Relaties
alle pijlers
Wisselende signalen collega
maandag 5 augustus 2024 om 10:18
Ik ben 35 jaar, single en heb onlangs ontslag genomen omdat ik een leuke, nieuwe baan heb.
De afgelopen maanden heb ik af en toe leuk contact met één van mijn mannelijke collega's. Niet heel diepgaand, maar op de één of andere manier voel ik mij erg tot hem aangetrokken. Dit contact beperkt zich tot ééns per week samen koffie drinken of lunchen op kantoor. (Context: we zijn ongeveer even oud, werken allebei op een andere afdeling die eigenlijk weinig met elkaar van doen hebben, alleen zijn onze kantoren naast elkaar gelegen. Qua niveau ongeveer hetzelfde, de één staat niet boven de ander. Het is een aanname van mij maar ik ga er van uit dat hij mij op z'n minst ook gezellig vindt, dat meen ik op te maken uit hoe hij tegen mij doet vs tegen anderen.) Als ik geen nieuwe baan had, hadden we dit contact zo voort kunnen zetten. Echter krijg ik een heel onrustig gevoel als ik hem straks nooit meer zie of spreek, ik kan er de vinger niet op leggen want verliefd ben ik niet maar ik betrap mezelf erop dat ik de afgelopen tijd vaak aan hem denk, ik heb gewoon het gevoel dat er wellicht meer in zit. Hij is overigens ook vrijgezel.
Nu was vorige week woensdag mijn laatste echte werkdag op kantoor, ik draag komende maand nog wat lopende zaken over aan collega's maar ik zal hem waarschijnlijk niet meer zien. We hebben nog even gezellig samen geluncht, daarna kwamen er collega's bij zitten en ik nam mezelf voor dat ik, als we later op de dag wellicht nog even een 1 op 1 momentje bij de koffieautomaat zouden hebben, zijn telefoonnummer zou vragen. Dat moment kwam er echter niet omdat hij de rest van de dag in vergadering zat, daarom heb ik hem aan het einde van de dag een berichtje gestuurd via Teams. Ik gaf aan dat ik het leuk zou vinden als we elkaar nog eens konden zien/spreken, dat hij er verder niks achter hoefde te zoeken en vroeg om zijn telefoonnummer.
Zijn reactie daarop was: "dus geen date"? Waarop ik antwoordde met "Nee ". Zijn antwoord daarop was "ik ga je eerst Googlen en beoordelen op de Crazy Hot schaal ". Ik schrok hiervan, had hier überhaupt nooit van gehoord (komt kennelijk uit de tv-serie "How i met your mother". Maar omdat het nogal plat klonk en ik dit niet had verwacht heb ik nogal bot gereageerd met de woorden "Jezus wat ís dit". Daarop stuurde hij een foto van een trouwring (waarop ik uitmaak dat ik op de zogenaamde Crazy Hot schaal beoordeeld ben als "wife material", geen idee of dat dat klopt maar dat leek me het meest logisch). Vervolgens is hij offline gegaan, hij was vrij van donderdag tot en met vandaag dus verder praten via Teams zat er niet in.
Ik snap er niks van, ik heb namelijk ook geen telefoonnummer gekregen. Wat ik helemaal prima had gevonden als hij gewoon had gezegd dat hij dat niet wilde, maar vraag me nu af wat ik moet denken van zijn boodschap. Ik heb dit ook gevraagd maar dat zal hij pas lezen als hij Teams weer opstart. Echter ben ik bang dat dit antwoord niet gaat komen omdat ik wellicht te bot gereageerd heb, aan de andere kant was zijn reactie misschien ook wat gek. Iemand énig idee hoe ik zijn woorden icm het niet geven van een telefoonnummer moet interpreteren?
De afgelopen maanden heb ik af en toe leuk contact met één van mijn mannelijke collega's. Niet heel diepgaand, maar op de één of andere manier voel ik mij erg tot hem aangetrokken. Dit contact beperkt zich tot ééns per week samen koffie drinken of lunchen op kantoor. (Context: we zijn ongeveer even oud, werken allebei op een andere afdeling die eigenlijk weinig met elkaar van doen hebben, alleen zijn onze kantoren naast elkaar gelegen. Qua niveau ongeveer hetzelfde, de één staat niet boven de ander. Het is een aanname van mij maar ik ga er van uit dat hij mij op z'n minst ook gezellig vindt, dat meen ik op te maken uit hoe hij tegen mij doet vs tegen anderen.) Als ik geen nieuwe baan had, hadden we dit contact zo voort kunnen zetten. Echter krijg ik een heel onrustig gevoel als ik hem straks nooit meer zie of spreek, ik kan er de vinger niet op leggen want verliefd ben ik niet maar ik betrap mezelf erop dat ik de afgelopen tijd vaak aan hem denk, ik heb gewoon het gevoel dat er wellicht meer in zit. Hij is overigens ook vrijgezel.
Nu was vorige week woensdag mijn laatste echte werkdag op kantoor, ik draag komende maand nog wat lopende zaken over aan collega's maar ik zal hem waarschijnlijk niet meer zien. We hebben nog even gezellig samen geluncht, daarna kwamen er collega's bij zitten en ik nam mezelf voor dat ik, als we later op de dag wellicht nog even een 1 op 1 momentje bij de koffieautomaat zouden hebben, zijn telefoonnummer zou vragen. Dat moment kwam er echter niet omdat hij de rest van de dag in vergadering zat, daarom heb ik hem aan het einde van de dag een berichtje gestuurd via Teams. Ik gaf aan dat ik het leuk zou vinden als we elkaar nog eens konden zien/spreken, dat hij er verder niks achter hoefde te zoeken en vroeg om zijn telefoonnummer.
Zijn reactie daarop was: "dus geen date"? Waarop ik antwoordde met "Nee ". Zijn antwoord daarop was "ik ga je eerst Googlen en beoordelen op de Crazy Hot schaal ". Ik schrok hiervan, had hier überhaupt nooit van gehoord (komt kennelijk uit de tv-serie "How i met your mother". Maar omdat het nogal plat klonk en ik dit niet had verwacht heb ik nogal bot gereageerd met de woorden "Jezus wat ís dit". Daarop stuurde hij een foto van een trouwring (waarop ik uitmaak dat ik op de zogenaamde Crazy Hot schaal beoordeeld ben als "wife material", geen idee of dat dat klopt maar dat leek me het meest logisch). Vervolgens is hij offline gegaan, hij was vrij van donderdag tot en met vandaag dus verder praten via Teams zat er niet in.
Ik snap er niks van, ik heb namelijk ook geen telefoonnummer gekregen. Wat ik helemaal prima had gevonden als hij gewoon had gezegd dat hij dat niet wilde, maar vraag me nu af wat ik moet denken van zijn boodschap. Ik heb dit ook gevraagd maar dat zal hij pas lezen als hij Teams weer opstart. Echter ben ik bang dat dit antwoord niet gaat komen omdat ik wellicht te bot gereageerd heb, aan de andere kant was zijn reactie misschien ook wat gek. Iemand énig idee hoe ik zijn woorden icm het niet geven van een telefoonnummer moet interpreteren?
zaterdag 10 augustus 2024 om 12:01
Ja, dat hij er niets achter moet zoeken en dat het niet om een date gaat.
Ik vraag me alleen af het antwoord 'geen date' geruststellend of teleurstellend voor de man was.
zaterdag 10 augustus 2024 om 12:10
Nou precies. En hem dan ook nog afblaffen omdat ie een grapje maakt dat verkeerd valt. Ik zou niks meer durven/willen zeggen. Het is jammer dat het zo gegaan is maar ik vermoed dat je dit niet middels wat appjes rechttrekt.
zaterdag 10 augustus 2024 om 12:16
Het enige wat je nog kunt doen: eerlijk zijn! Zeg dat je wél wil daten met hem, maar dat je te bang was om het rechtstreeks te vragen. PUNT. Geen verhaaltjes erbij, niet nog meer excuses, geen uitleg verder alleen To The Point. Dan weet je daarna precies waar je aan toe bent. Want waar je nu mee bezig bent is hopen dat je nu wel de goede signalen afgeeft en dat doe je, in deze context, niet.
Edit: hier stond iets iets te kort door de bocht dus gewist.
Edit: hier stond iets iets te kort door de bocht dus gewist.
raver wijzigde dit bericht op 10-08-2024 14:49
18.52% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2024 om 12:38
Dit. En onthou dames: If he wanted to.. he would!Yakuzakiko schreef: ↑10-08-2024 10:52Ik denk dat hij niet geïnteresseerd is dus ik zou geen contact meer opnemen.
zondag 11 augustus 2024 om 20:13
zondag 11 augustus 2024 om 20:42
maandag 12 augustus 2024 om 04:21
Ja? Zou jij echt tegen iemand waar je op zich een leuk contact mee hebt zeggen: Nee, je krijgt mijn nummer niet! —Tuurlijk, als een of andere glijer in de club je nummer vraagt, geef je dat niet. Maar je collega waar je het altijd leuk mee kon vinden geef je gewoon je nummer.Puzzletje1001 schreef: ↑10-08-2024 11:14Ik vraag me dan alleen af: waarom geeft hij dan zijn telefoonnummer? Nee zeggen kan ook.
Maar het is gewoon een hele switch, van casual proberen een nummer los te peuteren naar hartjesogen en concreet meteen dit weekend willen afspreken. En misschien bekeek hij je nooit zo op die manier, want hij heeft nooit om jouw nummer gevraagd toen bekend was dat je zou vertrekken.
maandag 12 augustus 2024 om 16:31
Zijn “flirterige opmerkingen” op teams komen naar mijn idee een beetje ordinair over. Mijn ex-vriendje van 7 jaar geleden (toen 23 jaar) maakte dat soort opmerkingen. Om dit nu te lezen van een 35- jarige…
Naar mijn mening heb je niets verkeerds gedaan of gezegd. Als hij je leuk had gevonden had hij wel wat meer zijn best gedaan. Hij vindt jouw aandacht gewoon leuk denk ik?
Lekker laten voor wat het is… lijkt mij niet de moeite waard dit.
Naar mijn mening heb je niets verkeerds gedaan of gezegd. Als hij je leuk had gevonden had hij wel wat meer zijn best gedaan. Hij vindt jouw aandacht gewoon leuk denk ik?
maandag 12 augustus 2024 om 17:41
TO, dit advies zou ik compleet negeren.ElenaBobbie schreef: ↑12-08-2024 16:31Zijn “flirterige opmerkingen” op teams komen naar mijn idee een beetje ordinair over. Mijn ex-vriendje van 7 jaar geleden (toen 23 jaar) maakte dat soort opmerkingen. Om dit nu te lezen van een 35- jarige…
maandag 12 augustus 2024 om 17:43
Dit. Als iemand mij echt heel leuk vond, maakte het echt geen zak uit of ik een keer wat onhandigs had gezegd (en dito andersom). Wel jammer TO, maar goed dat je toch een poging gewaagd hebt, vind ik.andnowwedance schreef: ↑11-08-2024 20:13Ik denk altijd dat als twee mensen elkaar echt leuk vinden of op zijn minst interesse hebben, ze wel een potje bij elkaar kunnen breken. Dus misschien simpel gedacht maar als je je nu al in allerlei bochten moet wringen om een onhandigheid goed te maken, zit het er misschien niet in.
dinsdag 13 augustus 2024 om 09:45
Of hij nog wil? Ik zou in jouw plaats zelf niet meer willen daten. Je hebt met het appen echt duidelijk laten weten dat je wil afspreken.Puzzletje1001 schreef: ↑10-08-2024 11:14Ik vraag me dan alleen af: waarom geeft hij dan zijn telefoonnummer? Nee zeggen kan ook.
Die eerdere misser waarmee je mogelijk een verkeerd signaal gaf, is daarom nu niet relevant meer.
Nu kun je gewoon kijken naar een man die door een vrouw benaderd wordt om te daten en daar niet op in gaat.
Die man heeft geen interesse.
Dan heeft het toch verder geen zin?
Ik zou proberen om het los te laten.
dinsdag 13 augustus 2024 om 10:31
Ik heb niks meer van hem gehoord, maar heb af en toe wel gekeken en merk door zijn laatst gezien status dat hij gewoon bijna nooit online is op whatsapp. Slechts zo'n 3 á 4x per dag. Zal wel geen apper zijn, maar los daarvan heb ik wel besloten zelf niks meer te sturen. Kost me wel moeite dus heb ons appgesprek zojuist gewist, zie ik hem tenminste niet meer in mijn gesprekslijst.
dinsdag 13 augustus 2024 om 10:40
dinsdag 13 augustus 2024 om 12:34
Ik weet niet of dat zo is. Ik vind dat hij wel heel makkelijk afhaakt als hij wél interesse zou hebben. Sterker nog, waarom heeft hij niet zelf al eerder om haar nummer gevraagd? Als je allebei single bent en er is een klik, er wordt immers al geluncht samen, dan is die stap naar nummers uitwisselen en het contact buiten werk voortzetten toch heel klein?
dinsdag 13 augustus 2024 om 14:28
In mijn laatste berichten wenste ik hem een fijn weekend nadat hij had gezegd wat zijn plannen waren en gaf ik hem nog het compliment over zijn foto.
Bleh vind t helemaal niks zo, ik heb er echt geen moeite mee om "afgewezen" te worden, als het antwoord "nee" was geweest op mijn vraag om zijn telefoonnummer of om wat af te spreken dan was dat prima geweest. Maar dat ik niks meer hoor voelt als een open eind.
dinsdag 13 augustus 2024 om 14:40
Zie het als een gesloten eind. Sommige mensen voelen zich onprettig door woorden als NEE, geen interesse te gebruiken. Dat voelt te lomp. Hun daden zijn hun woorden. Sterker nog, leer vertrouwen op daden. Die spreken luider dan woorden.
Dus, het is er niet. Deksel erop.
Terwijl jij denkt, het is er misschien wel, want heb niks gehoord.
Nee, kijk naar (ontbreken van) actie. Dat zegt veel meer.
dinsdag 13 augustus 2024 om 14:56
TO, dit advies zou ik ter harte nemenElenaBobbie schreef: ↑12-08-2024 16:31Zijn “flirterige opmerkingen” op teams komen naar mijn idee een beetje ordinair over. Mijn ex-vriendje van 7 jaar geleden (toen 23 jaar) maakte dat soort opmerkingen. Om dit nu te lezen van een 35- jarige…
dinsdag 13 augustus 2024 om 14:57
Als hij zelf niet over een date was begonnen was het gewoon alsof je als (oud)-collega's nog even nummers uitwisselt om gewoon nog een keer koffie te gaan drinken. Iets wat tal van collega's doen zonder romantische interesse. Dus op dat punt was het helemaal geen nee zeggen tegen een date. Hij gaf zijn nummer pas nadat hij zelf grapjes ging maken over daten.
Ik vind zowel OP als deze oud-collega juist heel onduidelijk. Zowel bij aanwezigheid als afwezigheid van romantische interesse van beiden of een van beiden snap ik de aanpak qua communicatie niet. Ze maken het zichzelf allebei onnodig moeilijk.
dinsdag 13 augustus 2024 om 16:53
Dit vind ik een goed advies.NomenNesci0 schreef: ↑13-08-2024 14:40Zie het als een gesloten eind. Sommige mensen voelen zich onprettig door woorden als NEE, geen interesse te gebruiken. Dat voelt te lomp. Hun daden zijn hun woorden. Sterker nog, leer vertrouwen op daden. Die spreken luider dan woorden.
Geen reactie is ook reactie in dit geval. Als hij interesse had gehad, dan had hij echt inmiddels wel contact met je opgenomen. Apper of geen apper.
Jammer TO, maar je hebt het wel geprobeerd en het is in dit geval niet een los eindje waar je over denkt 'what if?'
Goed gedaan.
woensdag 14 augustus 2024 om 08:58
Hij is dus nog steeds in de veronderstelling dat jij zijn telefoonnummer wou, gewoon, maar niet voor een date.Puzzletje1001 schreef: ↑13-08-2024 14:28In mijn laatste berichten wenste ik hem een fijn weekend nadat hij had gezegd wat zijn plannen waren en gaf ik hem nog het compliment over zijn foto.
Bleh vind t helemaal niks zo, ik heb er echt geen moeite mee om "afgewezen" te worden, als het antwoord "nee" was geweest op mijn vraag om zijn telefoonnummer of om wat af te spreken dan was dat prima geweest. Maar dat ik niks meer hoor voelt als een open eind.
Je hebt zoveel wisselende signalen afgegeven (jij bent die collega in de titel) dat hij er misschien geen bal meer van snapt en misschien ook wel is gaan twijfelen. Hij heeft in ieder geval wel rechtstreeks van jou gehoord dat jij niet wil daten met hem, dat zal voor hem duidelijk zijn.
Ik begrijp dus niet waarom je niet geappt hebt: Ik wil wél met je daten, ik zei van niet omdat ik te bang was. (en dan niet een heel verhaal erbij wat deze boodschap teniet kan doen).
woensdag 14 augustus 2024 om 09:43
Prima dat vrouwen (of) mannen op dit forum “adviseren” mijn advies van een paar dagen geleden te negeren hoor. Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.
Maar een keer een onhandig signaal in het begin zou ik (als man zijnde in dit geval) gewoon luchtig opvatten, al helemaal als je daarna complimenten geeft en voorstelt wat te gaan drinken. Dat is toch de charme van het leven ? Of moet alles altijd maar perfect volgens het boekje gaan? Saai hoor.
Een beetje een vent die sterk in z’n schoenen staat weet daar wel mee om te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat als hij oprecht interesse in je heeft, hij wel wat meer moeite doet om je te leren kennen buiten werk om. Ook ik heb onhandige opmerking(en) gemaakt in het begin (datefase), nu lachen we erom.
Maar een keer een onhandig signaal in het begin zou ik (als man zijnde in dit geval) gewoon luchtig opvatten, al helemaal als je daarna complimenten geeft en voorstelt wat te gaan drinken. Dat is toch de charme van het leven ? Of moet alles altijd maar perfect volgens het boekje gaan? Saai hoor.
Een beetje een vent die sterk in z’n schoenen staat weet daar wel mee om te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat als hij oprecht interesse in je heeft, hij wel wat meer moeite doet om je te leren kennen buiten werk om. Ook ik heb onhandige opmerking(en) gemaakt in het begin (datefase), nu lachen we erom.
woensdag 14 augustus 2024 om 10:31
? ik zie maar één iemand die dat adviseert, dus ik kan je meervoud niet helemaal plaatsen. Ik adviseer juist jouw advies ter harte te nemenElenaBobbie schreef: ↑14-08-2024 09:43Prima dat vrouwen (of) mannen op dit forum “adviseren” mijn advies van een paar dagen geleden te negeren hoor.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in