Wel vrijgezellenavond, niet op bruiloft zelf...

23-04-2017 23:11 130 berichten
Gisteren heb ik van een kennis haar vrijgezellenavond gevierd. We zijn sushi wezen eten, wezen bowlen en op stap geweest. Dit heeft mij toch wel zo'n 85 euro gekost. Helemaal prima natuurlijk maar nu hoorde ik gisteren dat de uitnodigingen al verstuurd waren en dat ze het klein hielden. Alleen familie en goede vrienden en ik hoor daar dus niet bij... Een vriendin van haar wist ook dat ik niet uitgenodigd was (ook nog eens als enige van die groep) en dat vertelde ze ook gisteren toen we in het busje zaten naar het restaurant. Zij wist dit al ruim van te voren maar heeft mij wel dus gevraagd om mee te gaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je iemand uitnodigd op je vrijgezellenavond je ook gewoon naar de bruiloft zelf mag. Of iig naar het feest. Ik voelde mij toch lichtelijk even kut toen ik dit hoorde. Ik heb ook voor haar betaald en zelfs nog dingen geregeld voor de vrijgezellenavond enzo en tsja. We hadden ook allemaal geld uitgelegd voor die avond en onder het eten verstond ik iets niet goed wbt het geld en ik vroeg of we na het eten en bowlen het overige geld terug kregen en ieder voor zich drankjes zou kopen tijdens het stappen. Aangezien er een paar cocktails wilde en er 2 zwangere bij waren die aan de fris gingen. Dat scheelt dan natuurlijk best veel in geld en ik kon mij voorstellen dat die 2 dames dat verschil teveel vonden. Ze hadden daar dus wel mee ingestemd maar dat had ik dus niet gehoord. Toen ik dat zei riep mijn kennis / de bruid en snauwde tegen mij 'nou doe niet zo pinnig' Echt... de hele avond wordt voor haar betaald door oa mij en zei noemt mij pinnig? En als ik iets niet ben is het dwt wel. Die opmerking raakte mij echt en ook omdat ik niet naar haar feest mag komen. We waren met 9 personen en ik voelde mij op een gegeven moment (en nu nog steeds) echt een opvulling van die avond en goed voor het betalen zodat de rest minder voor de bruid hoefde te betalen. Het zit mij gewoon echt niet lekker en een soort van gebruikt. Als ik van te voren ook wist dat ik niet uitgenodigd was was ik gisteren ook echt niet gegaan. Want waarom wel mee naar een vrijgezellenavond maar niet welkom zijn op de dag zelf? Overdrijf ik nu of waren jullie als jullie dit van te voren wisten wel mee gegaan met haar vrijgezellenavond?
Ik geloof dat ik dat ook niet zo leuk zou vinden.
Waarom ga je naar het vrijgezellenfeest van een kennis?
Ik had zelf ook mijn kat gestuurd.



Ik zou overigens niet zo zeer in de bruid teleur gesteld zijn. (Die weet vaak niet wie er uitgenodigd wordt op de vrijgezellen.)

Wel in al die anderen die blijkbaar van tevoren wisten dat je niet uitgenodigd bent op 't huwelijk.
Vreemde gang van zaken. Klein trouwen, maar wel een groot vrijgezellenfeest.

Ik was denk ik niet gegaan nee, als ik het had geweten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou ook niet gegaan zijn. Tenzij het een heeeeeel piepklein, erg besloten bruiloftje zou zijn; even vlug trouwen, ouders als getuigen, that's it.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat MoirenPhae zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je je gekwetst voelde.
quote:TinyBel schreef op 23 april 2017 @ 23:15:

Ik had zelf ook mijn kat gestuurd.



Ik zou overigens niet zo zeer in de bruid teleur gesteld zijn. (Die weet vaak niet wie er uitgenodigd wordt op de vrijgezellen.)

Wel in al die anderen die blijkbaar van tevoren wisten dat je niet uitgenodigd bent op 't huwelijk.Jawel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar gedoe.

Je had beter thuis kunnen blijven.
En nee, ik zou zeker niet gegaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt haar kennis, geen vriendin. Waarom wilde je überhaupt meedoen aan dat vrijgezellenfeest van haar?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Wat een vreemde situatie. Hoe close ben je met de bruid en haar vriendinnen? Als je niet echt met ze te maken hebt in het normale leven, dan zou ik gewoon geen contact meer opnemen en het contact geheel laten verwateren.

Je kunt ook een gesprek aangaan met bruid maar dat zou ik alleen doen als je uberhaupt nog zin in die vriendschap hebt,
quote:SallySpectra schreef op 23 april 2017 @ 23:16:

[...]



Jawel hoor.



Ik wist het bij mijn eigen vrijgezellen toch echt niet.



Ik hoopte bijvoorbeeld dat een bepaald iemand erbij was.

Maar ik wist dat mijn zus de boel waarschijnlijk organiseerde en die kent die persoon niet / nauwelijks.

Blijkbaar heeft een andere vriendin wel aan haar gedacht.
Alle reacties Link kopieren
" Een vriendin van haar wist ook dat ik niet uitgenodigd was (ook nog eens als enige van die groep) en dat vertelde ze ook gisteren toen we in het busje zaten naar het restaurant "



Leuk van die griet om dat er even in te wrijven, maar het was wel het moment geweest om enorme last te krijgen van de migraine van de hond van je overburen en naar huis te gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:TinyBel schreef op 23 april 2017 @ 23:19:

[...]





Ik wist het bij mijn eigen vrijgezellen toch echt niet.



Ik hoopte bijvoorbeeld dat een bepaald iemand erbij was.

Maar ik wist dat mijn zus de boel waarschijnlijk organiseerde en die kent die persoon niet / nauwelijks.

Blijkbaar heeft een andere vriendin wel aan haar gedacht.Het is echt heel gebruikelijk dat de bruid een lijstje namen geeft.
Ze is een wel iets meer dan een kennis maar een echte vriendin kan ik haar niet echt noemen. Ik vond het wel leuk om iets mee te organiseren en gunde haar wel een leuke avond. Vandaar dat ik mee ben gegaan. Maar nu heb ik spijt. Spijt van alle moeite die ik heb gedaan en spijt van mijn geld. Dan was ik liever met mijn man uit eten gegaan.
Echt niet dat ik zou gaan. Gewoon vriendelijk bedanken maar je gaat niet mee/ hebt al wat/ slaat deze over ect.



Maar goed je hebt dat wel allemaal gedaan en hoe lief. Ik zou ook best boos zijn.
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 23:21:

[...]



Het is echt heel gebruikelijk dat de bruid een lijstje namen geeft.Inderdaad, was bij alle vrijgezellenfeesten waar ik bij was het geval.
Nee je overdrijft niet hoor.

Ik zou mezelf nou ook niet echt fijn voelen als ik zoiets te horen zou krijgen.

Ik vind het maar raar.

Zonde van je geld en je tijd..
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 23 april 2017 @ 23:21:

Ze is een wel iets meer dan een kennis maar een echte vriendin kan ik haar niet echt noemen. Ik vond het wel leuk om iets mee te organiseren en gunde haar wel een leuke avond. Vandaar dat ik mee ben gegaan. Maar nu heb ik spijt. Spijt van alle moeite die ik heb gedaan en spijt van mijn geld. Dan was ik liever met mijn man uit eten gegaan.waarom ben je niet weggegaan? Had je vooruit betaald?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 23:21:

[...]



Het is echt heel gebruikelijk dat de bruid een lijstje namen geeft.



Hier in mijn omgeving dus niet.



Hier organiseert je zus of je getuige zoiets en blijft alles geheim tot een week of wat vooraf.

En zelfs dan krijg je dus enkel datum en uur te horen en waar je moet klaarstaan.



Ik was zelfs niet zeker dat ik een vrijgezellen zou krijgen.

Het lijstje aan "vrienden" is hier namelijk nogal kort.

En de band met mijn zus is niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren
O wat zou ik mezelf in de weg hebben gestaan daar. Je kunt dan eigenlijk niks meer, weglopen doe je ook niet zomaar. Maar zou me ook erg vervelend voelen!

Zou op een rustig moment wel informeren bij de bruid of zij op de hoogte was dat je uitgenodigd was voor het vrijgezellenfeest.

Ik weet trouwens dat die vriendin het clubje bij elkaar heeft gezocht samen met de moeder. De bruid wist nog voor het versturen van de uitnodigingen wie er op haar vrijgezellenavond kwamen.
blijfgewoonbianca ik had het geld nog niet gegeven maar we waren al bijna op locatie en zaten samen in een taxibusje. Daarom ben ik gebleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven