wat te doen

11-07-2008 14:39 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Misschien hebben jullie tips of adviezen.

Gisteren dacht ik dat mijn vriend de naam van zijn exvriendin naar mij zou gebruiken. Toen ik dat aan hem vroeg, wat hij wilde zeggen in plaats van mijn naam. Zegt hij, ja, ik wilde mijn eigen naam zeggen stom he. Ik zei dat is niet waar. Je wou de naam van je ex zeggen. Waarop hij daarnaar zweerde dat echt niet zo was met zijn hand op zijn hart. Hij zei als ik dat wilde zeggen dan zou ik dat eerlijk zeggen en niet eromheen draaien. Ik heb die naam nooit gezegd en nu dus ook niet. Ik bleef maar zeggen dat ik hem maar niet geloof. Hij zei dan weet ik niet wat ik moet doen om jou mij te laten geloven, en ik lieg nooit tegen jou, dat klopt. Hij heeft nog nooit tegen mij gelogen, sterker nog hij zou niet eens kunnen liegen. Ik ken hem al heel lang.

Moet ik hem nou geloven of niet??
Ik zou hier echt geen punt van maken.

Of speelt die ex al langer 'door jullie relatie heen'? Dat je er daarom zo fel op bent? Of ben je erg onzeker?

Is dat ook waarom je deze nick hebt gekozen?
Ik zou het uitmaken. Als ik denk, dat hij liegt, omdat hij zeker weet, dat hij niet zei of wilde zeggen wat ik dacht dat hij wilde zeggen? Nou, kom nou...ga weg man!
Ik zou hem niet geloven. Maar ook bij mezelf nagaan waarom hij de drang (noodzaak) voelt om tegen me te liegen.......
quote:Zamirah schreef op 11 juli 2008 @ 19:31:

Mijn leerlingen zeggen wel eens "mama" tegen mij ipv juf.Hmm, toch vind ik 'papa' tegen mijn vriend zeggen genanter. En daarom schrijf ik het hier nog maar eens op. *Sla mezelf voor mijn kop-smiley*
Ik zeg: onmiddellijk dumpen die kerel. Jou een beetje per ongeluk aanspreken bij de naam van zijn ex. Wat denkt hij wel zeg!
je doet je nick eer aan, echt maf om je daar druk om te maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
is dit echt serieus trouwens?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Daarmee bedoel ik, dat je op deze manier een verstandhouding creëert, waarbij hij misschien niet meer open en eerlijk naar jou toe durft te zijn, omdat hij bang is dat je dan meteen flipt, terwijl dat nergens voor nodig is.

Voorbeeld: hij komt z'n ex tegen in de stad en heeft 5 min met haar staan praten. Zij betekent niks voor hem, maar ze komen elkaar toevallig tegen en hebben even bijgekletst. Als hij jou later ziet zal hij deze ontmoeting niet vermelden, omdat hij bang is dat je dan extreem jaloers/achterdochtig/onzeker/overdreven gaat reageren. (En nog erger: misschien kom jij er later dan wel achter dat ze elkaar gesproken hebben, hij dit niet aan jou verteld heeft en je nóg onzekerder wordt, omdat hij dit soort dingen niet aan jou verteld).

Mijn punt is: geef hem de kans om eerlijk te zijn. Ja, misschien wilde hij wel per ongeluk de naam van z'n ex zeggen, maar jouw reactie op zijn bijna-verspreking zorgde er dan waarschijnlijk voor dat hij heeeeeel snel een andere verklaring probeerde te bedenken.

Conclusie: just chill woman!!
quote:CL2 schreef op 11 juli 2008 @ 20:34:

Ik zou het uitmaken. Als ik denk, dat hij liegt, omdat hij zeker weet, dat hij niet zei of wilde zeggen wat ik dacht dat hij wilde zeggen? Nou, kom nou...ga weg man!

Precies! Hier sluit ik me bij aan.

Het gebeurt mij ook zotussendoor dat ik namen verwissel, heb mijn man wel vaker met mijn ex zijn naam geroepen. En dat vind ik behoorlijk genant ook al betekent het niets. Dus of je hoorde het niet goed of hij schaamde zich of hij wilde je gevoelens sparen. Wat ik me kan voorstellen als ik kijk hoe moeilijk je erover doet.

Laat die arme jongen met rust. Als dat het ergste is zou ik in mijn handjes knijpen .
Wanneer had hij voor het laatst een relatie met zijn ex-vriendin ? .. Als dat nu een paar maanden geleden is , dan zou ik er mij maar zorgen om maken , maar als het 2 jaar geleden is , dan zou ik er mij niets van aantrekken.

Het is nu wel eenmaal zo dat je vaak een naam verkeerd uitspreekt omdat je die naam gewoon bent uit te spreken.

( Nog nooit meegemaakt dat je mama zegt tegen je vriendin of vriend ofzo ? ) ... Dat is een automatisme omdat je gewoon bent die naam in veel omstandigheden te gebruiken ... Dus wat de rest allemaal zegt over hun broer is gezever , natuurlijk zeg je de naam van je broer wel eens tegen iemand anders , maar met je broer ga je ook veel om hé ...

Ik wil je echt niet ongerust maken , maar ik vermoed dat hij nog wel contact met haar heeft dan ... Misschien niet in de vorm van een relatie , maar misschien als vriendin ?

XXX
Mijn zoon noemt mij papa...moet ik mij nu zorgen maken:)
Trouwens, ik ben een vrouw..even voor het beeld.
quote:

Ik wil je echt niet ongerust maken , maar ik vermoed dat hij nog wel contact met haar heeft dan ... Misschien niet in de vorm van een relatie , maar misschien als vriendin ?

Dat hoeft niet hoor. Ik merk bij mezelf dat ik wel eens de neiging heb mijn vriend met de naam van een ex aan te spreken. Die ex is 9 jaar geleden, mijn vriend en ik zijn nu zo'n 8 maand samen. Die ex heb ik ook al 8 jaar niet meer gezien of gesproken en ik heb ook geen gevoelens meer voor hem. Dus dat vriend van TO nog contact met haar zou hebben, dat hóeft niet.

Ik denk zelf heel raar dat het komt omdat de naam van die ex 1 lettergreep heeft en die van mijn vriend is langer. Dus als ik dan plotseling iets wil zeggen met zijn naam ervoor/hem wil roepen oid, dan denk ik in mijn hoofd wel eens 'He Bart' (zo heet hij niet) in plaats van 'He Vincent' (en zo heet hij ook niet ) 1 lettergreep komt er gewoon wat sneller uit ofzo, ik kan het verder niet uitleggen. Ik noem mijn vriend trouwens ook bijna altijd 'schat' oid dan bij zijn naam. Dat is ook 1 lettergreep... En als ik hem dan een keer echt bij zijn naam wil noemen, dan lijkt dat dus meer op elkaar... misschien is dat het. Er is verder echt geen verklaring voor waar mijn vriend zich druk om zou moeten maken.

Gelukkig is het er trouwens nog nooit hardop uitgekomen. Zou toch het gevoel hebben dat ik iets uit moet leggen, alsof ik wel de hele tijd met die ex in mijn hoofd zou zitten ofzo. Waar echt geen sprake van is. Mijn vriend zou er wel om kunnen lachen denk ik hoor, zou me er wat mee pesten maar verder niet moeilijk doen.

Gek genoeg denk ik dat ik het zelf helemáál niet grappig zou vinden als hij mij bij de naam van een ex noemt. Het zou me toch wat steken en onzekerheid oproepen. Heel inconsequent dus. Want als ik rationeel ben weet ik dat het niets hoeft voor te stellen. Bij mij doet het dat immers ook niet.
Mijn schoonmoeder noemde mij laatst bij de naam van zijn ex..vond ik eventjes niet leuk, maar zat er verder niet mee.

Zij kwam daar jarenlang over de vloer, ik ook, maar die naam zit er dan gewoon ingeprogrammeerd. En dat geldt ook voor je vriend. Zit volgens mij niks achter, heb zelf ook soms de neiging om de naam van mijn ex te roepen maar kan het snel inslikken. Zegt niks, wil ex echt niet terug.
Gelukkig heb ik vriend nog nooit aangesproken met de naam van ex, wel heb ik (in het bijzijn van mijn vriend) tegen iemand anders iets verteld over de moeder van mijn vriend, die ik dus 'de moeder van ex' noemde. Volgens mij vond ik het genanter dan vriend. Maar ik vind het ook wel begrijpelijk, na 16 jaar samenwonen met ex zit die naam zo ongeveer in mijn geheugen gebrand. Het wil alleen niet zeggen dat ik ex en vriend vergelijk, of nog iets met ex zou willen, absoluut niet!
quote:girafke schreef op 15 juli 2008 @ 20:33:

XXXKom op zeg... dit meen je toch niet serieus?
Ja.. een soort conspiracy theory..
Ken je die van een mug een olifant maken? Nou volgens mij wordt hier van een watervlo een walvis gebakken.Gaat nergens over
je zegt, dat hij niet liegt en nog nooit heeft gelogen.

en dan ben jij zo achterdochtig en wantrouwend?

arme man....
Ik zou eens goed naar jezelf gaan kijken want waarom heb je de behoefde om hem niet te willen geloven want dat is een beetje het goevoel als ik jou bericht lees

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven