Wat zijn jouw minpunten?

24-05-2020 08:20 58 berichten
Als tegenhanger van het andere topic. Wel zo eerlijk, toch?

Ik begin:

Ik ben natuurlijk geweldig, maar niet perfect. Ik ben koppig, bijzonder ongeduldig, kan perfectionistisch zijn (dat is mijn go to coping) en als ik last heb van mijn hormonen word ik onzeker en clingy.
Het is pas eerlijk als een man hier een topic start met zeik je wijf af met haar minpunten.
Elke maand is er wel een zeik je vent af topic.
*2020* schreef:
24-05-2020 08:23
Het is pas eerlijk als een man hier een topic start met zeik je wijf af met haar minpunten.
Elke maand is er wel een zeik je vent af topic.
Ja, maar ik ben hier nog geen maand dus dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen doorzettingsvermogen. Als iets mij moeite kost dan hoeft het voor mij al niet meer. Het moet makkelijk gaan en anders maar niet. Zo kan ik heel enthousiast ergens aan beginnen en er allerlei dingen voor aanschaffen om er vervolgens niks meer mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lui en heb een hekel aan opruimen.
Ik laat al mijn troep overal slingeren en dan verwacht ik van mijn man dat hij wel precies weet waar mijn telefoon, portemonnee, sleutels etc ligt. Meestal heeft hij nog de juiste ideeën ook. "Die heb je op het plankje in de keuken laten liggen lieverd"

Als ik ongesteld ben wil ik mijn enorme reep chocola niet met hem delen en als blikken konden doden was hij er al niet meer geweest als hij een klein stukje pakt. Ik zeg niks omdat het altijd maar bij een stukje blijft maar menig ander zou niet eens bij mij in de buurt durven komen op dat moment dat ik zo kijk(6)

Mijn man snurkt en ik slaap daar lekker doorheen. Alleen nu ik zwanger ben schijn ik ook zo hard te liggen zagen dat manlief niet eens in staat is fatsoenlijk een serie te kijken in bed.

Ik heb een hekel aan autorijden dus dat laat ik zoveel mogelijk door mijn man doen. Zelfs als ik weet dat hij ook wel eens relaxt in de bijrijderstoel zou willen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel dingen veel te vaak uit die ik zou regelen. Dan moet hij er 3x naar vragen en dan doe ik het pas.
Hij ergert zich aan de discussies die ik aan ga met onze jongste dochter.
Het ziet er heel netjes uit in huis, maar ik gooi dingen in kasten en dan zijn die één grote rotzooi. Evenals de koelkast en vriezer. Als hij die een keer uitmest, vindt hij tig dingen die over de datum zijn.
Volgens hem zeur ik zoals alle vrouwen, maar wel minder dan al die andere vrouwen. Dus daarom vindt hij mij leuker :yes: :mrgreen:
Hahaha!

Ik kan dus ook echt heel lui zijn. Zoals net: Vergeten suiker in de koffie te doen. Maar ik drink stug door omdat ik te lui ben die 5 meter naar de keuken te sjouwen.
Alle reacties Link kopieren
.
laviva88 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 08:49
Reden: Dubbel
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het maar even aan mijn man gevraagd en die zegt 'oe.. een heel rijtje, denk ik, maar weet je, eigenlijk ben ik hier nooit meer bezig'.
Als we deze reactie generaliseren, snappen we waarom mannen dit soort topics niet openen. :-D

Maar, ik weet er zelf wel een paar hoor:
Ben snel gestrest, en altijd aan het strugglen met uitdaging zoeken, teveel hooi op m'n vork. Ook wel perfectionistisch en kan me erg snel irriteren aan bepaalde mensen en dat uit ik dan uitgebreid naar m'n man.
Ik ben emotioneel, jaloers en kan erg blijven rondlopen met kleine dingetjes die ik opsla wegens te klein om ruzie over te krijgen, tot ik een keer ontplof en alles er in één keer (uiteindelijk op een totaal onredelijke manier) uitkomt.
Ik kan ook enorm piekeren en daar erg moody van worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel lui zijn, is het vandaag niet dan doe ik het morgen wel.
Beetje te zwart/wit.
Alle reacties Link kopieren
Coping, clingy 🤭
Laviva88 schreef:
24-05-2020 08:47
Ik heb het maar even aan mijn man gevraagd en die zegt 'oe.. een heel rijtje, denk ik, maar weet je, eigenlijk ben ik hier nooit meer bezig'.
Als we deze reactie generaliseren, snappen we waarom mannen dit soort topics niet openen. :-D
Die van mij zal ook niet zo'n topic openen. Ik vraag weleens of ie klaagt over mij bij anderen. "Nou. Nee, waar zou ik over moeten klagen dan?"

Ik klaag meer over mezelf dan hij over mij.
Ik ben een hoogopgeleid maar verder niet functionerend persoon. Werken gaat prima, ik ben gezellig maar verder heb je er weinig aan.
Onhandig, geen rijbewijs, lui, wil eigenlijk alleen leuke dingen doen.
En verder besef ik me dat ik net de luidruchtige man ben van dat andere topic in sommige opzichten. Man zit er rustig bij terwijl kinderen en ik random zinnen blèrend (, meestal zet 1 iemand wat in en blert de rest wat mee. 'transformers...' rest met robotstem 'robots in disguise'
'me zoooon was gisteren jarig...'
Rest met veel vibrato: 'hij werd 8 jaar oud, mijn schat'
Die man van die to zou hier dus prima passen.
Mijn man vindt het wel gezellig. Heel soms blert hij wat mee en dan heeft de rest weer een half uur extra lol en hilariteit.
Alle reacties Link kopieren
Niet elke maand, maar wel regelmatig dat ik me zwaar !@$^€€₩ voel vlak voor mijn menstruatie begint en ik me totaal van alles en iedereen (incl man) wil afsluiten. Hij vindt dat rot, grotendeels voor mij, maar ook omdat ik totaal mezelf niet ben en dus de hele tijd loop te mopperen en te miepen.

En ik ben een grote klungel wat betreft smeren, knoeien, mij stoten aan dingen en andere onhandige dingen.
Ik weet er nog 1:

Ik kan bijzonder petty en wraakzuchtig zijn. In de basis uit ik mijn emoties goed en los ik dingen me dwarszitten vrij snel op.

Maar soms, zoals vandaag, ben ik een petty bitch. Ik heb de hele nacht niet geslapen door mijn kerel en hij ligt nu nog op bed. In coma. Ik ga dus zo douchen met de muziek superhard aan. :puh:
1.Ik vind alles vies.
Laat je iets vallen op de grond? Gatver. Je voeten op de salontafel? Ranzig. Eten op het aanrecht leggen zonder snijplank eronder? Bah. Een boodschappentas op het aanrecht zetten? Goor. Ik zal dus overal ongevraagd commentaar op geven.

2. Ik weet soms niet wat ik wil doen op een dag en dan wil ik dat je voorstellen doet met wat we kunnen doen, maar ik weet bij voorbaat ook al dat ik al die voorstellen keihard ga afkraken omdat ik nergens zin in heb. Vervolgens ga ik zeuren dat ik nergens zin in heb maar dat ik toch wat wil doen. Ten slotte zeur ik dan dat we niks gedaan hebben en dat het leven saai is en blablabla..... na een paar uur kan ik weer normaal doen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niks weggooien, heb sinds onze intelligente lockdown nog niks opgeruimd of weggegooid, ik vind dat heel erg moeilijk. Zou graag in een opgeruimd huis leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook heel lui zijn. Heb geen moeite om de afwas een nacht te laten staan. Kan me ook slecht houden aan planningen voor huishoudelijke klussen, het is dan vaak alles of niets.

Ik kan best impulsief zijn. Ik flap er soms ook zomaar iets uit, dat is niet altijd handig :|

En best wel koppig... :-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik betrap mezelf erop dat ik dingen luid zuchtend doe en als vriend dan (in mijn ogen te laat) vraagt of hij wat moet doen zeg nee, laat nu maar zitten!

Ik ben m'n moeder geworden :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nogal impulsief en een flapuit, en ik ben soms nogal overtuigd van m'n eigen gelijk, hehe.

Verder ben ik heel accepterend - ik vind haast nooit iets een probleem, mits er niet echt over een grens gegaan wordt, en ben dus heel meegaand omdat ik het al snel goed vind. Dat kan voor anderen heel irritant zijn omdat het dan lijkt alsof ik geen mening heb, of die niet durf te geven en het dan voelt alsof zij die van hen doorduwen.
Ik hou niet van horrorfilms en thrillers.
Ik hou niet van een strak interieur.
Ik hou niet van zwart.
Ik hou niet van harde muziek.
Ik heb een kristallen moskee in de woonkamer staan, terwijl ik niets met geloof doe, maar hij mag niet weg.
Ik spaar Delfts blauw en neem dat mee op vakantie naar mijn familie en dan vind ik het het allerbelangrijkste dat dat heel aankomt. Dus mijn man sjouwde in zijn eentje de tweeling en de peuter en kleuter moesten destijds zelf maar zien hoe ze aankwamen, We gaan nu zelden naar mijn familie sinds we vier grotere kinderen hebben -jongsten zijn tweeling-, dus het huis staat nogal vol met Delfts blauw.
Ongeduldig
Lui
Slecht in het onderhouden van relaties en vriendschappen
Ongezeglijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ga stressen als iets niet wil lukken. Ik ga met geringe voorbereiding iets doen en vertrouw (soms volledig ten onrechte) op mijn improvisatievermogen. Ik roep dus soms mijn noodlot over mezelf af; het gevolg is dat ik in de stress schiet en daardoor minder presteer dan ik zou kunnen. Later trek ik dat soms wel recht als ik toch een beter resultaat wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nou, ehm. Ik herken mezelf eigenlijk wel in 3/4 van bovenstaande berichten...
Ben een catch :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven