What goes wrong...

26-02-2012 17:24 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezien dat er al veel topics zijn geopend over dit onderwerp. Toch zou ik graag wat ervaringen willen horen van andere lezers. Ik ben 28 jaar, leuk leventje en ik weet inmiddels ook wel dat ik er leuk uitzie! Ik krijg, zonder op te scheppen, veel aandacht van mannen en er zijn ook altijd wel mannen geinteresseerd in mij.. Ik hou van deze aandacht, maar ga er meestal niet meteen op in! Als ik dan eenmaal besluit om er wel op in te gaan, loopt het meestal zo dat het na een paar leuke dates op niets uitloopt. Altijd krijg ik te horen dat ik leuk ben, mooi, gezellig, lief, lekker.. Maaar ' ik ben niet verliefd'! Nu net weer zo'n ervaring achter de rug, en het kost me wel een beetje moeite om weer te denken: Okeeej, we gaan lekker door met daten.. Volgens mijn omgeving ligt het aan het type man waar ik op val. Heb vroeger 1 relatie gehad met een afhankelijke man die mij claimde en val sindsdien heel erg op types die op zichzelf zijn, en die vooral stoer zijn. Toevallig hebben de meesten ook wel een 'stoer' beroep, zien er stoer uit..

Maar dit is gewoon het type waar ik me tot aangetrokken voel! Ik weet dat dit allemaal wel goedkomt, en mijn leventje draait absoluut niet om het krijgen van een relatie. Toch vraag ik mij soms af waarom het in mijn ogen bij anderen 'zo makkelijk gaat' en bij mij lastiger! Lezeressen of lezers die dit herkennen ?
Heb je al eens internetdaten overwogen? Misschien werkt het voor jou beter als iemand je eerst je innerlijk leert kennen ipv vooral op je uiterlijk te vallen.
The time is now
Heej banba, ja ik heb 2 keer een internetdate gehad. Twee keer waren de mannen helemaal enthousiast en na een date of 6 was het alweer over.. Maar het is wel een leuke optie, ja!
Het grootste probleem als iets weer op niks is uitgelopen, dat ik dan ga denken dat het aan mij ligt.. Want waarom hoor ik altijd ' ik ben niet verliefd'.. Ik weet dat je de fout niet bij jezelf moet zoeken, maar toch..
Ben jij wel dan wel verliefd?

Heb je wel eens gevraagd wat er 'mist'?
The time is now
Veel mensen worden gewoon niet zo snel verliefd.

Ik heb weleens gelezen dat het gemiddeld zo'n twintig interdates duurt voordat mensen aan een relatie komen en dus verliefd zijn geworden. Betrek het niet teveel op jezelf TO.
Soms ben ik wel verliefd en soms ook niet. Ik denk alleen dat ik een gevoel snel benoem met verliefd zijn. Ik heb weleens ooit gevraagd wat er mist, en dan krijg ik meestal te horen dat ik alles heb wat diegene zoekt in een vrouw maar niet dat extra gevoel heeft.. Ik heb een tijdje veel moeite gehad om mezelf te zijn, en ook om mezelf emotioneel goed uit te drukken. Inmiddels heb ik geleerd om dit veel meer te doen en ergens had ik gehoopt dat het ook hier zijn uitwerking op zou hebben. Bij de laatste man was ik niet verliefd, maar wel erg onder de indruk. Vervolgens legt hij uit dat hij niet verliefd is, en voel ik me de 'gedumpte' terwijl ik nog tijd nodig had om te ontdekken wat ik voelde.
Bedankt voor je reactie Lupine.. Ik probeer ook altijd de tijd te nemen om iemand te leren kennen.. Maar soms komt er opeens een einde aan het daten omdat de persoon 'niet verliefd is'. Dus dan heb ik weleens het gevoel gehad dat het geen kans krijgt om iets te worden.

Ik heb ook weleens te snel om duidelijkheid gevraagd.. Maar dit was nadat een man bijvoorbeeld een afspraak afzei of zelf niks meer voorstelde om af te spreken.. (Een afspraak afzeggen kan, maar dan bedoel ik; op het laatste moment, en met het excuus; ik heb het druk of ik voel me niet lekker ;))

Ps. Ik ben een leek hier, maar wat betekent TO?
Heeeeeeeeel herkenbaar.. Geen idee waarom.

Misschien toch het type man.. Dat eigenlijk graag flierefluit ipv serieus te willen zijn.
TO betekent Topic Opener, in geval ben jij dat dus.

Ik denk dat iedereen anders in het daten staat. De een wil net als jij rustig kijken of het wat kan worden en vindt het niet erg niet gelijk verliefd te worden, anderen hebben de mening dat je al vrij snel doorhebt of je verliefd zou kunnen worden of niet.

Als die mannen in de tweede categorie vallen, dan kun je niks anders dan je daar bij neerleggen. Ik denk ook niet dat je moet vragen waarom ze niet verliefd op je zijn geworden want ten eerste kan het antwoord heel rot zijn en ten tweede is het ook moeilijk te verklaren. Verliefdheid is van zo veel factoren afhankelijk en heeft ook met chemie te maken en dat laatste kun je nou eenmaal niet afdwingen, daarom moet je het niet al te persoonlijk opvatten.
:-) MEFunny.. Heb jij het idee bij jezelf aan het type man ligt..? Fijn, een herkenner
Lupine, daar heb je helemaal gelijk in.. Soms is er een man in mij geinteresseerd waarvan ik al meteen zeg; Dat is mijn type niet.. Terwijl ik dat eigenlijk niet eens echt weet. Het is dan gewoon een gevoel.

Inmiddels vraag ik dat ook niet meer en neem het aan als een gegeven feit. Probeer hierbij dan toch de eer aan mezelf te houden. Het is ook dat ik soms wat onzeker word van de reacties van mijn omgeving. Iedereen kent ze wel, de standaard vragen: Hoe kan 't dat jij nog vrijgezel bent? Ben je te kieskeurig? Je bent te kritisch? en nog erger: Jij hebt ook geen geluk, he meisje! Zucht.. Dan kijk ik soms naar m'n omgeving en dan lijkt het soms zo makkelijk te gaan..
Ehmm.. Kijk. Ik heb ook mannen afgewezen na een tijd te hebben gedate. Niet omdat ze rampzalig waren, maar "het" zat er niet in.

Als ik kriebels krijg, wat zelden voorkomt, dan is het vaak type "flierefluiter" of type "ik-wil-mijn-leven-eerst-op-orde-hebben-past-geen-vrouw-bij" zoiezo het type dat zich nog niet wilt binden om welke reden dan ook.
Pfff ik herken dit wel een beetje. Vreselijk frustrerend..

Geen idee wat je er aan kan/moet doen.
Doortje, bij alles wat je hierover verteld lijkt wel of ik het zelf had kunnen schrijven. Ik ben ook 28 en vind niet zomaar iedere man leuk maar als ik met iemand date die ikzelf wel leuker begin te vinden dan krijg ik uiteindelijk weer te horen 'ik mis iets'. Ze kunnen nooit aangeven wat..'het is een gevoel'...

En als ik dan op een feestje ben waar ik mannen spreek die jammer genoeg bezet zijn. Krijg ik standaard te horen ''huh hoe kan zo'n leuke meid als jij nou nog single zijn! Als ik single was dan wist ik het wel (wink, wink)''.

Soms heb ik het idee dat de leuke mannen die zich tenminste echt durven open te stellen voor een relatie allang bezet zijn. En de flierefluiters nog alleen over zijn. Maar misschien mis ik een soort charisma ofzo, waarbij mannen het heel gezellig vinden en ''lekker'' maar niet verliefd worden... :-S

Zelf vind ik totaal niet zomaar iedere jongen/man leuk. Ik kan er een aantal aardig/gezellig vinden voor vriendschap maar dan blijft het daar ook bij voor mij. Alleen zodra er voor mij aantrekkingskracht bij komt, dan wil ik graag daten. 1+1 zeg maar is voor mij de klik. Toch beredeneren de mannen in kwestie dit blijkbaar anders (of andersom). Anyways, hierna komt het vaak voor dat ik iemand alleen maar leuker kan gaan vinden naarmate je meer date en elkaar beter leert kennen (tenzij iemand een weirdo blijkt, maar gelukkig nooit meegemaakt).

Ik geloof dat ik ook vaak val voor iemand die vrij zelfstandig is (ben ik zelf namelijk ook).
Ik heb trouwens 2x internetdaten geprobeerd uit nieuwsgierigheid. Om eens te kijken of de mannen hier een andere instelling zouden hebben. Nou ok dat klopte wel bij alletwee waar ik wat mee ben gaan drinken maar echt...je slaat het hele stuk over van spontaniteit en spanning bij de ontmoeting en dat is echt killing voor ''het gevoel''. Sowieso begon de 2e al tijdens de eerste date met de vraag 'wanneer ik kinderen wilde'' uhmmm.

Ik heb het bij deze internet-date-testfase gelaten en denk dat als ik 34 en desperate word het dan misschien nog probeer (hopelijk niet nodig).
Ik heb een tijdje gehad dat ik een beetje werd gezien als 'one of the guys'. Ik was iets te zelfstandig, en niet het lieve meisje, het zorgzame type, etc etc. Ik maakte iets te veel slechte grappen en kon heerlijk op tempo bier drinken.

Ik was te lang vrijgezel denk ik, iets teveel een beschermend muurtje opgebouwd, iets te zelfstandig.

Dat heeft me wel genekt bij contacten met mannen. Die vonden me altijd heel leuk, maar werden niet verliefd op me, want ik werd gezien als 'one of the guys', hoe sexy mn jurkje ook was.

Geen idee hoe ik deze houding heb veranderd, maar ineens bleken mannen mij ook aantrekkelijk te vinden voor de langere duur.
@ susan400: Oh, fijn.. Iemand die het ook zo herkent! Precies.. Ik krijg ook zo vaak van bezette mannen hetzelfde te horen! Nou, als ik iets niet interessant vind is het wel iemand die bezet is.. Gelukkig doe ik mezelf dat niet aan..!

@ Pop1980: In jouw verhaal herken ik ook veel. Ik weet ook dat mannen mij vaak meteen heel tof vinden. Ik maak goede grappen, ben geen meisjes meisje (hoewel ik idd ook heel vrouwelijk gekleed ben), ben enorm zelfstandig en kom heel zelfverzekerd over.. Vaak komt die onzekerheid pas na boven als ik iemand leuk vind! Daar zijn de mannen in kwestie ook al eens gillend om weggerend..

Ik heb ook weleens gehoord dat ik te weinig flirtte.. Maar op het moment dat ik enorm ga flirten, lijken de mannen alweer bijna bij je in bed te liggen. Ook al zoiets; als het op sex aankomt, vinden mannen me helemaal geweldig, 'kan ik ze altijd nog bellen'.. De laatste smste zelfs: Ik ben niet verliefd maar ik mis je wel hier in mijn bed.. Ook op dat gebied heb ik al vanalles geprobeerd. Lang wachten met sex, niet te lang wachten, of puur platonisch houden totdat je elkaar wat beter kent! Maar als het daarop aankomt doen mannen ook alles voor je.. Maar o wee als je iets meer gaat verwachten!

Haha, zo dat was een beetje frustratie ;-)! Ik heb er wel vertrouwen in dat er ooit iemand voorbij komt met wie het wel allemaal klopt, maar tot die tijd blijft dit wel een beetje frustreren..

Ik heb wel een hele tijd een muur om me heen gehad en weerde het toen bewust af. Nu sta ik er alweer een hele tijd open voor!
@ susan400: Ik vind internetdaten ook niet ideaal eigenlijk. Het komt idd een beetje gekunseld over in het begin. Maar iemand die de eerste date al over kinderen begint.. Beetje scary! Hoewel mijn laatste internetdate dit ook deed, maar dan wel op een manier die ik wel ok vond. Hij wilde gewoon zelf heel graag kinderen, was 36 en ging niet voor iemand die zeker geen kinderen wilde.. Maar ik moet eerlijk zeggen, een spontane ontmoeting is wel veel leuker!
Doortjee, mannen zoeken vaak een vrouw die ze kunnen helpen. Een zelfstandige vrouw hoeft niet geholpen te worden en is dan minder interessant.

Maar als je ineens heel afhankelijk van hem wordt is het ook weer niet goed, want een man wil wel een vrouw met pit... En je moet jezelf ook niet helemaal veranderen, want dan valt een man op een versie van jou die je niet bent.

Volgens mij komt het er op aan dat je elkaar leuk moet vinden en beiden op dat moment open staat voor een relatie. Ofzo. Moeilijk gedoe, man, die liefde...

Ik heb zelf wel veel geinternetdate, en ik heb er een hele leuke vriend aan over gehouden. Ik was ook op zoek naar een man met een kinderwens, en daar heb ik op de eerste date ook wel naar gevraagd. Op een luchtige manier, maar mocht de man in kwestie geen kinderwens hebben, dan haakte ik ook af. Dat is dan weer het voordeel van internetdaten, je kan selecteren.
@ Pop1980.. Nee, idd.. Mezelf veranderen wil ik ook niet! Ik heb juist afgelopen jaren heel hard mn best gedaan om mezelf te zijn, ook met minder charmante kanten zoals onzekerheid.. Uiteindelijk leert iemand je toch kennen hoe je echt bent.

Hoe kwam het bij jou dan dat het toch is veranderd? Merkte je dat meteen dat het anders was? Ik denk nl best vaak; volgens mij is het deze keer anders.. Bij de laatste man voelde ik me ontzettend op mn gemak en was ik bijna niet onzeker, had niet de hele tijd behoefte aan contact met hem, het was ongecompliceerd en we hadden een enorme aantrekkingskracht. Ik dacht; Miss voelt het zo wel als het helemaal goed zit.. Maar hij bleek dus ook die gevoelens niet te hebben.. Dan denk ik; Hoe kan ik 't toch zo mis hebben? Vriendinnen zeggen dat je het wel weet als het goed zit. Maar de keren dat ik dat dacht bleken dus niet helemaal te kloppen..

Ik ben ook best een zachtaardig persoon van mezelf. Krijg vaker het advies van vriendinnen; laat mannen wat meer moeite voor jou doen.. of; laat ze voor jou kruipen.. Maar zo zit ik niet echt in elkaar! Hmmm.. Lastig gedoe idd.. Haha! Mag ik vragen welke datingsites jij hebt geprobeerd?
Ik wil even vooropstellen dat ik het moeilijke materie vind hoor!

Ik denk dat ik iets veranderde, omdat ik zelf wat meer toe was aan een relatie. Niet qua gedachten (want ik wilde het al heel lang), maar meer qua rust in de keet. Ik ben zelf wat rustiger geworden, en ik had meer rust op werk- en privegebied.

Maar het blijft gokken of dit het was.

Ik heb gedate via relatieplanet. Was leuk, heb je ook een heleboel dodo's bij zitten die stiekem nog een relatie hebben, en ook een hoop dodo's met een enorm bord voor hun hoofd.

Die maar blijven reageren. Ik heb er wel een aantal leuke dates aan over gehouden.

Ook eentje waarbij ik na date 1 helemaal springerig en blij was. Man, dat voelde echt goed! Prachtige ogen, mooi qua innerlijk, grappig. We hebben zo'n twee maanden gedate en hij heeft er een punt achter gezet. Ik had echt wel liefdesverdriet om hem gehad. Achteraf gezien snap ik ook wel dat wij totaal niet bij elkaar pasten, maar dat zag ik niet door mijn huppelende hartje!

Ik heb mijn huidige vriend gevonden op ematching. Het is wat naar dat er alleen maar HBO-ers en universitair opgeleiden lid mogen zijn, maar eigenlijk zocht ik daar ook wel naar. Niet dat opleiding per definitie iets zegt over innerlijk, maar na langere tijd relatieplanet vond ik het eerlijk gezegd wel een verademing.

In het begin heb ik bij mijn vriend wel wat getwijfeld. Hij was leuk, aantrekkelijk, interessant, paste wel bij mijn beeld van een vriend, maar ik was niet hotel-de-botel verliefd na 1 of 2 dates. Doordat ik niet zo verliefd was, heb ik hem echt goed leren kennen en kon ik de realiteit wat meer voor ogen houden. Zo merkte ik dat hij en ik echt wel bij elkaar pasten, en ook wel dezelfde visie hadden over bepaalde dingen, en ondertussen werd ik hartstikke verliefd! Binnenkort zijn we 2 jaar samen!

Ik zet deze twee ervaringen onder elkaar, om te laten zien dat ik helemaal niet zo geloof in: 'Als het goed zit, dan merk je dat meteen'. Ik denk dat vlinders in je buik je beeld enorm kunnen vertroebelen. Dan wil je namelijk te graag dat het goed zit, en dan wuif je alle 'moeilijkheden' makkelijker weg.

Dan ben trouwens ook sneller geneigd om een smsje te sturen, of een mailtje. En kan je ook niet echt de rust vinden om hem de moeite te laten doen.
Ik zit er echt tussenin wat betreft ''one of the guys'' of meisje meisje. Ik zie er waarschijnlijk uit als meisje-meisje maar uiteindelijk voel ik me doorgaans relaxter op een feestje tussen de jongens (lees: normale jongens, en dus geen boeren) dan tussen het meiden groepje. Vandaar ook de interessante gesprekken die ik dan heb met de bezette mannen haha.

Ik vrees dat ik ook niet zo het zorgzame type ben. Vaak vinden mannen me wel lief dat wel. Maar het is niet zo dat ik een 2e moeder ga uithangen, dikke doei.

Bij mij idem dito, weet ik dat het niet aan de seks ligt. Dat weet ik uit betrouwbare bronnen. Zal ik nu even niet over uitweiden

Tja, zo kan je alles wel analyseren eigenlijk en iedereen doet dat (incl myself) Maar uiteindelijk ligt het er denk ik aan of de andere persoon zich echt open stelt dat er meer uit kan groeien.

Begin dit jaar heb ik achtereenvolgend 2 leuke (dacht ik) jongens ontmoet en bij beiden kwam het na gemiddeld 3 gezellige ontmoetingen/dates (wat ze wederzijds vonden) op het volgende neer, ze zeiden dat ze: ''niet wisten wanneer weer af te spreken, erg druk nu en even andere prioriteiten'';. Nou en bedankt daar mag je het dan mee doen!

Ikzelf kan trouwens wel precies aangeven waarom ik iemand niet leuk genoeg vind ipv een wazig ''het is een gevoel'' Maar als dat speelt dan laat ik het überhaupt al niet verder komen dan zoenen (waarschijnlijk niet eens zoenen. Dat kan ik dan gewoon niet iehw).

Ik ben niet echt van ''spelletjes spelen'' (hard to get spelen) en zoek ook niet iemand die dat doet. En ik blijf realistisch en word geen stalker e.d. Dus idd de hulpbehoevende vrouw spelen..Misschien werkt het voor even. Maar dan ben je jezelf niet

Uiteindelijk zal het wel zo zijn als het goed zit en iemand stelt zich open dan maakt het niet eens uit wat iemand zegt of doet (ok behalve als het extreem word). Diegene vind je toch wel leuk. Ik hoop dat diegene binnenkort mijn pad eens kruist.
En als je baas aan je vraagt hoe het toch kan dat je nog single bent dan denk je wel echt in jezelf...''seriously!!"

Daarna ''seriously'' momentje 2, laatst bij een sollicitatiegesprek vroeg de vrouw of ik wat over mijzelf wilde vertellen en of ik alleen woonde. Waarop ik ongevraagd haar visie oppeens kreeg ''als je ECHT een relatie wil dan komt het, geloof mij''

Geloof niet dat het zo simpel te zeggen is en gelukkig ben ik niet desperate dat ik ''om maar een relatie te hebben'' zomaar met iemand wat begin die ik zelf niet zie zitten. Affijn, interessant topic dit.
Susan, terwijl ik jouw post lees, bedenk ik me dat een hulpbehoevende vrouw misschien wel meer een kwetsbare vrouw moet zijn.

Dus dat een man de held van de dag kan zijn, zijn spieren kan aanspannen en 'Arrrr' kan roepen om daarna tevreden een biertje te pakken. (oke, ik chargeer een beetje).

Als vrouw moet je dan dus wel durven aangeven dat je hulp nodig hebt, maar je moet geen jammerende troela zijn, want dan grijpt de man meteen naar dat biertje en laat de vrouw links liggen. :-)

En dan zeuren mannen maar dat vroiwen moeilijk zijn...

Ik denk, net als jij, dat je de juiste man treft als je beiden, op een goede manier, open staat voor een relatie.

Zoals ik al eerder zei: Het blijft moeilikke materie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven