zijn ex en zijn kind...

27-02-2009 12:52 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Soms lees ik met jullie mee, maar nu toch maar een accountje aangemaakt want ik wil heel graag ergens over praten...

Sinds 3 maanden heb ik een heel leuke vriend. Ik vind 'm geweldig en hij mij ook! We zien elkaar zo vaak we kunnen, doen leuke dingen samen, en het voelt gewoon zo goed als we samen zijn. Zo goed dat we voorzichtig praten over een toekomst samen... en dat is nogal wat voor mij, ik heb een dochter en een zoon uit een eerder huwelijk, en tussen mijn scheiding en nu heb ik altijd mannen afgewezen omdat ik niet het gevoel had dat ik ze aan mijn kinderen moest voorstellen... en bij deze man was dat anders. Ze kennen hem een maand nu, en ze zijn weg van hem en hij ook van hen. Mijn dochtertje van zes heeft zelfs, schatje als ze is, gezegd dat ze met hem wil trouwen.

Hij heeft ook een dochtertje uit een eerdere relatie. Zelf vermoedt hij dat zijn ex bewust de pil niet heeft geslikt omdat ze voelde aankomen dat hij de relatie ging verbreken. Dit gebeurde ook, nog voor beiden wisten dat ze zwanger was. Ik had overigens niets met die breuk te maken, ik kende hem nog niet eens. Toen bleek dat er sprake was van een kleine op komst heeft mijn vriend gezegd dat hij niet weer een relatie met haar zou beginnen, maar dat hij wel zijn verantwoordelijkheid wilde nemen tegenover het kindje en een vader wilde zijn. Hij is toen ook tijdens de zwangerschap meegegaan naar echo's en was bij de bevalling. Ze heeft hem toen ook aangegeven dat ze hem terugwilde, maar hij wilde dat niet. Hij wilde vriendschappelijk met haar omgaan voor die kleine meid, maar geen relatie meer.

Omdat ze niet getrouwd waren wil hij graag zijn dochtertje erkennen en een omgangsregeling op papier zetten. Zijn ex weigert dit echter officieel te doen. Hij mag langskomen, maar alleen op haar verzoek. Als ze belt dat hij moet langskomen en hij zegt nee (bijvoorbeeld omdat hij bij mij is, of aan het werk) dan wordt ze woest en dreigt ze dat hij zijn dochter niet meer mag zien. Wel mag hij alimentatie betalen (dat doet hij ook) en oppassen als ze moet werken, maar als de pet anders staat dan mag hij zijn dochter niet meer zien. De ene keer gaat alles goed en gaan ze normaal met elkaar om, de andere keer zegt ze (of stuurt een sms) dat hij nooit haar vader zal zijn en meer van dat soort dingen. Ze heeft zelfs bij de politie gemeld dat ze bang is dat hij haar in elkaar gaat slaan en haar dochtertje meenemen. Dit vind ik echt bizar, want hij is ontzettend zachtaardig en zou nooit zijn kind bij haar moeder vandaan halen. Hij wil alleen gewoon een deel van haar leven zijn. Het is ook al regelmatig voorgekomen dat hij alles uit zijn handen moest laten vallen om naar haar toe te komen, want als hij nee zou zeggen, dan was hij een vreselijke vader en vond hij zijn eigen kind niet belangrijk.

Hier zit hij natuurlijk heel erg mee in zijn maag, en ik vind het vreselijk voor hem. Alleen waar ik nu mee zit: zijn ex weet niet dat hij een nieuwe vriendin heeft. Ik ben zijn eerste nieuwe vriendin sinds hun breuk, en hij zegt dat als ze erachter komt, ze hem nooit meer bij zijn dochtertje zal laten. Ze wil hem nog steeds terug en vraagt hem geregeld of hij al een of andere slet heeft. Hij zegt dan telkens maar nee, want hij is bang dat ze anders doordraait en dan kan hij zijn dochter nooit meer zien. Ze is immers niet erkend dus hij heeft dan geen enkel recht.

Inmiddels is het nu zo dat ze hem op zich wel wil laten erkennen, alleen nu nog niet. Ik ben er bang voor dat ze hem probeert te manipuleren via hun dochter. Ik ben bang dat ze er ooit achter gaat komen dat wij een relatie hebben, en dat ze hem dan gaat vragen te kiezen tussen mij en zijn dochter. We vinden elkaar zo leuk, we hebben elkaar zelfs gezegd dat we van elkaar houden en buiten dit is het allemaal helemaal perfect zoals het is. Hij heeft ook gezegd dat ik de perfecte vrouw ben, dat hij oud met me wil worden, al dat soort dingen. Maar ik ben bang voor wat er gebeurt als ze erachter komt dat ik in zijn leven ben...
Als hij haar niet erkend heeft, hoeft hij ook geen alimentatie te betalen, weet hij dat wel?
Wie heeft eigenlijk aangifte gedaan bij de geboorte?
@Zwieber: Ws weet hij dat wel en heeft hij gewoon verantwoordelijkheidsgevoel. Waarom zou hij dat níet betalen???
Ja, en wat heeft ze nu ingevuld bij vader? En is er geen akte van erkenning van de ongeboren vrucht getekend gedurende de zwangerschap?
quote:fleurtje schreef op 27 februari 2009 @ 12:59:

Ws weet hij dat wel en heeft hij gewoon verantwoordelijkheidsgevoel. Waarom zou hij dat níet betalen???Dat kan, maar het gaat mij erom dat hij nu alle verplichtingen van vader heel lief op zich neemt, maar geen van de rechten krijgt. Er lijkt mij hier iets niet kloppen.
Voor mij staan die rechten los van die alimentatie, Zwieber. Of je die rechten nou wel of niet hebt/krijgt, die alimentatie betaal je gewoon.
Hoor je dit verhaal alleen van zijn kant?
Zwieber, dat is nou inderdaad juist het punt.

Ik ken haar niet, maar uit de verhalen krijg ik het idee dat ze de erkenning als het ware boven zijn hoofd laat hangen om hemte laten doen wat ze wil, uit angst zijn dochter kwijt te raken. Nou hoor ik natuurlijk alleen maar zijn verhaal, en ik ken die vrouw verder niet, maar dit is wat ik eruit opmaak... en ik weet niet zo goed hiermee om te gaan. Ik ben van mezelf een makkelijk, relaxed persoon, ik ben niet jaloers en ik vind het logisch als hij ervoor kiest om naar zijn dochter te gaan ipv mij, maar ik ben gewoon bang dat hij ooit voor de keuze komt te staan.

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe of wat, ik ben vreselijk gelukkig met hem en dat overheerst gelukkig ook, maar dit knaagt gewoon aan me. Het 'wat als' gevoel.
quote:fleurtje schreef op 27 februari 2009 @ 13:05:

Voor mij staan die rechten los van die alimentatie, Zwieber. Of je die rechten nou wel of niet hebt/krijgt, die alimentatie betaal je gewoon.Dus hij is wel goed genoeg om de alimentatie te mogen betalen maar niet goed genoeg om hem te laten erkennen als vader? Dát vind ik scheef.
Dat vind ik overigens niet terecht, als je je niet mag gedragen als een vader, waarom zou je dan de plichten van een vader wél dragen?
Eowynn, ook van een vriend van hem. Het was eerst een vriend van hen beiden, maar hij zegt dat hij niet meer bevriend is met haar aangezien ze nu zo doet. Haarzelf ken ik niet.
quote:Eowynn_ schreef op 27 februari 2009 @ 13:08:

Dat vind ik overigens niet terecht, als je je niet mag gedragen als een vader, waarom zou je dan de plichten van een vader wél dragen?Ben het (voor de verandering) eens een keer met je eens Eowyn
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Je vriend en zijn ex zullen samen uit moeten zoeken hoe ze ouders willen zijn over dit kind terwijl ze niet samen zijn. Als ik jou was zou ik me er zo min mogelijk mee bemoeien. Je eerste zin over haar is direct al zo negatief en beschuldigend, dat zet geen zoden aan de dijk. Met zo'n houding kun je je voorbereiden op een 20-jarige oorlog.

Als je vriend bang is voor zijn positie, dan doet hij er goed aan samen met een advocaat een en ander te formaliseren en vast te laten leggen bij de rechter. Erkenning kan ook door de rechter worden toegezegd als moeder dit niet wil.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Zucht..........weer zo'n situatie waar niet goed wordt nagedacht en een kind weer eens de dupe zal gaan worden.........

*frustratie modus uit*

1. Vader erkenning regelen officieel en alles bij de wet! Wil moeder niet meewerken dan alimentatie stop zetten. Wel het geld willen maar verder niets willen als moeder en chanteren......dan zou zij bij mij aan het verkeerde adres zijn

2. Vader moet ballen krijgen! Moeder het vuur aan de schenen leggen en erkenning eisen, daarna jou als vriendin voorstellen.........ik zou razend zijn als ik een soort van 'verstopvriendin' zou zijn, alleen maar omdat moeder anders door het plafond zou gaan???? Doe normaal zeg!

3. NIet meer laten chanteren en de macht en regie terugnemen!

Als moeder voet bij stuk blijft houden en vader blijft chanteren en dochtertje dan zal de toekomst weinig mooie momenten geven, voorzie ik.

Het is mij wel duidelijk wie in dit verhaal de baas is: vader en vriendin dus niet!!

Alleen al het feit dat de moeder, als ik TO moet geloven, de pil heeft laten staan om zwanger te worden zodat de vader bij haar zou blijven..............tssssss dom, dom, dom , dom, dom, dom. This ain't gonna work girl
quote:Poezewoes schreef op 27 februari 2009 @ 13:10:

Je vriend en zijn ex zullen samen uit moeten zoeken hoe ze ouders willen zijn over dit kind terwijl ze niet samen zijn. Als ik jou was zou ik me er zo min mogelijk mee bemoeien. Je eerste zin over haar is direct al zo negatief en beschuldigend, dat zet geen zoden aan de dijk. Met zo'n houding kun je je voorbereiden op een 20-jarige oorlog.

Als je vriend bang is voor zijn positie, dan doet hij er goed aan samen met een advocaat een en ander te formaliseren en vast te laten leggen bij de rechter. Erkenning kan ook door de rechter worden toegezegd als moeder dit niet wil. Ik bedoelde hetzelfde maar jij zegt het net even wat vriendelijker
quote:Zwieber schreef op 27 februari 2009 @ 13:07:

[...]

Dus hij is wel goed genoeg om de alimentatie te mogen betalen maar niet goed genoeg om hem te laten erkennen als vader? Dát vind ik scheef.Misschien wel ja, Maar zoals jij schrijft klinkt het als: lekker niet betalen en de moeder dwars zitten. Het lijkt mij dat je er meer het kind mee hebt, uiteindelijk, dan de moeder.
quote:Schilderspalet schreef op 27 februari 2009 @ 13:10:

Zucht..........weer zo'n situatie waar niet goed wordt nagedacht en een kind weer eens de dupe zal gaan worden.........

*frustratie modus uit*

1. Vader erkenning regelen officieel en alles bij de wet! Wil moeder niet meewerken dan alimentatie stop zetten. Wel het geld willen maar verder niets willen als moeder en chanteren......dan zou zij bij mij aan het verkeerde adres zijn

2. Vader moet ballen krijgen! Moeder het vuur aan de schenen leggen en erkenning eisen, daarna jou als vriendin voorstellen.........ik zou razend zijn als ik een soort van 'verstopvriendin' zou zijn, alleen maar omdat moeder anders door het plafond zou gaan???? Doe normaal zeg!

3. NIet meer laten chanteren en de macht en regie terugnemen!

Als moeder voet bij stuk blijft houden en vader blijft chanteren en dochtertje dan zal de toekomst weinig mooie momenten geven, voorzie ik.

Het is mij wel duidelijk wie in dit verhaal de baas is: vader en vriendin dus niet!!

Alleen al het feit dat de moeder, als ik TO moet geloven, de pil heeft laten staan om zwanger te worden zodat de vader bij haar zou blijven..............tssssss dom, dom, dom , dom, dom, dom. This ain't gonna work girlZo zeg. Jij hoort het verhaal van iemand die de dame in kwestie ook niet eens zelf kent, maar jij weet hoe ze in elkaar zit. Knap!

Dit soort opruierij gaat toch helemaal nergens heen. Als je nu oorlog wilt, dan geeft jij hier het recept.
quote:fleurtje schreef op 27 februari 2009 @ 13:13:

[...]

Misschien wel ja, Maar zoals jij schrijft klinkt het als: lekker niet betalen en de moeder dwars zitten. Het lijkt mij dat je er meer het kind mee hebt, uiteindelijk, dan de moeder.Het gaat mij niet om het geld maar om het feit dat moeder blijkbaar wel de lusten wil maar niet de lasten.
Hoelang zijn ze eigenlijk al uit elkaar TO en hoe oud is het kindje nu?
Schilderspalet, jij zegt helemaal niet hetzelfde als Poez.
Ik zou net zeggen Fleur.... ik zeg toch echt héééél wat anders.
Wta je vriend kan doen is een advocaat nemen en de rechtbank verzoeken om erkenning uit te spreken. Als moeder dan zegt dat hij de biologische vader niet is, kan hij een vaderschapstest eisen. Zeker als hij aan kan tonen dat er wel conatct is tussen het kindje en hemzelf en dat hij alimentatiebetaald, staat hij sterk. Dit geeft hem naast de plichten die hij nu al nakomt ook de rechten die bij het vaderschap horen!
quote:Poezewoes schreef op 27 februari 2009 @ 13:14:

[...]

Zo zeg. Jij hoort het verhaal van iemand die de dame in kwestie ook niet eens zelf kent, maar jij weet hoe ze in elkaar zit. Knap!

Dit soort opruierij gaat toch helemaal nergens heen. Als je nu oorlog wilt, dan geeft jij hier het recept.

Het lijkt me dat het nu toch al een verloren zaak is...............en ik had trouwens al een andere post geplaatst als reactie op jouw post: jij zei eigenlijk wat ik bedoelde maar dan iets aardiger............sorry, ik ben een beetje in een aanvalsmood door al die verhalen die inmiddels ben tegengekomen (ook op mijn werk) en waarin de kinderen ALTIJD aan het korste eind trekken. Altijd door kibbelende ouders. Moeders die vaders betichten van incest en wat niet zo blijkt te zijn achteraf, battle of the fittest in alimentatie zaken, etc, etc..........gek word ik ervan!

Kom net 'koud' van mijn werk (hulpverlening)

sorry, sorry, sorry Vriendjes????
Tip 1:

Luister niet naar Schilderspalet.

Tip 2:

Bemoei je er niet mee.

Tip 3:

Raad je vriend aan om naar een advocaat te gaan.

Hoe meer jij je ermee bemoeit, hoe groter de kans op ellende is.

Daarbij, je hoort het verhaal maar eenzijdig. Jullie zijn pas 3 maanden bij elkaar. Je zult de eerste niet zijn die zo'n verhaal te horen krijgt waarbij het in werkelijkheid nét ietsje anders is gegaan dan de nieuwe vriendin te horen krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven