Wat te doen......

14-11-2008 16:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag van jullie weten wat te doen. Ik ken mijn (ex)vriendin nu al bijna 4 jaar. De eerste 2 jaar van onze relatie waren perfect.... Toen onstonden er wat haarscheurtjes omdat zij niet wist of ze met me verder wilde.... Ze maakte het zelfs uit in een periode dat ik het mijn mijn eigen bedrijf super druk had. Na een maandje was het weer aan.... Er volgende een geweldige zomer maar bij mij bleeft toch een raar gevoel knagen. Daarna gebeurde er wat in mei van dit jaar en maakt ik het dan ook uit (meer een onbezonne actie). Na een maand kregen we weer kontakt en spraken we bijna iedere week in het geheim ergens af ( we woone beide nog thuis). Dat was iedere keer feest! Het probleem zit hem ook niet tussen ons maar dat wij iedere keer mensen (familie en werk) tussen ons laten komen. Aangezien ik het weer druk zou krijgen na de zomer, spraken we af elkaar na mijn druk seizoen weer te zien en verder te gaan... Tijdens het seizoen druk smse en belle..... Maar nu dan! Nu is ze bang dat het weer opnieuw begint.... wat moet ik nu (ps ben 28 en zij ook). Ik hou echt van haar......
28 en dan woon je nog thuis?????????
Eerst maar eens uit huis gaan? Je bent 28, hebt een eigen bedrijf, waarom dan niet ook een eigen huis of desnoods een studentenkamer? Dan kun je ook met je vriendin wat meer je eigen gang gaan en is de kans al kleiner dat de familie zich ermee bemoeit.
quote:boompje28 schreef op 14 november 2008 @ 16:05:

Hallo,

Ik zou graag van jullie weten wat te doen. Ik ken mijn (ex)vriendin nu al bijna 4 jaar. De eerste 2 jaar van onze relatie waren perfect.... Toen onstonden er wat haarscheurtjes omdat zij niet wist of ze met me verder wilde.... Ze maakte het zelfs uit in een periode dat ik het mijn mijn eigen bedrijf super druk had. Na een maandje was het weer aan.... Er volgende een geweldige zomer maar bij mij bleeft toch een raar gevoel knagen. Daarna gebeurde er wat in mei van dit jaar en maakt ik het dan ook uit (meer een onbezonne actie). Na een maand kregen we weer kontakt en spraken we bijna iedere week in het geheim ergens af ( we woone beide nog thuis). Dat was iedere keer feest! Het probleem zit hem ook niet tussen ons maar dat wij iedere keer mensen (familie en werk) tussen ons laten komen. Aangezien ik het weer druk zou krijgen na de zomer, spraken we af elkaar na mijn druk seizoen weer te zien en verder te gaan... Tijdens het seizoen druk smse en belle..... Maar nu dan! Nu is ze bang dat het weer opnieuw begint.... wat moet ik nu (ps ben 28 en zij ook). Ik hou echt van haar......

Leer typen.

En waarom verwacht je dat je hier een antwoord gaat krijgen op je vraag? Praat met je (ex)vriendin! Maak afspraken over wat jullie belangrijk vinden in een relatie en houd je daaraan, ook al is het druk op het werk.

quote:Het probleem zit hem ook niet tussen ons maar dat wij iedere keer mensen (familie en werk) tussen ons laten komen.Daar zit het probleem dus juist wel, want jullie laten die mensen zelf tussen jullie in komen! Je bent 28 zeg, kom eens voor jezelf op. Wil je die relatie nou wel of niet?
Je kunt het toch moeilijk elk druk seizoen qua werk uitmaken met je vriendin en daarna elkaar weer opzoeken?

Als ik jou was zou ik ook een plekje voor mezelf zoeken.

Hoe komt het dat je na de zomer een druk seizoen hebt? Wat voor werk doe je?
Of je mensen of werk tussen jullie laat komen is een keuze, niet iets wat je overkomt. Willen jullie dus dat dat niet meer gebeurd, maak dan bewust die keuze en aanvaard de gevolgen.

(enne... is het niet eens tijd om uit huis te gaan?)
Sluit me aan bij Ilta: Ga je zelf eens volwassen gedragen, dan is de kans groot dat anderen je ook zo behandelen.

Lekker makkelijk om altijd oorzaken en redenen buiten jezelf te leggen; hoef je zelf nergens verantwoording voor te nemen!!
En zij is ook 28? Beide dus?

pff.. kies voor elkaar en ga lekker samenwonen.

Laat je werk er niet tussenkomen of leer samen omgaan met die drukke periode na de zomer.
Yep zij is ook 28,

En ik kan jullie vertellen de prijs die je betaal voor n eigen bedrijf (inclusief de dikke auto) is extreem hoog. Wil zoiets lukken dan zul je privé het e.a. moeten nemen. Nu dit is een bewuste keuze van mij en ik sta achter mijn beslissing van toenertijd (21) en dat komt ook allemaal wel goed. Mijn vriendin had die keuze duidelijk niet, ik vind dit ook niet leuk voor haar. Zij heeft me altijd wel gesteund maar had t net zo goed gevonden als ik ambtenaar was geworden... Zij weet wat de prijs is van het hebben van een eigen bedrijf.

En ja 't is tijd om uit huis te gaan...
het huis uit gaan met bedrijf is best lastig... vooral als je wilt kopen... er zijn niet veel zelfst ondernemers die een hypotheek krijgen momenteel...

maar als zij de dingen die belangrijk zijn in jouw leven niet kan accepteren... (eigen bedrijf en daarvoor keihard werken)... is zij dan wel de juiste vrouw voor jou?

wat is jouw toekomstbeeld en die van haar?
Huis kopen is niet zo lastig, heb ik n potje je voor. Probleem lag altijd dat ik iets anders wou kopen als haar, en dat ik eigenlijk een huis wou kopen wat ik later met mijn ouders zou ruilen (omdat zij bij de zaak wonen).

Of zij de juiste vrouw is vraag ik me ook af, maar ik hou zo veel van haar! Voel me zo aangetrokken tot haar...
Heeft zij ook wat in te brengen in die huizenkeuze? Of is je zaak en wat jij wil belangrijker dan haar wensen?
quote:boompje28 schreef op 14 november 2008 @ 18:35:

Huis kopen is niet zo lastig, heb ik n potje je voor. Probleem lag altijd dat ik iets anders wou kopen als haar, en dat ik eigenlijk een huis wou kopen wat ik later met mijn ouders zou ruilen (omdat zij bij de zaak wonen).

dit klinkt heel logisch..
je kunt toch ook huren?

en in wat voor branche zit je dat je wel een dikke auto moet, maar niet genoeg omzet draait om op jezelf te wonen?
branche doet er effe niet toe. maar ben toch blij dat een iemand me begrijpt (kitty)..

wil mn geld gewoon logisch spenderen en niet nu n huis kopen en over 4jr weer verkopen. en ben gewoon geen huurtype...

maar goed.

ik ga nog maar ns nadenken wat te doen
sorry boompje, daar gaat het ook niet om.

op wat voor manier komen die mensen dan tussen jullie te staan?
Hoe kan het dat mensen die allebei meer dan volwassen zijn (28 is bijna 30 nota bene!) zich nog laten piepelen door andere mensen en voor zich laten bepalen met wie ze al dan niet verkering hebben?

Koop een huis, ga er wonen, met die vriendin van je en heb het leuk. Probeer het eens, ik was op jouw leeftijd al 10 jaar het huis uit, dat is goed voor een mens, om op eigen benen te staan bedoel ik dan. Je liefdesleven is privé. Daar moet, op jouw leeftijd zeker, je familie zich niet meer mee bemoeien.

Het is nu een ideale tijd om te kopen, zeker als je eigen geld hebt en je bedrijf loopt goed. De hypotheekverstrekkers zullen dolblij met je zijn!
quote:boompje28 schreef op 14 november 2008 @ 19:17:

branche doet er effe niet toe. maar ben toch blij dat een iemand me begrijpt (kitty)..

wil mn geld gewoon logisch spenderen en niet nu n huis kopen en over 4jr weer verkopen. en ben gewoon geen huurtype...

maar goed.

ik ga nog maar ns nadenken wat te doen

Ooit van cynisme gehoord??

Nu wijs je op voorhand weer oplossingen van de hand, want je wilt nu niet kopen, over 4 jaar weer verkopen (hoezo, wie zegt dat dat moet??), je bent geen huurtype, zeg je.

Zeker in de vrije sector kun je de prachtigste huizen huren, dus als het toch maar voor tijdelijk is: why not??

Blijf lekker op je centen zitten en in je tunnelvisie hangen, dan ga je vast een fijne relatie tegemoet (voor het geval dat: dit is ook cynisch bedoeld!).

Het lijkt mij dat je meer behoefte hebt aan iemand die je eens een flinke schop onder je kont geeft, ipv iemand die je 'zo goed begrijpt'.

Een oude kennis van mij woont ook nog steeds bij z'n moeder en hij is inmiddels in de 40 en geloof me: alle smoesjes redenen die jij nu noemt heb ik bij hem tig jaar geleden ook al gehoord!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven