Ze zegt het een.. Maar doet het ander...

24-07-2009 01:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin. Heeft een goede vriendin waar mee het slecht gaat.

Ze heeft veel problemen met haar vriend enz.

Maar Mijn beste vriendin kraak haar steeds af! Alles wat ze doet is niet goed.

Als ze wat met haar afspreekt is het nooit gezellig. Want ze moet steeds een vraag verzinnen om hun gesprek op gang te houden. Ook wilt ze vaak een afspraak afzeggen omdat het soort van niet klikt tussen hun. En dat ze het met mij veel leuker heeft omdat wij maar blijven kleppen.

Ik luister rustig mijn beste vriendin haar problemen aan die ze heeft met haar vriendin.

Maar later hoor ik weer dat ze uit eten is geweest met die vriendin van haar. En dat ze vaker met elkaar afspreken. Ik snap niet waarom ze haar afkraakt terwijl ze gewoon met haar om gaat.

En waarom krijg ik dit te horen?? Waarom spreek je dan nog af? En praat ze ook zo over mij met haar? Ze zei een keer uit het niets.... maar zo praat ik niet over jou hoor!

Wat vinden jullie wat ik moet doen?
"Wat vinden jullie wat ik moet doen?"

Waaraan precies?
Eerste reactie?

Lid worden van het Tina - of Yes forum?
vriendschap is een illusie hard aanzetten en mee blehren
Nare gewoonte van je vriendin. Kun je haar er niet op aanspreken? Als in:

'Beppie, als die vriendin van je echt zo'n loser is, waarom ga je dan met haar om?' En 'als ze echt een vriendin van je is vind ik het vrij bijzonder dat je haar zo af zit te kraken tegenover mij, waarom doe je dat eigenlijk?'

Misschien is het wel een blinde vlek van je vriendin, heeft ze zelf nauwelijks door dat ze zo lelijk over anderen praat. Je zou haar er eens attent op kunnen maken, wie weet is het een eye opener voor haar.
Sommige mensen houden ook van drama, of zich ergeren. Je vriendin is inderdaad niet erg constructief bezig, maar het is vooral haar probleem, niet jouw pakkie an om iets voor haar op te lossen.

Misschien dat je haar eens kunt vertellen dat je het niet zo leuk vind om vervelende dingen over een ander te horen. Ik heb dat wel eens gedaan toen vriendin A alle roddels van en over kennis B bij mij dumpte. Ik snapte dat ze het kwijt wilde, maar toen dat bijna het enige gespreksonderwerp werd heb ik duideljk gemaakt dat ik sommige dingen gewoon liever niet weet. (Vriendin A is dan ook wel een drama queen die er wel erg in op kan gaan als ze het over andermans problemen kan hebben, ik vind het zelf niet zo gezond)
Mwah ik zou denken: als ze zo over een vriendin praat, dan praat ze waarschijnlijk ook slecht over mij tegen andere vriendinnen.

Ik bedoel, af en toe je frustratie uiten bij een vriendin over iemand anders moet kunnen.... maar echt slecht praten (roddelen) vind ik niet kunnen. Inderdaad, waarom blijf je dan bevriend met haar als het zo erg is?

Ik zou het gewoon eens vragen aan haar.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
gevalletje wijvengezeik....

*zeikstemmetje aan*

mijn vriendin is niet lief tegen haar vriendin en praat lelijk over haar... blablabla...dus open ik een blablalba topic en doe precies hetzelfde. Want ik zou zelf eens kunnen bedenken dat ik er iets van kan zeggen dat het me stoort...blablabla...maar wat moet ik nu toch doen tegen mijn vriendin die zo naar doet over de andere vriendin...

*zeikstemmetje uit*

Kan je echt niet zelf bedenken dat je je vriendin gewoon eens aanspreekt over dat gezaag over de ander terwijl ze nog regelmatig afspreken? Heb je duidelijkheid waarom ze dat doet en kan je meteen vragen of ze er tegen jou over op wil houden omdat je er geen behoefte aan hebt.

Klaar...., probleem opgelost!
Ik vind een topic openen helemaal niet hetzelfde als roddelen over een vriendin, Mips. Wij kennen TO en haar vriendinnen toch helemaal niet en wij worden ook niet bij de samenzwering betrokken.

En hoezo 'kan je echt niet zelf bedenken dat...'. Dat geldt dan toch voor het gros van de topics hier, mensen kunnen toch ook wel zelf bedenken dat ze de ene man moeten dumpen, de andere gewoon eens aanspreken, etc.

Kortom, gevalletje pms?
Ik vind een topic openen omdat je vriendin zo zeurt over een andere vriendin terwijl je wel gewoon met haar blijft omgaan en afspreken zonder haar te vertellen dat je je aan haar gedrag ergert wel vergelijkbaar met tegen een andere vriendin klagen ver de ene terwijl je nog gewoon met ar afspreekt....

Conclusie: zeg tegen je vriendin dat ze eens tegen mevrouw Miep zelf moet zeggen wat ze over haar zegt, dat je niet begrijpt dat ze dan wel met mevrouw Miep blijft omgaan en dat je vindt dat jullie afspraken er niet gezelliger op worden als ze alleen met jou afspreekt om over mevrouw Miep te klagen.

Enne ga er maar vanuit dat mevrouw Miep op de hoogte is van al jouw slechte eigenschappen. Natuurlijk praat ze wel net zo over jou.
Misschien is het een 'trucje' van je vriendin om jullie vriendschap beter te laten lijken?

Misschien heeft ze het best wel leuk met die andere vriendin maar wil ze niet dat jij gaat denken dat hun vriendschap beter is dan die van jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven