Weer terug bij vriend, klein dilemma..
dinsdag 16 maart 2010 om 19:33
Hallo
Ik heb een dilemma maar ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken,.
2.5 jaar geleden kwam ik mijn vriendje tegen. Hij is echt mijn grote liefde En sindsdien hebben we een relatie, maar 2 maanden geleden heb ik het uitgemaakt omdat ik tijd voor mijzelf nodig had, ik zag even geen andere uitweg. Toen het uit was: na een feest aardig wat gedronken heb ik met een collega (klein beetje gevoelens in het spel) gezoend (verder niks) en ben blijven slapen daar (niks gebeurd). , geen mogelijkheid meer om naar huis te gaan, Daarna nog 1 keer gezoend (5sec) met hem maar daarna voelde me die tijd erg slecht en wilde mijn oude vriendje terug ik miste hem ontzettend erg. Hij dacht er het zelfde over. Want met hem voelt het gewoon zo goed. Sindsdien hebben wij weer wat, het is 2 maanden uitgeweest.\Maar hij heeft verteld dat hij (toen het uit was) in een dronken bui bij een meisje is blijven slapen en dat hij met haar heeft gezoend. verder niks gebeurd,, ik wil een goede start maken en twijfel dus of ik hem moet vertellen van dat zoenen met collega? Want hij heeft het gevraagd en toen zei ik het niet, ik voel me daar een beetje schuldig over maar aan der andere kant ik hoef niks te verantwoorden. Maar het speelt wel in mijn hoofd. en als ik het vertel het is wel mijn collega (ik snap nu zelfs niet meer waarom ik ooit met hem heb gezoend maar goed) misschien voelt mijn vriendje zich daar niet goed bij want ik zie hem bijna elke dag.
Of maak ik me druk om niks?
bedankt alvast.
Ik heb een dilemma maar ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken,.
2.5 jaar geleden kwam ik mijn vriendje tegen. Hij is echt mijn grote liefde En sindsdien hebben we een relatie, maar 2 maanden geleden heb ik het uitgemaakt omdat ik tijd voor mijzelf nodig had, ik zag even geen andere uitweg. Toen het uit was: na een feest aardig wat gedronken heb ik met een collega (klein beetje gevoelens in het spel) gezoend (verder niks) en ben blijven slapen daar (niks gebeurd). , geen mogelijkheid meer om naar huis te gaan, Daarna nog 1 keer gezoend (5sec) met hem maar daarna voelde me die tijd erg slecht en wilde mijn oude vriendje terug ik miste hem ontzettend erg. Hij dacht er het zelfde over. Want met hem voelt het gewoon zo goed. Sindsdien hebben wij weer wat, het is 2 maanden uitgeweest.\Maar hij heeft verteld dat hij (toen het uit was) in een dronken bui bij een meisje is blijven slapen en dat hij met haar heeft gezoend. verder niks gebeurd,, ik wil een goede start maken en twijfel dus of ik hem moet vertellen van dat zoenen met collega? Want hij heeft het gevraagd en toen zei ik het niet, ik voel me daar een beetje schuldig over maar aan der andere kant ik hoef niks te verantwoorden. Maar het speelt wel in mijn hoofd. en als ik het vertel het is wel mijn collega (ik snap nu zelfs niet meer waarom ik ooit met hem heb gezoend maar goed) misschien voelt mijn vriendje zich daar niet goed bij want ik zie hem bijna elke dag.
Of maak ik me druk om niks?
bedankt alvast.
dinsdag 16 maart 2010 om 20:02
Ik adviseer je om gewoon niets te zeggen. Eerlijkheid wordt vaak enorm overschat.
Wat me wel opvalt is de combinatie van 'hij is mijn grote liefde' en 'ik heb het uitgemaakt' onder het motto 'tijd voor mezelf nodig', wat sowieso altijd een enorme dooddoener is (alsof je in een relatie de hele dag op elkaars lip zit).
Wat me wel opvalt is de combinatie van 'hij is mijn grote liefde' en 'ik heb het uitgemaakt' onder het motto 'tijd voor mezelf nodig', wat sowieso altijd een enorme dooddoener is (alsof je in een relatie de hele dag op elkaars lip zit).
dinsdag 16 maart 2010 om 20:06
gewoon vertellen..... dan blijft het tenminste niet zo tussen jullie in hangen....
En maak het niet groter dan het is (als je het vertelt), je hoeft je er niet schuldig over te voelen, maar best begrijpelijk dat het even ongemakkelijk voelt tussen jullie.
Maar probeer het samen als een goed teken te zien; dat jullie kennelijk even iets uitgeprobeerd hebben maar er beide achter kwamen toch heel graag bij elkaar te willen zijn.
En maak het niet groter dan het is (als je het vertelt), je hoeft je er niet schuldig over te voelen, maar best begrijpelijk dat het even ongemakkelijk voelt tussen jullie.
Maar probeer het samen als een goed teken te zien; dat jullie kennelijk even iets uitgeprobeerd hebben maar er beide achter kwamen toch heel graag bij elkaar te willen zijn.
dinsdag 16 maart 2010 om 20:15
quote:bloempje112 schreef op 16 maart 2010 @ 19:33:
Want hij heeft het gevraagd en toen zei ik het nietEn daarmee heb je al gelogen dus. Vind je dat een goede basis om je relatie opnieuw op te bouwen? Als je vindt dat het hem niets aan gaat, dan had je dát moeten antwoorden. Maar als jullie beiden schoon schip gingen maken, dan vind ik het nogal vreemd dat je erover liegt. Van alle mogelijke opties heb je in mijn ogen de allerslechtste gekozen. En ja, ik zou dit dus wel delen met hem. Het was uit, het was eenmalig, niets om over te liegen lijkt me.
Want hij heeft het gevraagd en toen zei ik het nietEn daarmee heb je al gelogen dus. Vind je dat een goede basis om je relatie opnieuw op te bouwen? Als je vindt dat het hem niets aan gaat, dan had je dát moeten antwoorden. Maar als jullie beiden schoon schip gingen maken, dan vind ik het nogal vreemd dat je erover liegt. Van alle mogelijke opties heb je in mijn ogen de allerslechtste gekozen. En ja, ik zou dit dus wel delen met hem. Het was uit, het was eenmalig, niets om over te liegen lijkt me.
dinsdag 16 maart 2010 om 20:18
Nee, hoef je niet te vertellen, maar dan zou ik het ook nooit vertellen. Of nu of nooit. Ik moet erg denken aan die aflevering van Friends, waar Rachel weer terug komt bij haar vriend. En dan steeds begint ze weer over zijn zoenpartij met een andere vrouw tijdens de tijd dat ze uit mekaar waren en dan schreeuwt hij: "We were ON A BREAK!!!" Roept mijn man namelijk ook altijd omdat wij ook iets soortgelijks hebben meegemaakt.
dinsdag 16 maart 2010 om 20:25
quote:paloma schreef op 16 maart 2010 @ 20:08:
Ik ben het eens met Laura80 - gewoon niets zeggen. In dit soort gevallen kan eerlijkheid meer kapot maken dan je lief is.
Klopt;
Eerlijkheid kan de ander kapot maken.
Oneerlijkheid gaat vaak bij jezelf knagen; maakt jezelf dus kapot.
Dan denk ik; deze situatie is zo goed uit te leggen aan de ander. Zij hadden geen relatie, ze heeft niets fout gedaan, haar vriend heeft notabene hetzelfde gedaan....
gewoon ff vertellen....!
And then; move on! Lekker saampjes!
Ik ben het eens met Laura80 - gewoon niets zeggen. In dit soort gevallen kan eerlijkheid meer kapot maken dan je lief is.
Klopt;
Eerlijkheid kan de ander kapot maken.
Oneerlijkheid gaat vaak bij jezelf knagen; maakt jezelf dus kapot.
Dan denk ik; deze situatie is zo goed uit te leggen aan de ander. Zij hadden geen relatie, ze heeft niets fout gedaan, haar vriend heeft notabene hetzelfde gedaan....
gewoon ff vertellen....!
And then; move on! Lekker saampjes!
dinsdag 16 maart 2010 om 20:47
quote:Star10 schreef op 16 maart 2010 @ 20:25:
[...]Dan denk ik; deze situatie is zo goed uit te leggen aan de ander. Zij hadden geen relatie, ze heeft niets fout gedaan, haar vriend heeft notabene hetzelfde gedaan....
gewoon ff vertellen....! And then; move on! Lekker saampjes!Op zich ben ik het ook met jou eens - maar ik heb toch sterk het idee dat mannen, wat dat betreft, vaker minder vergevingsgezind zijn dan vrouwen.
[...]Dan denk ik; deze situatie is zo goed uit te leggen aan de ander. Zij hadden geen relatie, ze heeft niets fout gedaan, haar vriend heeft notabene hetzelfde gedaan....
gewoon ff vertellen....! And then; move on! Lekker saampjes!Op zich ben ik het ook met jou eens - maar ik heb toch sterk het idee dat mannen, wat dat betreft, vaker minder vergevingsgezind zijn dan vrouwen.
dinsdag 16 maart 2010 om 20:51
quote:paloma schreef op 16 maart 2010 @ 20:47:
[...]
Op zich ben ik het ook met jou eens - maar ik heb toch sterk het idee dat mannen, wat dat betreft, vaker minder vergevingsgezind zijn dan vrouwen.
Misschien wel (zelf geen ervaring mee..... meestal ben ik degene die minder vergevingsgezind is).
Maar; hij heeft toch hetzelfde gedaan?
Hoe kan hij 't haar dan niet vergeven?
[...]
Op zich ben ik het ook met jou eens - maar ik heb toch sterk het idee dat mannen, wat dat betreft, vaker minder vergevingsgezind zijn dan vrouwen.
Misschien wel (zelf geen ervaring mee..... meestal ben ik degene die minder vergevingsgezind is).
Maar; hij heeft toch hetzelfde gedaan?
Hoe kan hij 't haar dan niet vergeven?
dinsdag 16 maart 2010 om 21:05
Ik denk dat het de mannelijke trots is die in de weg zou kunnen komen. Misschien gaat het wel helemaal goed hoor, wanneer bloempje het (net als haar vriend) eerlijk opbiecht maar daarentegen misschien ook niet. Het blijft een dilemma. Maar als bloempje het toch gaat vertellen, dan kan ze het maar beter snel doen. Haar vriend heeft er al om gevraagd en toen heeft ze al niets gezegd. Wanneer ze nu nog langer wacht met vertellen, dan zal haar vriend misschien alleen maar achterdochtiger worden en kunnen denken dat ze nog meer achterhoudt.
dinsdag 16 maart 2010 om 21:21
Het is zegmaar zo: De reden waarom hij het heeft verteld is niet omdat ik erom heb gevraagd maar hij gewoon dit tegen mij heeft gezegd. Een paar dagen later heeft hij tegen mij gezegd; heb jij met iemand gezoend en ik gaf hier verder geen reactie op alleen dan dat een jongen mij probeerde te zoenen 1sec..(dat was ook gebeurd op die uitgaansavond) Ik vind het eigenlijk nu ik erover nadenk iets waarvoor ik me niet hoef te verantwoorden, maar ergens knaagt er mij dat ik niet eerlijk ben. Misschien moet ik het maar een paar dagen laten bezinken en kijken hoe ik er over een paar dagen over denk... Het is gewoon, ik voel me nu zo gelukkig weer.
dinsdag 16 maart 2010 om 23:03
dinsdag 16 maart 2010 om 23:46
Natuurlijk hoef jij je niet te verantwoorden.
Als je het nu zou vertellen (of hij zou erachter komen) dan denk ik echt dat er nog niet zoveel aan de hand is. Juist omdat het hem echt niet aangaat wat je gedaan hebt.
Maar ik denk dat als je het niet vertelt, je anders echt blijft rondlopen met een gevoel van 'oneerlijk' zijn.
Het zoen-incident vindt echt wel zijn plek in jullie relatie.
De oneerlijkheid denk ik niet.
Als je het nu zou vertellen (of hij zou erachter komen) dan denk ik echt dat er nog niet zoveel aan de hand is. Juist omdat het hem echt niet aangaat wat je gedaan hebt.
Maar ik denk dat als je het niet vertelt, je anders echt blijft rondlopen met een gevoel van 'oneerlijk' zijn.
Het zoen-incident vindt echt wel zijn plek in jullie relatie.
De oneerlijkheid denk ik niet.
woensdag 17 maart 2010 om 00:47
Ik begrijp sowieso niet waarom zoiets besproken wordt als een relatie weer goedkomt, nadat het uit is geweest. Doet er niet toe, het was uit. Maar het lijkt wel alsof er altijd eentje is die de knuppel in het hoenderhok gooit: "Heb jij nog iets met anderen gedaan toen wij uit elkaar waren?" waardoor jij óf moet liegen, óf iets moet vertellen waar je het helemaal niet over wilde hebben. Lekker dan.