jullie enorm veel sterkte en kracht. Wat het ook wordt.Ben ik volledig met je eens! Praten hebben we al heel veel gedaan, uren, en doen we nog. Geen van ons is vreemd gegaan, ik heb haar iets niet kunnen vertellen uit mijn verleden, hoe verder we in de relatie kwamen hoe moeilijker het was om het te vertellen, de bekende visuele cirkel. Dat is het grote probleem geweest, mijn vorige relatie was een tragedie, beeindigd met een scheiding, dat ik daar niet echt over heb kunnen praten is het struikelblok geworden tussen ons. Dat haar vertrouwen hierdoor een deuk heeft opgelopen snap ik, maar telkens als we samen waren gaf ze aan het heel fijn te vinden zoals we nu samen deden. Niet vrijen ben ik met je eens, absoluut, maar op de e.o.a. manier kwam het er vanzelf van, geen intenties van beide kanten af dat het zo moest lopen de avonden dat we samen waren. Ik snap de tegenstrijdigheden voornamelijk niet. Niet samen willen zijn, maar elkaar toch opzoeken en of bellen. Het 1 zeggen en vervolgens het ander doen, dat is waar ik mijn hoofd over blijf breken.
Tja, dan zit er maar één ding op voorlopig lijkt mij: als zij jou tóch wil zien terwijl ze eerst zei van niet, dan zou ik als ik jou was een poosje mijn poot stijf houden en NIET toegeven aan haar grillen datze je toch wil zien.

Dat een tijdje volhouden en als ze dan contact blijft zoeken eens serieus, écht gaan praten. Desnoods in een neutrale omgeving, een restaurant ofzo, zodat de aantrekkingskracht even wat minder prominent in de weg zit.
quote:Tammetuk schreef op 03 september 2009 @ 11:37:

Tja, dan zit er maar één ding op voorlopig lijkt mij: als zij jou tóch wil zien terwijl ze eerst zei van niet, dan zou ik als ik jou was een poosje mijn poot stijf houden en NIET toegeven aan haar grillen datze je toch wil zien.

Dat een tijdje volhouden en als ze dan contact blijft zoeken eens serieus, écht gaan praten. Desnoods in een neutrale omgeving, een restaurant ofzo, zodat de aantrekkingskracht even wat minder prominent in de weg zit.Helaas wel wat ik overigens ook doe. Vanaf dag 1 heeft ze nl gezegd dat ze met niet meer wil zien en toch komt ze bij me en blijft de halve nacht en ik ga naar haar. Maar het is toch echt moeilijk nee te zeggen en niet toe te geven aan een uitnoding. Ik heb ook besloten geen contact op te nemen en niet direct te antwoorden als ze belt of smst. Of dit de juiste uitwerking heeft? Als ze gevoelens heeft komen die wel weer naar boven zeggen sommige vrienden, ze moet honger krijgen.....
lieverd, ze houdt je naar mijn idee aan het lijntje.

Waarom zou je haar alles moeten vertellen over je vorige relatie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Eens met Tammetuk. Misschien moet jij de sterke zijn in deze. Je kon het haar niet vertellen. Zij kreeg daar last mee. Of ze accepteert het verleden en je komt als ze roept. Of ze accepteert het niet en jij vliegt niet meer uit op haar signaal. En hoe weet je of ze JOU mist of het SAMENZIJN mist als je elkaar niet loslaat?

Ik las gisteren overigens elders (heb het in een ander topic ook al geplaatst): het enige dat je zeker weet over het verleden, is dat het verleden tijd is. En als je beide geen 16 jaar oud meer bent, weet je dat je partner een verleden heeft zonder jou. En dat kun je maar het beste direct achter je laten. Heeft je partner ook gedaan...

Nogmaals: lees de reactie van Tammetuk nogmaals en handel ernaar. Aantrekken afstoten is leuk maar niet constructief! En als ze de liefde van je leven is wil je toch echt iets opbouwen! Neutraal terrein en praten. Of loslaten.

Veel succes en wees sterk! Voor je eigen geluk!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Pink2510 schreef op 03 september 2009 @ 11:48:

Eens met Tammetuk. Misschien moet jij de sterke zijn in deze. Je kon het haar niet vertellen. Zij kreeg daar last mee. Of ze accepteert het verleden en je komt als ze roept. Of ze accepteert het niet en jij vliegt niet meer uit op haar signaal. En hoe weet je of ze JOU mist of het SAMENZIJN mist als je elkaar niet loslaat?

Ik las gisteren overigens elders (heb het in een ander topic ook al geplaatst): het enige dat je zeker weet over het verleden, is dat het verleden tijd is. En als je beide geen 16 jaar oud meer bent, weet je dat je partner een verleden heeft zonder jou. En dat kun je maar het beste direct achter je laten. Heeft je partner ook gedaan...

Nogmaals: lees de reactie van Tammetuk nogmaals en handel ernaar. Aantrekken afstoten is leuk maar niet constructief! En als ze de liefde van je leven is wil je toch echt iets opbouwen! Neutraal terrein en praten. Of loslaten.

Veel succes en wees sterk! Voor je eigen geluk!Dit heet de spijker op zijn kop slaan. We zijn idd geen 16 meer dus je kan verwachten dat je allebei een verleden hebt. Of ze mij of het samen zijn mist kunnen we nu uitzoeken. Als ik de liefde van haar leven ben, zoals ze zegt ook nu nog, dan denk ik vecht er dan voor en laat het verleden het verleden en maak een toekomst samen. Of is dat weer veel te simpel gedacht, maar nu echt besloten niet op haar grillen in te gaan en het nu echt rustig laten vanaf mijn kant.
Misschien is het een goed idee om een (paar) keer af te spreken op een meer neutrale plaats, waar je niet zo gehinderd wordt door fysieke aantrekkingskracht enzo, en daar jezelf te dwnigen samen eens goed te praten?
quote:Tammetuk schreef op 03 september 2009 @ 13:03:

Misschien is het een goed idee om een (paar) keer af te spreken op een meer neutrale plaats, waar je niet zo gehinderd wordt door fysieke aantrekkingskracht enzo, en daar jezelf te dwnigen samen eens goed te praten?Thanks voor de aangedragen oplossing. Ik denk dat ik dat haar ga voorstellen, bijvoorbeeld een boswandeling op zondag als het bos vol met mensen is. Allebei alleen komen en alleen weg gaan. Idd als we of bij haar of bij mij afspreken, komt er niet veel "goeds" van.
Hoi arj,

lastige situatie is dit. Ik weet ongeveer wel hoe het voelt, zit nu zelf in een soortgelijke vaagheid tussen ex en mij.

Hij bëeindigede de relatie een maand of twee geleden. Niet omdat hij niks (meer) voor me voelde maar omdat het allemaal te dichtbij kwam voor hem, te beklemmend werd. (wegens verleden vind hij het erg moeilijk om zich te binden)

Na veel verdiet heb ik mezelf bij elkaar geraapt, langzaam maar zeker mijn eigen kracht weer terug gevonden, hij raakte steeds meer uit mijn systeem en ik heb in de tussentijd ook wat aangerommeld met een andere man (voelde niet heel erg goed, maar was een poging om verder te gaan)

En opeens zocht hij weer contact met me. Bellen, mailen, en hij sprak uit dat hij me mist. Heb hem inmiddels al een aantal keer gezien en goede gesprekken met hem gevoerd en er is ook weer heel heftig fysiek contact geweest. Heel fijn en vertouwd, maar het maakt er de situatie niet gemakkelijker op...

Ik merk dat ik nu weer veel met hem bezig ben en heb werkelijk geen idee waar ik nu sta.

Weet niet eens of ik weer een relatie met hem zou kunnen hebben, aangezien ik in mijn afkickproces heel wat 'ontnuchterende' eigenschappen van hem onder ogen ben gaan zien. Ik realiseer me ook dat zolang ik op deze manier nog contact met hem heb ik niet verder kom.

Ergens moet ik nu de kracht vandaan zien te halen om deze verleiding te weerstaan vrees ik, maar het is een verdomd zware verslaving.

Goede adviezen heb ik helaas niet voor je, maar hierboven staan ook voor mij al wel wat eye-openers.

Iemand op dit forum kwam in een ander topic aan met de term 'kortetermijnbevrediging'. Vond dat een hele toepasselijke. Ex en ik (en misschien ook jullie twee) zijn nu met elkaar aan het vluchten voor de leegte en eenzaamheid. Het is vertrouwd, we vinden elkaar nog steeds leuk en aantrekkelijk, dus is de verleiding groot om elkaar op te zoeken. Maar heeft het toekomstwaarde...? Ik weet het niet...
anoniem_2617 wijzigde dit bericht op 03-09-2009 16:39
Reden: Fijn... zo'n mini laptop... grrrr
% gewijzigd
quote:ikke82 schreef op 03 september 2009 @ 16:36:

Hoi arj,

lastige situatie is dit. Ik weet ongeveer wel hoe het voelt, zit nu zelf in een soortgelijke vaagheid tussen ex en mij.

Hij bëeindigede de relatie een maand of twee geleden. Niet omdat hij niks (meer) voor me voelde maar omdat het allemaal te dichtbij kwam voor hem, te beklemmend werd. (wegens verleden vind hij het erg moeilijk om zich te binden)

Na veel verdiet heb ik mezelf bij elkaar geraapt, langzaam maar zeker mijn eigen kracht weer terug gevonden, hij raakte steeds meer uit mijn systeem en ik heb in de tussentijd ook wat aangerommeld met een andere man (voelde niet heel erg goed, maar was een poging om verder te gaan)

En opeens zocht hij weer contact met me. Bellen, mailen, en hij sprak uit dat hij me mist. Heb hem inmiddels al een aantal keer gezien en goede gesprekken met hem gevoerd en er is ook weer heel heftig fysiek contact geweest. Heel fijn en vertouwd, maar het maakt er de situatie niet gemakkelijker op...

Ik merk dat ik nu weer veel met hem bezig ben en heb werkelijk geen idee waar ik nu sta.

Weet niet eens of ik weer een relatie met hem zou kunnen hebben, aangezien ik in mijn afkickproces heel wat 'ontnuchterende' eigenschappen van hem onder ogen ben gaan zien. Ik realiseer me ook dat zolang ik op deze manier nog contact met hem heb ik niet verder kom.

Ergens moet ik nu de kracht vandaan zien te halen om deze verleiding te weerstaan vrees ik, maar het is een verdomd zware verslaving.

Goede adviezen heb ik helaas niet voor je, maar hierboven staan ook voor mij al wel wat eye-openers.

Iemand op dit forum kwam in een ander topic aan met de term 'kortetermijnbevrediging'. Vond dat een hele toepasselijke. Ex en ik (en misschien ook jullie twee) zijn nu met elkaar aan het vluchten voor de leegte en eenzaamheid. Het is vertrouwd, we vinden elkaar nog steeds leuk en aantrekkelijk, dus is de verleiding groot om elkaar op te zoeken. Maar heeft het toekomstwaarde...? Ik weet het niet...

Hoi,

Ben "blij" dat er nog iemand is die hetzelfde probleem heeft. Kan me helemaal in je verhaal vinden, de eerste weken niets gehoord en vervolgens contact hebben elkaar zien, praten over alles wat er tussen ons is gebeurd, vervolgens weer die heerlijke en heftige fysieke momenten. Tja dat maakt het allemaal niet makkelijker in deze toch al k*t situatie.

Het verder gaan is verdomd moeilijk, zeker als je weet dat je ondanks dit veel voor elkaar voelt en toch gelukkig kan worden als je samen aan de toekomst werkt. Wil ze dat?? Ik weet het echt niet meer, het is niet goed meer te volgen voor mijn brein. Ze zegt dat ze nog diepe gevoelens heeft voor me, maar aan de andere kant kan ze me moeilijk weer toe laten tot haar hart. Ze gaf aan dat ze het nog niet durfde, dus....

Het "blind" stappen in een andere relatie, nee niet voor mij althans niet nu. Of dit voor haar zo is, denk het niet maar je kan niet in het hoofd van een ander kijken maar mijn gevoel zegt van niet. Voor elkaar waren, zijn we echt de liefde van ons leven, dus is dit een hele zure appel. Misschien als, en stel dat zijn vragen die door je hoofd blijven spoken, wellicht ook in die van jou. Nu is het misschien te laat, dus had ik het maar eerder verteld dan was er niets aan de hand geweest, maarja die bewuste cirkel...

Tips... wat zijn goede tips ik weet het niet, maar wel besloten dat even afstand en rust nemen ons beide de ogen doet openen en weer samen het geluk gaan vinden, zo niet... dan doorpakken en verder gaan.

Mocht je nog tips hebben of dingen weten die helpen graag!!! Als ik wat weet meld ik het ook aan je!

Bedankt en ook sterkte.
Arj,

jij ook bedankt voor jouw reactie.

Er is voor de situatie waarin wij zitten denk ik maar één manier om meer duidelijkheid te krijgen..: Vragen aan de 'exen' wat zij willen. Wat zijn de motieven voor het zoeken naar contact? Is het (wat wij natuurlijk hopen) omdat ze uiteindelijk hebben ingezien hoe woest aantrekkelijk we zijn, of is het uit een angst, bijvoorbeeld voor het alleen zijn, of dat iemand anders er met de 'buit' vandoor gaat?

Wij kunnen er niet achter komen wat hen beweegt zolang we niet om duidelijkheid vragen. Tuurlijk is het verleidelijk om gewoon zo door te gaan, maar uiteindelijk is dat niet zaligmakend denk ik.

Morgen zie ik mijn ex weer en ik ben van plan om van hem nu écht even wat duidelijkheid te krijgen..

Jij ook veel sterkte!
Ikke82,

Idd duidelijkheid daar draait het om, maar ja jij zal wel het zelfde antwoord krijgen als ik... Ik heb al gevraagd wat ze wil, maar er is geen één duidig antwoord ben ik achter gekomen. Ze heeft nog sterke gevoelens voor me, mis me etc.. Hadden al afgesproken geen contact meer te hebben, maar toch blijft het ervan komen, als we elkaar zien is het altijd de laatste keer en je raadt het al na de laatste keer komt er weer een laatste keer etc...

Wat wij willen is duidelijk toch en als ze bang zijn dat iemand anders er met de buit vandoor zal gaan dan moeten ze wel doorpakken natuurlijk. Zo doorgaan heeft weinig zin, je maakt jezelf en je ex gek op deze wijze, heeft niemand wat aan. Mijn ex wilde tijd en dat krijgt ze nu ook van mij, ze wil haar gevoelens op de rij krijgen en dan... het blijft dus "afwachten".

Ik hoop dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt, maar iig een fijne en leuke avond.

Ben benieuwd dus als je meer duidelijkheid heb en dé manier hebt hoor ik graag van je. Of het ook bij mijn ex-vriendin (ik mannelijk) werkt zal ik dan ook proberen. Alle tips en adviezen zijn welkom over hoe te doen.

Succes
Ik zal je op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Wel prettig om te lezen dat er anderen zijn in deze situatie, wellicht steken we wel wat van elkaar op. Ik merk iig wel dat het voor anderen makkelijker is om adviezen te geven dan voor mijzelf, dus de dingen die ik aan jou schrijf moet ik ook tegen mezelf zeggen

Als jouw ex zegt tijd nodig te hebben om dingen op een rijtje te krijgen is er maar één ding goed om te doen: Haar die tijd geven. En dat betekent dus ook geen contact. Balen dat jij degene moet zijn die de sterke factor daarin moet spelen, hoewel dat waarschijnlijk dwars tegen je gevoelens ingaat, maar wel het enige juiste dat je kan doen.

Probeer echter niet thuis te gaan afwachten... zoek afleiding met vrienden of familie ofzo. Voor jou zonde van je tijd om te gaan wachten op een bericht, en daarbij word je er voor haar dan niet aantrekkelijker op.

Ik ben van plan om morgen fink door te vragen. Heb uiteraard al een aantal keer gevraagd aan ex wat hij nou wil, maar het bleef dan bij een vaag; "Ik weet het niet, ik vind je heel leuk maar vind het moeilijk om een relatie aan te gaan".

Vragen die ik hem dan moet stellen zijn bijvoorbeeld: "Waarom vind je dat moeilijk? Waar ben je dan bang voor? Hoe wil je het dan hebben?"Etc etc... gewoon doorgaan tot dingen duidelijker worden. Niet om te drammen natuurlijk, maar jeetje, zo doorgaan tot het einde der tijden schiet ook niet op.

Nogmaals, ik hou je op de hoogte!
Hopelijk leren we er idd wat van. Advies geven is makkelijker dan het krijgen en dan ook nog opvolgen. Je hart en gevoel spreken elkaar in dit soort dingen altijd tegen.

Ik geef mijn ex ook de tijd en blijf zeker niet als een aangeschoten musje thuis zitten. Zoek de gezelligheid van vrienden en familie op. Het is idd balen dat het zo moet gaan, ze kan of wil het nog niet toegeven ofzo, wellicht houdt iets haar nog tegen. dus geef haar tijd om de dingen uit te zoeken. Klopt van thuis zitten word ik er niet aantrekkelijker op voor haar, maar ze is wel bezorgd als ik weg ben als ze belt hoor, dat merk ik uit de smsje die ze stuurt als ik thuis niet opneem dus.....

Heel goed idee om nu duidelijkheid te krijgen. Die vage antwoorden komen zo bekend voor heb ze ook gehoord, ook van mijn hart zegt ja maar mijn verstand twijffeld etc..

Stel de vragen en nu hopen op de antwoorden die je wil horen!! Jullie zijn al wat langer uit elkaar las ik, maar blijven elkaar ook maar opzoeken dus... Wat zit het leven raar in elkaar!!!

Succes en ik hoor het van je!
Ikke82.

Ik was eigenlijk heel benieuwd hoe het gegaan was tijdens de afspraak met je ex?

Ik weet ik moet mezelf in houden maar de telefoon brand in mijn hand en moet écht moeite doen om haar niet te bellen. Pff liefde damn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven