Wie zijn/haar relatie is ontstaan via een datingsite?

02-09-2009 11:55 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zou graag willen weten bij wie er een relatie ontstaan is via een datingsite.

Mijn zus haar relatie is namelijk 3 maanden geleden stuk gelopen. Nu wil ze terug gaan daten maar ze is niet zo een sociaal type, legt niet heel gemakkelijk contacten, ... Ik wil zo graag dat ze terug gelukkig wordt, want haar zo verdrietig zien is echt niet leuk. Dus heeft ze zich een weekje terug ongeveer ingeschreven op enkele datingsites. Maar ik twijfel over het feit of op die sites wel duurzame relaties kunnen ontstaan?

Alvast dank je voor de reacties!
Ja hoor, dat kan. Volgens mij loopt het merendeel niet uit op een duurzame relatie maar ik weet ook dat er succesverhalen bestaan.
Hoi Liani,

Ik ben wat betreft internetdaten wel een ervaringsdeskundige :-)

Mijn ex heb ik leren kennen via een datingsite. Met hem heb ik 3,5 jaar een relatie gehad. Vorig jaar zijn we uitelkaar gegaan. Gelukkig wel op een goede manier en nog steeds hebben we vriendschappelijk contact.

Vorig jaar september toch maar weer ingeschreven bij RP. Hier kwam ik uiteindelijk in gesprek met J. Inmiddels hebben we 7 maanden een relatie met samenwoonplannen, trouwen en een kinderwens. Hij is voor mij de grote liefde van m'n leven en ik voor hem.

Als je in de zoekfunctie mijn naam in vult ( piekerien ) dan kun je zien dat ik allerlei aparte ervaringen heb gehad met internetdaten. Uiteindelijk ben ik via dit medium toch de goeie tegengekomen...

Gelukkiger kan ik niet zijn op het moment.

Het kan dus! Zeker te weten!

x
Ikke. Inmiddels bijna 4 jaar samen en kind op komst.
Mijn broertje en schoonzus hebben elkaar via een datingsite ontmoet. Ze zijn inmiddels getrouwd en hebben een kind, behoorlijk duurzaam lijkt me.
ikke ook, 3,5 jaar samen, vorig jaar getrouwd en eind november komt ons eerte kindje
"ik ben het, Barbabelladingdong"
-
Ik heb mijn vriend ook via internet leren kennen, gratis datingsite. En we zijn alweer 1,5 jaar samen. Erg gelukkig ook samen trouwens . Waarom zou er geen duurzame relatie kunnen ontstaan? Je leert elkaar eerst goed kennen.
wij zijn al binja 3 jaar samen..samenwonend...hebben elkaar ontmoet via paiq. en heel erg gelukkig...geen kinderen maar wel een hond en katten:)
Ik ben ook helemaal blij met mijn-vriendje-via-RP! Nu al weer ruim anderhalf jaar, samenwoonplannen en eerste kindje was gemaakt (maar jammer genoeg miskraam na 7 weken).
Tof dat het bij vele lukt, stelt me wat gerust :-)

Ik ben helemaal niet vertrouwd met datingsites, maar ik denk wel dat de meeste mensen die zich inschrijven het wel menen. Ik heb ergens schrik dat ze er misschien wat bedrogen gaat uitkomen...
Ik en mijn vriendin hebben elkaar leren kenne via RP ze is nu zwanger en wonen samen en zijn verloofd ..... Dus
Ik ben nu bijna 2.5 jaar samen met mijn vriendin en alhoewel we nu even in een ruige periode zitten hebben we beide er voor geen moment spijt van dat we elkaar via RP ontmoet hebben. En dat terwijl het inloggen een rondkijken me een hele tijd een vreemd gevoel gaf. Maar ja, als je bijna niet meer op stap gaat en weinig nieuwe mensen tegenkomt is het wel een mooie oplossing
Dit zou een leuk topic zijn:

Wie zijn/haar relatie is geeïndigd door een datingsite?
Ik ook. 9 jaar samen en kind op komst.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ikke ben mijn vriend ook tegen gekomen via een datingsite. Ik sprak hem aan en via msn hebben we wat gesprekken gehad. Al snel volgde een date, en nog een, en nog een. Nu zijn we bijna drie maanden verder en het is helemaal super!!

Heb dus nog niet heel erg lang een relatie, maar het voelt zo goed en vertrouwd. Het zijn er 'pas' drie maar het voelt alsof we een jaar bij elkaar zijn!

Een tip als je gaat internetdaten: volhouden en niet overal op in gaan. Soms krijg je zoveel verzoekjes/oproepjes van mannen die totaal niet je type zijn. Laat je zus dus niet door wanhopige mannen afschrikken, maar even doorbijten. Laat haar zelf gaan zoeken tussen de profielen, want wat heb je immers te verliezen.

@ TO: is drie maanden niet wat snel om dan alweer een relatie te willen?!? Is je zus niet nog bezig met het verwerken van haar beeindigde relatie?
Dat laatste van jann zat ik dus ook te denken,

internet daten is helemaal prima en kan echt geweldig gaan maar is niet de oplossing om haar nu weer gelukkig te maken, ze is nog niet klaar met verdrietig zijn.

Helaas hoort verdriet er ook bij en moet het de ruimte krijgen, dus veel dvd's uitgaan en bankhangen,

daarna lekker internet daten
Hier ook via een datingsite!

Zijn nu bijna vijf jaar samen en wonen al vier jaar samen en hebben trouwplannen en hopen dat er snel een kleine van ons komt!
@ Jann: volgens mij is mijn zus nog helemaal niet over haar relatie heen. Vorige week zijn ze bij de notaris gaan tekenen voor de verkoop van het huis (haar ex koopt haar uit) en daarna zijn ze samen nog even iets gaan drinken. Hij was helemaal gelukkig en had ondertussen al iemand anders leren kennen. Toen ze terug thuis kwam was ze aan het huilen en zei ze zelf dat ze hem blijkbaar toch nog altijd erg mist.

Ik vind het ook snel en het lijkt alsof ze nu gewoon ook iemand in haar leven wilt die haar terug gelukkig zal maken (wat iedereen natuurlijk wilt). Ze is nu ook erg bang om nooit meer liefde te vinden (ze is 31 jaar), wat natuurlijk absurd is om zo te denken.

Maar ik denk wel dat ze zich wat beter voelt door dat internetdaten. Zo krijgt ze aandacht en complimentjes van mannen en dat heeft ze wel nodig.
Word een beetje jaloers door al die succesverhalen

Heb voor mezelf wel besloten om vaker te gaan internetdaten omdat ik dit wel leuk vind, maar ben nog maar weinig echt leuks tegen gekomen.
Nog een succesverhaal: 4,5 jaar samen, waarvan bijna 3 getrouwd.
Ja, alleen voor die mannen een beetje zuur als ze op haar verliefd worden.. terwijl ze eigenlijk nog niet beschikbaar is.
quote:Pinksterbloempje schreef op 02 september 2009 @ 14:18:

Nog een succesverhaal: 4,5 jaar samen, waarvan bijna 3 getrouwd.wow jullie zijn snel getrouwd!
4 jaar en 2 maanden samen, over 4 maanden wordt ons derde kind geboren. Heb ongeveer een half jaar aktief gedate via een site, vond het in het begin erg leuk, gewoon weer eens wat nieuws simpel gezegd, op een gegeven moment was ik het zat, en had ik nog 1 date in het vooruitzicht. En dat was dus latere man. Was ik hiervoor gestopt, zoals het plan was omdat ik er echt genoeg van had, had ik dus hele andere ervaringen met internetdaten....
@Liani,

Zo zie je maar: er kunnen best duurzame relaties uit voortkomen.

Zelf schrijf je over je zus dat ze aandacht en complimentjes van mannen zal krijgen en daar misschien wat blijer van wordt. Dat is al een doel op zich. Je storten op een site om je verdriet te vergeten en daardoor weer gelukkig te worden, is misschien dan weer niet reeel. Los van het feit dat geluk uit jezelf moet komen en een partner daar een fantastische bijkomstigheid bij kan zijn, je hebt nu een handjevol succesverhalen maar daar staan een he-le-boel knullige ervaringen en gewoon geen succes tegenover. Op een datingsite heb je veeeeeeel kaf en een paar graankorreltjes, was mijn ervaring....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven