wie is er ook op oudere leeftijd in het buitenland gaan wone

12-02-2008 16:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus op latere leeftijd in geboorte land van mijn man gaan wonen, mijn kinderen wonen nog in Nederland Al hoewel ik het hier prima naar mn zin heb mis ik toch mn kinderen en kleinkind ontzettend.

Hoe doen jullie dat? Ik ga ongeveer elke 3 maanden een tijdje naar nederland en in de zomer meestal 2 maanden maar vind het toch wel moeilijk
Hoi, ik ben op 48-jarige leeftijd in het geboorteland van mijn man gaan wonen (maar ik ben in dit geval buitenlandse en ben dus in NL gaan wonen). Mijn kinderen en mijn kleinkind wonen in het buitenland. Ik mis ze niet 'ontzettend' maar vind het toch wel jammer dat ik ze niet vaak kan zien. Wij (= mijn man en ik) gaan ongeveer om de zes weken bij mijn kinderen op bezoek. Dat is dan eventjes, geen 2 maanden zoals jij. Ik zou best wel wat langer bij ze in de buurt willen zijn.

Hoe doe jij dat, 2 maanden op bezoek gaan? Huur je dan een huisje? Samen met je man? En onderneem je dan dingen met je kinderen?
@ Reiger ontzettend missen is het ook niet echt . Maar als ik zoals nu al weer ruim 3 maanden weg ben moet ik ze toch weer ff zien.

Wij hebben dus nog een apartement in Nederland waar we wonen als we in Nederland zijn.

Mijn man en ik gaan samen altijd 2 keer naar nederland meestal in juli (omdat het hier dan erg warm is ik blijf dan tot september} en in december.een paar weken. Ik woon in Marrakech in Marokko.Tussendoor ga ik dan nog een paar keer alleen meestal 3 a 4 weken.

Het is niet zo dat we meer dingen ondernemen , mijn kinderen hebben allebei een druk leven, maar ze wonen in dezelfde stad dus komen vaak langs blijven dan eten en in het weekend spreken we wel eens af.

Verder wonen mijn broer en zussen in een ander deel van het land dus daar ga ik meestal ook een paar dagen naar toe en mn ene zus komt ook altijd een weekje bij mij.

Gelukkig kan dit omdat we ons eigen huis daar nog hebben.Omdat we dit jaar in december niet in nederland geweest zijn ga ik volgende week voor 4 weken naar nederland .Mijn man blijft dan hier.
wij spreken er ook steeds meer over, ik ben 46 , man is 35, kids zijn 10 en 11.

Man wil wel naar Australië, maar das wel heel rigoureus hoor, we zijn er al een keer eerder mee bezig geweest en heb ik het afgekapt, de afstand vind ik erg groot, maar het schijnt geweldig relaxt te zijn, eigenlijk ben ik een te grote schijterd, bang voor heimwee, maar ik wil wel graag weg.
@hicha: Kijk ff op de reizen-peiler, bij het topic "emigreren".
Hicha, het lijkt me heel handig om daar een tweede huis te hebben. Ik vind dat te duur, en bovendien werken mijn man en ik, dus kunnen we geen twee maanden daar gaan wonen. Maar dat komt misschien wel, als we met pensioen zijn.
Ja dan wordt het moeilijk . Wij hebben een vakantiehuis in Marrakech ,wat we aan toeristen verhuren en waar ik makkelijk een paar weken gemist kan worden.Alle boekingen lopen via email dus dat kan ik ook vanuit nederland doen.

In de zomer gaan we een maand dicht .

Wij hebben gelukkig een bedrijfspand in nederland wat we verhuren en daar zit een appartement boven.dus voor ons is het niet zo duur.

@ Sarah naar australie is wel een hele grote stap, jullie kinderen zijn nog erg jong.

@ Taromit ik kijk wel eens op emigreren maar vind het moeilijk daar tussen de komen.Als jij in marokko aankomt zit ik net in nederland ik vlieg dinsdag . Ik hoop dat je een goede reis hebt en dat je alles kunt meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven