Zie ik spoken??

16-06-2019 23:44 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even in het kort;
Ongeveer 9 maanden geleden kom ik er per toeval achter dat mijn man tijdens zijn pauze op het werk wandelt met een vrouwelijke collega die op dat moment met burn-out thuis zit. Hij haalt haar dus actief thuis op om te kunnen wandelen in de pauze.
Het voelt bij mij niet goed. Kijk in je pauze wandelen met collega's prima. Maar alleen met die 1 terwijl zij niet werkt....
Ik spreek man erop aan. Hij begrijpt mij maar vraagt ook begrip voor hoe hij erin staat. Zijn vrouwelijke collega heeft het niet makkelijk en hij wil haar niet laten vallen. Tevens zegt hij het ook gewoon prettig te vinden met iemand te kunnen praten over het werk die precies snapt wat hij bedoeld. Ze woont vlakbij werk en ik moet er niets achter zoeken.
Ik snap hem. Vertrouw hem ook. Nooit eerder reden voor twijfel gehad. Maar ben niet gek en lees hier genoeg dus (shame shame) check af en toe wel het app verkeer. We zijn absoluut open in gebruik van elkaars telefoon dus geen probleem.
Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord. Dit weekend pak ik voor iets anders zijn mobiel en zie een WhattsApp oproep van betreffende collega staan. 2 dagen later is die oproep weg uit zijn lijst. Conclusie: hij heeft die oproep gewist. toch? Ook al sinds april (zogenaamd) geen apps meer naar elkaar verstuurd waar dit eerst wekelijks was. En nu zie ik het dus even niet meer zo helder. Waarom wist hij dingen uit zijn tel? Heeft hij toch wat te verbergen of wil hij mij niet onnodig onrust maken?
Vanavond heb ik hem gevraagd hoe het zit met zijn collega en mijn onzekerheid. Hij zegt enkel dat ik geen enkele reden heb ongerust te zijn of dat hij iemand anders zou willen. Ik zeg (natuurlijk) niet wat ik weet over het gewiste gesprek.

Julie mening. Zie ik spoken?
Ben ik mezelf gek aan het maken? wat zouden jullie doen?
Murrmurr schreef:
17-06-2019 10:50
Ik snap sowieso niet waarom iemand het goed vindt dat partner alle berichten leest. Je bent toch nog steeds een individu?

Als er dan een keer iets is dat niet per se voor partners ogen bestemd is dan moet je dus wel wissen. En dat hoeven niet meteen naaktofot's of liefdesverklaringen te zijn. Misschien hebben ze wel diepe vriendchappelijke gesprekken die niet een grens overgaan maar waar partner zich toch ongemakkelijk bij voelt om het met TO te delen. Omdat hij een andere kant van zichzelf laat zien.
Als partner zich er ongemakkelijk bij voelt om het te delen, gaat hij dus wel een grens over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat dit verhaal nog wel een staartje gaat krijgen.
Voor TO hoop ik dat ik het mis heb.
Maar ze bouwen zo, al dagelijks wandelend, sowieso een emotionele band op.
In hoeverre is dat oké met jou TO, wil je dat wel van je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Per toeval erachter komen dat je man iedere dag een vrouwelijke collega ophaalt om met haar te wandelen, vind ik ook al erg bijzonder. Waarom heeft hij TO niet gewoon zelf verteld dat hij dit iedere dag doet?
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
17-06-2019 11:03
Per toeval erachter komen dat je man iedere dag een vrouwelijke collega ophaalt om met haar te wandelen, vind ik ook al erg bijzonder. Waarom heeft hij TO niet gewoon zelf verteld dat hij dit iedere dag doet?
Dit wilde ik ook net zeggen. Al zijn pauzes opofferen om met haar te wandelen, maar dit niet met TO delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof deze man niet. Als er niks aan te hand is kan hij gewoon eerlijk zijn. En het TO 'niet ongerust willen maken' klinkt als een slechte smoes. Ik zou hem er flink over doorzagen; waarover hebben ze het dan, hoe vaak ziet hij haar, etc. en ook gewoon maar eerlijk zijn dat je op zijn app hebt gekeken.
Je had (terecht) vermoedens en hij hield iets voor je achter. Niet heel raar dat je op zijn telefoon kijkt. Nogmaals, als hij niks te verbergen heeft zou hij daarvan geen punt hoeven maken.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 10:54
Als partner zich er ongemakkelijk bij voelt om het te delen, gaat hij dus wel een grens over.
Waarom? Als mijn vriendin me wat appt over haar problemen met haar man gaat het mijn partner niets aan.
Sowieso vind ik dat constant maar controle moeten hebben over elkaar bijzonder. En dan valt je partner stiekem volgen voor mij in de categorie ziekelijk gedrag.
pamelacourson schreef:
17-06-2019 11:06
Dit wilde ik ook net zeggen. Al zijn pauzes opofferen om met haar te wandelen, maar dit niet met TO delen.
Waarschijnlijk is het voor hem helemaal geen opofferen.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
17-06-2019 11:03
Per toeval erachter komen dat je man iedere dag een vrouwelijke collega ophaalt om met haar te wandelen, vind ik ook al erg bijzonder. Waarom heeft hij TO niet gewoon zelf verteld dat hij dit iedere dag doet?
Ja, waarom is dit niet gewoon meegedeeld door vriend als het zo normaal is,?
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 10:54
Als partner zich er ongemakkelijk bij voelt om het te delen, gaat hij dus wel een grens over.
Nee absoluut niet. Als ik een gewone avond met een vriendin in de kroeg zit te ouwehoeren zou ik het heel ongemakkelijk vinden als mijn hypothetische partner zou gaan zitten meeluisteren. Ook al zeg ik niks dat een grens overgaat. Het zijn gewoon zijn zaken niet. Ik vind het zelfs heel belangrijk om in een relatie persoonalijke gesprekken te kunnen hebben met anderen, dat hele vergroeide 'jouw telefoon is mijn telefoon' lijkt me killing voor je seksleven.
justagirly schreef:
17-06-2019 11:14
Ja, waarom is dit niet gewoon meegedeeld door vriend als het zo normaal is,?
Omdat hij weet dat TO, hoewel ze hem helemaal vertrouwt, ook erg onzeker is en dit wandelen ziet als aanleiding om in zijn telefoon te gaan neuzen denk ik.
Lizzy75 schreef:
17-06-2019 11:03
Per toeval erachter komen dat je man iedere dag een vrouwelijke collega ophaalt om met haar te wandelen, vind ik ook al erg bijzonder. Waarom heeft hij TO niet gewoon zelf verteld dat hij dit iedere dag doet?
Dat inderdaad. Als je dat al 9 maanden structureel doet, dan vertel je dat toch aan je partner? Ik zou ook argwaan krijgen, en niet zo'n beetje ook.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 11:17
Dat inderdaad. Als je dat al 9 maanden structureel doet, dan vertel je dat toch aan je partner? Ik zou ook argwaan krijgen, en niet zo'n beetje ook.

Negen maanden geleden kwam ze erachter. Heel iets anders.
Ik heb het werkelijk waar nooit over wat ik in de pauze doe en met wie ik waarheen loop.
Wat een rare man heb jij. Die vrouw zit niet voor niks ziek thuis om afstand van het werk te hebben om te kunnen herstellen, en dan staat haar collega elke dag voor de deur (druk) om te wandelen “omdat ze hem begrijpt”. Ofwel, je man klaagt bij iemand die al burn-out is.

Conclusie. Die twee hebben het over hele andere dingen dan werk. En zo niet dan is je man naast shady ook een eikel om iemand lastig te vallen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-06-2019 11:16
Nee absoluut niet. Als ik een gewone avond met een vriendin in de kroeg zit te ouwehoeren zou ik het heel ongemakkelijk vinden als mijn hypothetische partner zou gaan zitten meeluisteren. Ook al zeg ik niks dat een grens overgaat. Het zijn gewoon zijn zaken niet. Ik vind het zelfs heel belangrijk om in een relatie persoonalijke gesprekken te kunnen hebben met anderen, dat hele vergroeide 'jouw telefoon is mijn telefoon' lijkt me killing voor je seksleven.
Huh, kun je dit uitleggen? Ik begrijp er oprecht niets van. Nu kijk ik nooit in mijn partners telefoon en hij niet in de mijne, maar dat is omdat er geen aanleiding voor is en we elkaar vertrouwen. Niet omdat we bang zijn ons seksleven daarmee om zeep te helpen.
Murrmurr schreef:
17-06-2019 11:17
Omdat hij weet dat TO, hoewel ze hem helemaal vertrouwt, ook erg onzeker is en dit wandelen ziet als aanleiding om in zijn telefoon te gaan neuzen denk ik.
Dan is het juist hartstikke stom om niets te zeggen, zo zorg je juist voor argwaan.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 11:24
Dan is het juist hartstikke stom om niets te zeggen, zo zorg je juist voor argwaan.
Dus eigenlijk moet je alles vertellen tegen je partner, omdat het anders wantrouwen wekt. Maar dan ook alles en daar moet je goed bij nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is hij normaal in zijn communicatie? Vertelt hij altijd veel over dingen die hij doet/meemaakt of over zijn vrienden of houdt hij dat ook meestal voor zichzelf.
Murrmurr schreef:
17-06-2019 10:50
Ik snap sowieso niet waarom iemand het goed vindt dat partner alle berichten leest. Je bent toch nog steeds een individu?

Als er dan een keer iets is dat niet per se voor partners ogen bestemd is dan moet je dus wel wissen. En dat hoeven niet meteen naaktofot's of liefdesverklaringen te zijn. Misschien hebben ze wel diepe vriendchappelijke gesprekken die niet een grens overgaan maar waar partner zich toch ongemakkelijk bij voelt om het met TO te delen. Omdat hij een andere kant van zichzelf laat zien.
Dit

Ik hou er ook niet van als vrienden/dinnen oh zo open met hun telefoon/mail omgaan als ze een partner hebben. Een telefoon heeft niet voor niets een beveiliging. Gebruik die gewoon.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 11:24
Dan is het juist hartstikke stom om niets te zeggen, zo zorg je juist voor argwaan.
Er valt over te twisten in hoeverre de onzekerheid van de één de verantwoordelijkheid van de ander is.
Lizzy75 schreef:
17-06-2019 11:03
Per toeval erachter komen dat je man iedere dag een vrouwelijke collega ophaalt om met haar te wandelen, vind ik ook al erg bijzonder. Waarom heeft hij TO niet gewoon zelf verteld dat hij dit iedere dag doet?
Hij wandelde toch altijd al met haar in zijn lunchbreak, dat is niet veranderd omdat zij nu toevallig thuis zit.
Aureel schreef:
17-06-2019 11:24
Huh, kun je dit uitleggen? Ik begrijp er oprecht niets van. Nu kijk ik nooit in mijn partners telefoon en hij niet in de mijne, maar dat is omdat er geen aanleiding voor is en we elkaar vertrouwen. Niet omdat we bang zijn ons seksleven daarmee om zeep te helpen.
Ik zou iemand niet aantrekkelijk vinden die niets voor zichzelf heeft en waarmee ik helemaal vergroeid ben. Waarvan ik precies weet wat 'ie met z'n vrienden bespreekt. Dan wordt seks als masturberen.
deze zaak stinkt
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
17-06-2019 10:24
Ik geloof hem niet.
Gesprekken wissen vanaf april? Mijn conclusie: dan heeft hij wat te verbergen.
Iedere dag wandelen met een vrouwelijke collega die hem zo goed begrijpt en een luisterend oor nodig heeft, terwijl jij lichamelijke klachten hebt en niet goed in je vel zit? Laat ie dan iedere dag met jou gaan wandelen, dat lijkt me zinvoller.
Ja dat zijn bemoeizuchtige vriendin spoken ziet? (ook dat kan de rede zijn he?) misschien verteld i haar (of zij hem) dingen die TO weer verkeerd interperteerd
Misschien kunnen hun bepaalde zaken wel bij elkaar kwijt maar niet bij partner? (en nee heb ik het niet over sexueel contact)
zo krom kan allemaal zolang je niks weet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 11:35
Dit

Ik hou er ook niet van als vrienden/dinnen oh zo open met hun telefoon/mail omgaan als ze een partner hebben. Een telefoon heeft niet voor niets een beveiliging. Gebruik die gewoon.
Ik ga er altijd vanuit, dat wat ik een vriendin app, niet bij haar partner terechtkomt (of kinderen) privacy is een groot goed
Ik heb een vriendschap met haar, niet met haar hele gezin
(en daarbij, als iemand wil vreemdgaan, heeft hij(zij) geheime telefoon in de auto oid)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-06-2019 11:44
deze zaak stinkt
Echt wel!!!..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven