Weinig spontaniteit :-(

09-04-2009 22:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al een poos mee ook weleens wat gepost maar zit nu met iets dat ik toch even kwijt wil.

Mijn vriend is een schat maar is weinig spontaan in leuke dingen doen met mijn vrienden (bijv etentje, stappen of gezellig afspreken). Bij zijn eigen vrienden vind ie het altijd erg gezellig en daar spreken we regelmatig mee af.

Bij mijn vrienden is het een ander verhaal. Als we worden uitgenodigd is zijn commentaar altijd dat hij daar weinig mensen kent en geen zin heeft om met vreemden opgescheept te zitten. Net hadden we ruzie omdat één van mijn vriendinnen ons heeft uitgenodigd om volgende week vrijdag uit eten te gaan. Mijn vriend zegt eigenlijk altijd gelijk nee en moet er eerst een nachtje overslapen voor dat hij ja zegt. Daar word ik zo moe van omdat ik de spontaniteit mis en ook weleens zou willen dat hij gewoon gelijk ja zegt in plaats van altijd dat gezeur.

Ik wilde het eigenlijk gewoon even kwijt omdat het zo ontzettend frustrerend is!!
Lastig, maar als hij zich niet in jouw vrienden verdiept blijven het voor hem vreemden. Dus dat zijn ze over tien jaar dan nog steeds. Wat als jij straks je verjaardag viert en al die 'vreemden' komen bij jullie op visite..
Het heeft me zo beziggehouden dat ik er vannacht zelfs over heb gedroomd haha.

Hij hoeft mijn vrienden niet persé leuk te vinden om helemaal geweldig te vinden. Maar doe het dan voor mij omdat ik het wel belangrijk en fijn vindt als hij ook eens mee gaat en zijn gezicht laat zien. Ik doe ook weleens dingen voor hem waar ik niet altijd even veel zin in heb. Omdat ik dan weet dat hij het wel heel fijn vindt dat ik er ben, ga ik dan wel mee. Dat heet iets voor elkaar over hebben. Het is echt niet zo dat ik hem elke week aan zijn hoofd zeur of hem dwing om mee te gaan.

Het is gewoon zo frustrerend dat hij nooit mee wil en bij voorbaat al nee zegt en dus de makkelijke en veilige weg kiest.

Als dit onderwerp tersprake komt krijgen we er vaak ruzie over omdat hij dan het gevoel krijgt dat ik hem een kant op dwing. Maar ik weet niet zo goed hoe ik hem anders moet benaderen. Want ik heb er ook geen zin in om het tienvoudig smekend in te dienen en dan nog af te moeten wachten op een antwoord.
Wonen jullie samen?

Want ik neem aan dat er dan toch ook vrienden van jou bij jullie thuis komen. En als je jarig bent?

Misschien moet je onderwerp anders gewoon een tijdje laten rusten. Vraag hem gewoon niet meer mee. Ga lekker zelf leuke dingen doen met vrienden. Dan hoef je niet steeds de discussie met hem aan te gaan en is de lading eraf. Mocht hij dan op zaterdagavond alleen op de bank belanden, wie weet nodigt hij zich op een gegeven moment zelf wel uit
We wonen niet samen. Ik ben eigenlijk altijd bij hem als we afspreken omdat hij een koophuis heeft en ik een klein appartement. We wonen een half uur van elkaar af en al zijn vrienden wonen bij hem in dezelfde stad en de mijne in mijn stad. Dus hij ziet mijn vrienden nooit als ze bij mij thuis komen, we moeten er echt voor afspreken.

Ik doe al zo lang als we een relatie hebben leuke dingen met mijn vrienden zonder hem erbij. En dat begint een beetje vervelend te worden aangezien ik hem ook graag wil voorstellen aan mijn vrienden.
Misschien heeft hij een beetje sociale angst? Daar hoeft hij bij zijn eigen vrienden geen last van te hebben, maar wellicht speelt het wel op bij vreemden. Zou kunnen dat hij zich daar voor schaamt, en het daarom af doet als "geen zin hebben".

Mocht dit het geval zijn dan denk ik dat hem steeds weer opnieuw vragen geen zin heeft. Misschien eens beginnen met iets gemakkelijks, waar hij gemakkelijk weg kan. Keertje naar een kroeg ofzo? Daar zijn meer mensen en heeft hij misschien het gevoel dat er minder op hem wordt gelet.

Dit hoeft het niet te zijn natuurlijk, maar het zou kunnen. Snap wel dat je er een probleem mee hebt, lijkt me ook vervelend.
@funnylittlefrog,

Daar zat ik ook al aan te denken. Hoe eng vindt hij het precies? Zo eng dat hij zit te zweten, misselijk wordt, last van zijn buik of het benauwd krijgt en dichtklapt? Dan is de drempel erg hoog (maar zal hij er idd ook overheen moeten maar dan met kleine stapjes).

En ik snap het ook goed, leuk is anders.
Laat die jongen lekker met rust. Hij heeft voldoende vrienden en weet zichzelf kennelijk prima te redden. Ik ga regelmatig niet mee naar vrienden of familie van Wuilesman en omgekeerd. Het lijkt me nogal benauwend als ik die vrijheid niet meer zou hebben.
@wuiles

Ik ben het met je eens dat je elkaar niet teveel moet claimen. Volgens mij is het probleem meer dat hij nooit meegaat en altijd negatief tegenover het idee staat. Daar zou ik ook niet blij van worden.
Wuiles hij heeft genoeg vrijheid aangezien hij 2 x is meegeweest in het jaar dat we nu samen zijn. Lijkt me nou niet echt claimerig . Zoals ik al zei verwacht ik echt niet dat hij elke week joepie de poepie klaar staat om eens gezellig te doen met mijn vrienden.

Maar die ene keer zoals nu we uitgenodigd zijn vind ik toch niet teveel gevraagd. Hij gaf zelf al aan steeds de veilige weg te kiezen. En het is idd wel een beetje sociale angst waar hij even doorheen moet. Met kerst zijn we wezen stappen met mijn vrienden en uiteindelijk was mijn vriend degene die als laatste weg wilde. Hij vindt het erg moeilijk om de stap te zetten om toch ja te zeggen omdat hij altijd zoveel beren op de weg ziet.

Vandaag toch weer even hem gemaild (hij zit op het werk dus aub niet vallen over het feit dat we elkaar niet ff hebben gebeld of in t echt gesproken ) en hij gaat nu toch mee :-D. Hij moest er gewoon even over nadenken en gister overviel ik hem er een beetje mee.
Waarom wil jij eigenlijk meteen op het moment dat je het vraagt het uiteindelijke antwoord? Hij wil blijkbaar langer nadenken over zijn besluiten.

Volgens mij is dát het probleem, want je geeft aan dat hij het uiteindelijk wel wil. Het spontane. Tja, dat zit er dus gewoon niet in. Daar kun je heel moe van worden, of je kunt er mee om leren gaan dat hij wat dat betreft anders in elkaar zit.

Het is niet zo dat hij geen interesse in jouw leven of vrienden toont zover ik kan lezen, dus ik vind dat je best wel een grote olifant maakt van een hele kleine mug.
quote:BeautifulMind schreef op 10 april 2009 @ 10:37:

Hij hoeft mijn vrienden niet persé leuk te vinden om helemaal geweldig te vinden. Maar doe het dan voor mij omdat ik het wel belangrijk en fijn vindt als hij ook eens mee gaat en zijn gezicht laat zien.

Maar wat vind jij er dan fijn aan als je vriend meegaat terwijl je weet dat hij er geen trek in heeft? Als mijn vriend om wat voor reden dan ook geen zin heeft om met mijn vrienden af te spreken, moet ik er niet aan denken dat hij enkel omwille van mij meegaat, svp zeg, zou me dan eerder ongemakkelijk dan fijn voelen.
Als hij nooit mee gaat,blijven het vreemden voor hem!!!
hey

ik ken dit zo onwijs goed.. Ik woonde toen met mijn vriend samen in andere stad, waardoor hij mijn vrienden dus nooit zag en ik altijd mee ging met zijn vrienden.

Toen er op gegeven moment een klasgenoot ging trouwen ( en ik daar dus ook helemal niemand kende )

leek het mij onwijs fijn dat mijn vriend mee ging, maar nee hij deed het niet ik ken daar niemand was het antwoord ( nee ik ook niet ) ruzie over gehad.. volgende dag ging hij toch mee en oh wat vond meneer het reuze gezellig..

Ik ging vaak in de weekenden heen en weer naar mijn stad en vroeg hem mee, hij wilde nooit. is in die vier jaar tijd misschien 4 x mee geweest.

Andere ex.. ken al zijn vrienden, verjaardagen enz noem maar op. Ik vind dus ook dat heb je voor elkaar over, maar anders om hoh maar. Er wel naar vragen hoe is het met die en die, dus ergens wel geinterresseerd maar mee gaan blijft lastig.

Na vaak nee gehoord te hebben.. en terleurgesteld het naast mij neer gelegd..

Tot op gegeven moment vond ik het wel best, met vriendlief afgesproken en daarna met vriendin en man.... onder het motto van ohhh wat toevallig ( erg slecht ik weet het )

maar het werkte wel, het was spontane ontmoeting het klikte goed tussen die twee en x er op was geen probleem meer dat hij mee ging...

het zal wel iets typisch man zijn om even over die drempel geholpen te moeten worden

maar heel veel sterkte in ieder geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven