Wat teruggeven!?

11-11-2012 08:53 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies waar ik dit onder moet zeggen, maar dacht hier.

Vorige keer had ik al een topic geopend, over wel of niet uitnodigen van een vriend. Ik heb hem niet uitgenodig, en heb ook eerlijk gezegd dat ik liever niet had dat hij kwam, hij had er begrip voor. Gisteravond heb ik dus mijn verjaardag gevier. Maar mijn vriendin moest van hem wat aan mij geven, het was een kaart met geld erin. Wel heel aardig van hem en heb hem ook bedankt via sms.

Maar nu komt het, want binnekort is hij ook jarig. En nu voel ik me verplicht om iets terug te doen en hem ook iets te geven. En ik denk als ik het niet doe, zal hij er dan raar over denken? en als ik het wel zou doen, vind die me alleen maar aardig. En aan de ene kant denk ik, hij wou het zelf geven ik heb het er niet om gevraagd. Het was beslissing, maar ik zit nu wel te twijfelen wat ik in deze situatie zou doen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? wel iets geven uit goedheid? Ik ken hem persoonlijk niet erg goed.
Je bent een ander niets verplicht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hetzelfde geld teruggeven met een kaart.
Ik zou niets geven. Jij hebt 'm niet uitgenodigd, jij wil hem niet in je leven. Hij dringt zich op met 'n kadootje, maar dat schept verder geen verplichtingen. Ik had in jouw geval trouwens het kadootje gewoon retour afzender gestuurd. Laten voelen dat je niks van 'm moet.
Een vriend die niet op jouw verjaardag mag komen en daar krijg je geld van?! Verder, je bent een ander inderdaad niets verplicht. En het geld teruggeven op zijn verjaardag vind ik raar..
Ik vind het heel raar dat je het geld en de kaart hebt aangenomen terwijl hij niet welkom was ( om wat voor reden dan ook maakt niet uit).
Mooi toch? Dezelfde envelop met inhoud weer retour!
Geven en teruggeven is het spel waarmee deze man contact met je denkt te kunnen houden. Ik zou zeggen niets doen en negeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een griezel die kerel.
Geld terug geven en op een briefje zetten dat je het bij nader inzien toch vreem vond dat je dit kreeg en dat je er geen prijs op stelt.
Ik weet niet wat de reden is waarom je hem niet op je verjaardag wilde, maar ik zou het geld niet aannemen.

Als ik iemand niet meer wil zien, hoef ik er ook geen geld van. Dan hou ik de eer graag aan mezelf. Ook zou ik geen kaartje sturen ed voor zijn verjaardag.
.
Hij denkt dat we hele goede vrienden zijn, misschien een beetje vrienden, maar niet supergoed. Hij is wel 1 van de beste vrienden van mijn beste vriendin. Dus hem negeren, kan gewoonlijk niet, omdat ik hem wel tegen kom als mijn vriendin haar verjaardag houdt, of iets dergelijks. Maar ik ga idd sowieso het geld en alles retouren.! Ik vind ook dat hij aandringt op smsjes, en zo gaat het de hele dag door, en dan krijg ik weer te horen, waarom ik niks zeg, of van je wilt niet met mij praten? ik zeg expresse niks terig, en soms dagen dat ik niet met hem praat. vind het wel goed zo
Goede vrienden, beetje vrienden, niet supergoed. Je bent er nog niet helemaal uit he?!?
Ik ben er wel helemaal uit, maar hij vindt dat we goede vrienden zijn, nou dat vind ik niet, en probeer hem daarom zoveel mogelijk te negeren! helemaal ontwijken kan ik niet, want ondertussen walg ik wel steeds meer van hem.
.
.
Ik denk eerlijk gezegd niet, dat hij op dit soort sites komt hoor! Hij heeft me ook uitgenodigd op zijn verjaardag, maar dat heb ik ook afgeslagen en toch probeert die weer van oh maar dan kom je toch op een andere dag. enzo ik zei nee is nee
.
Ja dat denk ik ook wel, maar zal het er wel maar haar over hebben! In ieder geval ga ik hem voorlopig gewoon negeren, want ik heb het wel een keer met haar over gehad en toen zei ze, mijn vrienden zijn ook jouw vrienden.!
.
Wat een gedoe..
.
Ik snap het niet. Je hebt te maken met een opdringerige jongen? Gewoon afpoeieren dan!

Wees consequent, stuur dat geld terug en reageer niet meer op hem. Een keer per jaar op de verjaardag van je beste vriendin doe je vriendelijk, klaar.
Ik snap het niet, je wilt niet dat ie komt, maar neemt wel verjaardagsgeld van hem aan.

Beetje dubbel dit.

En dan ga je ook nog naar zijn verjaardag. Terwijl je hem niet mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven