Wat te doen?
woensdag 8 januari 2020 om 09:31
Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum en zal mij even voorstellen: ik ben 41 jaar en woon in een middelgrote stad in het midden van het land. Ik ben alleenstaand en heb een zoon van 5 en een dochter van 7 jaar. Mijn functie is zzper in het administratieve werkveld. Nu loop ik tegen het volgende aan in mijn leven: ik wil graag mijn vriendenkring wat uitbreiden. In mijn omgeving, dat wil zeggen via de school van mijn kinderen heb ik een leuke klik met een aantal ouders maar ze laten merken dat ze het te druk hebben of niet geïnteresseerd zijn in hechter contact. Dit is niet alleen bij mij zo maar onderling zijn er niet veel vriendschappen. Terwijl wij toch zoveel gemeen hebben. al snel ben ik op zoek naar overeenkomsten tussen mensen en heb vele interesses, maar het lijkt of je op deze leeftijd in een bepaald plaatje moet passen wil je in iemands leven mogen. Ik heb al geprobeerd om ze uit te nodigen om thee te gaan drinken of met de kinderen naar de speeltuin te gaan maar niemand gaat hier op in. Voor hobbies heb ik simpelweg geen tijd. Omdat het met andere moeders zo goed klikt lijkt mij dit wel de plaats om zoiets te ondernemen maar ik weet even niet hoe. Vanuit de buurt moet ik het zeker niet hebben en voor hobbies heb ik simpelweg geen tijd. Omdat het met andere moeders zo goed klikt lijkt mij dit wel de plaats om zoiets te ondernemen maar ik weet even niet hoe. Ik ben niet grof, contactgestoord etc maar ik kom er gewoon niet tussen. Mensen hebben het te druk of vinden mij wellicht aardig maar niet interessant genoeg voor een vriendschap. Het lijkt wel zo’n beetje het laatste taboe over alles kan gepraat worden maar zeg maar eens dat je geen uitgebreid sociaal leven hebt zonder net verhuisd te zijn naar een nieuwe stad.....Hoe hebben jullie dit aangepakt als ik dit vragen mag?
glitterrosa wijzigde dit bericht op 09-01-2020 09:47
0.98% gewijzigd
woensdag 8 januari 2020 om 13:30
Waarom wil je je vriendenkring trouwens uitbreiden? Lijkt dit je praktisch handig, mis je contact, of vind je het sneu staan als je niet veel vrienden hebt (zonder net verhuisd te zijn)?
Ik zat net op de fiets en bedacht me dat het helemaal geen kwestie is van aan een of ander plaatje voldoen voordat iemand in mijn leven mag (vreemde woordkeuzes hoor), maar dat ik gewoon helemaal geen ruimte over heb voor mensen die alleen maar kinderen op dezelfde school hebben. Ik heb hobby's, man heeft hobby's, kinderen hebben hobby's....vrije tijd gaat daar aan op. Of aan gewoon thuis zijn.
Ik zat net op de fiets en bedacht me dat het helemaal geen kwestie is van aan een of ander plaatje voldoen voordat iemand in mijn leven mag (vreemde woordkeuzes hoor), maar dat ik gewoon helemaal geen ruimte over heb voor mensen die alleen maar kinderen op dezelfde school hebben. Ik heb hobby's, man heeft hobby's, kinderen hebben hobby's....vrije tijd gaat daar aan op. Of aan gewoon thuis zijn.
woensdag 8 januari 2020 om 13:51
Ach Juriaan er wonen wel meer moeders van 41 met kinderen in die leeftijd in het midden van het land die zzper zijn denk niet dat ik hier herkend wordt.
woensdag 8 januari 2020 om 14:02
MR is vaak maar 6/ 4x per jaar een vergadering ofzo. En dat zijn meestal ook maar een paar mensen.
Dan zou de ouderraad meer iets zijn, dan heb je echt meer contact. En doe je ook dingen samen en veel meer even wat drinken en meteen overleggen en samen booschappen doen/versieren enz.
woensdag 8 januari 2020 om 16:00
Je noemt je naam, leeftijd, in wat voor plaats je woont, waar je ongeveer woont, het geslacht en de leeftijd van je kinderen, dat je alleenstaand bent en je globale beroep, werkveld en dat je ZZP'er bent. Plus alle info over je situatie en probleem. Als jij een bekende van mij zou zijn zou ik je echt wel herkennen.glitterrosa schreef: ↑08-01-2020 13:51Ach Juriaan er wonen wel meer moeders van 41 met kinderen in die leeftijd in het midden van het land die zzper zijn denk niet dat ik hier herkend wordt.
Het is gewoon niet zo handig om dat alemaal te benoemen, zeker als je in de toekomst nog meer privedingen bespreekt hier. Maar goed, het maakt mij verder niet uit hoor. Ik wilde je er alleen even opmerkzaam maken.
anoniem_382662 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 16:07
50.54% gewijzigd
woensdag 8 januari 2020 om 16:02
kan ookLuci_Morgenster schreef: ↑08-01-2020 14:02MR is vaak maar 6/ 4x per jaar een vergadering ofzo. En dat zijn meestal ook maar een paar mensen.
Dan zou de ouderraad meer iets zijn, dan heb je echt meer contact. En doe je ook dingen samen en veel meer even wat drinken en meteen overleggen en samen booschappen doen/versieren enz.
of een feestcommissie of zo
Waar het omgaat: zorg dat je betrokken raakt, dan spreek je mensen bij vergaderingen/activiteiten, heb je ook andere gesprekken op het plein
woensdag 8 januari 2020 om 16:03
glitterrosa schreef: ↑08-01-2020 13:51Ach Juriaan er wonen wel meer moeders van 41 met kinderen in die leeftijd in het midden van het land die zzper zijn denk niet dat ik hier herkend wordt.
Nou, in combinatie met alle andere informatie denk ik dat precies wel.