Wel of niet gaan?

26-02-2009 21:57 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een dilemma. En ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik kreeg zojuist een mailtje van een kennis (vroegere heel goede vriendin) dat haar vader is overleden. Als bijlage had ze de rouwkaart bijgevoegd (ik heb hem dus niet "op papier" ontvangen).

Zoals ik al zei gaat het hier om een kennis (vroegere vriendin). We wonen ver bij elkaar vandaan en hebben al een tijd weinig contact (lees: we spreken elkaar wel regelmatig op msn, maar dat is het dan ook). Ik wist dat haar vader ziek was en ook dat hij terminaal was, dat hadden we besproken via msn.

Wat mijn dilemma nu is: Moet ik langsgaan op de begrafenis en haar op die manier laten weten dat ik aan haar en haar familie denk of voldoet een kaartje?

Wat zouden jullie doen???

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Wat stond er verder in het mailtje? Of was het alleen de kaart?
quote:Vl43inder schreef op 26 februari 2009 @ 22:50:

Ik zou niet gaan.

Als ik heel veel verdriet zou hebben dan zou ik het niet heel prettig vinden als er zomaar een oude bekende opduikt. .Niet zomaar, ze heeft de rouwkaart ontvangen.
Als ze niet gewild had dat je zou komen, had ze de rouwkaart niet als bijlage meegezonden. Maar alleen hebben gemaild dat haar vader dan en dan is overleden.
Gaan !

Mijn vader is 2 jaar geleden overleden. We hebben toen alle Kerstkaartmensen van mijn ouders erbij gepakt en dus ook degenen die alleen met kerst een kaartje sturen een rouwbrief gestuurd....

Het was ook vlak voor Kerst en we wilden voorkomen dat mijn moeder veel kaarten zou krijgen die aan papa en mama gericht waren....

Al in de kerk zag ik ze....vrienden van vroeger. Uit het oog verloren maar veel fijne jaren mee gehad. Ook zij hebben herinneringen aan mijn vader.

Het was zó fijn dat ze er waren....

Tijdens de koffietafel met ze gesproken en meteen een afspraak gemaakt voor een paar weken later.

Toen konden we ons verhaal doen, een verhaal waar onze directe omgeving al van op de hoogte was en niet meer op zat te wachten. En konden we herinneringen ophalen, was erg fijn.

En een rouwbrief via mail vind ik niet gek. Je bestelt 150 kaarten en komt er net een paar te kort zeg....

Maar toch wil je nog een paar mensen een berichtje doen en dat kan prima via mail....
quote:sneeuwvrouw schreef op 26 februari 2009 @ 23:16:

Wat stond er verder in het mailtje? Of was het alleen de kaart?

Helaas hebben we slecht nieuws. Vanochtend is mijn vader overleden in het ziekenhuis.

Hieronder de rouwkaart zoals die verstuurd is. Wij zullen zelf niet aanwezig zijn bij het afscheid nemen op zondag. Wij nemen op maandag in besloten kring afscheid. De uitvaart is op dinsdag.

En dan in de bijlage de rouwkaart.
quote:Tijger32 schreef op 26 februari 2009 @ 23:20:

Als ze niet gewild had dat je zou komen, had ze de rouwkaart niet als bijlage meegezonden. Maar alleen hebben gemaild dat haar vader dan en dan is overleden.

Ja, je hebt zeker een punt. Moeilijk zeg.

Maar ja, op de rouwkaart staat kennelijk 'besloten kring', over het algemeen weten de mensen uit de besloten kring echt wel zeker dat ze verwacht worden. Als er 'besloten kring' staat en je twijfelt, dan zou ik het niet doen. Maar ja, dat ben ik.
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.... Ik weet voor bijna 100% zeker dat ik toch wel ga. Morgen even vrij regelen op mijn werk, maar dat moet geen probleem zijn.

Ik heb jullie reacties bekeken en toen nog even mijn msn-geschiedenis met haar en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toch mijn gezicht moet laten zien. Ik heb es even zitten denken wat ik omgekeerd prettig zou vinden en juist... ik zou het zelf heel erg waarderen wanneer zij langs zou komen.

Dus ik ben eruit. Dank jullie wel voor de reacties.

Groetjes
quote:Vl43inder schreef op 26 februari 2009 @ 23:40:

[...]

Ja, je hebt zeker een punt. Moeilijk zeg.

Maar ja, op de rouwkaart staat kennelijk 'besloten kring', over het algemeen weten de mensen uit de besloten kring echt wel zeker dat ze verwacht worden. Als er 'besloten kring' staat en je twijfelt, dan zou ik het niet doen. Maar ja, dat ben ik.

Nee, op de kaart staat niet besloten kring.

Zondag is een moment om afscheid te nemen. Ik kan dan niet omdat ik een andere afspraak heb waar ik niet onderuit kan. Maandag nemen ze zelf in besloten kring afscheid en dinsdag is dan de uitvaart.
Goed dat je gaat, zal je vriendin echt heel fijn vinden.

Sterkte dinsdag, ook voor je vriendin!
Hoi Yraatje,

staat er niet bij of de uitvaart in 'beloten kring' is o.i.d.? Of laten ze het open?

Uit eigen ervaring (sterfgeval van eigen ouder) weet ik dat het alleen maar super fijn is als je komt. Ik zal nooit vergeten wie er op de uitvaart waren, dat was voor mij enorm belangrijk.

Die mensen die ik wilde dat er kwamen heb ik dan ook een kaart gestuurd, dus ik denk dat jouw vriendin het fijn vindt als je erbij bent.

Ik zou je daarom aanraden om je af te vragen hoe belangrijk deze vriendin voor je is (wil je haar steunen in haar verdriet, of ik is jullie relatie wat meer oppervlakkig) en of dat je het belangrijk genoeg vindt om er een heel stuk voor te reizen. Het gaat dus eigenlijk om wat JIJ wilt.

Suc6
Oh...ik heb niet helemaal goed gelezen zie ik nu. Goed dat je gaat!
Gaan, zo leer je echte vrienden pas kennen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven