Weer een buurman topic, graag jullie mening.

07-08-2020 16:03 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie mening horen over mijn buurman...

Even wat achtergrond: mijn ex-man en ik zijn vorig jaar uit elkaar gegaan na 12 jaar huwelijk. We hebben samen een dochtertje van 10 jaar oud. Ex en ik zijn beiden zowel Nederlands als een andere nationaliteit en we wonen momenteel in het buitenland. Ik kon hier een goede baan krijgen en we vonden het ook goed voor onze dochter om hier een jaar of wat te wonen en naar school te gaan, dus wonen we nu in het buitenland. Ex woont en werkt wel op 3 uur afstand. We gaan prima met elkaar om allemaal. Scheiding is goed geregeld en verhoudingen zijn vriendschappelijk. Tot zover prima. Ik woon inmiddels zo’n drie maanden met dochter in een appartement hier. Ik ken de cultuur hier, maar heb weinig vrienden en ondanks dat ik virtueel contact houd met thuis, valt het me zwaarder dan ik dacht om hier ‘alleen’ te zijn. Ik wil niet teveel contact met mijn ex, ondanks dat het prima gaat. Ik wil het juist zelf doen.

Toen we hier net kwamen wonen heb ik Ikea meubelen gekocht, maar ik kreeg het de trap niet op. Toevallig kwam er net een andere bewoner langs en die zag er nogal gespierd uit, dus ik dacht: mooi die wil vast wel even helpen. En dat deed hij. Ik kreeg daarna meteen ook zijn nummer, met de mededeling dat ik kan bellen als er iets is dan komt hij me wel helpen. Hij woonde er zelf ook sinds kort (alleen, dat werd heel duidelijk gemaakt haha), en ik dacht OHJEE, dus ik begon maar over mijn man om het enthousiasme wat te temperen. Geen probleem, hij was nog steeds vriendelijk en gezellig. Ik heb hem later die avond een appje gestuurd om te bedanken, en we praatte denk ik de eerste weken in de avond via de whatsapp. Gewoon gezellig. Hij weet inmiddels dat ik gescheiden ben.

We kletsen inmiddels echt lang en vaak, en hij vertelt ook best veel over verleden en over zijn ex. Ze waren twee jaar samen en hij hield echt van haar, maar het werkt niet. Ik kom zelf ook net uit een relatie en ik snap zijn gevoel. Denk dat dat mede ook een band schept. Hij is duidelijk niet over haar heen en zegt dat zelf ook dat hij niet een relatie wil omdat hij dit allemaal niet verwerkt heeft en dat niet eerlijk is voor een nieuwe partner. Ik vind dat verstandig.

Nou is de buurman objectief een heel knappe man, heb hem vaker zonder shirt gezien (we gaan wel eens naar het zwembad). En ik heb op zich een prima zelfbeeld hoor, maar ik ben qua uiterlijk zijn type niet. Ik heb zijn ex een keer gezien en dat is een jong fitnesmodel (geen grap) en ik ben volslank. Ik doe ook eigenlijk weinig moeite als we ergens heen gaan voor mijn uiterlijk, en hij is gewoon een vriend. En ik kom dus ook gewoon in mijn sportbroek op de bank zitten filmpje kijken. Weinig sexy allemaal.

Maar goed ik ben al een jaar gescheiden en ik wil wel eens daten. Dus ik had een app gedownload en ben gaan swipen. De volgende dag kwam ik toevallig hem tegen in de hal en hij vraagt me hoe het met daten gaat?! Ik heb daar nooit iets over gezegd tegen hem en hij blijkt me dus die avond ervoor op die app gezien te hebben. Ik vond dat zelf echt supergrappig, en zei dat hij me een berichtje had moeten sturen daar. Ja zegt ie maar ik heb je wel naar rechts geswiped (nooit hem gezien).

Anyhow, sindsdien is hij mijn to go to om potentiele dates te checken. Maar niets en niemand is leuk (volgens hem). ‘Die is ghetto. Die kijkt psycho uit zijn ogen. White trash.” Mannen op die app willen ook maar een ding op die app volgens hem, maar hij zit er zelf ook op en nee zo is hij niet. (Dat geloof ik dan weer wel want hij is een relatietype en heeft maar met 4 vrouwen seks gehad in zijn leven, allemaal in een relatie). Maar hij zit ook op die app en is ook op zoek daar. Dus ik zeg, mooi laat mij dan ook meekijken bij jou. Nou wil hij jong daten. Hij heeft geen kids (wil ze wel) en vindt 28 wel een mooie leeftijd (hij is 42). Ik vind dat dan weer sneu, date toch iemand die wat volwassener is, maar nee. Het moet jong allemaal. Maar concreet gebeurt er niets. Plus hij zit nog met zijn ex in zijn hoofd denk ik.

We doen veel samen. Niet als in dates, maar gewoon erop uit. IJsje halen of zwembad ofzo. Ook op zaterdagavond als mijn zoontje bij ex is dan gaan we stukje rijden of gewoon thuis filmpje kijken. Hij knuffelt mij wel eens of raakt me aan, maar nooit met een intentie. Hij appt me vaak in de avond om te kletsen.

Deze week had ik visite uit Nederland. Zo leuk! Deze manspersoon was voor zijn werk in de buurt en bleef 2 nachtjes logeren. Ik ken hem uit mijn jeugd en allemaal altijd platonisch geweest. Ik heb hem ook verteld over mijn nieuwe vriendschap met de buurman (we kwamen hem ook tegen), en hij zegt dat het allemaal zo overduidelijk is dat hij me leuk vindt. En dat ik vrij naïef ben als ik denk dat het niet zo is. Waarom zou hij anders zoveel moeite doen voor me?

Dusssss beste viva leden. Wat nu? Ik heb hem nooit als potentieel datemateriaal gezien omdat ik a. zijn type niet ben qua uiterlijk en leeftijd, b. hij nog erg met zijn ex zat (rebound anyone?), en c. hij gewoon ook zegt geen relatie te willen.

Maar de manspersoon zegt dat heteromannen best vrienden kunnen zijn met vrouwen (zijn wij ook!) maar dat de intensiteit wel erg hoog ligt hier. Hij zegt dat de buurman zei geen relatie te willen omdat ik nadat ik hem heb leren kennen (en we onze ‘vriendschap’ ontwikkelde) online ben gegaan om te gaan daten, en hij dat voelde als een afwijzing. En hij daarom zo duidelijk zegt op zoek is naar een ander type dan ik: ik heb hem afgewezen. Maar ik zie dat niet zo. Hij zegt geen relatie te willen, dan vul ik dat in als geen relatie met mij.

Dus nu wat? Mijn NL vriend is weer vertrokken. Kind is dit weekend bij ex en ik heb half half plannen om met mijn buurman te gaan chillen morgenavond. Ik vind het nu opeens allemaal ingewikkeld en wil jullie graag om een nuchtere Hollandse mening vragen hierover.

:rose:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind de twintiger willen daten ook een beetje een afknapper…. Benoem dat ook. Ik zoek vrouwen uit van >35 op die app voor hem. Maar dat is dan ook weer niets…. Altijd wat. Ik snap de redenatie wel in de zin dat dertigers vaak getrouwd zijn en kids hebben, en eind twintig dat minder is misschien. Ik snap ook wel dat jong aantrekkelijk is, maar come on. Daarnaast was zijn ex ook ‘moeilijk’ en wilde geen ‘vastigheid’. Die was gewoon dus niet klaar om te settelen en hij wel. Ik vind het getuigen van emotionele onvolwassenheid (van hem dan he). Hij geeft me er overigens soms wel gelijk in hoor dat een relatie aangaan met iemand die wat volwassener in het leven staat misschien beter is.

Hij vindt dat ik teveel met mijn ex nog praat. Ik vind dat meevallen. We praten wel dagelijks maar vaak mbt kind. Ik houd juist meer (bewust) afstand nu we hier met zijn allen zitten. ‘Ja als je dan een nieuwe partner krijgt hoe denk je dan dat hij dat gaan vinden?’ ‘Je kan de telefoon toch ook gewoon aan <naam kind> geven en dan hoef jij niet met hem te praten?’ Dat soort opmerkingen maakt hij erover.

Hij laat zichzelf wel emotioneel bij mij zien en hij gaat echt niet zomaar een relatie aan. Hij is heel extravert en sociaal maar weinig echte vrienden waar hij mee praat. Hij is vroeger in zijn leven gepest en heeft ook in zijn jeugd veel vrienden verloren (overleden). Denk daarom dat vanuit een bepaalde onzekerheid hij zo met zijn uiterlijk bezig is en bevestiging wil op zo’n app. En een date via die app voor hem regelen om te scharrelen is echt geen probleem. Maar hij doet het niet.

Ik heb overigens voordat mijn bezoek kwam echt geen gevoelens voor hem gehad anders dan vriendschappelijk, was gewoon geen optie. Heb wel meer platonisch mannelijke vriendschappen in mijn leven gehad. Het is denk ik meer omdat mijn bezoek dit zo duidelijk zei dat ik er opeens ook anders naar kijk, en me afvraag of er iets meer in zou kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
07-08-2020 16:13
Het gaat mij benieuwen wie het eerst gaat verhuizen.
En nu moet ik aan het topic denken "waar slaapt de buurman"?
Nou deze ja. Heb nog een trauma van dat topic.
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar zin in dan? Dat hij gaat zitten zieken omdat je goed contact met je ex onderhoudt? Want als jullie een relatie hebben, heeft hij nog meer recht op commentaar daarover.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van zijn commentaar over jouw contact met jouw ex, zou ik het hele circus aan je voorbij laten gaan.

Deze man klinkt behoorlijk zelfgericht. Hartstikke gezellig, zolang er niet iemand iets structureel van hen verwacht, want dan heeft hij zijn starre mening.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
jeetje, wat een veronderstellingen vooraf in sommige posts,

newsflash: deze man is ook niet perfect.
Alle reacties Link kopieren
Dus:
- Hij is je buurman (dus als het ellende wordt kun je er niet voor kiezen hem niet meer te zien)
- Jij wil geen seks buiten een relatie
- Jij wil geen kinderen meer, hij wel
- Hij zoekt chickies van in de 20 (en dat ben jij niet)
- Hij heeft een mening over de frequentie van jouw contact met de vader van jouw kinderen.

Ik zou het bij een vriendschap houden.
Alle reacties Link kopieren
Dus je kent hem drie maanden? En aan het begin van die drie maanden zei hij duidelijk: dat hij niet een relatie wil omdat hij ex niet verwerkt heeft en dat niet eerlijk is voor een nieuwe partner. Dit is echt heel duidelijk hoor. Hij ziet je als een gezellige buuf. En niet als zijn toekomstige nieuwe partner. Volgens mij is hij heel duidelijk
Alle reacties Link kopieren
Hij dit, hij dat. Hij zus, hij zo. Hij wil, hij vindt. Hij hij hij. Het is (bijna) sneu. En dit alles niet eens omdat het uit jezelf komt maar vanwege wat losse flodder opmerkingen van een vriend die op bezoek kwam. Die had m even zijdelings gezien en zag meteen al mogelijkheden. Die er vast zullen zijn maar niet zoals jij continu invult of je vriend denkt. Deze man staat op een heel ander punt in het leven dan jij. Dat is wat telt voor hem, niet jouw figuur of leeftijd. Tenzij hij daar echt niet omheen kon. Maar dan had ie nu allang naast je gelegen.

En dat jurkje trek je aan voor jezelf, niet voor een man.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zoek jij in hemelsnaam 35plus vrouwen voor hem uit. Die man weet zelf echt wel wat ie wil, sterker nog waarom voel jij de behoefte voor hem te gaan kiezen? Wees dan een vrouw met karakter en zeg dat je hem leuk vindt ipv dit slappe bakvis gedoe.
Ladida1981 schreef:
08-08-2020 00:57
Dus:
- Hij is je buurman (dus als het ellende wordt kun je er niet voor kiezen hem niet meer te zien)
- Jij wil geen seks buiten een relatie
- Jij wil geen kinderen meer, hij wel
- Hij zoekt chickies van in de 20 (en dat ben jij niet)
- Hij heeft een mening over de frequentie van jouw contact met de vader van jouw kinderen.

Ik zou het bij een vriendschap houden.
Dit
Jemig. De man is lekker.
Grijp hem gewoon.
No one can promise you a rose garden. Wie weet wordt het wat, wie weet niks. En niet zo raar doen over je uiterlijk.
Je klinkt heel leuk, je bent al met hem gaan zwemmen, hij heeft al met je op de bank gezeten in je kloffie en spreekt nog steeds ieder weekend af.
Betrek je kind er niet in, kijk het een tijdje aan en over een jaar, als het nog leuk is, heb je verkering. En als het niet leuk is een ego boost en misschien lekkere sex.
Je bent volwassen, doe gewoon wat je wil.
Deepfreeze schreef:
08-08-2020 02:25
Hij dit, hij dat. Hij zus, hij zo. Hij wil, hij vindt. Hij hij hij. Het is (bijna) sneu. En dit alles niet eens omdat het uit jezelf komt maar vanwege wat losse flodder opmerkingen van een vriend die op bezoek kwam. Die had m even zijdelings gezien en zag meteen al mogelijkheden. Die er vast zullen zijn maar niet zoals jij continu invult of je vriend denkt. Deze man staat op een heel ander punt in het leven dan jij. Dat is wat telt voor hem, niet jouw figuur of leeftijd. Tenzij hij daar echt niet omheen kon. Maar dan had ie nu allang naast je gelegen.

En dat jurkje trek je aan voor jezelf, niet voor een man.
Dit.
Veel wat heurt en niet heurt.
Veel gericht op een levenslange verbintenis.
Ik zie mijn buurman verder nooit hoor. Als je er prijs op stelt dat deze man een vriend wordt en blijft misschien niet doen.
Maar verder l, je leeft maar 1 keer en er wordt erg veel 'hij misschien' gedacht. Vanuit onzekerheid.
De man hangt al tijden om haar heen dus ze klinkt heel leuk.
Alsof als je je maar inhoudt en hem niet grijpt een garantie is op een leuk contact. Dan heb je over een tijdje een vage dame in beeld bij hem en to niks.
Echt wat een moeilijk gedoe.

En wat voor relatie zoek je in hemelsnaam, je hebt een dochter van 10. Een nieuwe pappie moet je ook niet willen en ik zou je kind niet meer mee willen nemen in een samenwoonavontuur.
Buurman klinkt qua locatie en instelling juist ideaal, heb je je eigen huishouden en een leukerdje voor als het jou uitkomt. De man klinkt als geschikt voor niet veel meer, beschadigd etc.
Kan een goede match zijn dus.
Huh, in de eerste alinea heb je een dochter en verderop zeg je dat je zoontje het weekend bij je man is?

Hoe dan?
:rofl:
Het-groepje schreef:
08-08-2020 07:16
Jemig. De man is lekker.
Grijp hem gewoon.
No one can promise you a rose garden. Wie weet wordt het wat, wie weet niks. En niet zo raar doen over je uiterlijk.
Je klinkt heel leuk, je bent al met hem gaan zwemmen, hij heeft al met je op de bank gezeten in je kloffie en spreekt nog steeds ieder weekend af.
Betrek je kind er niet in, kijk het een tijdje aan en over een jaar, als het nog leuk is, heb je verkering. En als het niet leuk is een ego boost en misschien lekkere sex.
Je bent volwassen, doe gewoon wat je wil.
Goede samenvatting en instelling.
broekrok schreef:
08-08-2020 07:24
Huh, in de eerste alinea heb je een dochter en verderop zeg je dat je zoontje het weekend bij je man is?

Hoe dan?
:rofl:
Sommige mensen veranderen wel eens een detail om herkenbaarheid te voorkomen.

Ze heeft een kind. Een zoon of dochter. 50% kans op beiden.
DS1971 schreef:
08-08-2020 08:00
Sommige mensen veranderen wel eens een detail om herkenbaarheid te voorkomen.

Ze heeft een kind. Een zoon of dochter. 50% kans op beiden.
En dan is de rest van dit ellenlange verhaal wél betrouwbaar.

Uiteraard want zeeeeer onherkenbaar allemaal
broekrok schreef:
08-08-2020 08:11
En dan is de rest van dit ellenlange verhaal wél betrouwbaar.

Uiteraard want zeeeeer onherkenbaar allemaal
Als jij er vanuit wil gaan dat to een kletsverhaal ophangt, prima hoor.
DS1971 schreef:
08-08-2020 08:23
Als jij er vanuit wil gaan dat to een kletsverhaal ophangt, prima hoor.
Ach wat aardig van je!

Ik zie dat dit topic heeeeel veeeeel reacties heeft terwijl to slechts 2 berichten, heeeeeel laaaaaang gepost heeft naast die heeeeeeeele laaaaaaange OP.
En dat vind ik jammer, al die forummers die energie stoppen in hun reacties en dan een to die slechts 2x reageert.

Dat is alles en tot zover mijn door DS1971 goedgekeurde bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
08-08-2020 08:29
Ach wat aardig van je!

Ik zie dat dit topic heeeeel veeeeel reacties heeft terwijl to slechts 2 berichten, heeeeeel laaaaaang gepost heeft naast die heeeeeeeele laaaaaaange OP.
En dat vind ik jammer, al die forummers die energie stoppen in hun reacties en dan een to die slechts 2x reageert.

Dat is alles en tot zover mijn door DS1971 goedgekeurde bijdrage.
Gefrustreerd much?
Lievejetje schreef:
08-08-2020 08:37
Gefrustreerd much?
Ik gefrustreerd :rofl: :rofl: :rofl:

Ja, dat zal het zijn
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
08-08-2020 08:41
Ik gefrustreerd :rofl: :rofl: :rofl:

Ja, dat zal het zijn
Tja zo reageer je wel. Waar maak je je druk om zeg.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt de mening van je Nederlandse vriend en onze mening.

En wat wil jij? Geen seks zonder relatie, waarom niet dan? Wat is trouwens de definitie van een relatie? Ik denk dat mijn huidige vriend na een jaar eens vroeg wat wij nu eigenlijk van elkaar waren, omdat iemand anders ernaar vroeg. Daar hebben we zelf nooit een label aan gehangen.

Mijn mening? Ik denk dat jij niet duidelijk bent naar hem. Je bespreekt welke vrouwen geschikt zouden zijn en moedigt hem zelfs aan te gaan daten. Jij hoeft niet eens met hem te gaan daten. Je schuift gewoon wat dichterbij als je samen op de bank zit en dan onderneem je actie.
Tja lastig, as hij echt aangeeft dat hij nog kinderen wil, dan zit een serieuze relatie er sowieso niet in. Maar waarom niet gewoon alleen seks hebben? Is toch leuk? Of ben je bang dat er dan gevoelens bij komen kijken? Dan zou ik het gewoon op vriendschap houden. Je gaf aan dat je redelijk eenzaam was dus het zou zonde zijn als deze vriendschap wegvalt.
Alle reacties Link kopieren
Ja meiden (en mannen), TOP. Dit is wat ik nodig had van jullie. Bedankt.

Ik ben een relatie type, kom net uit een lange relatie, daarvoor ook lange relaties gehad. En ik schiet meteen in de modus relatie met deze man. Terwijl dat waarschijnlijk niet past. Qua vanalles wat jullie hier ook al allemaal noemen. Maar voor nu is hij wel leuk en gezellig.

Dus ik ga het anders bekijken, gewoon wat losser. En wie weet wat er dan gebeurt.

En ik hou hem inderdaad weg bij dochtertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven