Weggaan?
maandag 8 maart 2021 om 08:57
Gezien het feit dat je nu nog met deze man samen bent en je zelfs na al deze extreem rode vlaggen twijfelt wat je moet doen, geeft voor mij aan dat het verstandig is om nadat je bij hem weg bent ook hulp voor jezelf te vragen. Het kan geen kwaad om samen met een psycholoog na te gaan waarom je jezelf zo laat behandelen en hoe je jezelf weerbaarder kunt maken zodat je niet vaker in relaties beland met dit soort mannen beland. Je bent zoveel meer waard dan dit!
Voor nu, als het jouw huurwoning is kan jij daar neem ik aan blijven wonen? Of zijn er al nieuwe huurders getekend voor de woning? Het koophuis raak je in deze tijd zo kwijt. Of hij gaat in zijn eentje het huis kopen, weet niet of hij financieel die mogelijkheid heeft.
Voor nu, als het jouw huurwoning is kan jij daar neem ik aan blijven wonen? Of zijn er al nieuwe huurders getekend voor de woning? Het koophuis raak je in deze tijd zo kwijt. Of hij gaat in zijn eentje het huis kopen, weet niet of hij financieel die mogelijkheid heeft.
maandag 8 maart 2021 om 09:05
Je belt vandaag nog de politie, geeft aan wat er gebeurd is en vraagt alle nummers van instanties die jou verder kunnen helpen. Vervolgens pak je je hond en je spullen en ga je naar familie/vrienden om vanuit daar een plan te maken samen met de nodige instanties. Het gaat geen makkelijke tijd worden met waarschijnlijk veel bedreigingen. Bedreigingen zijn nog altijd minder erg dan het geweld zelf. Iemand in mijn nabije omgeving had na ongeveer een jaar rust van zo’n gek. Sterkte!
maandag 8 maart 2021 om 09:12
To, waarom heb je samen met hem een huis gekocht?
Eigenlijk snap ik die opmerking van doe die hond weg, wel. Jij had een keuze en die heb je nog steeds. Je dier kan niet kiezen. Die is van jou afhankelijk en je hebt er blijkbaar geen enkele moeite mee om je dier in een gewelddadige onveilige situatie te laten zitten. Je hond is veiliger en gelukkiger bij een baasje die het wel goed met hem voor heeft.
Eigenlijk snap ik die opmerking van doe die hond weg, wel. Jij had een keuze en die heb je nog steeds. Je dier kan niet kiezen. Die is van jou afhankelijk en je hebt er blijkbaar geen enkele moeite mee om je dier in een gewelddadige onveilige situatie te laten zitten. Je hond is veiliger en gelukkiger bij een baasje die het wel goed met hem voor heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 8 maart 2021 om 09:20
Wissewis schreef: ↑08-03-2021 04:30Hond oppakken en wegrennen.
En via de rechtbank gaan voor de verkoop van 't huis als hij je niet kan uitkopen (of jij hem).
Waarom je met een drugs- en drank-verslaafde mishandelende kerel die je amper 2 jaar kent middenin Corona een huis moet kopen is me wel een raadsel.
Ik zou me dus ook stevig gaan afvragen naar een volgende relatie hoeveel rode vlaggen je gemist hebt.
En nee, een kerel die het over "naaien" heeft, over "dat je het ziekenhuis gaat zien" en continu zegt dat je vreemdgaat en af en toe een deur kapot ramt gaat na een verhuis écht niet ineens een mak lammetje worden.
Dat beetje ijdele hoop kan je je al besparen.
En zorg in 's hemelsnaam dat hier geen kinderen van komen!
Je wil écht niet nog 18 jaar aan een dronken meppende junk van een vader vastzitten.
Helemaal mee eens!
TO, waarom heb je een huis gekocht met een eikel die jou en je geliefde hond bedreigt? Dat je niet weg durft te gaan omdat je bang bent, is begrijpelijk: dat moet je in het geval van een agressieve partner inderdaad goed organiseren, zodat jij en je hond niet in gevaar zijn als hij doorheeft dat het echt over is tussen jullie. Maar hoe bestaat het dat je een grote beslissing maakt die jou nog meer aan hem bindt? Dat dit jou geen slecht idee leek met al die rode vlaggen, doet mij vrezen over jouw psychologische toestand. Ik denk dat therapie jou goed zou doen. Sterkte ermee! Plan zo snel mogelijk een veilige uitweg. Als je geen vrienden of familie hebt die jou kunnen helpen, klop je best aan bij organisaties die zich bezighouden met zulke situaties. Is de politie al op de hoogte? Zeker doen.
Voor de veiligheid van je hond zou ik wel overwegen om hem tijdelijk ergens anders onder te brengen, tot je alles op orde hebt. Je wilt niet ineens ontdekken dat je partner hem iets heeft aangedaan, toch? Dan ga je jezelf echt vervloeken, denk ik.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
maandag 8 maart 2021 om 09:22
Augustus 2019 had je pas een paar maanden een relatie met deze kanjer en wilde je al weg. In januari 2020 ben je daadwerkelijk weg gegaan. In augustus 2020 bleek je terug te zijn bij hem, was het wederom drama en wilde je weg.
Nu blijk je een huis te hebben gekocht met hem.
Wat kunnen mensen nog tegen je zeggen om jou betere keuzes te laten maken? Je doet jezelf dit aan, waarom vind jij jezelf niet meer waard dan dit?
Nu blijk je een huis te hebben gekocht met hem.
Wat kunnen mensen nog tegen je zeggen om jou betere keuzes te laten maken? Je doet jezelf dit aan, waarom vind jij jezelf niet meer waard dan dit?
maandag 8 maart 2021 om 09:58
Wat is het toch met vrouwen die op dit soort "mannen" (een man ben je pas als je een vrouw weet lief te hebben op de juiste manier) vallen? Waarom stel je jezelf en ons zo'n ontzettend retorische vraag?
Natúúrlijk moet je bij die schoft weg! Neem je hond mee, zorg dat je z.s.m. alles op papier regelt en voor jezelf gaat zorgen. Voel je jezelf zo minderwaardig dat je je dit laat gebeuren? Om eerlijk te zijn weet ik nooit goed of ik met jouw soort vrouw medelijden moet hebben of niet, want je kiest er (keer op keer) zelf voor, niemand dwingt je samen met hem te zijn.
Vertrek. Snel.
Natúúrlijk moet je bij die schoft weg! Neem je hond mee, zorg dat je z.s.m. alles op papier regelt en voor jezelf gaat zorgen. Voel je jezelf zo minderwaardig dat je je dit laat gebeuren? Om eerlijk te zijn weet ik nooit goed of ik met jouw soort vrouw medelijden moet hebben of niet, want je kiest er (keer op keer) zelf voor, niemand dwingt je samen met hem te zijn.
Vertrek. Snel.
maandag 8 maart 2021 om 10:00
Inderdaad, echt schrijnend om te lezen..Zoetelande schreef: ↑08-03-2021 09:58Wat is het toch met vrouwen die op dit soort "mannen" (een man ben je pas als je een vrouw weet lief te hebben op de juiste manier) vallen? Waarom stel je jezelf en ons zo'n ontzettend retorische vraag?
maandag 8 maart 2021 om 10:02
Ben je écht bang voor zijn dreigementen? Wat gaat ie doen dan?onbekend92 schreef: ↑08-03-2021 03:27Toch is het moeilijk om de stap te maken om daadwerkelijk weg te gaan. Ik denk dat het meer angst is door al zijn bedreigingen.
Wat je moet doen is praktisch nadenken en daar iemand die je vertrouwt bij betrekken, anders blijft het misschien maar alleen iets in je hoofd.
maandag 8 maart 2021 om 10:03
Zoetelande schreef: ↑08-03-2021 09:58(een man ben je pas als je een vrouw weet lief te hebben op de juiste manier)
ben wel benieuwd naar de juiste manier dan, wist niet dat die bestond
maandag 8 maart 2021 om 10:03
Even geloept.
Jij hebt zelf gekozen voor deze relatie en mishandelingen.
Al in december 2019 mishandelde hij jou. En hij ging vreemd.
Toen ben je weggegaan en na een tijdje gewoon weer teruggekomen.
Je kende hem al goed en toch vond je het blijkbaar een goed idee om weer samen te gaan wonen. Nu heb je zelfs samen een huis gekocht.
Wat brengen die mishandelingen jou?
Ga je lekker op het drama ofzo?
Waarom blijf je zeuren, terwijl je heel goed wist waar je weer aan begon?
Jij hebt zelf gekozen voor deze relatie en mishandelingen.
Al in december 2019 mishandelde hij jou. En hij ging vreemd.
Toen ben je weggegaan en na een tijdje gewoon weer teruggekomen.
Je kende hem al goed en toch vond je het blijkbaar een goed idee om weer samen te gaan wonen. Nu heb je zelfs samen een huis gekocht.
Wat brengen die mishandelingen jou?
Ga je lekker op het drama ofzo?
Waarom blijf je zeuren, terwijl je heel goed wist waar je weer aan begon?
maandag 8 maart 2021 om 10:35
Dit!viva-amber schreef: ↑08-03-2021 09:12To, waarom heb je samen met hem een huis gekocht?
maandag 8 maart 2021 om 10:40
Lijkt mij toch wel serieus te nemen van iemand die drinkt en drugs gebruikt.
Rationeel denken is voor mensen ook moeilijk in zo'n situatie. Het beste zou zijn als iemand haar kan helpen, maar misschien is er niemand omdat dit niet de eerste keer is met deze man.
maandag 8 maart 2021 om 10:47
Dreigementen zijn bijna altijd erger dan wat er daadwerkelijk kan gebeuren. Daarom zijn ze ook zo krachtig.In_Tenebris schreef: ↑08-03-2021 10:40Lijkt mij toch wel serieus te nemen van iemand die drinkt en drugs gebruikt.
Hij dreigt met:
- wacht maar
- je denkt mij te kunnen naaien wacht je zult zien
- je gaat het ziekenhuis zien etc etc. [/quote]
maandag 8 maart 2021 om 10:59
In_Tenebris schreef: ↑08-03-2021 10:40Lijkt mij toch wel serieus te nemen van iemand die drinkt en drugs gebruikt.
Rationeel denken is voor mensen ook moeilijk in zo'n situatie. Het beste zou zijn als iemand haar kan helpen, maar misschien is er niemand omdat dit niet de eerste keer is met deze man.
Absoluut. Ik zou niet afwachten om te kijken hoe ernstig hij het meent. Er zijn al genoeg mensen door hun eigen partner vermoord, dus agressie neem je best altijd serieus - of het nu fysiek of verbaal is.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
maandag 8 maart 2021 om 11:05
Elk jaar worden in Nederland ongeveer 25 vrouwen vermoord door een partner of ex-partner.
maandag 8 maart 2021 om 11:10
[/quote]
Wel eens met een doorgesnoven idioot met drank op te maken gehad? Dat is iets anders dan iemand die gewoon wat dingen roept. En waarom zou je het risico nemen?
maandag 8 maart 2021 om 11:15
Jezus wat een engerd. Tuurlijk moet je weggaan (al snap ik dat dat in praktijk lastig zal zijn hoor).
Ik word er echt verdrietig van dat er vrouwen zijn die zulke extreme dingen meemaken van hun man en dan hier gaan vragen wat ze moeten doen.
Natuurlijk is dit niet normaal, natuurlijk wil je niet samen zijn met zo iemand.
maandag 8 maart 2021 om 11:18
Jupiter1995 schreef: ↑08-03-2021 11:15Jezus wat een engerd. Tuurlijk moet je weggaan (al snap ik dat dat in praktijk lastig zal zijn hoor).Ik word er echt verdrietig van dat er vrouwen zijn die zulke extreme dingen meemaken van hun man en dan hier gaan vragen wat ze moeten doen.
Natuurlijk is dit niet normaal, natuurlijk wil je niet samen zijn met zo iemand.
![]()
TO was al eerder bij hem weg, heeft al eerder aangegeven dat hij agressief en controlerend is en dreigt haar en haar hond wat aan te doen. Toch gaat ze naar hem terug, koopt samen een huis en laat zich bedreigen.
Hij zal wel iets heel bijzonders hebben waardoor ze niet zonder hem kan.
himalaya wijzigde dit bericht op 08-03-2021 11:27
0.14% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 8 maart 2021 om 11:20
Dit en niet je huurwoning opzeggen en ook niet weggaan.
Ik zou hem het huis laten uitgaan, polite inschakelen en slot veranderen.
Dit kost allemaal geld maar zie dat als schade beperken. Als je een huis hebt gekocht met zo iemand dan wordt het financiële plaatje alleen maar groter, en bij hem blijven is geen optie.
Vroeger of later ga je bij hem weg of erger, moet je bij hem weg omdat hij je iets aandoet.
Bescherm jezelf, lichamelijk en financieel en denk op langere termijn. Deze man maakt jou kapot en je hebt nu nog de kans om de schade alleen financieel te laten zijn.