wil je intimiteit ? hoe ?

23-08-2010 15:30 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb van een vriendin een boek gekregen The Surrenderd Wife.

De boodschap van de boek komt er op nier dat als vrouw als man hebben bepaalde rollen in het geheel - oftewel intieme relatie.

En willen ze dat liefde en intimiteit tussen de twee blijft bloeien (zelfs na 10,20,30 jaar ) willen ze wel die rollen aanhouden.

Het is een heel moeilijk gevoel om om te schrijven maar ik kan even geen andere word voor vinden als rollen, en hoop dat jullie begrijpen wat ik er mee bedoel.

Wie van jullie ook het boek heeft gelezen en wat vinden jullie van wat ze daar in over vertelt?

Het is wel een amer. schrijfster maar ik vraag me af of haar ideeën nog bij de moderne vrouwen aansluiting vinden.

Zelf vond ik dat ze veel bruikbaar tips gaaf, maar ben benieuwd of ik een uitzondering ben voor de west Europese cultuur of er nog meer vrouwen zijn die de soort gelijke ideeën interessant vinden.
Over het eerste en tweede: de grenzen en 'regels' in onze relatie dat beslissen we samen, in overleg.

Dat gaat niet beschuldigend of dwingend, maar op een kalme manier. We luisteren naar elkaars argumenten en proberen zo goed en kwaad als het gaat daar een middenweg in te vinden. We zijn beide zeer redelijke personen die graag willen luisteren naar elkaar en wat belangrijk is.

Over heel veel dingen hoeft zelfs geen overleg, zijn we het 'van nature' eens. Maar ook deze dingen zijn ten allen tijde bespreekbaar.

Over je laatste stukje: Daar snap ik niet alles van.

Maar ik mag hopen dat mijn vriend op mij is gevallen alszijnde iemand met een mooi karakter en leuk (hoop ik) uiterlijk.

Niet op het hoge of lage percentage vrouwelijkheid.

Dus als ik mezelf blijf valt hij hopelijk binnen 30 jaar nog steeds op mijn leuke karakter en mijn uitgezakt lichaam rijpere uiterlijk. Afgezien van de mannelijke/vrouwelijke eigenschappen die ik dan wel of niet bezit.

Ik ben overigens wel benieuwd wat jij precies als vrouwelijke en mannelijke eigenschappen beschouwt?...
Paddle daar ben ik ook benieuwd naar. Sirene? Ben je daar nog?
Het is een lang verhaal, maar om mee te beginnen zie ik mannelijk en vrouwelijk meer als een naam die bij de beestje hoort en niet iets wat een houvast moet hebben.

De meeste van ons hebben en mix van mannelijk en vrouwelijk eigenschappen, en omdat sommige bij de meeste mannen overheersen en andere bij de meeste vrouwen overheersen hebben ze de naam gekregen mannelijk of vrouwelijk.

De spirituele en emotionele mannelijke en vrouwelijke eigenschappen die ik bedoel hebben niet zo zeer met uiterlijk te maken maar met overheersende factor die deze eigenschappen bij mannen of bij vrouwen hebben.

Zo bijvoorbeeld gefocust zijn is een mannelijk eigenschap, maar uiteraard in beide seksen is aanwezig.

Of liefde uitstralen is een vrouwelijk eigenschap maar ook in beide seksen is aanwezig.

En verschillende situaties kunnen weg geven of vrouwelijk eigenschappen bij ons meest heersen of mannelijke.

Bij meeste van ons overheersen of vrouwelijke eigenschappen of mannelijke eigenschappen al hebben wij beiden in een mix. Maar er zijn ook mensen die neutraal zijn.

Hier kan je wat beter zien wat ik er mee bedoel.

A is voor vrouwelijk, B is voor mannelijk en C voor neutraal.

1. ik wil liever dat mij seksuele partner is

A. lichamelijk sterker dan ik

B. lichamelijk minder sterk dan ik

C. ongeveer net zo sterk als ik

2. ik wil liever dat mijn seksuele partner

A. lichamelijk groter dan ik

B. lichamelijk kleiner dan ik

C. ongeveer dezelfde groter als ik

3. al vind ik afwisseling belangrijk de volgende situaties spreken mij in het algemeen meer.

A. ik geef mij over aan de partner die mij seksueel overmeestert.

B. ik wil seksueel mijn partner overmeesteren

C. niemand geeft zich over en niemand wordt overmeestert

4. het zou mij pijn doen als mijn partner tegen mij zei:

A. "jij ziet er oud het gerimpeld uit ."

B. "jij begint jouw kracht te verliezen."

C. "jij behandelt manen anders dan vrouwen"

5. ik voel mij meer opgewonden als ik

A. geef de controle uit handen aan mijn partner tijdens seks

B. mijn partner geeft de controle over en ik heb de leiding

C. niemand geeft controle over en niemand heeft de leiding

7. als mij partner iets doet wat mij veel kwetst meestal

A. word ik emotioneel gesloten

B. heb de neiging om relatie te verlaten, voor een avond of voor de langer tijd

C. rationeel met elkaar uitpraten zonder een muur om mij heen te bouwen of zonder weg te willen gaan.

8. ik vind dat mijn seksuele partners zijn meestal de mensen die

A. zoveel op het werk of tv kijken kan focussen dat ze mij bijna niet meer kunne zien.

B. gaan van de ene opdracht na de andere zelfs als ze een gesprek voeren, al hebben hij of zij niet helemaal nog afgemaakt waar ze mee bezig waren.

C. Kan makkelijk met mij praten terwijl hij / zij tv kijkt en rond makkelijk alle haar/zijn projecten af.

Ben je voor het grote deel mannelijk ingestelt zou je parners met meer vrouwelijke eigenschappen aantrekkelijk vinden en andersom.

Behalve visuele eigenschappen die wij ook belangrijk vinden mogen de emotioneel eigenschappen niet ontbreken in het kiezen van een partner.

Zo is controle hebben bijvoorbeeld is een mannelijke eigenschap. En hebben wij behoefte aan een mannelijke partner of het nou een man moet zijn of een vrouw dat maakt totaal niet uit willen wij eigenschappen zoals controle hebben minder uitoefenen in het bijzijn van onze partner. En meer vrouwelijk eigenschappen, zoals liefde uitstralen, cultiveren.

En als wij dat niet doen dan is de kans groot dat wij op een geven moment goede vrienden voor elkaar worden en niet meer.

Dat is de oorzaak van zo bekende "wij zijn net broer en zus gewoorden" uitspraak. Of dat er veel wrijvingen in de relatie zijn waar geen van beide grip op kunne krijgen.
Er is niks mis mee met 50/50 veredeling en dat is zeker een stap richting liberalisatie.

Het enige probleem daar mee is is dat vrouwen zijn gedwongen om steeds meer mannelijke eigenschappen in zichzelf te ontwikkelen om in onze maatschappij te kunne overleven en iets te kunne bereiken.

En wat vrouwen nodig hebben om daar buiten te kunne slagen, nemen ze mee hun relatie in.

Waardoor ze meer neutraal worden dan mannelijk of vrouwelijk.

Dat zelfde geld voor mannen. Er zijn zo veel externe factoren in de maatschappij die mannen onder druk zetten waardoor mannen steeds meer vrouwelijk eigenschappen ontwikkelen die van mannen meer neutraal persoon maken.

Wat in zijn totaliteit het lastig maakt voor beide om aan elkaar te geven waar de andere na verlangt.

En als tijdens honeymoon fase zijn wij vaak instinctief geneigd om bij de onze natuurlijk essentie te blijven. Komen met de jaren steeds meer verantwoordingen op ons af zoals zorgen voor het gezien en de kinderen en dat is wanneer zij de bewezen eigenschappen op het werk ook thuis wil toepassen en hij de bewezen eigenschappen in de sociaal omgang met mensen ook thuis wil toepassen om maar achter te komen dat de relatie voor beide niet goed genoeg werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven