Wat te doen met onzekere gevoelens..

28-07-2009 19:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaartje een relatie met de vrouw van mijn dromen.

Ikzelf ben 22 jaar en zij is 29 jaar.Voor ons is het geen probleem dat er 7 jaar leeftijdsverschil tussen zit.

Toch voel ik me onzeker met de relatie, of ik ben gewoon jaloers.

Heel regelmatig krijgt ze smsjes van een van haar vrienden die ik nog nooit ontmoet heb trouwens.Maar meeste vrienden van haar bestaan ook nog uit mannen.Maargoed over de smsjes van haar vrienden...Ze worden heel vaak savonds laat gestuurd of zelfs snachts rond een uur of 04:00 waardoor ik gewoon wakker schiet van het sms geluid. Ik vind dit erg storend en geeft me een raar gevoel.Ik heb haar dus ook gevraagd wie het was en wat erin stond. '' Stond dus in dat diegene even langs kon komen blijven slapen omdat zijn relatie naar de klote was..hij wou zelfs nog betalen om te blijven slapen...''

Maargoed ze heeft dus terug gesmst (zegt ze) dat ''ik'' haar vriend op bezoek was (slapen dus midden in de nacht)

Die kerel weet schijnbaar niet van ophouden en stuurt 2 dagen daarna weer precies zn zelfde sms.

Anyway. hoe kan ik hiermee omgaan?

Ik begin maar steeds onzekere gevoelens over deze leuke dame te krijgen.

HELP!!

edit:

Ook wou ik er nog bij vertellen, dat ze 8 jaar heeft samengewoont met iemand waarmee ze nog steeds contact heeft.Ze smsen bijna elke dag wel meer dan 4x.Maar ook houden ze contact omdat ze samen nog een hondje hebben.Ikzelf vind het helemaal niet erg dat ze daarmee nog contact mee heeft vanwege de hond etc.. Maar soms krijg ik wel het gevoel dat ze mekaar niet los kunnen laten en dat ze zo nooit verder wil met mij.(zoals samenwonen in de toekomst etc..)

Ook moet ik even melden dat ze ook wiet rookt wat ik eigenlijk nooit gedaan heb.Heb er ook geen problemen mee maar ja ze doet het wel elke dag :(..en dan nog het feit dat ze wiet gratis van haar ex krijgt en dat is meer het gene wat me stoort.Want ze krijgt dan echt een boterham zakje vol.

Wat moet ik doen met deze situatie? ze is echt de vrouw van me dromen, maar echt alleen deze punten erge me toch wel en zit ik toch wel mee.
Ik geloof niet dat ze de vrouw van jouw dromen is. De vrouw van jouw dromen zou niet zoveel wiet roken en op deze wijze met haar ex omgaan. Ik wil niet zeggen dat je vriendin geen leuke vrouw is, maar denk dus niet dat ze voldoet aan de verwachtingen die jij hebt.

Het sms-en met haar vrienden die jij (nog) niet allemaal kent, klinkt mij onschuldig in de oren. Zeker omdat ze meldde dat jij er was en daarom geen zin daarin had.

Het gevoel dat jij hebt door hel vele contact met haar ex zou ik met haar bespreken. Vertel haar dat het maakt dat jij onzeker bent of ze wel voor haar relatie met jou gaan wil. Dan kan ze daar in alle eerlijkheid om reageren.

NB: Als zij dan zegt dat ze voor je gaat en je gelooft dit niet dan zegt dat overigens wel wat. Je gelooft dan blijkbaar niet dat ze eerlijk is. Maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen.

Wat de wiet betreft. Het is aan jou wat je ervan vindt. Ik wil geen relatie met iemand die iedere dag wiet gebruikt. Ik vind het te afhankelijk zijn van een middel. Ik zou hetzelfde overigens ook vinden van een afhankelijkheid van alcohol. Maar dat is aan jou. Wat vind je daar zelf echt van? En niet alleen voor nu, maar vooral ook, vind je dat over 10 jaar nog steeds wel oke, of wellicht heb je dan echt enorm de balen er van?

En wat vind je er nou echt van dat je vriendin zich zo afhankelijk van haar ex opstelt dat ze dagelijks wiet van hem aanneemt? Dat zegt namelijk iets over haar. Ze krijgt dagelijks iets van haar ex zonder dat daar iets tegenover staat. Wat dat volgens jou over haar zegt is aan jou. Maar de vraag is wat je er echt in alle eerlijkheid van vind.

Tot slot denk ik dat je een conclusie en consequentie moet verbinden aan hetgeen jij vindt. Die consequentie is aan jou.
Bedankt voor je reply wzk,

Het feit dat ze wiet rookt elke dag zou ik eerlijk gezegt ook niet mee willen leven, als ze het nou 1x in het weekend of in de maand zal doen word het al heel anders.

Verder zeg ik en probeer ik haar ook te helpen met stoppen.

Dat waardeert ze wel heel erg van me.En die moeite wil ik ook voor haar nemen daarvan mee af te helpen.Want als je haar zal zien zal je nooit denken dat ze het rookt.

Voor de andere mensen die dit lezen:

Meerdere meningen mogen volgen op mijn eerste bericht. !!
mijn vriend rookt ook elke dag een jointje en functioneert verder prima, daar heb ik verder geen moeite mee.

ik ben 1,5 jaar vrijgezel geweest en het is nu 5 keer voorgekomen in de afgelopen 3 kwart jaar sinds ik een vriend heb dat ik 's nachts een smsje kreeg van een oude scharrel. ook dit zei ik meteen tegen me vriend en smste ik terug dat ik inmiddels een relatie heb.

zoveel contact met een ex zou ik echt niet leuk en relaxt vinden... daar zou ik van balen en jaloers om zijn...
Bedankt voor je mening Rary !
Komen die smsjes van vrienden of van (oud-)scharrels? Want dat maakt in mijn ogen wel een verschil. Smsen ze haar of ze mogen blijven slapen (en meer), wat niet kan omdat jij er bent, of smsen ze of ze mogen blijven slapen omdat het goede vrienden van elkaar zijn en die persoon nu even in een rotsituatie zit?

En over dat wiet roken, realiseer je wel dat jij haar daar niet vanaf kunt helpen. Het is haar verantwoordelijkheid en, imho, ook haar slechte gewoonte waar ze iets aan zou moeten doen.
Bedankt voor je reply Teigera,

Smsjes komen van vrienden zegt ze die idd volgens haar in een rotsituatie zitten.

En ja ik denk ook dat het moeilijk is haar te helpen ermee, maar ik heb zo ook wel wat ideeen om het op een goede normale manier te doen.Ik zal nooit iets met tegenzin van haar iets doen, zo zit ik niet in mekaar.

Toch blijf ik proberen en praat ik met haar erover dat ze toch moet proberen te stoppen of minderen iig .Maar je hebt gelijk het zal toch vanuit haar eigen moeten gebeuren.

Voor de andere mensen die dit lezen:

Meerdere meningen mogen volgen op mijn eerste bericht. !!
Ligt het aan mij of worden er de laatste tijd bijzonder veel topics geopend door mannen op deze pijler?
ontopic please
quote:niknaam schreef op 28 juli 2009 @ 21:10:

Ligt het aan mij of worden er de laatste tijd bijzonder veel topics geopend door mannen op deze pijler?En zo ja, wat dan??????
Je hebt dus verkering met een dame die een inloophuis runt voor verstotenen, co-ouder is van een hond en warme contacten onderhoudt met haar dealende ex. Ik zou dat zelf niet zo op prijs kunnen stellen eerlijk gezegd.
quote:Ledbetter schreef op 28 juli 2009 @ 20:54:

Toch blijf ik proberen en praat ik met haar erover dat ze toch moet proberen te stoppen of minderen iig .Sorry, maar dat hoef je haar niet te vertellen. Motivatie om te stoppen of te minderen moet uit haarzelf komen. Je kunt aangeven dat jij nare kanten van het dagelijkse gebruik ziet, b.v. dat ze vergeetachtig wordt of dat haar huis stinkt naar wiet of wat dan ook, maar haar proberen te motiveren om haar gedrag te veranderen is zinloos.
quote:wuiles schreef op 28 juli 2009 @ 21:42:

Je hebt dus verkering met een dame die een inloophuis runt voor verstotenen, co-ouder is van een hond en warme contacten onderhoudt met haar dealende ex. Ik zou dat zelf niet zo op prijs kunnen stellen eerlijk gezegd.

Hmm ja maar het contact houd je aan omdat ze 9 jaar met hem heeft samengewoond... en een hond samen hebben.

Dus??..
Spreken jullie weleens over 'samen wat opbouwen' ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven