Wordt moe van mezelf

19-10-2018 12:46 6 berichten
Hallo Allemaal,

Ik zit met een dingetje waar ik echt moe van wordt, en echt vanaf wil.

Mijn ex en ik zijn nu 3 jaar uit elkaar, dit gebeurde 4 maanden na de bevalling van ons zoontje.
Door invloeden van familie en vrienden en een lastige tijd voor ons ( depressie na bevalling) besloot hij dat het niet was wat hij wilde.

Daar heb ik het heel lang, heel erg moeilijk mee gehad, maar mijn leven prima op de rit inmiddels. Leuke baan, veel lieve vrienden, eigen huisje.. ik heb eigenlijk niks te klagen verder.

Onze omgang gaat goed over de kleine, hebben goede duidelijke afspraken, omdat hij nog zo klein is regelmatig overleg over bepaalde dingen en eigenlijk nooit ruzie, alles is rustig en goed geregeld.. ook top dus!

Maar nu komt het, beide hebben we de afgelopen 3 jaar nog geen nieuwe partner gehad, ( zoals je kunt loepen) heb ik wel serieuze dates gehad. Ik probeer het echt, en ik voel ook echt wel wat voor andere mannen.. maar het wil allemaal niet.
Nu kwam ik erachter dat mijn ex dus met een bepaald iemand aan het daten was, en dat doet toch echt wel zeer.

We zijn nu al zo'n tijd verder, en mijn hoofd weet ook we gaan allebei verder met ons leven, daar is het ook echt allang tijd voor. Maar toch dit blijft een zwakke plek, ik heb gewoon nog steeds wel gevoelens voor hem, en het lijkt wel alsof ik er maar niet overheen kan komen.
En ik wil daar gewoon vanaf, want nu ben ik meteen weer down, misselijk als ik aan hem met een ander denk.. Terwijl mijn hoofd het allemaal compleet logisch vind.. maar mijn hart, die is het er niet mee eens

Hij weet van mijn gevoelens, maar praten er niet over.
Ook heb ik al een psycholoog gecontact waar ik binnenkort terecht kan, dus ik hoop dat die ook met tips en tricks mij verder kan helpen.

Zijn er mensen die dit kennen? Of misschien in de tussentijd wat handige tips hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik probeer even mee te denken.

Misschien is het gewoon biologie die het leuker zou vinden als je bij de vader van je kind zou blijven.
verder zou het minder hard aankomen als je zelf al straalverliefd was op iemand anders en misschien al een tweede kindje zou verwachten... maar dat is (nog) niet het geval. Dus sus je instinct en vertel jezelf dat het goedkomt, gewoon alleen niet met de eerste de beste. Jouw prins op het witte paard heeft gewoon een afslag gemist. Hou je ogen open en misschien treffen jullie elkaar dan snel, in ieder geval sneller dan wanneer jij je hoofd laat hangen en bezig blijft met dingen uit je verleden.
Lorem Ipsum
Je verwart het feit dat het je niet lukt in de liefde met het idee dat je nog gevoelens hebt voor je ex. Denk ik.
De periode rond zwangerschap en bevalling zijn een heftige periode in je leven. Zeker als er ook nog een depressie om de hoek komt kijken.

Vrienden en familie hadden er toen voor jullie moeten zijn. Jullie ontlasten zodat jullie weer nader tot elkaar konden komen. Of in ieder geval juice wijzen op Julie verantwoordelijkheid tegenover het kind en dat jullie dus moeite zouden moeten doen om wat van de relatie te maken in plaats van jullie uit elkaar te drijven.

Jullie zijn beiden lang alleen geweest omdat je tijd nodig hebt om te rouwen om jullie relatie. Als je te snel verder wil lukt dat gewoon niet omdat je er niet klaar voor bent.

Met je verstand weet je heel goed dat als jullie elkaar op zo'n cruciale periode in de steek laten het niet meer wat kan worden.

Maar met je gevoel wil je graag een gezin zijn.

Diep van binnen had je ergens nog hoop dat het goed kwam tegen je verstand en beter weten in.

Nu hij daadwerkelijk ee ander heeft weet je dat dit nooit meer zal gebeuren en dat je echt verder moet.

Wist je al naar het wordt nu nog eens extra bevestigd.

Het voelt ergens ook oneerlijk dat hij wel verder kan en dat het jou niet lukt.

Hopelijk vindt jij binnenkort ook een nieuwe liefde.
Cafetière schreef:
19-10-2018 12:56
Je verwart het feit dat het je niet lukt in de liefde met het idee dat je nog gevoelens hebt voor je ex. Denk ik.
Het 1 sluit het ander niet uit. Het eerste kan het tweede wel versterken denk ik.
Misschien heb je altijd nog een luikje open gehad voor hem en moet je je nu echt gaan verzoenen met de situatie zoals ie is.
Je moet ook een soort inwendig besluit nemen dat je het hoofdstuk met hem afsluit. Het is over. En jij gaat verder met jouw leven.
Besef het je ook, dat er geen plek meer voor hem is in jouw leven. Omdat jij het gevoelsmatig helemaal afsluit.
je hebt alleen nog kontakt puur en alleen voor praktische dingen. Vraag hem op dit moment ook niks meer over zijn leven. Want dat helpt jou niet om voort te kunnen gaan. Als je ex erover begint verzoek hem dan vriendelijk om er niet over te praten.
Doe alles om jouzelf te ondersteunen in voortgang en loslaten van je verleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven