wel/niet scheiden?
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:39
Man en ik zijn 10 jaar getrouwd,en hebben 2 kleine kinderen(basisschool).
De afgelopen 3 jaar maken we elke dag ruzie,en gaan verder ieder onze eigen weg.
Na de zoveelste bom uitbarsting zijn we serieus gaan praten(en huilen) over een evt. scheiding omdat we beiden op deze manier niet verder willen.
We halen het slechtste in elkaar boven,en zijn nu beiden niet gelukkig.
We vinden het vreselijk,zeker voor onze kinderen,maar zien geen oplossing meer.
We hebben beiden een prima inkomen,man wil in ons huis blijven wonen,en ik koop iets kleiners.
Dezorg voor de kinderen willen we 50/50 doen,ieder evenveel dagen per week.
De ene dag zijn we overtuigd van onze beslissing,de volgende dag huilen we omdat we dit niet zo willen voor onze kinderen&onszelf.
We kunnen begeleiding krijgen van maatschappelijk werk om hier misschien toch uit te komen,wat we gaan proberen,maar ik zie het somber in.
Wat vinden jullie?
De afgelopen 3 jaar maken we elke dag ruzie,en gaan verder ieder onze eigen weg.
Na de zoveelste bom uitbarsting zijn we serieus gaan praten(en huilen) over een evt. scheiding omdat we beiden op deze manier niet verder willen.
We halen het slechtste in elkaar boven,en zijn nu beiden niet gelukkig.
We vinden het vreselijk,zeker voor onze kinderen,maar zien geen oplossing meer.
We hebben beiden een prima inkomen,man wil in ons huis blijven wonen,en ik koop iets kleiners.
Dezorg voor de kinderen willen we 50/50 doen,ieder evenveel dagen per week.
De ene dag zijn we overtuigd van onze beslissing,de volgende dag huilen we omdat we dit niet zo willen voor onze kinderen&onszelf.
We kunnen begeleiding krijgen van maatschappelijk werk om hier misschien toch uit te komen,wat we gaan proberen,maar ik zie het somber in.
Wat vinden jullie?
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:42
Geen idee.. Maar het lijkt me dat als jullie elke dag ruzie hebben dat dat ook niet een leuke sfeer voor de kinderen is.
Als jullie toch happy zijn zonder elkaar en het zo goed onderling willen verdelen.. Why not?
Maar ik zou er wel echt alles aan proberen om gelukkig samen te zijn en als dat echt niet gaat, gelukkig alleen!
Als jullie toch happy zijn zonder elkaar en het zo goed onderling willen verdelen.. Why not?
Maar ik zou er wel echt alles aan proberen om gelukkig samen te zijn en als dat echt niet gaat, gelukkig alleen!
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:45
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:46
Je zegt het al zelf, scheiden is de beste optie.
Elke dag ruzie maken is voor kleine kinderen absoluut geen fijne omgeving om groot gebracht te worden.
Ik denk dat het voor jullie en voor jullie kinderen een stuk meer rust geeft als jullie allebei weer zelf gelukkig worden in jullie nieuwe leven.
Daarnaast is maatschappelijkwerk om praktische zaken op te lossen die jullie kunnen gaan tegenkomen.
Volgens mij niet om jullie relatie te "redden"
Elke dag ruzie maken is voor kleine kinderen absoluut geen fijne omgeving om groot gebracht te worden.
Ik denk dat het voor jullie en voor jullie kinderen een stuk meer rust geeft als jullie allebei weer zelf gelukkig worden in jullie nieuwe leven.
Daarnaast is maatschappelijkwerk om praktische zaken op te lossen die jullie kunnen gaan tegenkomen.
Volgens mij niet om jullie relatie te "redden"
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:47
quote:yezka schreef op 20 oktober 2012 @ 19:45:
Het schijnt dat mensen die besluiten bij elkaar te blijven en er echt energie in steken na enige tijd gelukkiger zijn dan mensen die gaan scheiden. (En dan heb ik het nog niet over de kinderen). Ik zou hulp zoeken bij een goeie relatietherapeut.
Heel veel sterkte!
Helemaal mee eens.
Veel sterkte... Raliseer je dat het vanuit drie jaar ruzie alleen nog maar beter kan worden.
Het schijnt dat mensen die besluiten bij elkaar te blijven en er echt energie in steken na enige tijd gelukkiger zijn dan mensen die gaan scheiden. (En dan heb ik het nog niet over de kinderen). Ik zou hulp zoeken bij een goeie relatietherapeut.
Heel veel sterkte!
Helemaal mee eens.
Veel sterkte... Raliseer je dat het vanuit drie jaar ruzie alleen nog maar beter kan worden.
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:48
Wij hebben ook een periode gehad na ongeveer 7 jaar huwelijk dat we niet meer normaal met elkaar konden praten zonder verwijten. Dit hebben wij opgelost door simpelweg alleen nog maar aardige dingen tegen elkaar te zeggen. In het begin leek dat heel erg nep en gemaakt, en het ging nog wel eens mis, maar gaandeweg veranderde de manier waarop wij met elkaar communiceerden weer in een vriendelijke vorm.
We zijn nu meer dan 15 jaar getrouwd en blij dat we toen niet voor scheiden hebben gekozen.
Wat heb jij er serieus aan gedaan om je huwelijk te redden TO?
We zijn nu meer dan 15 jaar getrouwd en blij dat we toen niet voor scheiden hebben gekozen.
Wat heb jij er serieus aan gedaan om je huwelijk te redden TO?
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:00
quote:yezka schreef op 20 oktober 2012 @ 19:45:
Heel veel sterkte!
Helemaal mee eens.
Ik denk eigenlijk dat Sandy hier alleen bevestiging zoekt in plaats van advies.
Bovenstaande werkt natuurlijk alleen als je je voor 100% inspant. Die overtuiging mis ik een beetje in haar bericht.
Heel veel sterkte!
Helemaal mee eens.
Ik denk eigenlijk dat Sandy hier alleen bevestiging zoekt in plaats van advies.
Bovenstaande werkt natuurlijk alleen als je je voor 100% inspant. Die overtuiging mis ik een beetje in haar bericht.
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:02
Ik zou er sowiezo aan werken om aan dat slechtste in mekaar naar boven halen te werken. Ga je wel of niet scheiden; in beide situaties heb je er wat aan. Stel dat je uit mekaar gaat en toch nog moet praten over de kinderen, gaat dit dan zonder ruzie? Ik denk het niet.
Als je man er nog om kan huilen dat je uit mekaar gaat, is er nog een kans.
Als je man er nog om kan huilen dat je uit mekaar gaat, is er nog een kans.
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:03
http://www.scheiding-omga ... ng/scheidenofblijven.html
Misschien heb je iets aan deze check list....
Misschien heb je iets aan deze check list....
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:12
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:35
quote:nancy_weeds schreef op 20 oktober 2012 @ 20:03:
Misschien heb je iets aan deze check list....Heel erg goed boek, zeker lezen als je twijfelt over je relatie!
Misschien heb je iets aan deze check list....Heel erg goed boek, zeker lezen als je twijfelt over je relatie!
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:54
Hoe komt het dat jullie ruzie maken? Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven zeg je, maar dat geloof ik niet, er is er vast één die steeds begint.
Kan je misschien beginnen eens met elkaar te gaan praten, desnoods met een professional er bij? Stop ook eens met dat ruzie maken voorlopig. Gewoon niet meer doen. Eens kijken of die combi voor helderheid gaat zorgen.
Kan je misschien beginnen eens met elkaar te gaan praten, desnoods met een professional er bij? Stop ook eens met dat ruzie maken voorlopig. Gewoon niet meer doen. Eens kijken of die combi voor helderheid gaat zorgen.
zaterdag 20 oktober 2012 om 20:58
quote:Beukenootje schreef op 20 oktober 2012 @ 19:48:
Eens met Yezka dus!!!! (was crosspost)
uit onderzoek blijkt zelfs dat gevoel gedrag volgt! Dus als je inderdaad weer lief, leuk en aardig tegen elkaar gaat doen, komt heel vaak dat lieve, leuke en aardige gevoel er ook weer bij.
Goed gedaan van jullie!
Eens met Yezka dus!!!! (was crosspost)
uit onderzoek blijkt zelfs dat gevoel gedrag volgt! Dus als je inderdaad weer lief, leuk en aardig tegen elkaar gaat doen, komt heel vaak dat lieve, leuke en aardige gevoel er ook weer bij.
Goed gedaan van jullie!
zaterdag 20 oktober 2012 om 21:34
quote:qthee schreef op 20 oktober 2012 @ 20:54:
Hoe komt het dat jullie ruzie maken? Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven zeg je, maar dat geloof ik niet, er is er vast één die steeds begint.
Kan je misschien beginnen eens met elkaar te gaan praten, desnoods met een professional er bij? Stop ook eens met dat ruzie maken voorlopig. Gewoon niet meer doen. Eens kijken of die combi voor helderheid gaat zorgen.Vingerwijzen, ja, laten we dat gaan doen.
Kan je misschien beginnen eens met elkaar te gaan praten, desnoods met een professional er bij? Stop ook eens met dat ruzie maken voorlopig. Gewoon niet meer doen. Eens kijken of die combi voor helderheid gaat zorgen.Vingerwijzen, ja, laten we dat gaan doen.
zaterdag 20 oktober 2012 om 22:38
Iedere dag dat je ruziemaakt, beschadig je je kinderen. En niet zo'n beetje ook: je beschadigt ze voor goed. Kinderen wonen duizend keer liever bij gescheiden ouders, dan bij ouders die constant ruzieen. Drie jaren lang? Als je al aan relatietherapie begint, dan zou ik dat wel doen op zo'n manier dat je niet meer bij elkaar bent. Dat je dit nog moet vragen, zeg.