Ze is niet verliefd
maandag 25 februari 2019 om 13:14
Hallo allemaal,
Ik ben erg onzeker geworden over mijn huidige date situatie, vandaar dat ik advies en tips vraag aan de vrouwen. Ik ben een man en sinds 2 maanden date ik een leuke vrouw. Wij hebben nu in totaal 7 dates gehad. Ze waren allemaal super leuk en spontaan. We hebben een goede klik, lachen veel, geven elkaar complimenten en lopen altijd hand in hand en we zoenen regelmatig. Na ongeveer de derde date kreeg ik echt de kriebels in mijn buik en ik had ook het gevoel dat dit ook wederzijds is. Dit omdat ze mij dit soort hints geeft doodmiddel van; aanrakingen, in mijn ogen kijken, interesse tonen in zowel de fysieke als online gesprekken, zoenen en plagen.
Echter heeft ze bij de laatste date aangegeven dat zij mij leuk vind en het altijd super gezellig met mij heeft. Echter is zij niet verliefd en ze weet ook niet of ze dat gaat worden. Ze heeft dit ook besproken met haar vriendinnen en die zeggen dat ze er meer open voor moet staan. Ze vertelde mij wel dat ze mij nog beter wilt leren kennen om te kijken of zij wel verliefd kan worden. Ik heb ook aangegeven dat ik er open voor sta om elkaar stapsgewijs beter te leren kennen om te kijken waar het eindigt .
Dit maakt mij erg onzeker omdat ik het gevoel heb dat dit een soort van afwijzing is. Ze appt mij ook niet spontaan, het komt altijd vanuit mij. Wat moet ik doen? Dank!
Ik ben erg onzeker geworden over mijn huidige date situatie, vandaar dat ik advies en tips vraag aan de vrouwen. Ik ben een man en sinds 2 maanden date ik een leuke vrouw. Wij hebben nu in totaal 7 dates gehad. Ze waren allemaal super leuk en spontaan. We hebben een goede klik, lachen veel, geven elkaar complimenten en lopen altijd hand in hand en we zoenen regelmatig. Na ongeveer de derde date kreeg ik echt de kriebels in mijn buik en ik had ook het gevoel dat dit ook wederzijds is. Dit omdat ze mij dit soort hints geeft doodmiddel van; aanrakingen, in mijn ogen kijken, interesse tonen in zowel de fysieke als online gesprekken, zoenen en plagen.
Echter heeft ze bij de laatste date aangegeven dat zij mij leuk vind en het altijd super gezellig met mij heeft. Echter is zij niet verliefd en ze weet ook niet of ze dat gaat worden. Ze heeft dit ook besproken met haar vriendinnen en die zeggen dat ze er meer open voor moet staan. Ze vertelde mij wel dat ze mij nog beter wilt leren kennen om te kijken of zij wel verliefd kan worden. Ik heb ook aangegeven dat ik er open voor sta om elkaar stapsgewijs beter te leren kennen om te kijken waar het eindigt .
Dit maakt mij erg onzeker omdat ik het gevoel heb dat dit een soort van afwijzing is. Ze appt mij ook niet spontaan, het komt altijd vanuit mij. Wat moet ik doen? Dank!
maandag 25 februari 2019 om 15:36
Graag samen willen zijn, iemand willen aanraken, je blij voelen is voor velen denk ik verliefdheid. Het niet eten, slapen en obsessief aan iemand denken is mi verliefdheid die je in je leven weinig ervaart en waar je weinig aan hebt. Als je daar op moet wachten blijf je lang alleen denk ikmariekkk schreef: ↑25-02-2019 15:16Dit had ik een keer aan de hand met een man. Ik vroeg hem na een aantal dates ronduit of hij verliefd op me was want hij zond wel alle signalen uit dat dat zo was, en ik ben echt geen groentje op liefdesgebied. Toen kwam hij met een definitie die duidelijk maakte dat hij onder verliefdheid een soort obsessie verstaat en dat was niet echt positief. Het bleek dat hij dus wel die verliefdheidsgevoelens had maar het niet zo benoemde omdat hij het aan iets negatiefs koppelde. Dus dat kan inderdaad ook nog; dat ze het wel is maar het anders benoemt. De signalen die ze afgeeft lijken wel op diepere gevoelens te wijzen. Hand in hand lopen en iemand zoenen doe ik alleen met mensen op wie ik verliefd ben. Dat kan ik niet zomaar met iedereen. Oh ja, en actions speak louder than words! Kijk naar wat ze doet ipv naar wat ze zegt. Appen en online contact is ook niet iedereen een ster in. Succes, het is niet leuk om zo in onzekerheid te zitten over dit soort dingen.
maandag 25 februari 2019 om 15:54
Exact.Julus schreef: ↑25-02-2019 15:36Graag samen willen zijn, iemand willen aanraken, je blij voelen is voor velen denk ik verliefdheid. Het niet eten, slapen en obsessief aan iemand denken is mi verliefdheid die je in je leven weinig ervaart en waar je weinig aan hebt. Als je daar op moet wachten blijf je lang alleen denk ik
maandag 25 februari 2019 om 16:05
Ondanks ze veel signalen geeft dat zij mij wel leuk vind (complimenten, interesse, hand in hand lopen, zoenen, aanrakingen, sprankeling etc.) en veder wilt afspreken om mij beter te leren kennen, ga ik mijzelf een beetje terughoudend opstellen. Zij mag maar het initiatief tonen en dan kijk ik wel waar het schip strandt. Dank allemaal
maandag 25 februari 2019 om 16:39
Heel interessant dit omdat ik denk ik in een zelfde soort situatie ga belanden.
Ik ben sinds kort aan het daten en mijn date en ik zijn beide (nog) niet verliefd op elkaar, maar we vinden elkaar wel leuk. Ook in bed klikt het erg goed is wel gebleken.
Wij gaan verder daten om te ervaren of de verliefdheid of net dat ene stukje verder dan elkaar leuk vinden nog komt.
Ik sluit dat vanuit mijn kant zeker nog niet uit iig.
Bij mij ligt het dus anders omdat we beide (nog) niet verliefd zijn, maar ik vraag me wel af na hoe lang je weet of er iets meer in zit of niet? Dat ik nu nog niet verliefd ben wil echt niet zeggen dat ik dat ook niet kan worden op deze persoon
Ik ben sinds kort aan het daten en mijn date en ik zijn beide (nog) niet verliefd op elkaar, maar we vinden elkaar wel leuk. Ook in bed klikt het erg goed is wel gebleken.
Wij gaan verder daten om te ervaren of de verliefdheid of net dat ene stukje verder dan elkaar leuk vinden nog komt.
Ik sluit dat vanuit mijn kant zeker nog niet uit iig.
Bij mij ligt het dus anders omdat we beide (nog) niet verliefd zijn, maar ik vraag me wel af na hoe lang je weet of er iets meer in zit of niet? Dat ik nu nog niet verliefd ben wil echt niet zeggen dat ik dat ook niet kan worden op deze persoon
maandag 25 februari 2019 om 16:50
Julus schreef: ↑25-02-2019 15:36Graag samen willen zijn, iemand willen aanraken, je blij voelen is voor velen denk ik verliefdheid. Het niet eten, slapen en obsessief aan iemand denken is mi verliefdheid die je in je leven weinig ervaart en waar je weinig aan hebt. Als je daar op moet wachten blijf je lang alleen denk ik
Eens. Als ze wel graag bij je is en het zoenen fijn vindt, zou het best kunnen dat ze erg hoge verwachtingen heeft van verliefdheid.
(Been there, done that)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
maandag 25 februari 2019 om 18:21
Een tijdje geleden een soortgelijk topic op dit forum gepost. Na bijna 3 maanden daten wist hij niet of hij verliefd was en of dat in de toekomst nog zou komen. In mijn geval wist ik het zelf ook nog niet.
In eerste instantie de beslissing genomen om door te daten, en tussentijds gewoon vrij te zijn om nog rond te kijken. Maar omdat het toch aan me knaagde. En ik ook in een moeilijke en emotionele periode zit qua omstandigheden, uiteindelijk aangegeven dat ik ermee wilde stoppen.
Hierna hebben we ongeveer 2 weken geen contact gehad. Ik miste hem wel erg. Maar ja, ik loop niemand achterna. Na een paar weken kreeg ik dus een berichtje van hem. Dat hij me miste. En dat hij in de weken dat we elkaar niet gezien hadden, hij ook geen andere dates heeft gezocht of iets. Zelf heb ik in die periode ook niet zitten swipen.
We zijn daarna weer begonnen met daten. Met de afspraak dat we wel zien waar het schip strand. We vinden het gewoon fijn om bij elkaar te zijn. Hem nog wel gevraagd wat hij uberhaupt onder verliefdheid verstaat, en dit is voor hem anders dan voor mij. Ik vond zijn beschrijving meer in de richting van houden van en misschien ook wel lichtelijke obsessief.
Overigens weet ik zelf ook nog steeds niet of dit hem is of niet. Maar dit komt omdat ik nu niet heel nauw weet waar ik met mijn gevoel zit. Dit is volgens mijn therapeut ook logisch gezien alle recentelijke gebeurtenissen, die ik eerst moet verwerken. Zij gaf ook aan dat ik dit soort dingen en ook de daarbij behorende beslissingen gewoon ff tijd moet geven. Dit had niet alleen betrekking op de relatie overigens. Hoewel we het daar ook over hebben gehad. Anyway we daten nu al weer een paar weken, en het is gezellig en fijn. En tja ik zie wel waar het schip strand. Voor nu voelt het iig goed, en dat is voor mij het belangrijkst.
In eerste instantie de beslissing genomen om door te daten, en tussentijds gewoon vrij te zijn om nog rond te kijken. Maar omdat het toch aan me knaagde. En ik ook in een moeilijke en emotionele periode zit qua omstandigheden, uiteindelijk aangegeven dat ik ermee wilde stoppen.
Hierna hebben we ongeveer 2 weken geen contact gehad. Ik miste hem wel erg. Maar ja, ik loop niemand achterna. Na een paar weken kreeg ik dus een berichtje van hem. Dat hij me miste. En dat hij in de weken dat we elkaar niet gezien hadden, hij ook geen andere dates heeft gezocht of iets. Zelf heb ik in die periode ook niet zitten swipen.
We zijn daarna weer begonnen met daten. Met de afspraak dat we wel zien waar het schip strand. We vinden het gewoon fijn om bij elkaar te zijn. Hem nog wel gevraagd wat hij uberhaupt onder verliefdheid verstaat, en dit is voor hem anders dan voor mij. Ik vond zijn beschrijving meer in de richting van houden van en misschien ook wel lichtelijke obsessief.
Overigens weet ik zelf ook nog steeds niet of dit hem is of niet. Maar dit komt omdat ik nu niet heel nauw weet waar ik met mijn gevoel zit. Dit is volgens mijn therapeut ook logisch gezien alle recentelijke gebeurtenissen, die ik eerst moet verwerken. Zij gaf ook aan dat ik dit soort dingen en ook de daarbij behorende beslissingen gewoon ff tijd moet geven. Dit had niet alleen betrekking op de relatie overigens. Hoewel we het daar ook over hebben gehad. Anyway we daten nu al weer een paar weken, en het is gezellig en fijn. En tja ik zie wel waar het schip strand. Voor nu voelt het iig goed, en dat is voor mij het belangrijkst.
maandag 25 februari 2019 om 20:18
Ik ook...
Ik had mezelf trouwens wijsgemaakt dat ik heus tijd nodig had om verliefd te worden maar bij mijn huidige vriend was het vrij snel behoorlijk duidelijk
Als ik na 7 dates nog twijfel dan of ik verwacht te veel of het is hem niet.
Nogmaals je kunt wel op je kop gaan staan, verliefdheid bij een ander daar heb je echt geen controle op.
I.m.o zeker niet als je diegene niet ruimte geeft door de hele tijd te bellen en te appen/jezelf bijna op een presenteerblaadje aanbied als het ware.
dinsdag 26 februari 2019 om 17:25
Voor mij is verliefdheid dat ik een dikke kriebel in mijn buik voel als ik aan hem denk of hem zie. Dat ik hem wil aanraken, voortdurend bij hem zijn, alles aan hem mooi en lekker vind. Ik ben al heel vaak verliefd geweest en ik vind het heerlijk. Maar ik heb ook al best veel mannen getroffen die het moeilijk vonden om hun hart open te stellen en zich totaal te geven. Dan werd het een aantrekken/afstoten verhaal en dat was soms pijnlijk.Julus schreef: ↑25-02-2019 15:36Graag samen willen zijn, iemand willen aanraken, je blij voelen is voor velen denk ik verliefdheid. Het niet eten, slapen en obsessief aan iemand denken is mi verliefdheid die je in je leven weinig ervaart en waar je weinig aan hebt. Als je daar op moet wachten blijf je lang alleen denk ik
Ik word meestal meteen verliefd op iemand, of dat heet aantrekkingskracht...ik weet het niet. In ieder geval voel ik meestal meteen of ik iemand echt leuk vind en wil daar dan ook wel iets mee doen. Als het er niet meteen is komt het bij mij ook niet meer.
woensdag 27 februari 2019 om 12:07
Het heeft mij in elk geval weinig gebracht.
Aantrekkingskracht is wel belangrijk en iemand echt leuk vinden.
Ik ben een paar keer echt verliefd geweest. Die relaties vertoonde na een maand of 6 al scheurtjes en waren na een jaar of max 1,5 echt klaar.
Ik val gewoon op de verkeerde mannen.
Bij mijn huidige vriend duurde het wel even voor ik verliefd werd en dat is over gegaan in houden van en echt gek op elkaar zijn. En tot nu toe ben ik er van overtuigd dat dit the real deal is. Over 40 jaar weet ik het antwoord of het ook zo was