Welke dating app raad jij aan?

zaterdag 2 februari 2019 om 12:59
Iedereen zoekt natuurlijk wat anders op een dating app, een lange relatie, een spannende scharrel, of gewoon om af en toe wat leuks te doen. Het aanbod wisselt vaak ook per app.
Niet alle apps werken hetzelfde, lange profielen of juist kort. Onhandige interface, of juist heel fijn navigeren.
Tinder, Happn, Lexa, Parship, en ga zo maar door. Dit zijn slechts voorbeelden. Welke app of site bevalt jou goed, en waarom?
Niet alle apps werken hetzelfde, lange profielen of juist kort. Onhandige interface, of juist heel fijn navigeren.
Tinder, Happn, Lexa, Parship, en ga zo maar door. Dit zijn slechts voorbeelden. Welke app of site bevalt jou goed, en waarom?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 13:41
4.68% gewijzigd

maandag 4 februari 2019 om 09:00
Als je dat niet wil kun je het ook een uurtje of lange op pauze zetten (als je naar een vliegveld gaat bijvoorbeeld, niet zo handig als je juist Dimitri uit Athene leuk vind).huurvrouwtje schreef: ↑04-02-2019 08:47Wat ik mij afvraag bij Happen, is het zo dat als je bijv in een klein dorpje woont en je gaat naar de stad je alsnog mannen uit de stad tegen kan komen op happen? Misschien happen maar is proberen, Tinder is het echt niet voor mij
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

maandag 4 februari 2019 om 09:08
Ik had in een middelgrote stad bij Tinder ook dat op een gegeven moment ik alleen nog toeristen en dagjesmensen had. (Had iedereen die er woonde al naar links geswiped, kennelijk). Ik wilde ook niet iemand van ver, us had mijn afstanden vrij strikt ingesteld.
Uiteindelijk vriend 'in het wild' tegen gekomen toen ik klaar was met online daten en ik er gewoon meer op uitging. Sowieso in de tijd na het online daten in het wild een hoop leuke mannen tegengekomen en mee gedate/gescharreld (bijv bij een opening van tentoonstlling in gallerie van een kennis, bij een opruimdag in het park om de hoek waar ik met vrienden heen ging, op een evenement van mijn werk). Waren ook allemaal mannen die niet (meer) aan internet daten deden en het flirten irl was een stuk leuker, vond ik.
Uiteindelijk vriend 'in het wild' tegen gekomen toen ik klaar was met online daten en ik er gewoon meer op uitging. Sowieso in de tijd na het online daten in het wild een hoop leuke mannen tegengekomen en mee gedate/gescharreld (bijv bij een opening van tentoonstlling in gallerie van een kennis, bij een opruimdag in het park om de hoek waar ik met vrienden heen ging, op een evenement van mijn werk). Waren ook allemaal mannen die niet (meer) aan internet daten deden en het flirten irl was een stuk leuker, vond ik.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 4 februari 2019 om 11:50
Nou dat valt toch reuze mee hoe ik mij profileer. Ik zie er ook niet uit als een "lekker wijf" en heb geen sexy foto's.Trien30 schreef: ↑04-02-2019 07:51Het is voor ons natuurlijk niet te zien maar ik denk toch dat het deels ook temaken heeft met hoe je je profileerd. Ik heb geen Tinder meer sinds ongeveer een jaar en 3 maanden. Mijn vriend ken ik bijna 1,5 jaar.
En je hebt mega snel door of een man het enkel voor de sex wil doen vaak. Want dan worden de gesprekken vaak snel sexueel van aard.
De hopeloze vis je er ook wel vrij snel uit want die blijven tot het irritante aan toe contact zoeken.
Wellicht date je wel een jongere generatie dan dat ik deed. Ik had de leeftijd van 32 tm 42 geselecteerd staan. Ben zelf begin 30.
Helaas ook vaak meegemaakt dat ik leuke gesprekken had met iemand, maar als dan puntje bij paaltje kwam wilde hij toch alleen seks. Ik vind het prima als iemand alleen seks wil, maar zeg dat dan meteen en hou niet iemand aan het lijntje.
Haha, nee ben zelf ook begin 30.
Met een bochel heb je het ergste achter de rug

maandag 4 februari 2019 om 18:44
Ik ben 25 en herken dus die ervaring van Tinder hier helemaal niet. Ken ook relaties van Tinder die de afgelopen twee jaar zijn ontstaan en vind ook helemaal niet dat de jongens die op Tinder zitten veranderd zijn. Ik heb meer dan genoeg matches, terwijl duidelijk is dat ik niet naar seks op zoek ben. Die jongens zijn daar ook niet mee bezig en de dates die ik heb zijn allemaal echt leuk. Alleen tot nu toe telkens de conclusie dat we niet bij elkaar pasten. Dat kan. Dat kan je op iedere willekeurige andere datingsite ook gebruiken. En verder moet je de lat bij Tinder niet te hoog leggen. Het is gratis en makkelijk in gebruik. Als je écht op zoek bent en wanhopig bent moet je niet op Tinder zitten en kan je beter naar een betaalde datingsite gaan. Daar kom je gelijkgestemden tegen die ook écht op zoek zijn, want die hebben het geld er ook voor over. Makkelijk om de schuld dus bij Tinder te leggen of bij de veranderingen in de afgelopen jaren, maar begin eens met in je profiel te zetten dat je niet op zoek bent naar seks en stel je verwachtingen eens bij. Dan is Tinder een hele leuke app die totaal niet meer om seks draait.
maandag 4 februari 2019 om 19:02
Hmm geen idee wat het is. Misschien zijn bij mij alleen de leuke herinneringen blijven hangen.Ann_87 schreef: ↑04-02-2019 11:50Nou dat valt toch reuze mee hoe ik mij profileer. Ik zie er ook niet uit als een "lekker wijf" en heb geen sexy foto's.
Helaas ook vaak meegemaakt dat ik leuke gesprekken had met iemand, maar als dan puntje bij paaltje kwam wilde hij toch alleen seks. Ik vind het prima als iemand alleen seks wil, maar zeg dat dan meteen en hou niet iemand aan het lijntje.
Haha, nee ben zelf ook begin 30.
Moet eerlijk zeggen dat ik Tinder er meer dan eens af heb gegooid. Zo t is weer even mooi geweest. Pas de laatste keer heeft het echt een hele lange tijd aangestaan maar toen ging ik op een andere manier gesprekken selecteren.
Ik ben misschien echt niet de leukste geweest. Maar zinde het me niet was ik heel snel klaar met een man. Bij mij vriend was dat ook. Gek genoeg kunnen we van elkaar veel hebben. Dus dat zal wel een goed teken zijn.

maandag 4 februari 2019 om 19:03
Als je in een hogere leeftijdscategorie zit, tref je wat vaker pas gescheiden mannen die na een lange relatie eindelijk weer eens de bloemetjes buiten willen zetten. Dat verbloemen ze wel, niemand roept meteen dat ze op seks uit zijn, zeker niet bij vrouwen die iets anders proberen uit te stralen. Maar ze zitten er wel vooral op voor een verzetje.MrsLady schreef: ↑04-02-2019 18:44Ik ben 25 en herken dus die ervaring van Tinder hier helemaal niet. Ken ook relaties van Tinder die de afgelopen twee jaar zijn ontstaan en vind ook helemaal niet dat de jongens die op Tinder zitten veranderd zijn. Ik heb meer dan genoeg matches, terwijl duidelijk is dat ik niet naar seks op zoek ben. Die jongens zijn daar ook niet mee bezig en de dates die ik heb zijn allemaal echt leuk. Alleen tot nu toe telkens de conclusie dat we niet bij elkaar pasten. Dat kan. Dat kan je op iedere willekeurige andere datingsite ook gebruiken. En verder moet je de lat bij Tinder niet te hoog leggen. Het is gratis en makkelijk in gebruik. Als je écht op zoek bent en wanhopig bent moet je niet op Tinder zitten en kan je beter naar een betaalde datingsite gaan. Daar kom je gelijkgestemden tegen die ook écht op zoek zijn, want die hebben het geld er ook voor over. Makkelijk om de schuld dus bij Tinder te leggen of bij de veranderingen in de afgelopen jaren, maar begin eens met in je profiel te zetten dat je niet op zoek bent naar seks en stel je verwachtingen eens bij. Dan is Tinder een hele leuke app die totaal niet meer om seks draait.
Overigens vind ik daar niets mis mee. Zelf heb ik daar alleen geen trek in. Je kunt ze er inderdaad makkelijk tussenuit vissen.
Persoonlijk vind ik het grote nadeel van tinder dat het erg foto-gericht is en dat je als vrouw eigenlijk met iedereen die je naar rechts swiped een match bent. Zo zit je al snel met veel mensen in gesprek terwijl maar een fractie interessant is. Dat vind ik vermoeiend aan Tinder.
dinsdag 5 februari 2019 om 09:17
Ik heb eens Paiq geprobeerd, daar zie je elkaars foto pas na een poosje chatten.
Ik dacht, misschien dat je hier ander 'publiek' vindt daarom.
Maar één van de eerste waar ik mee aan het chatten was en waar ik nog een beetje hoopvol was, vroeg bijna meteen al of ik wilde zoenen en een geile date wilde
Jammer, ik was er eigenlijk meteen al weer klaar mee
Maar één van de eerste waar ik mee aan het chatten was en waar ik nog een beetje hoopvol was, vroeg bijna meteen al of ik wilde zoenen en een geile date wilde

dinsdag 5 februari 2019 om 10:59
Haha nou dat had ik ook. Ik was al aan het daten toen mijn zoon 8 maanden was (veel te vroeg natuurlijk er ook snel mee gestopt)Jole schreef: ↑05-02-2019 09:17Ik heb eens Paiq geprobeerd, daar zie je elkaars foto pas na een poosje chatten.
Maar één van de eerste waar ik mee aan het chatten was en waar ik nog een beetje hoopvol was, vroeg bijna meteen al of ik wilde zoenen en een geile date wilde![]()
Maar de hoeveelheid mannen die zich afvroegen of ik nog borstvoeding gaf en het echt als iets sexueels zagen

dinsdag 5 februari 2019 om 22:57

woensdag 6 februari 2019 om 02:19
woensdag 6 februari 2019 om 09:01
Ik vond op een gegeven moment het zo zonde van mijn tijd. Het swipen en chatten daar beleefde ik helemaal niet veel plezier aan. Lang niet zoveel als gewoon er op uit gaan (nee, helemaal niet per se de kroeg of club) en leuke activiteiten ondernemen. Toen ik over een onderzoek las dat het iets van 36 uur swipen en chatten duurde, gemiddeld, voor het tot stand komen van een date of scharrel vond ik het wel mooi geweest: dat is een complete werkweek aan saaie profielen cureren, tenekrommende oneliners aanzien, en duffe vragen beantwoorden met de hoop op een gelukje dat dat allemaal niet is.
(Die 36 uur kwam uit een onderzoek van iemand die op Tinderdata gepromoveerd was trouwens, weet niet meer of het 36 uur swipen voordat er seks was of 36 uur voordat er een date was, maar ik vond het sowieso lang en erg tegenovergesteld aan het idee van 'snel iemand scoren'. De gemiddelde Tindergebruiker ontmoette ook maar iets van 4 of 5 personen in hun hele Tinder carriere. Zitten natuurlijk ook een hoop gebruikers met 0 afspraakjes bij die het als tijdverdrijf gebruiken).
(Die 36 uur kwam uit een onderzoek van iemand die op Tinderdata gepromoveerd was trouwens, weet niet meer of het 36 uur swipen voordat er seks was of 36 uur voordat er een date was, maar ik vond het sowieso lang en erg tegenovergesteld aan het idee van 'snel iemand scoren'. De gemiddelde Tindergebruiker ontmoette ook maar iets van 4 of 5 personen in hun hele Tinder carriere. Zitten natuurlijk ook een hoop gebruikers met 0 afspraakjes bij die het als tijdverdrijf gebruiken).
woensdag 6 februari 2019 om 10:24
Dus je wil een leuke man vinden maar er eigenlijk geen moeite voor doen?
Ik zeg de kroeg in. Of gewoon een matchmaker in de arm nemen.

woensdag 6 februari 2019 om 10:54
Ik wil er wel moeite voor doen, maar ik vind het ploegen door Tinder wel erg saai. Daarom was ik benieuwd of er andere opties zijn.
Ik ben ook niet echt heel erg op zoek naar iemand, dat heeft er ook mee te maken waarschijnlijk. Dan is alles al snel gedoe.
woensdag 6 februari 2019 om 12:05
Ja dat is ook wel weer zo.
Hier was ik wel opzoek maar of ik hem binnen een week of 2 jaar tegenkwam boeide niet zo.
Heb Tinder denk ik wel 5 of 6x van mn telefoon gegooid en was ik er weer even klaar mee. Naar een paar weken op een verveelde avond zette ik het dan weer aan.
Waar Tinder wel leuk is is in het buitenland. Ik vroeg altijd om de leuke geheime plekjes die ik zeker moest bezoeken. Ken ook mensen die op die manier hele vakanties bij elkaar hebben getinterd.
Het is ook wel veel tijd hoor. Ik las meestal wel de teksten. En bij vriend heb ik vooral op zn tekst geswiped. Hij zag er in het echt, echt 10 keer leuker uit en voelde me direct enorm tot hem aangetrokken.

woensdag 6 februari 2019 om 12:25
Trien30 schreef: ↑06-02-2019 12:05Ja dat is ook wel weer zo.
Hier was ik wel opzoek maar of ik hem binnen een week of 2 jaar tegenkwam boeide niet zo.
Heb Tinder denk ik wel 5 of 6x van mn telefoon gegooid en was ik er weer even klaar mee. Naar een paar weken op een verveelde avond zette ik het dan weer aan.
Waar Tinder wel leuk is is in het buitenland. Ik vroeg altijd om de leuke geheime plekjes die ik zeker moest bezoeken. Ken ook mensen die op die manier hele vakanties bij elkaar hebben getinterd.
Het is ook wel veel tijd hoor. Ik las meestal wel de teksten. En bij vriend heb ik vooral op zn tekst geswiped. Hij zag er in het echt, echt 10 keer leuker uit en voelde me direct enorm tot hem aangetrokken.
Misschien ga ik toch op tinder weer... haha
Leuk verhaal!