Zie ik spoken??

16-06-2019 23:44 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even in het kort;
Ongeveer 9 maanden geleden kom ik er per toeval achter dat mijn man tijdens zijn pauze op het werk wandelt met een vrouwelijke collega die op dat moment met burn-out thuis zit. Hij haalt haar dus actief thuis op om te kunnen wandelen in de pauze.
Het voelt bij mij niet goed. Kijk in je pauze wandelen met collega's prima. Maar alleen met die 1 terwijl zij niet werkt....
Ik spreek man erop aan. Hij begrijpt mij maar vraagt ook begrip voor hoe hij erin staat. Zijn vrouwelijke collega heeft het niet makkelijk en hij wil haar niet laten vallen. Tevens zegt hij het ook gewoon prettig te vinden met iemand te kunnen praten over het werk die precies snapt wat hij bedoeld. Ze woont vlakbij werk en ik moet er niets achter zoeken.
Ik snap hem. Vertrouw hem ook. Nooit eerder reden voor twijfel gehad. Maar ben niet gek en lees hier genoeg dus (shame shame) check af en toe wel het app verkeer. We zijn absoluut open in gebruik van elkaars telefoon dus geen probleem.
Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord. Dit weekend pak ik voor iets anders zijn mobiel en zie een WhattsApp oproep van betreffende collega staan. 2 dagen later is die oproep weg uit zijn lijst. Conclusie: hij heeft die oproep gewist. toch? Ook al sinds april (zogenaamd) geen apps meer naar elkaar verstuurd waar dit eerst wekelijks was. En nu zie ik het dus even niet meer zo helder. Waarom wist hij dingen uit zijn tel? Heeft hij toch wat te verbergen of wil hij mij niet onnodig onrust maken?
Vanavond heb ik hem gevraagd hoe het zit met zijn collega en mijn onzekerheid. Hij zegt enkel dat ik geen enkele reden heb ongerust te zijn of dat hij iemand anders zou willen. Ik zeg (natuurlijk) niet wat ik weet over het gewiste gesprek.

Julie mening. Zie ik spoken?
Ben ik mezelf gek aan het maken? wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 00:27
Stuur een vriendin op onderzoek uit om te posten bij zijn werk tijdens de lunchpauze om te zien wat ie met die dame doet tijdens hun wandelingetje.
:HA:

Serieus als mijn goede vriendin het mij zou vragen zou ik het doen maar wat precies moet je dan gaan zien? Wat is het bewijs? Foto’s maken? Lijkt me heel ongemakkelijk hoor. Zie een film scène voor me nu. Kapje op de kop en een regenjas aan? Stel dat hij haar huis ingaat; bewijs leveren dat hij een bammetje eet? Of wip foto’s maken na een klim via de regenpijp?

Nogmaals TO: zijn er andere signalen? Bespreek met hem dat je weet dat hij wist.
enn wijzigde dit bericht op 17-06-2019 00:44
21.67% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem zelf schaduwen. Ga in de buurt van haar huis postten. Kijken of ze echt wel gaan wandelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-06-2019 00:42
Ik zou hem zelf schaduwen. Ga in de buurt van haar huis postten. Kijken of ze echt wel gaan wandelen.
En dan gaan ze naar binnen. TO neemt aan dat.... confronteert de man met..... Sjees. Praat samen ipv Sherlock Holmes te spelen die het ‘geheim’ ontrafelt en als er alleen maar onzekerheid blijft bestaan dan is hij het blijkbaar dus niet voor haar. Hij kan dan dus niet meer bieden wat zij wel nodig heeft. Haar/zijn gemis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij ook niet lekker zitten...
Ik vind het er echt duimendik bovenop liggen..
Zij is de kwetsbare vrouw die in haar moeilijke positie een luisterend oor, een gespekspartner en een troostende schouder nodig heeft.. en 'tadaaa' dat heeft ze bij jouw man gevonden!
Hij doet het uiteraard enkel allemaal uit collegialiteit, loyaliteit voor zijn zieke collega, en toevallig kan hij ook nog eens zo ontzettend goed met haar zijn werk praten! Zo goed dat hij haar dagelijks in zijn pauzes wil zien, haar zelfs ophaalt van huis.
En het wissen van haar oproepen was vast omdat het geheugen van zijn telefoon anders zo vol raakt.
Ik hoor geen alarmbellen, maar een luchtalarm!
Pindakaasjes schreef:
17-06-2019 00:50
Het zou mij ook niet lekker zitten...
Ik vind het er echt duimendik bovenop liggen..
Zij is de kwetsbare vrouw die in haar moeilijke positie een luisterend oor, een gespekspartner en een troostende schouder nodig heeft.. en 'tadaaa' dat heeft ze bij jouw man gevonden!
Hij doet het uiteraard enkel allemaal uit collegialiteit, loyaliteit voor zijn zieke collega, en toevallig kan hij ook nog eens zo ontzettend goed met haar zijn werk praten! Zo goed dat hij haar dagelijks in zijn pauzes wil zien, haar zelfs ophaalt van huis.
En het wissen van haar oproepen was vast omdat het geheugen van zijn telefoon anders zo vol raakt.
Ik hoor geen alarmbellen, maar een luchtalarm!
Dit ja, een vriendin/kennis van mijn man had ook allerlei problemen, hij hielp haar. Vond ik overigens prima, hij kende haar al langer dan hij mij. Toen kwam ik erachter dat er gevoelens zijn ontstaan. Ook gesprekken gewist (hier kwam ik overigens per toeval achter). Sommigen hebben het zelf niet door of ze ontkennen het naar zichzelf toe dat het zo is.
Raar ...

Ik zou een collega dan hartelijk uitnodigen om dan thuis om hapje te eten.
En mijn partner vertellen over wat er speelt. Gewoon delen en samen erover hebben. He die en die komt bij ons eten en effe dr hart luchten.
Dan voel je vanzelf al aan tijdens zo een etentje wat er is. Of wie het is.

Als die man zo geheimzinnig doet is wel vaag.
Alle reacties Link kopieren
.
.
Herkenbaar verhaal..ik heb 2 collega's bij wie zoiets speelt. Exact dit.
Bij hen speelt het al van voor de burn-out. En alle collega's weten er van.
Alle reacties Link kopieren
Een man wist om 2 redenen oproepen en berichten uit zijn telefoon:

1. Om gezeur van een controlerende echtgenote te vermijden.

2. Om te vermijden dat echtgenote berichten ziet met geheime inhoud bij toevallig gebruik van de telefoon.

Punt 1 is niet aan de orde want ze controleert niet en zeurt ook niet. Hij weet dat ze zijn telefoon soms gebruikt en hij weet ook dat het vragen oproept als hij dat opeens niet oké meer zou vinden. Ik vind het vreemd ja.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nog maar eens een goed gesprek aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Zit er zo'n 'find my I-phone' functie op jullie telefoon?
Dan kun je een paar keer virtueel meewandelen (of niet) via je mobiel.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
17-06-2019 02:53
Zit er zo'n 'find my I-phone' functie op jullie telefoon?
Dan kun je een paar keer virtueel meewandelen (of niet) via je mobiel.
Hoe zie je dat voor je?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
17-06-2019 03:36
Hoe zie je dat voor je?
Geen idee hoe het precies werkt (ik heb zelf geen smartphone met al dat soort functies), maar ik heb het pas bij iemand gezien:
je kunt degene (met telefoon op zak) dan 'volgen' via een bewegende stip op een soort Google Maps plattegrond.

Weet ook van een vrouw die onlangs haar man op deze manier heeft betrapt op vreemdgaan: op het adres waar de stip bleef hangen, stond inderdaad zijn auto voor de deur geparkeerd...
Wees eerlijk naar hem en naar jezelf. Je zegt dat je hem vertrouwt maar dat is natuurlijk niet zo want je checkt al in het begin (dus voor het wissen) zijn appjes. Want je bent "niet gek". Vervolgens pak je "voor iets anders" zijn mobiel maar opent wel weer zijn Whatsapp, want anders zou je niet zien van de whatsapp-oproep.

En voordat je in de weer gaat met kranten met kijkgaten erin zou ik het toch eens bespreken. Zeg gewoon dat je het hebt gecheckt uit wantrouwen.
Vitamini schreef:
17-06-2019 02:02
Een man wist om 2 redenen oproepen en berichten uit zijn telefoon:

1. Om gezeur van een controlerende echtgenote te vermijden.

2. Om te vermijden dat echtgenote berichten ziet met geheime inhoud bij toevallig gebruik van de telefoon.

Punt 1 is niet aan de orde want ze controleert niet en zeurt ook niet. Hij weet dat ze zijn telefoon soms gebruikt en hij weet ook dat het vragen oproept als hij dat opeens niet oké meer zou vinden. Ik vind het vreemd ja.
Dat doet ze wel.
Mensen met affaires appen over het algemeen geen overduidelijke dingen vreendgaansdingen (ik mis je zo/het was heerlijk) naar elkaar. Dus het lijkt me sterk dat ze dat soort dingen naar elkaar appen, terwijl hij weet dat zijn vrouw bij zijn telefoon kan. Dan houd je dat wat meer op de vlakte. Is de hele app-geschiedenis gewist, of houdt het na een bepaalde datum opeens op?

Misschien heeft ze privézaken over haar persoonlijke situatie geappt ofzo?

Waarom iemand oproepen zou wissen is me een raadsel, anders dan dat je niet wil dat een ander erachter komt.

Je zult toch eerlijker moeten zijn dat dit je écht niet lekker zit.

Of je installeert whatsapp web met zijn telefoon op je laptop en leest lekker mee. Maar dat lijkt me een vreselijk gevoel, als het zover moet komen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
17-06-2019 05:32
Dat doet ze wel.
Maar dat weet hij niet.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er toch nog maar een gesprek aan gewaagt na het plaatsen gisteravond. Het zat me zo niet lekker. Is vrij laat geworden en daarna dus niet meer gereageerd.

Ik besef me eigenlijk door het lezen van jullie reacties dat het natuurlijk wel tegenstrijdig is wat ik zeg; "ik vertrouw hem", "ik lees zijn app". Ik denk echter dat het is zoals ik hem gisteravond in het gesprek ook gezegd heb; als hij mij kan blijven zeggen dat er niets speelt dan vertrouw ik daar echt op. Dat gevoel heb ik echt. Maar niets zeggen, ook al valt er niets te zeggen, dat maakt me onzeker. Dan ga ik invullen. Dat begreep hij wel. Hij blijft erbij er niets over te zeggen omdat hij me niet onnodig ongerust wil maken. Dat hij gemerkt heeft dat het bij mij bleef spoken en dat op deze manier probeerde te voorkomen. En ik geloof hem wel eigenlijk.
Ik zit zelf gewoon het laatste half jaar niet lekker in mijn vel door lichamelijke klachten en denk dat dat ook meespeelt in mijn onzekerheid.

Er waren meerdere van jullie die ook vroegen naar andere signalen; die zijn er echt niet. Kan me echt niets bedenken.
Het is ook niet de hele app geschiedenis die verwijderd is, alleen vanaf 2 maanden geleden is er gewoon niets meer gestuurd. En dan die ene oproep via WhattsApp die ik wel zag. Die is verwijderd.

Denk dus dat ik voor mezelf besloten heb om te geloven dat ik spoken zie.
Voor nu voelt dat oké, ik geloof hem echt als hij zegt dat er niets speelt behalve collegialiteit en het mij willen beschermen, hij snapt nu alleen wel dat hij dat niet doet door er niets over te vertellen/ te doen of er geen contact meer is.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
16-06-2019 23:50
Daaruit viel niks op te maken, je hebt het besproken en hij geeft aan dat er niets aan de hand is. Dan bestaat de kans toch dat hij vanaf april wist om te voorkomen dat jij weer gedoe erover zal maken? Of begrijp ik het nu niet goed?
Dat begrijp je goed ja
BlijEi2019 schreef:
17-06-2019 06:26
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er toch nog maar een gesprek aan gewaagt na het plaatsen gisteravond. Het zat me zo niet lekker. Is vrij laat geworden en daarna dus niet meer gereageerd.


Er waren meerdere van jullie die ook vroegen naar andere signalen; die zijn er echt niet. Kan me echt niets bedenken.
Het is ook niet de hele app geschiedenis die verwijderd is, alleen vanaf 2 maanden geleden is er gewoon niets meer gestuurd. En dan die ene oproep via WhattsApp die ik wel zag. Die is verwijderd.
Dat is je signaal. Dan heeft hij alle berichten sinds 2 maanden geleden ook verwijderd. Als je elke lunch met een collega wandelt die thuis zit, kun je mij niet wijsmaken dat er verder geen contact is. Als hij de hele chat verwijderd is het verdacht, op deze manier lijkt het alsof er geen contact meer is geweest.

Ik ben niet gauw achterdochtig maar in deze toch wel. Waarmee ik niet wil zeggen dat er iets speelt tussen die 2, maar hij is naar mijn idee niet helemaal eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
17-06-2019 00:07
Terecht alarmbellen. Ik zou hier ook jeuk van krijgen


Ik zou jeuk krijgen van dat gecontroleer en wantrouwen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer collega's die met deze vrouw appen?, haar zien tijdens pauzes?, haar niet willen laten vallen?, met haar wandelen (of meewandelen met jouw man)?
Ik denk dat je zelf ook wel weet dat deze overdreven omgang geen doorsnee collegialiteit's gebeuren is.
Begrijp ik goed dat het ook gewoon blijft doorgaan? Hij gaat zijn omgang met haar niet minderen of stoppen?
Terwijl jij niet lekker in je vel zit en niet gelukkig bent met deze situatie?
Geeft haast te denken dat collega momenteel belangrijker is dan jij..
Ik wil je echt niet de put inpraten.. maar a.d.h van je reacties heb ik wel een heeeeeeel sterk onderbuikgevoel dat je 'ergens' met boter en suiker instinkt!
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar als ik dit lees dan geloof ik absoluut dat hier wel degelijk iets speelt. Sinds april dus.
Zoals iemand hierboven al aangaf; je kunt niet met elkaar lopen en elkaar maandenlang niet meer appen. Ook al is het alleen maar een praktisch iets. (Hee, hoe laat kom je langslopen? Of; ik kan vanmiddag niet want...) Dat kán gewoon niet.
Hij weet dat jij inzage hebt in zijn telefoon dus hij heeft maatregelen genomen. Misschien heeft hij nu een tweede telefoon, of gaat het via de mail oid.
En ga het alsjeblieft niet op jezelf betrekken. Denken dat het aan jou ligt; ik zit de laatste tijd niet lekker in mijn vel dus..
Vertrouw maar wel degelijk op jouw onderbuikgevoel, deze liegt niet.
anoniem_232447 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 07:31
16.10% gewijzigd
Vitamini schreef:
17-06-2019 06:15
Maar dat weet hij niet.
Dat is een aanname. TS heeft hem niet verteld over de gewiste oproep, dat is wat anders.
Dus van elke dag appen en wandelen naar 0 berichten, 2 maanden al niet? Ik geloof dat niet. Wat geeft hij als reden dan, dat ze geen contact meer hebben? Wandelen ze nog wel?

Nummer wissen is ook raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven