wil heull graag tips van jullie

23-03-2012 00:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik heb toch maar besloten mijn verhaal op 'papier' te zetten, lees al een poos mee, dus ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden:

mijn vriend en ik zijn al 5 jaar samen, wonen ook sinds een jaar samen, helaas gaat dit niet altijd van een leidend dakje, soms ben ik er zo klaar mee dat ik even tot rust moet komen bij me ouders, en als ik daar dan logeer dan gaat vriendlief ineens heeeeeel lief doen, en wil die alles veranderen waar ik me weleens aan kan irriteren, maar waarom kan die dat niet doen als ik bij hem ben?

waarom moet het altijd zo ver komen dat ik eerst me spullen pak en weg ga?

ik snap dit niet...

iemand ervaring of tips voor mij?
Volgende keer dat het een leidend dakje wordt (lijdend?), laat je hem ze spullen pakken.
Kun jij hem normaal vertellen wanneer je het niet met hem eens bent, of zeg je niks en ren je naar je moeder? Of doe je net als hier: chagrijnig reageren als je iets niet wilt horen?

Ik zou me trouwens kapot schamen als ik om frustraties over het huishouden naar mijn moeder rende. Zoiets los je samen op.
quote:emaille schreef op 23 maart 2012 @ 07:31:

Volgende keer dat het een leidend dakje wordt (lijdend?), laat je hem ze spullen pakken.
Ik snap dat niet hoor, mensen die weg gaan naar hun ouders als er strubbelingen zijn in de relatie (althans die strubbelingen die ik hier lees zullen niet mega zijn want je komt telkens weer terug). Maar kan er naast zitten.

Je moet die strubbelingen toch met je vriend uitknokken en niet met je ouders?

Geloof dat mijn ouders me na de 2e keer niet meer binnen zouden laten bij wijze van. Die zouden me terug naar huis laten gaan om daar de ruzie uit te vechten.
Ik vind het ook een hoog dramaqueengehalte hebben, zeker als het meerdere keren in een jaar gebeurt. Dan heb je of een ongelofelijk slechte relatie, en dan moet je er gewoon mee kappen, of je bent zelf gewoon nog niet aan een volwassen relatie toe, en dan kun je er ook maar beter mee kappen.
Heb je iets aan onze feedback?
@ zonnestraal. Mijn ex was agressief, zowel naar mij toe als naar mijn zoon toe. In de meeste gevallen was het puur verbaal en was ik daar tegen op gewassen. Maar wanneer hij mij verbaal niet meer aan kon en hij meer en meer ontdekte dat schelden en grof taal gebruik tegen mij al helemaal niet zijn gewenste effect had dan deinsste hij er niet voor terug om handtastelijk te worden Puur omdat ie het anders niet kon winnen. 1 keer is me dat dus mis gegaan. En die paar keer erna ben ik dus om die lichamelijke mishandeling te voorkomen vertrokken om pas terug te komen wanneer zijn woede plaats had gemaakt voor spijt. Maar een keer houd het voor mij ook op en kan ik zijn spijt niet meer zien als welgemeend maar meer als* een lekkere gemakkelijke manier er weer even vanaf te zijn* Het besluit om te vertrekken was dus niet omdat ik mijn zin niet kreeg of om even een enkel menings verschilletje of ruzietje maar echt uit veiligheid voor mij en mijn kind.
quote:[message=11519994,noline]elinica schreef op 23 maart 2012 @ 00:53[/

maar elke relatie heeft toch zijn mindere kanten, ik bedoel het is toch niet altijd goed?

mijn ouders zijn bijv. al 30 jaar getrouwd ofzo, maar die kunnen elkaar nog steeds wel eens achter het behang plakken,

en begrijp me nu niet verkeerd voor ik weer opmerkingen krijg als goed voorbeeld krijg je en die onzin wat nergens over gaat, ze houden zielfsveel van elkaar en zijn mijn grote voorbeeld. ?Slotje,einde topic. Fijn als mensen zelf al het antwoord geven
Ik kan me voorstellen als je regelmatig je spullen pakt en vervolgens weer terugkomt dat het weinig indruk meer maakt.

Ik zou in zijn geval ook denken : Eventjes lief doen, en dan is het wel weer prima. En blijkbaar werkt het tot nu toe ook zo..
quote:elinica schreef op 23 maart 2012 @ 00:53:

dank voor jullie tips,

en toch kan het inderdaad zijn dat het niet klikt,

maar elke relatie heeft toch zijn mindere kanten, ik bedoel het is toch niet altijd goed?Jawel hoor, dat bestaat wel degelijk. Mijn man en ik hebben nooit ruzie. Als het ooit zó de spuigaten uit zou lopen dat ik bij mijn moeder zou gaan overnachten dan is het waarschijnlijk einde relatie. Als dingen niet lekker lopen dan kunnen we daarover praten, dan maken we daar geen ruzie over en hoeven we zeker niet naar onze ouders te vluchten.quote:mijn ouders zijn bijv. al 30 jaar getrouwd ofzo, maar die kunnen elkaar nog steeds wel eens achter het behang plakken,

en begrijp me nu niet verkeerd voor ik weer opmerkingen krijg als goed voorbeeld krijg je en die onzin wat nergens over gaat, ze houden zielfsveel van elkaar en zijn mijn grote voorbeeld.

Ze zijn je grote voorbeeld, maar inderdaad (je zegt het zelf al): ze zijn geen goed voorbeeld. Je hebt blijkbaar nooit gezien hoe een relatie óók kan zijn; zonder ruzies, zonder gescheld, zonder geweld, omdat je dat thuis nooit hebt ervaren. Of denk je dat iedereen die je kent wel eens bij zijn of haar ouders gaat overnachten als de relatie niet zo lekker loopt? Ik ken in ieder geval niemand die dat doet. Jij wel?

quote:zo genoeg comma's samahe ?Het is komma, met een k.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven