Wat zal ik doen?

04-10-2008 16:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even jullie raad nodig.

Sinds ik een nieuwe baan heb (nu een jaar) ben ik ontzettend verliefd op mijn baas.

Hij heeft geen relatie en ik ook niet (heb wel kleine kinderen).

Normaal gesproken ben ik wel het type dat actie richting hem zal ondernemen om erachter te komen hoe hij zich voelt.

Ben er nu echter wat terughoudend in. Ik heb eigenlijk geen idee hoe hij over mij denkt (vind ik ook altijd erg moeilijk om die signalen op te pikken, volgens mij zijn mannen daar anders in dan vrouwen).

De reden waarom ik nog geen actie heb ondernomen is omdat ik bang ben dat als ik laat merken hoe ik me voel en bij hem zijn die gevoelens niet wederzijds, ik mijn baan in bepaalde mate op het spel zet. Ik ben bang dat hij me dan anders zal gaan bekijken (hij is wel iemand die zijn werk erg serieus neemt en ik weet niet goed hoe hij denkt over relaties op de werkvloer, laat staat baas en "ondergeschikte").

Op het moment is de sfeer is erg leuk en ik kan het me niet permiteren om nu naar wat anders uit te kijken. Ik ben vast in dienst en moet mijn kinderen onderhouden.

Probeer me er overheen te zetten maar het is nu al een jaar dat ik me zo voel.

Wat denken jullie??
Ik zou er niets mee doen Manhattan.

Je zet hier sowieso je baan mee op het spel.

Stel dat je het hem vertelt en het is wederzijds ben je dus het liefje van de baas.Je zal dan niet meer gelijkwaardig zijn ten opzichte van je collega' s.

En wat als blijkt na een half jaar dat de relatie toch niet werkt?

Dan kan je alsnog op zoek naar een andere baan.

En als je er toch wat mee wil doen dan zou ik het hem vertellen en erbij zeggen dat je er pas wat mee wil doen als je een andere baan hebt gevonden.

Heb ook eens vlinders gehad voor een collega en het grote voordeel is dat je iedere dag met veel plezier naar je werk gaat.
Pfoe, lastig ja. Ik begrijp heel goed jouw situatie. Het is moeilijk om een tip te geven. Ik denk nl dat de twijfels die jij hebt ook terecht zijn. Van de andere kant, als hij die gevoelens ook heeft zou er iets moois kunnen ontstaan!

Kun je ook niet voorzichtig wat laten merken dat je hem meer dan leuk vindt? Nou ja, je hebt niet echt veel aan mijn tips. Maar ik leeft met je mee!
Ik zou ook voorzichtig zijn. Als je baan je zoveel waard is, zou een afwijzing wel eens heel verkeerd kunnen uitpakken voor de werksfeer. Dan is een vast contract hebben leuk, maar daar heb je dan ook weinig aan.
Vroeger ontstonden zo'n 30% van de relaties op de werkplek. Geen idee hoe dat cijfer nu ligt eigenlijk.

Het is niet gek wanneer je in een werkrelatie ook verliefd wordt.

Wanneer het je baas is dan ligt het toch wat lastiger.

Mijn advies is eigenlijk, kijk eens even aan of er van zijn kant ook wat interesse is. Of er een beetje over en weer geflirt wordt. Bekijk alles heel rustig en wie weet geeft hij ook wat aanleiding.

Het is heel goed mogelijk om vanuit je werk een nieuwe relatie te vinden, maar enige voorzichtigheid is wel geboden. Zeker wanneer het je baas betreft.
Niets doen totdat of jij een nieuwe baan hebt, of een van jullie op een andere afdeling komt te werken en dus geen directe collega's meer zijn. Enne....wie weet schept de beruchte kerstborrel wel meer duidelijkheid
Zorg dat je nooit in een situatie komt waarin je afhankelijk bent van één werkgever.
Hoi, bedankt voor jullie reacties.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik een beetje kan uitvogelen of het wederzijds is, maar ja, ben al even uit het "circuit". Heb al een aantal van die (knullige) dingen gedaan als even een extra bakje koffie voor hem meenemen. Hem bestoken met eigenlijk allerlei (werkgerelateerde) onzinvragen, straks vind hij me maar een domme gans.

Het is gewoon lastig om een prive gesprekje aan te knopen met zoveel collega's om ons heen. Er is altijd wel iemand die zich erin mengt....
Idd lastig omdat hij je baas is. Ik zou ook wachten met actie totdat hij niet meer je baas is.
Die hormoonslavernij!!
Hoe stom kan je je voelen.

Na een jaar in (toch wel enige mate van) onzekerheid te hebben gezeten komt meneer vanmorgen uitgebreid vertellen over iemand die hij dit weekend heeft ontmoet.

Wat een ontzettend koude douche. Doet wel pijn hoor......Hoe had ik ooit kunnen denken dat hij wat voor mij zou voelen....
Lullig voor je!
Oh auw...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ooooooooooooooooh. Kut zeg. Voordeel is: je hoeft niet nog een jaar in onzekerheid te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven