Ze wilt geen contact meer

26-04-2018 17:09 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 23 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad, vandaar dat ik Tinder eens geprobeerd had en hier heb ik een leuk meisje ontmoet.

Ze was alleen erg druk bezig met een cursus en was nog niet toe aan een date maar we hadden wel leuk contact. We deelden veel zoals foto’s etc en vertelde elkaar van alles.

Op een gegeven moment begon ze een beetje ziekjes te worden en ze zat niet lekker in haar vel, waarop ik dacht haar te gaan verassen... en daar ging het mis.

Daarbij zeg ik nog even dat ik een maand heel goed whatsapp contact met haar gehad heb.

Ze had eigenlijk zoveel informatie gegeven dat ik zo kon zien waar ze woonde, dus dacht ik, ik maak een brief met of ze uit eten wilt gaan en doe die bij haar in de brievenbus, dus zo gezegd zo gedaan. (Ik speel zelf Pokémon Go, dat spelletje op de telefoon, dus kon rustig Pokémon spelen en daar rondlopen zoekend naar het juiste adres)

Toen kreeg ik later een appje met of ik dit serieus meende en dat ze het wel een beetje eng vond dat ik wist waar ze woonde (opzich ook begrijpelijk nadat ik er over nadacht).
Ik voelde me zo rot tegenover haar op dat moment dat ik naar de bloemist gereden was, snel bloemen gehaald had en direct naar haar toe gegaan was om mijn excuses aan te bieden en dat ik gewoon het beste voor ons wil en dat we het gewoon rustig aan moeten doen.

Ik heb haar toen dus wel heel even gesproken maar ze wilde verder geen gesprek voeren en zei ik app je zo wel, waarop dus een appje kwam met dat ik te ver gegaan was en dat ik nooit meer contact met haar moet zoeken en dat ze anders de politie ging bellen en ga zo maar door. De bloemen wilde ze ook niet aannemen.

Nu snap ik zelf natuurlijk wel dat dit geen handige zet van mij geweest is want via zo’n dating app ken je de mensen niet goed genoeg om te weten wat hun ervaringen zijn van eerdere relaties.

Later heb ik nog een paar keer contact gezocht en als laatste een kaart via Greetz verstuurd met daarin of ze mijn excuses wilt accepteren en dat het nooit mijn bedoeling geweest was om haar te kwetsen.

Daarop zei ze weer dat al mijn appjes en de kaart naar de politie gingen en als ik nog een keer contact met haar opneem dat ze dan een agent aan de deur laat komen.

Dat dreigen met de politie snap niet helemaal maar dat komt denk ik omdat ze dus nare ervaringen gehad moet hebben met eerdere relaties, maar dat is altijd lastig te bepalen als je iemand niet goed kent. Maar wat is nu verstandig om te doen? Of zeggen jullie van stop maar en op zoek een ander?

Omdat dit dus het eerste meisje is waar ik wat voor voel kan ik het gewoon niet loslaten en vind het zo extreem lastig... Ik ben echt heel zorgzaam en wilde ik er voor haar zijn en dat heeft dus tot nu toe alleen maar tegen me gewerkt. Ik kan volgens mij nu op dit moment niets meer goed doen in haar ogen. Ze is gewoon zo lief, aardig en leuk... Ik weet er even geen raad meer mee en het contact met haar zorgde ervoor dat ik positief werd aangezien ik nu werk heb wat me absoluut niet bevalt en begin volgens mij echt depressief te worden. (ook omdat ik meer nare dingen meegemaakt heb de laatste tijd, dus contact met haar was echt mijn reden om vrolijk te blijven)

Nu ben ik heel chagrijnig, heb stemmingswisselingen en ik ben gewoon helemaal gebroken. Ik woon nog thuis en daar wordt het nu dus ook niet bepaald gezelliger...

Enig advies van jullie kant?

Edit:
Alle tips die jullie mij kunnen geven helpen alleen maar, ik zal het niet negatief opvatten.
Ik heb voor nu in ieder geval het contact ook met haar verbroken.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 22:01
4.90% gewijzigd
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:53
Toen heeft ze inderdaad voor de laatste keer gedreigd met de politie. Hierna heb ik ook nog maar een appje van haar gehad en daarop heb ik ook geantwoord en dat was mijn laatste bericht naar haar toe. Daarin maakte ik ook duidelijk dat ik nooit meer contact met haar ga zoeken.
En hoe lang is dat nu geleden?

Vandaag open je dus een topic met de vraag of je toch contact met haar kan opnemen.
Dus samenvattend:
- 1 maand leuk whatsapp-contact
- inbreuk maken op haar privacy - crisis - dreigen met politie
- bloemetje
- maand stilte
- kaartje, opnieuw dreigen met politie
- je opent een topic om te kijken of je het nu toch zou kunnen proberen

En het enige dat jij kan bedenken om haar reacties te verklaren is dat ze wel 'slechte relatie ervaringen zal hebben'.
Niets over jou.
Tha fuck.

Grappig ook dat je daarin dezelfde benadering kiest als Meesterkees, die direct vraagt aan de dames hier of ze soms een slechte ervaring achter de rug hebben.
Sjaantje37 schreef:
26-04-2018 20:40
Je intenties waren echt lief, maar denk dat je het niet wel achter je moet laten. Ze heeft jou duidelijk aangegeven dat ze naar de politie stapt.

Ik denk echt dat je een goede knul bent, zoek een meisje die dit waardeert.
Ik laat het ook achter me, ik moet ook gewoon weer verder en het is nou eenmaal gebeurt en ze kon het niet waarderen. Mensen hebben daar verschillende meningen over. De een is er wat makkelijker in zoals ik, maar de ander vind het absoluut niet kunnen en doen alsof ik een beroeps stalker ben. Ik heb gewoon een foutje gemaakt bij het eerste meisje dat ik leuk vind en daar word je dan flink op aangesproken. Maar die kritiek vind ik alleen maar goed want zij denken er hetzelfde over als het meisje waar het om gaat. Dus het is allemaal wel duidelijk. De volgende keer zal ik het gewoon anders aanpakken en dan gaat het wel goed omdat ik gewoon nu te lief was voor haar en teveel wilde betekenen terwijl we elkaar alleen nog maar via whatsapp gesproken hadden. Allemaal leermomenten.
Courage-- schreef:
26-04-2018 20:58
En hoe lang is dat nu geleden?

Vandaag open je dus een topic met de vraag of je toch contact met haar kan opnemen.
Dus samenvattend:
- 1 maand leuk whatsapp-contact
- inbreuk maken op haar privacy - crisis - dreigen met politie
- bloemetje
- maand stilte
- kaartje, opnieuw dreigen met politie
- je opent een topic om te kijken of je het nu toch zou kunnen proberen

En het enige dat jij kan bedenken om haar reacties te verklaren is dat ze wel 'slechte relatie ervaringen zal hebben'.
Niets over jou.
Tha fuck.

Grappig ook dat je daarin dezelfde benadering kiest als Meesterkees, die direct vraagt aan de dames hier of ze soms een slechte ervaring achter de rug hebben.
Dat dreigen met de politie was pas later, dat was pas na dat bloemetje wat ik bij haar langs wilde brengen. Dit was trouwens ook gewoon op dezelfde dag als dat ik die brief langs bracht.

In die maand stilte zoals je het hierboven neerzet heb ik dus een appje gestuurd waarin ze dus aangaf geen contact meer te willen en dat ze anders de politie erbij gaat halen en later heb ik alleen nog een kaart gestuurd met daarin mijn excuses. Dat is een beetje het verhaal en nu was mijn vraag wat ik dus het beste kan doen. Maar dat is ondertussen duidelijk. Het contact is verbroken en dat zal zo blijven.

Ik heb verder geen ervaring bij meiden dus ik doe ook maar een aanname met wat de reden kan zijn. Dit hoeft natuurlijk niet en probeer ook niet goed te praten wat ik gedaan heb.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 21:07
2.76% gewijzigd
safrat schreef:
Welnee, als het meisje zijn eerste actie leuk had gevonden was er niets aan de hand geweest. Van lastig vallen is dan geen sprake.
Als zo een meid vooraf weet hoe ver To gaat in zijn spontaniteit en wat hij bij deze dame heeft geflikt krabt ze ook wel twee keer achter de oren voordat ze ermee in zee gaat denk ik.
Superbenn schreef:
Toen heeft ze inderdaad voor de laatste keer gedreigd met de politie. Hierna heb ik ook nog maar een appje van haar gehad en daarop heb ik ook geantwoord en dat was mijn laatste bericht naar haar toe. Daarin maakte ik ook duidelijk dat ik nooit meer contact met haar ga zoeken.
Ja en toch en toch en toch....

Vraag je in je openingspost: ‘zal ik opnieuw contact met haar opnemen...?’

Ik ga je nu iets heel basaals uitleggen:

Voor vrouwen is de aandacht van mannen prettig en vleiend als ze zich veilig voelen bij een man. En als ze zelf ‘verder’ willen met een man.

Maar vrouwen kunnen aandacht van mannen ook intimiderend vinden. Of eng.

Ik zal maar zeggen hoe dat komt: vrouwen kunnen mishandeld, verkracht of vermoord worden. Mannen zijn fysiek sterker, kunnen hun agressie of seksuele lusten soms niet onder controle houden en vrouwen zijn daar het slachtoffer van.

Mannen realiseren zich niet dat veel vrouwen zich in allerlei situaties (op straat / in uitgaansleven / bij dating / op de werkvloer) onveilig voelen.

Mannen die zoals jij over hun grenzen heen blijven gaan, en nog erger: hun privacy schaden; vrouwen worden daar angstig van.

Dat is de reden dat ze de politie wil bellen. Dat heeft niet te maken met eerdere relaties. Ze is bang voor je.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Te lief zou ik dit niet willen noemen, maar ik denk wel dat jij de relatie anders zag dan zij. Ik denk dat de meeste vrouwen wel waardering hebben voor spontane acties, maar dat jij eerst goed moet weten tot hoe ver je kunt gaan. Bij iemand zomaar langsgaan zonder adres of uitnodiging valt blijkbaar niet zo goed. Dat weet je nu. Dat je van een nee geen ja moet maken weet je nu ook. Op naar de volgende dan maar.
Superbenn schreef:
26-04-2018 21:03
Dat dreigen met de politie was pas later, dat was pas na dat bloemetje wat ik bij haar langs wilde brengen. Dit was trouwens ook gewoon op dezelfde dag als dat ik die brief langs bracht.

In die maand stilte zoals je het hierboven neerzet heb ik dus een appje gestuurd waarin ze dus aangaf geen contact meer te willen en dat ze anders de politie erbij gaat halen en later heb ik alleen nog een kaart gestuurd met daarin mijn excuses. Dat is een beetje het verhaal en nu was mijn vraag wat ik dus het beste kan doen. Maar dat is ondertussen duidelijk. Het contact is verbroken en dat zal zo blijven.

Ik heb verder geen ervaring bij meiden dus ik doe ook maar een aanname met wat de reden kan zijn. Dit hoeft natuurlijk niet en probeer ook niet goed te praten wat ik gedaan heb.
Meiden zijn ook maar gewoon mensen hoor. Vind jij het leuk als er over je grenzen heen gewalst wordt?
Nou een meid dus ook niet.
Vooral niet gaan denken dat ze het stiekempjes misschien toch wel leuk vind en je eigen plan trekken.
Bblientje schreef:
26-04-2018 21:07
Als zo een meid vooraf weet hoe ver To gaat in zijn spontaniteit en wat hij bij deze dame heeft geflikt krabt ze ook wel twee keer achter de oren voordat ze ermee in zee gaat denk ik.
Ik ga dit ook echt niet nog een keer doen. Dit was gewoon een hele domme zet van me en snap ook dat ik fout zit, dat realiseer ik me echt wel...
Als je nou echt ziek bent snap je niet wat je fout hebt gedaan en zal je het de volgende keer gewoon weer doen, nou dat zie ik mezelf dus echt niet doen.

Jullie kennen nu natuurlijk alleen het verhaal maar verder kennen jullie mij niet, andersom natuurlijk ook wat jullie ervan vinden wat ik gedaan heb. Maar ik kan je beloven dat ik wat ik nu gedaan heb echt nooit meer zal gaan doen.
Courage-- schreef:
26-04-2018 20:58

Het jammere is dat bijna alle vrouwen inderdaad slechte ervaringen hebben met nare mannen.
En dan heb ik het niet alleen over degenen die verkracht of aangerand zijn, maar ook over vrouwen die gevolgd zijn op straat, raar benadert worden door een collega op werk, een gast die maar geen nee wil horen en contact blijft zoeken, iemand die agressief reageert als je je nummer niet wilt geven etc etc.

Als dat allemaal niet zou gebeuren, dan zou de wereld heel anders zijn en zou deze dame het ook niet als bedreigend hebben opgevat. Het gebeurt echter wel, en ik vind het wereldvreemd als mannen zich niet beseffen dat vrouwen hier ten alle tijden rekening mee houden wanneer ze iemand leren kennen.
Superbenn schreef:
26-04-2018 21:12
Ik ga dit ook echt niet nog een keer doen. Dit was gewoon een hele domme zet van me en snap ook dat ik fout zit, dat realiseer ik me echt wel...
Als je nou echt ziek bent snap je niet wat je fout hebt gedaan en zal je het de volgende keer gewoon weer doen, nou dat zie ik mezelf dus echt niet doen.

Jullie kennen nu natuurlijk alleen het verhaal maar verder kennen jullie mij niet, andersom natuurlijk ook wat jullie ervan vinden wat ik gedaan heb. Maar ik kan je beloven dat ik wat ik nu gedaan heb echt nooit meer zal gaan doen.
Ok, ik hoop het van harte.
Volgens mij ben je namelijk ook de kwaaiste niet en komt het wel goed met je als je dit soort acties in het vervolg achterwege laat.
EvyBlissy schreef:
26-04-2018 21:07
Ja en toch en toch en toch....

Vraag je in je openingspost: ‘zal ik opnieuw contact met haar opnemen...?’

Ik ga je nu iets heel basaals uitleggen:

Voor vrouwen is de aandacht van mannen prettig en vleiend als ze zich veilig voelen bij een man. En als ze zelf ‘verder’ willen met een man.

Maar vrouwen kunnen aandacht van mannen ook intimiderend vinden. Of eng.

Ik zal maar zeggen hoe dat komt: vrouwen kunnen mishandeld, verkracht of vermoord worden. Mannen zijn fysiek sterker, kunnen hun agressie of seksuele lusten soms niet onder controle houden en vrouwen zijn daar het slachtoffer van.

Mannen realiseren zich niet dat veel vrouwen zich in allerlei situaties (op straat / in uitgaansleven / bij dating / op de werkvloer) onveilig voelen.

Mannen die zoals jij over hun grenzen heen blijven gaan, en nog erger: hun privacy schaden; vrouwen worden daar angstig van.

Dat is de reden dat ze de politie wil bellen. Dat heeft niet te maken met eerdere relaties. Ze is bang voor je.
Ja dat snap ik. Ik ga ook echt niet zeggen dat het goed is wat ik gedaan heb. Ik zal zoiets echt nooit meer doen. Helemaal niet als we elkaar nog niet in het echt gezien hebben. Ik dacht gewoon dat dit als leuke verassing op haar zou overkomen, maar ik had dat gewoon nooit moeten doen.

Verder begrijp ik je verhaal ook volkomen hoor wat je hierboven uitlegt.
Precies Paarsebloem.

Mannen begrijpen niet dat er voor (jonge) vrouwen vaak een dreiging uitgaat van de omgang met mannen.

Mannen weten niet wat het is om drie keer over je schouder te moeten kijken als je naar huis fietst s avonds laat.

Mannen snappen niet dat je als pubermeisje lastig gevallen wordt door een oudere jongen in de omkleedhokjes bij het zwembad.

Mannen weten niet hoe naar het is als vaste klanten in het café waar je werkt je vastgrijpen en zeggen: ‘Je hebt vast nog nooit een goeie beurt gehad he?’

Ik heb het ooit aan echtgenoot uitgelegd, hoe bedreigend veel situaties zijn voor vrouwen. Het was voor hem een eyeopener. Had hij nooit over nagedacht.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nou ja, inhoudelijk heb ik niets aan de comments en je eigen reacties toe te voegen. Je geeft aan dat je ervan geleerd hebt, dus hup, loslaten en verder. Ga eens naar de kroeg en begin met gewoon flirten. Veel leuker dan whats app.

Oh, en ik kan het niet laten... maar als iemand aan mijn deur staat om mij te verassen terwijl ik nog niet in mijn kist lig, daar zou ik ook niet zo heel blij van worden. :cry:
Bblientje schreef:
26-04-2018 21:16
Ok, ik hoop het van harte.
Volgens mij ben je namelijk ook de kwaaiste niet en komt het wel goed met je als je dit soort acties in het vervolg achterwege laat.
Dankjewel, dat gaat zeker goed komen. Ik vind het echt zo stom van mezelf dat ik dit gedaan heb. Ik denk inderdaad dat ik mezelf er meer mee heb dan zij, zoals iemand hier al eerder aangaf weet alleen even niet meer wie. Als ik een slechte actie ondernomen heb blijf ik daar gewoon veel te lang mee zitten, ik ben daar echt heel gevoelig voor ofzoiets. Maar het komt allemaal uiteindelijk wel weer goed. Eerst eens even een nieuwe baan vinden dat is stap 1 van een gelukkiger leven.
EvyBlissy schreef:
26-04-2018 21:27
Precies Paarsebloem.

Mannen begrijpen niet dat er voor (jonge) vrouwen vaak een dreiging uitgaat van de omgang met mannen.

Mannen weten niet wat het is om drie keer over je schouder te moeten kijken als je naar huis fietst s avonds laat.

Mannen snappen niet dat je als pubermeisje lastig gevallen wordt door een oudere jongen in de omkleedhokjes bij het zwembad.

Mannen weten niet hoe naar het is als vaste klanten in het café waar je werkt je vastgrijpen en zeggen: ‘Je hebt vast nog nooit een goeie beurt gehad he?’

Ik heb het ooit aan echtgenoot uitgelegd, hoe bedreigend veel situaties zijn voor vrouwen. Het was voor hem een eyeopener. Had hij nooit over nagedacht.
Voor mij ook, nu ik dit allemaal zo lees... Ik wist wel dat het voor kwam natuurlijk omdat je dit in het nieuws voorbij ziet komen. Maar dat meiden er echt zo vaak mee te maken hebben schrik ik best wel van. Dat is zeker iets dat ik de rest van mijn leven mee zal nemen en aan zal denken.
Superbenn schreef:
26-04-2018 21:32
Dankjewel, dat gaat zeker goed komen. Ik vind het echt zo stom van mezelf dat ik dit gedaan heb. Ik denk inderdaad dat ik mezelf er meer mee heb dan zij, zoals iemand hier al eerder aangaf weet alleen even niet meer wie. Als ik een slechte actie ondernomen heb blijf ik daar gewoon veel te lang mee zitten, ik ben daar echt heel gevoelig voor ofzoiets. Maar het komt allemaal uiteindelijk wel weer goed. Eerst eens even een nieuwe baan vinden dat is stap 1 van een gelukkiger leven.
Kop op.
Je intentie was niet slecht.
Je hebt er gewoon geen rekening mee gehouden wat voor effect jouw acties op haar hadden, maar dat weet je nu inmiddels wel en je hebt ervan geleerd.
Niet rot blijven voelen hoor.
Dit waait wel weer over.
Succes met het vinden van een baan!
Trouwens wel erg leuk om te lezen hoe je reageert TO. Komt niet heel vaak voor dat iemand zo netjes blijft, open staat voor de visie en kritiek van anderen en daar ook nog zijn punten uit haalt. Je komt er wel!

En idd, blijf niet te lang hangen in dit soort fouten. Je zult er nog veel gaan maken. Je laat zien dat je je eigen fouten kritisch beoordeelt, leer er van en laat los. Je hoeft ook geen moraalridder te worden, wordt jezelf, zoals jij wil zijn!

En succes met je zoektocht naar een nieuwe baan!
GenieInABottle schreef:
26-04-2018 21:44
Trouwens wel erg leuk om te lezen hoe je reageert TO. Komt niet heel vaak voor dat iemand zo netjes blijft, open staat voor de visie en kritiek van anderen en daar ook nog zijn punten uit haalt. Je komt er wel!

En idd, blijf niet te lang hangen in dit soort fouten. Je zult er nog veel gaan maken. Je laat zien dat je je eigen fouten kritisch beoordeelt, leer er van en laat los. Je hoeft ook geen moraalridder te worden, wordt jezelf, zoals jij wil zijn!

En succes met je zoektocht naar een nieuwe baan!
+1
Superbenn schreef:
26-04-2018 21:12
Nee, dat realiseer je je niet, want ze heeft al meerdere keren aangegeven niet te willen, de politie erbij te halen.
Oók nadat je het een maand hebt laten rusten.
En dan Nog Open Je Hier Een Topic Met De Vraag Of Je Het Nog Eens Zal Proberen.
Je hebt er dus helemaal niets van begrepen.
Courage-- schreef:
26-04-2018 21:48
Nee, dat realiseer je je niet, want ze heeft al meerdere keren aangegeven niet te willen, de politie erbij te halen.
Zo hallo, het is inmiddels wel een keer klaar hoor! Beetje mosterd.

TO, kop op! Laat het vanaf nu lekker los. Je hebt je lesje geleerd. Hoop dat je snel een andere baan vindt. Succes!
Courage-- schreef:
26-04-2018 21:48
Inmiddels volgens mij wel hoor, met dank aan onze medeforummers. Hij is 23 Courage, hij gaat het niet meer doen. Komop, een beetje vertrouwen in onze jongere generatie ;-D
Ik kan me best voorstellen dat met je neus op de mening van de forummers gedrukt worden best een positieve impact kan hebben. :P
ywtje schreef:
26-04-2018 21:50
Zo hallo, het is inmiddels wel een keer klaar hoor! Beetje mosterd.
TO roept al vanaf het begin dat 'hij het begrijpt'. Maar als dat zo was, had hij hier geen topic geopend.
Ik zie geen verschil tussen TO aan het begin van het topic en aan het einde. Behalve dan dat hij toezegt dat het echt klaar is.
Maar dat zei hij een maand geleden ook al tegen haar. En tóch blijft hij er mee bezig.
Het kan niet duidelijk genoeg gezegd worden.
GenieInABottle schreef:
26-04-2018 21:52
Inmiddels volgens mij wel hoor, met dank aan onze medeforummers. Hij is 23 Courage, hij gaat het niet meer doen. Komop, een beetje vertrouwen in onze jongere generatie ;-D
Ik kan me best voorstellen dat met je neus op de mening van de forummers gedrukt worden best een positieve impact kan hebben. :P
Zoals ik net al schreef: ik heb daar geen vertrouwen in.
Hij heeft het haar ook al eerder beloofd dat het klaar was.
Maar opent nu toch een topic, met de vraag of de kust weer veilig is. Ik heb helaas weinig vertrouwen in de zelfdiscipline van TO.
Meer dan genoeg duidelijkheid in dit topic hoor. Dit voelt een beetje als afbranden nog..
To, je wilde iets leuks doen, dat was nogal onhandig en toen je daar achter kwam heb je het proberen op te lossen en heb je het erger gemaakt. Dat is allemaal geen halsmidaad maar heel vervelend voor dat meisje en niet zo handig van je.

Je realiseert je dat nu en dat is fijn, ni kun je verder. Als ik je een goed advies mag geven: vrouwen vinden het helemaal niet raar als je vraagt of iets mag. Dus: mag ik je bellen? Of mag ik je op werk ophalen, of mag ik je een knuffel geven.

Daarmee laat je zien dat je haar ruimte respecteert. Dus voor de toekomst: als je twijfelt, gewoon vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven