Wat zijn jouw minpunten?

24-05-2020 08:20 58 berichten
Als tegenhanger van het andere topic. Wel zo eerlijk, toch?

Ik begin:

Ik ben natuurlijk geweldig, maar niet perfect. Ik ben koppig, bijzonder ongeduldig, kan perfectionistisch zijn (dat is mijn go to coping) en als ik last heb van mijn hormonen word ik onzeker en clingy.
Ik kan niet tegen mensen die zich emotioneel afhankelijk naar mij opstellen en te veel aandacht en bevestiging willen en me claimen. Mijn relaties lopen daarop altijd stuk.
Ik heb veel vriendinnen maar zou best meer tijd aan hun mogen besteden irl ipv zoveel sporten en werken in mijn tuin of een boek lezen.
Als moeder weet ik het altijd beter dan me puber dochter en loslaten Let it go mag ik veel meer doen.
Ik vind het moeilijk om te nixen
Ik vind teveel dingen leuk en heb te weinig tijd om alles te doen
Ik doe graag dingen alleen
Ik ben te netjes en ordelijk in mij eigen huis. In relaties stoor ik me als mij spullen verlegd worden of rondslingerende zoveelste schoen of overal bordjes en glazen zie die niet opgeruimd worden. Ik ruim het niet op voor ze maar mij irritatie viert hoogtij. Heel onhebbelijk.
Soms heb ik behoefte aan rust en wil ik niet gestoord worden juist dan doen mensen een beroep op je tijdens lezen van een boek een meditatie of yogamomentje of avondwandeling. Laat me met rust denk ik dan. Nu even niet. Heel gênant
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
24-05-2020 21:54
Ik heb een kort lontje en ben behoorlijk chaotisch. Ook ben ik onzeker over mezelf (vind ik de vervelendste 😋).
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Herken mezelf in heel veel hier... Hierbij mijn minpunten (jeetje wat zijn dat er veel :-$)

kan erg koppig zijn
kan erg onzeker zijn
ben emotioneel (vooral rond mentruatieperiode)
kan erg egoïstisch zijn
kan heel snel in de stress schieten
ben erg perfectionistisch
kan heel erg lui zijn
kan ook wraakzuchtig zijn
ben ongeduldig
als ik moe ben hoeft er maar iets te gebeuren (bv dat manlief opeens de nacht moet gaan werken, omdat er te weinig mensen zijn) en dan ben ik van slag en kan ik alleen maar huilen. (hormonen??)
flap er van alles en nog wat uit als ik echt boos ben en het interesseert me op dat moment niet dat ik een ander daarmee kwets. Voel me daarna heel erg schuldig. Gelukkig gebeurd dit zelden.

Thank god dat ik ook veel pluspunten heb, want als ik dit zo lees lijk ik totaal geen leuk persoon. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
- Weinig zelfdiscipline. Ja, op mijn werk functioneer ik goed en heb zeer weinig verzuim. Maar daarbuiten is het anders. Bijna alles waar je huiswerk bij krijgt of voor moet oefenen laat ik versloffen. Of ik moet het superleuk vinden. Mijn tuin krijg ik nooit echt netjes. Teveel gedoe. Het mag allemaal niet teveel moeite kosten.

- Ik kan alleen onthouden wat ik interessant vind. Dat zijn vaak voor anderen onbelangrijke dingen.

- Ik ben traag. Oké er zijn tragere mensen dan ik. Maar krijg het wel al heel mijn leven te horen.

- Ik heb naar bepaalde mensen wrokgevoelens.

- Moeite met veranderingen en nieuwe dingen. Dat kost weer energie.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets in mijn hoofd heb wil ik het vaak meteen doen en kan het geen dag meer wachten. Ik ben een rommelkont, dingen die ik niet leuk vind stel ik vaak zo lang mogelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
24-05-2020 08:48
Ik ben emotioneel, jaloers en kan erg blijven rondlopen met kleine dingetjes die ik opsla wegens te klein om ruzie over te krijgen, tot ik een keer ontplof en alles er in één keer (uiteindelijk op een totaal onredelijke manier) uitkomt.
Ik kan ook enorm piekeren en daar erg moody van worden.
Oke... dit was bijzonder om te lezen! Ik ben namelijk precies hetzelfde als jij haha. Ik heb onlangs de diagnose ADD gekregen waardoor er veel op zijn plek valt inmiddels. Vooral alle kleine dingen opslaan en dan niet voor dagen maar gerust maanden of jaren en t komt ook totaal onverwachts weer terug in mijn hoofd. Het vergeten of los laten? HELL NO... :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik erg was, maar gelukkig lees ik hier veel herkenbaars!
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
24-05-2020 08:28
Ik heb geen doorzettingsvermogen. Als iets mij moeite kost dan hoeft het voor mij al niet meer. Het moet makkelijk gaan en anders maar niet. Zo kan ik heel enthousiast ergens aan beginnen en er allerlei dingen voor aanschaffen om er vervolgens niks meer mee te doen.
Ik ook.
Ooit eens skischoenen gekocht. De duurste nog wel, alle andere zaten niet lekker. Een ijsmachine gekregen. Beiden 1 keer gebruikt. Een mixer en frituurpan staan nog nieuw in de verpakking. Ik heb al deze dingen 5-12 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven