Welke dating app raad jij aan?

02-02-2019 12:59 69 berichten
Iedereen zoekt natuurlijk wat anders op een dating app, een lange relatie, een spannende scharrel, of gewoon om af en toe wat leuks te doen. Het aanbod wisselt vaak ook per app.

Niet alle apps werken hetzelfde, lange profielen of juist kort. Onhandige interface, of juist heel fijn navigeren.

Tinder, Happn, Lexa, Parship, en ga zo maar door. Dit zijn slechts voorbeelden. Welke app of site bevalt jou goed, en waarom?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 13:41
4.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen relatieplanet?

Lexa zag ik geen leuke mannen en tinder heb ik zelf niet maar daar schijnen mooiere mannen/vrouwen op te zitten.
moonlight schreef:
02-02-2019 13:38
Waarom geen relatieplanet?

Lexa zag ik geen leuke mannen en tinder heb ik zelf niet maar daar schijnen mooiere mannen/vrouwen op te zitten.
Ja, dat kan ook hoor. Ik weet niet eens welke sites/apps er allemaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mij best gewoon een Apje sturen i.p.v. al die apps te installeren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hier is recent een topic over geopend bij Relaties. Daar staan veel tips voor zowel sites als apps
Viva hoort niet in dat rijtje datingapps
Tinder is voor snelle contacten. Zo snel als je een date scoort, net zo snel is dat weer over. Dat is de huidige tendens.
De rest schijnt ook niet veel op te leveren
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nitflex,

Ik raad Paiq van harte aan.

- Het is gratis. Je kunt betalen voor meer opties, maar die heb je NIET nodig.

- De website van Paiq is heel prettig en ziet er mooi uit.

- Je maakt géén profiel aan, maar vult alleen een korte vragenlijst in en voegt een aantal foto's toe (die NIET zomaar te zien zijn, zie verderop).

- Je kunt contact leggen op verschillende manieren, die heel leuk en origineel zijn:

1. Je kunt een quiz opzetten over jezelf. Je maakt eerst 3 meerkeuzevragen, waarmee je het kaf van het koren scheidt. Je bepaalt zelf welke antwoorden jij goed rekent en welke fout. De mensen die door je meerkeuze vragen heen komen, krijgen jouw 3 bedachte open vragen voorgeschoteld. Jij krijgt alleen de geslaagde quizzes te zien, inclusief de gekozen/gegeven antwoorden. Jij kunt dan zelf bepalen of een ingevulde quiz jou zo aanspreekt dat je contact wilt leggen met die persoon en een chat wilt starten. Je ziet géén foto van de persoon nog! Die zie je pas na circa 10-15 minuten chatten. De foto van de ander wordt in die tijd steeds minder wazig, tot hij helemaal helder is. De persoon die jouw quiz invulde, zag op dat moment ook jouw foto niet. De nadruk ligt dus op de inhoud, niet op het uiterlijk. Je ziet steeds alleen voornaam, woonplaats en match-score. Op dezelfde manier kun jij natuurlijk ook quizzes van anderen invullen. Als jij daar doorheen komt, kan de betreffende persoon jou uitkiezen om mee te gaan praten. Wees dus een beetje origineel/grappig in je antwoorden. :-)

2. Je kunt foto-toernooien doen. Je zet daarbij steeds 4 foto's op volgorde van leuk naar minder leuk, binnen een batch van 16, totdat daar 'winnaars' uitkomen. Met de 4 mensen die jij van die 16 het leukst vond, of die volgens Paiq het beste bij jou passen, kun je contact leggen. Met de rest niet. De persoon in kwestie bepaalt of hij/zij het contactverzoek accepteert. Hierbij zie je dus wel de foto van de ander, en bij je contactverzoek ziet de ander jouw foto ook. Hier dus de nadruk op uiterlijk. Ook als je geen contact hebt gelegd met een 'winnaar', kan die persoon wel zien dat jij hem/haar hoog beoordeeld hebt. En daarmee heeft hij/zij óók een mogelijkheid om contact te leggen met jou.

3. Je kunt deelnemen aan een speed-date met iemand. Na een hele korte tijd chatten, krijgen beide kandidaten de keuze om het gesprek te verlengen, of af te breken. Niet mijn favoriet, maar goed, wel voor ieder wat wils.

4. Je kunt Paiq vragen jou regelmatig matches voor te stellen. Dit zijn dus personen die volgens het Paiq-systeem goed bij jou passen. Beide personen krijgen de optie om de match wel/niet te accepteren en te gaan chatten.


Als je betaalt, krijg je wat meer opties zo hier en daar, zoals toch alvast naar een foto kunnen spieken. Maar zoals ik al zei, die extra dingen heb je niet nodig. De site werkt prima zonder dat je betaalt.

Ik kan oprecht geen dingen noemen die ik niet prettig/goed vind aan Paiq.
Je kunt vooral veel lol hebben met het opzetten van quizzes.
Als je grappige vragen stelt, krijg je grappige antwoorden!
Tussendoor een beetje foto's op volgorde zetten om te kijken welke vissen er allemaal in de Paiq-zee zwemmen... Gewoon leuk. :-)

Dit is dan ook altijd de datingsite die ik gebruik.
Kennis is macht.
Ik vind Paiq het fijnst maar ook daar moet je geluk hebben. Vele mannen op Paiq zie je ook op Tinder
Bitje93 schreef:
02-02-2019 13:43
Je mag mij best gewoon een Apje sturen i.p.v. al die apps te installeren.
Haha! Ik houd het in gedachten.
Isdatzo schreef:
02-02-2019 13:45
Hier is recent een topic over geopend bij Relaties. Daar staan veel tips voor zowel sites als apps
Oh ja? Had ik niet gezien. Ik zoek ‘m op.
Kijk, Paiq had ik nooit van gehoord. Ga ik bekijken. Dank Lynn1987 en Julus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een voorstander van Paiq
Alle reacties Link kopieren
Lynn1987 schreef:
02-02-2019 13:47
Hoi Nitflex,

Ik raad Paiq van harte aan.

- Het is gratis. Je kunt betalen voor meer opties, maar die heb je NIET nodig.

- De website van Paiq is heel prettig en ziet er mooi uit.

- Je maakt géén profiel aan, maar vult alleen een korte vragenlijst in en voegt een aantal foto's toe (die NIET zomaar te zien zijn, zie verderop).

- Je kunt contact leggen op verschillende manieren, die heel leuk en origineel zijn:

1. Je kunt een quiz opzetten over jezelf. Je maakt eerst 3 meerkeuzevragen, waarmee je het kaf van het koren scheidt. Je bepaalt zelf welke antwoorden jij goed rekent en welke fout. De mensen die door je meerkeuze vragen heen komen, krijgen jouw 3 bedachte open vragen voorgeschoteld. Jij krijgt alleen de geslaagde quizzes te zien, inclusief de gekozen/gegeven antwoorden. Jij kunt dan zelf bepalen of een ingevulde quiz jou zo aanspreekt dat je contact wilt leggen met die persoon en een chat wilt starten. Je ziet géén foto van de persoon nog! Die zie je pas na circa 10-15 minuten chatten. De foto van de ander wordt in die tijd steeds minder wazig, tot hij helemaal helder is. De persoon die jouw quiz invulde, zag op dat moment ook jouw foto niet. De nadruk ligt dus op de inhoud, niet op het uiterlijk. Je ziet steeds alleen voornaam, woonplaats en match-score. Op dezelfde manier kun jij natuurlijk ook quizzes van anderen invullen. Als jij daar doorheen komt, kan de betreffende persoon jou uitkiezen om mee te gaan praten. Wees dus een beetje origineel/grappig in je antwoorden. :-)

2. Je kunt foto-toernooien doen. Je zet daarbij steeds 4 foto's op volgorde van leuk naar minder leuk, binnen een batch van 16, totdat daar 'winnaars' uitkomen. Met de 4 mensen die jij van die 16 het leukst vond, of die volgens Paiq het beste bij jou passen, kun je contact leggen. Met de rest niet. De persoon in kwestie bepaalt of hij/zij het contactverzoek accepteert. Hierbij zie je dus wel de foto van de ander, en bij je contactverzoek ziet de ander jouw foto ook. Hier dus de nadruk op uiterlijk. Ook als je geen contact hebt gelegd met een 'winnaar', kan die persoon wel zien dat jij hem/haar hoog beoordeeld hebt. En daarmee heeft hij/zij óók een mogelijkheid om contact te leggen met jou.

3. Je kunt deelnemen aan een speed-date met iemand. Na een hele korte tijd chatten, krijgen beide kandidaten de keuze om het gesprek te verlengen, of af te breken. Niet mijn favoriet, maar goed, wel voor ieder wat wils.

4. Je kunt Paiq vragen jou regelmatig matches voor te stellen. Dit zijn dus personen die volgens het Paiq-systeem goed bij jou passen. Beide personen krijgen de optie om de match wel/niet te accepteren en te gaan chatten.


Als je betaalt, krijg je wat meer opties zo hier en daar, zoals toch alvast naar een foto kunnen spieken. Maar zoals ik al zei, die extra dingen heb je niet nodig. De site werkt prima zonder dat je betaalt.

Ik kan oprecht geen dingen noemen die ik niet prettig/goed vind aan Paiq.
Je kunt vooral veel lol hebben met het opzetten van quizzes.
Als je grappige vragen stelt, krijg je grappige antwoorden!
Tussendoor een beetje foto's op volgorde zetten om te kijken welke vissen er allemaal in de Paiq-zee zwemmen... Gewoon leuk. :-)

Dit is dan ook altijd de datingsite die ik gebruik.

Hi Lynn,

Paiq is idd best wel leuk bedacht. Echter wat jij als voordeel noemt, vind ik toch wel een gemiste kans van de site. Bijvoorbeeld:

1) De quiz is echt superleuk bedacht. Leuk om antwoorden te krijgen en leuk om andermans quiz te beantwoorden. Echter... Er is geen filter in de quizen die je aangeboden krijgt. Ik heb geen behoefte om quizen van mannen te beantwoorden die 200 km verderop wonen bijvoorbeeld. En dan kan je er wel voor kiezen die niet in te vullen, maar ik ben dus continu aan het afwijzen. Verder snap ik de opzet dat je eerst 10/15 minuten moet chatten voor je elkaars foto ziet. Maar jeetje, daar moet je wel vet geduld voor hebben! Je moet ook maar net gelijktijdig online zijn enzo. En dan komt die foto, en dan blijkt het echt totaal niet je type te zijn. Of jij de zijne niet. Ik pleit toch voor gelijk de foto in beeld, op basis daarvan (en regio) bepalen of je de quiz beantwoordt en pas contact als 1 van beiden de quiz goed doorgekomen is en de ander dat heeft geaccepteerd. Zou zoveel leuker zijn.

2) fototoernooi ook leuk bedacht. Echter ook hier, geen filter voor locatie. Spreekt een foto je aan, belandt hij dus in je top en dan blijkt dat hij aan de andere kant van Nederland woont. En ja, Nederland is klein en ik heb een auto. Maar toch voor een vrijblijvende kennismaking (klik weet je nl pas als je iemand ziet, spreekt, meemaakt) is een grote afstand niet handig. En voor een relatie ook wel een drempeltje.

3) speeddate. Volgens mij alleen bedoeld voor mensen die zich vervelen.. Zelf maak ik er geen gebruik van.

4) voorgestelde matches. Te vaak voorgestelde matches die duidelijk niet in mijn leeftijdsrange zitten. Wat moet ik met een match man van 15 jaar ouder!?

Dus.. Een van de leukste datingsites, echter wat mij betreft lang niet ideaal.. Helaas.
Klaar mee
Tinder.
Mooie mannen gaan niet betalen om te daten en van Paiq vond ik het nadeel dat je oeverloos moet chatten om er achter te komen dat je al die tijd hebt verspild aan Quasimodo.

Inmiddels anderhalf jaar een serieuze relatie met mijn Tinderdate van destijds. :flirting: En heel veel leuke dates en een enkele korte verkering met mannen die ook serieuze intenties hadden maar het gewoon niet waren voor mij. Slechts één keer verkeerd gefilterd op fuckboys en dat zie ik als leerrijke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Pepper.....daarom.
Misschien een tip de 200 voorgaande topics hierover eens te bekijken...
Magister schreef:
02-02-2019 17:48
Misschien een tip de 200 voorgaande topics hierover eens te bekijken...
Bij mij komen er alleen hele oude topics naar voren. Ik zal wel iets fout doen ofzo.

Maakt niet uit verder toch?
Vroeg ik me ook af.
Veel gedate via tinder vorig jaar.
Of daar knappere zitten weet ik niet.
Via een kennis haar zus zit op RP en zegt daar ook veel “sexboys” zitten net als
Op tinder... dus daar moet je ook filteren..
Paiq zaten te aparte gozers op, hele vage.
Twijfel zelf om weer op tinder te gaan.

Ga zelf meedoen met
Loveborrel.nl
En ga weekend weg met singlereizen

Ik lees mee😂
Tinder nu is hetzelfde als vorig jaar. Nog steeds veel mannen die alleen avontuurtjes zoeken. Je krijgt dus meer van hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Paiq vreselijk. Heb er twee dates gehad via die site en die waren wel leuk maar merkte dat ik zelf toen nog niet toe was aan een relatie.

Met Tinder erg veel plezier en lol gehad. En uiteindelijk ook vriend leren kennen.
Je moet wel even goed leren het kaf van het koren te scheiden. Maar ik heb het echt getroffen met mn vriend.
Zo n topic is er al vaak geweest. Wat ik weet uit eigen ervaring of verhalen:
Tinder: alles is al gezegd
Paiq: ook wel erg veel sneue mannen hoor! Maar ik ben ook wat ouder, dus misschien lag het daaraan.
RP: ik heb er eens een maand op gestaan en is prima site. Prettig is het enorme grote aanbod en de app is fijn. Je krijgt ook vaak en veel berichten.
E matching. Heel gebruiksvriendelijk: fijn dat je niet kan zien of iemand on line is (geweest) en als niet betalend lid kan je gewoon (terug)mailen. Echter omdat mannen in de meerderheid zijn en denken dat hun zgn hoogopgeleidheid hen heel begeerlijk maakt, is het er toch niet fijn.
Als je op e matching antwoord krijgt op een bericht , mag de vlag uit en gesprekken gaan traag. Wel leuk is dat er een soort redactie pagina is met date verhalen. Daar wordt dan weer op gereageerd door leden. Leuk om te lezen. Oh, en je kunt de vrouwen profielen bekijken als je je zoektermen aanpast. Vind ik leuk om de concurrentie te bekijken. Dit kan volgens mij op geen enkele andere dating site.
Match4me, leuk maar weinig leden. Je ziet na een maand steeds dezelfde profielen.
Parship, duur en zeer serieus. Ik vond t niks.
Julus schreef:
02-02-2019 13:46
Tinder is voor snelle contacten. Zo snel als je een date scoort, net zo snel is dat weer over. Dat is de huidige tendens.
De rest schijnt ook niet veel op te leveren
Niet altijd waar. Zo heb ik dat totaal niet ervaren. Ligt eraan met welke types je date he 😉
Happn schijnt ook wel leuk te zijn.
Goed alternatief ook voor Tinder.
Alle reacties Link kopieren
Soof12 schreef:
03-02-2019 00:37
Niet altijd waar. Zo heb ik dat totaal niet ervaren. Ligt eraan met welke types je date he 😉
Nou idd. Ik heb echt al langdurige mooie relaties zien ontstaan, in mn omgeving, via Tinder.

Ik dacht altijd als ik er opzit dan zitten er vast ook leuke mannen. Was zelf namelijk totaal niet opzoek naar een scharrel of snelle wip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven