Wel houden van, geen aantrekking meer..
zondag 27 april 2025 om 08:12
Ik vind het heel lastig om dit te schrijven en hoop hier wat steun en advies te vinden.
Ik ben nu 9 jaar samen met mijn partner, getrouwd en we hebben een heerlijk lief, leuk kind samen. Hij werkt, ik vanwege spierziekte parttime vanuit huis en ben thuismoeder.
Toen wij elkaar leerde kennen, klikte het meteen goed. We denken over heel veel dingen hetzelfde, hebben dezelfde humor en is er zelden tot nooit ruzie. Hij is niet bepaald attent en kan vrij lomp uit de hoek komen bij tijd en wijle, maar is trouw en er is wanneer ik hem nodig heb.
Ik ben altijd behoorlijk stevig geweest, maar hij vind mij zo aantrekkelijk. Door zwangerschap en medicatie heb ik de afgelopen jaren geschommeld in gewicht. De afgelopen maanden gaat het op veel fronten goed met me en heb ik hulp met afvallen. Dat zorgt bij mij ervoor dat het roer om is, de kilo's eraf vliegen en ik lekkerder in mn vel zit. Ik heb me echt op een nieuwe levenstijl toegelegd en ondanks dat ik vanwege mijn ziekte niet kan sporten, doe ik wel mn best actief te zijn.
Toen we elkaar leerde kennen had mijn man een normaal/slank postuur. Hij gaf niet veel om z'n uiterlijk maar deed wel z'n best er leuk uit te zien. Dit is de afgelopen jaren duidelijk anders. Hij drinkt regelmatig, eet echt te veel en doet weinig moeite voor zijn uiterlijk. Hij weet dat ik echt een hekel heb aan een (stoppel)baard maar dat motiveert niet om wat vaker te scheren. Hij is, denk ik, over de afgelopen jaren zo'n 30 kilo aangekomen. Het voelt voor mij echt hypocriet om te zeggen, maar ik vind volslanke mannen niet aantrekkelijk. Ook in de relaties voor hem, viel ik daar gewoon niet op.
Sinds de geboorte van ons kind, 4 jaar geleden is ons seksleven hard achteruit gegaan. Om verschillende redenen, waaronder mijn spierziekte, was het al minder vaak, maar inmiddels minimaal. Hij is erg van fysiek kontact, maakt veel seksueel getinte grapjes, wil veel knuffelen en dan ook meteen meer. Ik kon voor mezelf de vinger moeilijk erop leggen waarom mijn hele lijf blokkeerde als hij meer wil dan knuffelen. Ik merkte al langer dat ik het liever niet heb, dan wel.
Kort door de bocht; ik houd heel veel van hem maar ik vind hem gewoon echt niet meer aantrekkelijk. Hij is een geweldige vader, werkt hard voor ons en is enorm loyaal. Maar als ik naar hem kijk voel ik geen aantrekkingskracht meer.
Ik heb al meerdere keren over de afgelopen maanden geprobeerd het gesprek aan te gaan. Of de velen biertjes zich niet kunnen beperken tot het weekend. Of hij zelf niet ook vind dat hij inmiddels echt te zwaar is. Of hij niet alsjeblieft zou willen scheren...
Maar een biertje moet kunnen, ja hij is te zwaar maar dat ben ik ook en scheren doe ik morgen wel..
Hij is het met me eens dat hij, ook voor zijn gezondheid, moet afvallen, maar haalt vervolgens wel kaas/worst/hapjes in huis, want ja er komt bezoek of het was in de aanbieding. Als we een keer uit eten gaan moet het meteen all you can eat zijn, 'want dat is waar voor je geld'. Er komt dus weinig verandering in. Gaan sporten of iets actiefs is niets voor hem, fietsen naar zijn werk vind hij genoeg. Gezond koken doe ik dagelijks maar wat hij zelf in huis haalt of eet op werk heb ik geen kijk op. Daarnaast ben ik z'n moeder niet en is het eigen keuze.
Sinds deze realisatie merk ik dat ik het "verplicht knuffelen" in bed in de avond onderga omdat ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe, maar heb 1001 excuses om het aandringen op meer af te kappen.
Uit elkaar gaan spookt soms wel eens door mijn hoofd maar ik ben op veel andere fronten afhankelijk van hem en als kind van gescheiden ouders wil ik dat ons kind absoluut niet aandoen.
Ik weet niet meer hoe ik het nog duidelijker kan maken, zonder hem te kwetsen. Ik voel me daarnaast ook hypocriet, "want ik ben immers ook dik", maar dat staat toch los van of je het aantrekkelijk vind? Het is echt een goede man met het hart op de juiste plaats en alle andere dingen lopen wel prima. Dus ik voel me dan ook zo schuldig dat ik de fysieke aantrekking mis en voor mijn gevoel hem continue afwijs. En denk dat weer dat ik hem gewoon een plezier moet doen en af en toe 'zin moet maken', maar ik vind dat heel moeilijk.
Ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik ben nu 9 jaar samen met mijn partner, getrouwd en we hebben een heerlijk lief, leuk kind samen. Hij werkt, ik vanwege spierziekte parttime vanuit huis en ben thuismoeder.
Toen wij elkaar leerde kennen, klikte het meteen goed. We denken over heel veel dingen hetzelfde, hebben dezelfde humor en is er zelden tot nooit ruzie. Hij is niet bepaald attent en kan vrij lomp uit de hoek komen bij tijd en wijle, maar is trouw en er is wanneer ik hem nodig heb.
Ik ben altijd behoorlijk stevig geweest, maar hij vind mij zo aantrekkelijk. Door zwangerschap en medicatie heb ik de afgelopen jaren geschommeld in gewicht. De afgelopen maanden gaat het op veel fronten goed met me en heb ik hulp met afvallen. Dat zorgt bij mij ervoor dat het roer om is, de kilo's eraf vliegen en ik lekkerder in mn vel zit. Ik heb me echt op een nieuwe levenstijl toegelegd en ondanks dat ik vanwege mijn ziekte niet kan sporten, doe ik wel mn best actief te zijn.
Toen we elkaar leerde kennen had mijn man een normaal/slank postuur. Hij gaf niet veel om z'n uiterlijk maar deed wel z'n best er leuk uit te zien. Dit is de afgelopen jaren duidelijk anders. Hij drinkt regelmatig, eet echt te veel en doet weinig moeite voor zijn uiterlijk. Hij weet dat ik echt een hekel heb aan een (stoppel)baard maar dat motiveert niet om wat vaker te scheren. Hij is, denk ik, over de afgelopen jaren zo'n 30 kilo aangekomen. Het voelt voor mij echt hypocriet om te zeggen, maar ik vind volslanke mannen niet aantrekkelijk. Ook in de relaties voor hem, viel ik daar gewoon niet op.
Sinds de geboorte van ons kind, 4 jaar geleden is ons seksleven hard achteruit gegaan. Om verschillende redenen, waaronder mijn spierziekte, was het al minder vaak, maar inmiddels minimaal. Hij is erg van fysiek kontact, maakt veel seksueel getinte grapjes, wil veel knuffelen en dan ook meteen meer. Ik kon voor mezelf de vinger moeilijk erop leggen waarom mijn hele lijf blokkeerde als hij meer wil dan knuffelen. Ik merkte al langer dat ik het liever niet heb, dan wel.
Kort door de bocht; ik houd heel veel van hem maar ik vind hem gewoon echt niet meer aantrekkelijk. Hij is een geweldige vader, werkt hard voor ons en is enorm loyaal. Maar als ik naar hem kijk voel ik geen aantrekkingskracht meer.
Ik heb al meerdere keren over de afgelopen maanden geprobeerd het gesprek aan te gaan. Of de velen biertjes zich niet kunnen beperken tot het weekend. Of hij zelf niet ook vind dat hij inmiddels echt te zwaar is. Of hij niet alsjeblieft zou willen scheren...
Maar een biertje moet kunnen, ja hij is te zwaar maar dat ben ik ook en scheren doe ik morgen wel..
Hij is het met me eens dat hij, ook voor zijn gezondheid, moet afvallen, maar haalt vervolgens wel kaas/worst/hapjes in huis, want ja er komt bezoek of het was in de aanbieding. Als we een keer uit eten gaan moet het meteen all you can eat zijn, 'want dat is waar voor je geld'. Er komt dus weinig verandering in. Gaan sporten of iets actiefs is niets voor hem, fietsen naar zijn werk vind hij genoeg. Gezond koken doe ik dagelijks maar wat hij zelf in huis haalt of eet op werk heb ik geen kijk op. Daarnaast ben ik z'n moeder niet en is het eigen keuze.
Sinds deze realisatie merk ik dat ik het "verplicht knuffelen" in bed in de avond onderga omdat ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe, maar heb 1001 excuses om het aandringen op meer af te kappen.
Uit elkaar gaan spookt soms wel eens door mijn hoofd maar ik ben op veel andere fronten afhankelijk van hem en als kind van gescheiden ouders wil ik dat ons kind absoluut niet aandoen.
Ik weet niet meer hoe ik het nog duidelijker kan maken, zonder hem te kwetsen. Ik voel me daarnaast ook hypocriet, "want ik ben immers ook dik", maar dat staat toch los van of je het aantrekkelijk vind? Het is echt een goede man met het hart op de juiste plaats en alle andere dingen lopen wel prima. Dus ik voel me dan ook zo schuldig dat ik de fysieke aantrekking mis en voor mijn gevoel hem continue afwijs. En denk dat weer dat ik hem gewoon een plezier moet doen en af en toe 'zin moet maken', maar ik vind dat heel moeilijk.
Ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan.
dinsdag 29 april 2025 om 09:29
Misschien doet hij zijn best. Hij valt op vol, maar TO juist afgevallen. Misschien wil hij voorkomen dat ze denkt dat hij haar daarom afwijst.Dala schreef: ↑28-04-2025 23:10Omdat ik me niet kan voorstellen dat als je telkens signalen van je partner krijgt dat ze je niet meer aantrekkelijk vindt, dat jij het dan maanden, jaren vol kan blijven houden om oprecht te denken: maar ik vind jou wel nog steeds de leukste, de liefste en de geweldigste!!! Partner van TO moet toch voelen dat zij zich aan hem ergert, dan blijf je toch niet uitzinnig van verliefdheid? Ik geloof dat tenminste niet. Kan best dat hij nog wel toenadering zoekt, maar ik denk niet dat dat oprecht een uiting is van stapelgek zijn op zijn partner.
dinsdag 29 april 2025 om 09:53
Het is zelfs zo dat ik bij dit soort topics: a. eerst even loep om te zien of het een nieuwe forummer is. b. indien nieuw dan wacht ik een dag of twee om te kijken of to zelf ook aan de discussie meedoet.NomenNesci0 schreef: ↑28-04-2025 15:21Hoe dan ook, dat is hier niet de discussie. En ik zeg niks meer als de to hier niet komt. Dit soort stomme proefbalonnetjes komen mij te vaak voor op dit forum. Een beetje controversieel topic erin gooien en dan kijken hoe de kippetjes erop springen.
Dus, ben je er nog to?
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
dinsdag 29 april 2025 om 09:56
Maar zoals ik de OP lees komt die afwijzing in eerste instantie vanuit haar, niet vanuit hem. TO schrijft: Hij is erg van fysiek kontact, maakt veel seksueel getinte grapjes, wil veel knuffelen en dan ook meteen meer. Ik kon voor mezelf de vinger moeilijk erop leggen waarom mijn hele lijf blokkeerde als hij meer wil dan knuffelen. Ik merkte al langer dat ik het liever niet heb, dan wel.
Toch blijft haar partner het wel proberen. Hij lijkt dat dus echt niet voor haar te doen.
dinsdag 29 april 2025 om 10:12
Waarom heeft ze het dan met deze man aangelegd? Of was ze onzekerder om een partner te vinden toen ze zwaarder was en nam ze het voor lief?Dala schreef: ↑29-04-2025 09:56Maar zoals ik de OP lees komt die afwijzing in eerste instantie vanuit haar, niet vanuit hem. TO schrijft: Hij is erg van fysiek kontact, maakt veel seksueel getinte grapjes, wil veel knuffelen en dan ook meteen meer. Ik kon voor mezelf de vinger moeilijk erop leggen waarom mijn hele lijf blokkeerde als hij meer wil dan knuffelen. Ik merkte al langer dat ik het liever niet heb, dan wel.
Toch blijft haar partner het wel proberen. Hij lijkt dat dus echt niet voor haar te doen.
dinsdag 29 april 2025 om 10:34
Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat dat niet vanaf het begin zo was maar geleidelijk is ontstaan. Moe, een jong gezin, afnemend libido, steeds minder initiatief nemen, ergernissen die zijn ontstaan, nog los van hoe aantrekkelijk en/of veranderd de ander is geworden.
Hier net zo hoor, alleen heeft dat een gigantische wisselwerking op elkaar.
Ik heb aan beide kanten gestaan. Daar waar ik afwijzend was naar de ander over fysiek contact, daar hoefde het voor de ander ook al gauw niet meer, want zo níet erotisch. Vond ik toen niet leuk, snap ik nu heel goed. Daar waar ik mij in mijn huidige relatie niet meer (fysiek) begeerd voelde en we het druk hadden met ons jonge gezin daar heb ik geen enkele zin of behoefte meer het fysiek te uiten. En voelt inmiddels zo familiaal dat ik het zelfs ronduit raar zou vinden seks te hebben met mijn partner.
dinsdag 29 april 2025 om 11:26
Dala schreef: ↑29-04-2025 10:34Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat dat niet vanaf het begin zo was maar geleidelijk is ontstaan. Moe, een jong gezin, afnemend libido, steeds minder initiatief nemen, ergernissen die zijn ontstaan, nog los van hoe aantrekkelijk en/of veranderd de ander is geworden.
Ik heb aan beide kanten gestaan. Daar waar ik afwijzend was naar de ander over fysiek contact, daar hoefde het voor de ander ook al gauw niet meer, want zo níet erotisch. Vond ik toen niet leuk, snap ik nu heel goed. Daar waar ik mij in mijn huidige relatie niet meer (fysiek) begeerd voelde en we het druk hadden met ons jonge gezin daar heb ik geen enkele zin of behoefte meer het fysiek te uiten. En voelt inmiddels zo familiaal dat ik het zelfs ronduit raar zou vinden seks te hebben met mijn partner.

Bizar!
dinsdag 29 april 2025 om 11:36
Dat, en het lijkt me ook een teken dat man niet helemaal gelukkig in het leven staat
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
dinsdag 29 april 2025 om 13:06
Ik ook. Er worden zoveel van dit soort typische topics geopend, dat ik bij mezelf denk, zal mij benieuwen. En dan loep en tadaa, nieuwe forummer. We shall see....dit is weer zo'n typisch gevalletje van lekker bommetje droppen en kijken hoe de kippen erop afrennen (en doe er nu zelf aan mee

dinsdag 29 april 2025 om 13:26
Ik heb inderdaad ook geen zin meer om allerlei persoonlijke reacties te geven als een To niet de moeite neemt voor feedback.NomenNesci0 schreef: ↑29-04-2025 13:06Ik ook. Er worden zoveel van dit soort typische topics geopend, dat ik bij mezelf denk, zal mij benieuwen. En dan loep en tadaa, nieuwe forummer. We shall see....dit is weer zo'n typisch gevalletje van lekker bommetje droppen en kijken hoe de kippen erop afrennen (en doe er nu zelf aan mee)
dinsdag 29 april 2025 om 14:17
Dit vind ik wel héél bijzonder.Dala schreef: ↑29-04-2025 10:34Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat dat niet vanaf het begin zo was maar geleidelijk is ontstaan. Moe, een jong gezin, afnemend libido, steeds minder initiatief nemen, ergernissen die zijn ontstaan, nog los van hoe aantrekkelijk en/of veranderd de ander is geworden.
Heal the world, make it a better place.
dinsdag 29 april 2025 om 14:27
ik heb dit nooit zo duidelijk door een vrouw horen zeggen, wel vaak verhalen die er op lijken hoor.
Bijna vergelijkbaar met de madonna/hoer-complex waar mannen wel over praten.
Tja, waarom zou dat voor vrouwen niet kunnen gelden???

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in