Whats wrong with me

21-10-2020 21:40 56 berichten
.
anoniem_63af32da3bfb6 wijzigde dit bericht op 19-11-2020 01:37
99.87% gewijzigd
clivia52 schreef:
21-10-2020 22:00
je hebt schema therapie , leren omgaan met patronen en heftige emoties.
Ja dat heb ik, zou 1,5 jaar minstens duren.
lindaatje1900 schreef:
21-10-2020 21:56
Zo snel al?

Ja joh, veel sneller nog. Echte verliefdheid duurt maximaal een jaar of zo, vaak nog korter. Het is ook maar gewoon een chemisch proces hè. Maar goed dat dat niet al te lang duurt, want je functioneert voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat Je ziek zijn je emoties met betrekking tot je partner in de weg zitten. Gun je kind voorlopig nog een stabiel gezin, ga met jezelf aan de slag en als je weer beter bent is het pas tijd om je relatie verder te bekijken. Het klinkt als een fijne man, t gras is niet groener en uit elkaar gaan gaat je leven niet beter maken zolang je zelf niet beter bent.

Toen ik depressief was kon ik alleen de liefde voor mijn zoon opbrengen.... de rest voelde alleen maar vlak, dan denk je al snel dat het niet goed zit...
lindaatje1900 schreef:
21-10-2020 22:01
Waarom bespreek je dit niet met je behandelaar?
Schaamte. Zij kunnen toch niet mij vertellen wat ik wel of niet moet doen.
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 22:03
Schaamte. Zij kunnen toch niet mij vertellen wat ik wel of niet moet doen.
klopt maar zij kunnen wel emoties en patronen en reacties bespreken en uitleggen
Saartjepoes2 schreef:
21-10-2020 22:03
Ik denk eerlijk gezegd dat Je ziek zijn je emoties met betrekking tot je partner in de weg zitten. Gun je kind voorlopig nog een stabiel gezin, ga met jezelf aan de slag en als je weer beter bent is het pas tijd om je relatie verder te bekijken. Het klinkt als een fijne man, t gras is niet groener en uit elkaar gaan gaat je leven niet beter maken zolang je zelf niet beter bent.

Toen ik depressief was kon ik alleen de liefde voor mijn zoon opbrengen.... de rest voelde alleen maar vlak, dan denk je al snel dat het niet goed zit...
Dit vind ik fijn om te horen. Voor mij voelt alles vlak. Zelfs de liefde voor onze zoon. Ik ben overal zoekende in... Dit frustreerd
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 22:03
Schaamte. Zij kunnen toch niet mij vertellen wat ik wel of niet moet doen.

Zij vertellen je niet wat je moet doen, maar ze kunnen je wel inzicht geven in je eigen gevoelens, gedachten en gedrag. Hoe meer je jezelf snapt, hoe meer regie jij houdt over je emoties.

Schaamte om dit bespreken kun je ook meteen meenemen in je therapie. Ik denk dat als er maar een heel klein beetje wil bij je aanwezig is om beter te worden, je het echt wel redt. Vind die wil en bespreek met je behandelaars waar je mee worstelt. Neem geen abrupte beslissingen, kom eerst tot rust.
Als je niet van jezelf kunt houden kun je ook niet van iemand anders houden.
Zelfs een minachting voelen, denken dat er vast iets mis is met diegene,en daarnaar gaan zoeken.
Voor de rest sluit ik me aan bij sommigen hier. Hou het bij 1 topic en zoek hulp.
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 22:04
Dit vind ik fijn om te horen. Voor mij voelt alles vlak. Zelfs de liefde voor onze zoon. Ik ben overal zoekende in... Dit frustreerd
Het is niet de eerste keer dat je dit advies hebt gehad. Nogmaals, blijf in 1 topic schrijven zodat het overzichtelijk blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 22:03
Schaamte. Zij kunnen toch niet mij vertellen wat ik wel of niet moet doen.
Dat kunnen wij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
21-10-2020 22:01
Waarom bespreek je dit niet met je behandelaar?


En met de eigen partner. Juist door met hem te praten ben je hem niet 'tot last'
Je partner in het ongewisse laten leidt tot onbegrip, meer frustraties en spanning, meer ruzie etc
Alle reacties Link kopieren
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 21:56
Ik heb begrepen van mijn therapeute dat het borderline lastig te genezen is?
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis, die zijn niet te genezen. Je kunt er mee leren omgaan.
Raar dat je therapeute het over genezen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 21:56
Ik heb begrepen van mijn therapeute dat het borderline lastig te genezen is?
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis, die zijn niet te genezen. Je kunt er mee leren omgaan.
Raar dat je therapeute het over genezen heeft.
Moederke74 schreef:
21-10-2020 22:32
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis, die zijn niet te genezen. Je kunt er mee leren omgaan.
Raar dat je therapeute het over genezen heeft.
Dat begreep ik.
cookie84 schreef:
21-10-2020 22:28
En met de eigen partner. Juist door met hem te praten ben je hem niet 'tot last'
Je partner in het ongewisse laten leidt tot onbegrip, meer frustraties en spanning, meer ruzie etc
Lastig maar ik zal het echt proberen. Iets in me blokkeert steeds
Alle reacties Link kopieren
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 22:34
Lastig maar ik zal het echt proberen. Iets in me blokkeert steeds

Dan schrijf je, of je vraagt hem mee naar je behandeling, geeft je behandelaar toestemming om met hem contact te hebben over je behandeling.

Wees eerlijk tegen hem, zeg hem dat je blokkeert, het moeilijk vind. Dan kan hij met je meedenken en komen jullie op nieuwe ideeën, oppas regelen voor jullie kind zodat jullie even in een andere omgeving zijn waar praten misschien makkelijker gaat.
Als hij van je houdt en tegen je zegt dat hij wil weten wat er in je omgaat dan meent hij dat. Uiteindelijk groei je weer naar hem (naar jullie samen) toe
Saivash schreef:
21-10-2020 21:53
Kom op zeg.

Ik wil je dringend adviseren om niet tig keer de zelfde topics te openen en gewoon door te gaan in één topic. Dat wekt ook meer credit bij de mensen hier...
Je kunt de topics ook uit je lijst verwijderen en niet meer reageren
Hunebed schreef:
21-10-2020 22:50
Je kunt de topics ook uit je lijst verwijderen en niet meer reageren
Bedankt.
cookie84 schreef:
21-10-2020 22:43
Dan schrijf je, of je vraagt hem mee naar je behandeling, geeft je behandelaar toestemming om met hem contact te hebben over je behandeling.

Wees eerlijk tegen hem, zeg hem dat je blokkeert, het moeilijk vind. Dan kan hij met je meedenken en komen jullie op nieuwe ideeën, oppas regelen voor jullie kind zodat jullie even in een andere omgeving zijn waar praten misschien makkelijker gaat.
Als hij van je houdt en tegen je zegt dat hij wil weten wat er in je omgaat dan meent hij dat. Uiteindelijk groei je weer naar hem (naar jullie samen) toe
Ik schrijf dagelijks in een dagboek en dit laat ik hem lezen.
Bedankt voor je tips😃
Hardlopenisleuk schreef:
21-10-2020 22:03
Schaamte. Zij kunnen toch niet mij vertellen wat ik wel of niet moet doen.
Wat zou je dan wel graag willen horen?
Moederke74 schreef:
21-10-2020 22:32
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis, die zijn niet te genezen. Je kunt er mee leren omgaan.
Raar dat je therapeute het over genezen heeft.
Daar kijkt men tegenwoordig anders tegenaan. Kenmerken kunnen veel minder ernstig worden of niet meer aanwezig zijn op de meeste momenten. Veel mensen die een goede behandeling hebben gehad (vaak schematherapie, MBT of DGT) voldoen bij het einde niet meer aan de diagnose. Er kan echt heel wat bereikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Neem geen grote beslissingen wanneer je depressief bent.
Alle reacties Link kopieren
De chemie van verliefdheid duurt normaliter maar 2 jaar. Indien je je hele leven verliefd wil zijn, dan had je beter geen gezin kunnen stichten. Elk 1,5 over hoppen naar een andere man om je verliefdheid te volgen is niet handig met een klein kind. Blijkbaar houdt jouw partner van jou. Is er bij jou ook houden van voor in de plaats gekomen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Meid, eerst maar even beter worden en je meer jezelf voelen voordat je rigoureuze keuzes maakt. Weet ook dat over dit soort dingen nadenken ("hou ik nog wel van mijn partner, is dit hem wel?" je afhoudt van dat waar je kennelijk mee aan de slag moet.
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
21-10-2020 23:49
Daar kijkt men tegenwoordig anders tegenaan. Kenmerken kunnen veel minder ernstig worden of niet meer aanwezig zijn op de meeste momenten. Veel mensen die een goede behandeling hebben gehad (vaak schematherapie, MBT of DGT) voldoen bij het einde niet meer aan de diagnose. Er kan echt heel wat bereikt worden.
Ok, dat is nieuw voor me.
Mij is (100 jaar geleden 😉) verteld dat beter worden niet kan. Dat je je wel dingen kunt aan leren, maar dat je altijd waakzaam moet zijn voor triggers. Misschien ligt het ook aan in welke mate je het hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven