zijn gevoel is weg

07-01-2011 17:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik lees vaak mee op het forum en wil nu graag mijn eigen stukje plaatsen.

Ik heb een relatie van 3 jaar met een 15 jaar oudere man, ik ben 23 en hij is 38. Hij is altijd gek op mij geweest, ik ook op hem maar dit heb ik nooit echt getoond, hij was zo gek op mij dat ik geen moeite hoefde te doen. 1,5 jaar lang hebben we een vrij vage relatie gehad, weinig dingen samen gedaan maar veel thuis gezeten. Ik kan eerlijk zeggen dat hij die dingen altijd wilde, uit eten ed. Ik schaamde me een beetje voor het leeftijdsverschil. Hij wilde graag met mij samenwonen en ik niet met hem heb hem gezegt dat ik hem te oud vond en niet wist hoe lang de relatie zou duren.

Ik ben al die tijd wel stapeldol op hem geweest hij is altijd zo lief voor mij geweest en andersom ben ik niet goed voor hem geweest, heb hem nooit verrast ed. Na 2 jaar zijn we wel leuke dingen gaan doen en ben ik de relatie als een echte relatie gaan zien. Ik heb een tijd lang elke dag 2 uur met hem aan de telefoon gezeten terwijl hij erg druk was, puur om hem te horen, en te zeuren.(kan mezelf wel voor me hoofd slaan)

Nu na al die jaren wil ik met hem samenwonen en ziet hij het niet meer zitten, hij zegt teveel moeite voor mij gedaan te hebben en niks terug te krijgen, hij wilt het wel proberen een aantal dagen per week want hij houdt nog wel van me zijn gevoel is alleen weg, hij heeft zijn gevoel voor mij afgebouwd omdat ik toch niks meer wou.

Hij is een stuk minder aardig voor me, heb geen idee of dit is vanwege zijn gevoel of dat hij zoiets heeft van ik heb de buit binnen. We hebben vrij veel ruzie en hij zegt vaak gemene dingen tegen me, krijg weinig complimentjes meer enz.

Wat moet ik doen, ik merk dat ik mezelf nog steeds niet kan openstellen voor hem en hem leuk een kadootje kan geven of simpel een maaltijd voor hem maken of gewoon aardig zijn. Heb me altijd perfect opgesteld en nu krijg ik die houding niet meer weg, wilde hem zo bij me houden.

HOE RED IK DE RELATIE EN KAN IK EEN GOEDE VROUW VOOR HEM ZIJN?

Ik weet dat het er miss kansloos uitziet maar hij houdt van me en ik houd van hem, dit is een echte crisis.
Nou sterkte he.
Jij kan je niet openstellen en zijn gevoel is weg maar toch houden jullie van elkaar?
dankje he.
Tsjah.....gevalletje eigen schuld dikke bult in mjn ogen. Nu op de blaren zitten zou ik zeggen.
Waarom kan je niet aardig tegen hem zijn dan? Kan je dat niet of wil je dat niet?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
'hij houdt nog wel van me zijn gevoel is alleen weg' klopt niet helemaal... Maar ik snap misschien wel wat je bedoeld.

Ik kan je in dit geval alleen maar adviseren om verder te kijken en deze relatie achter je te laten. Je zal je nooit, dat zit niet in je karakter, over het leeftijdsverschil heen zetten. Je zal je ongemakkelijk voelen en je afvragen wat mensen over je zeggen. Jouw onzekerheid heeft deze relatie kapot gemaakt.

Maar nou en? Hij geeft nu aan het zat te zijn, dan moet je ook niet bij hem blijven. Wees ook klaar met hem en stort je op je werk of je familie. Ga lekker uit en kom vervolgens een zeer knappe man tegen van je eigen leeftijd waar jij met opgeheven hoofd naast loopt over straat. Neem het van me aan, want ik heb dit ook meegemaakt. Hij wou na verloop van tijd nog steeds maar ik kon me niet over zijn leeftijd en andere manier van denken heen zetten en heb alles toen gelaten zoals het was. Hij is nu dan wel boos op mij, maar ik ben zeer gelukkig.

Hou ons op de hoogte!!
Tja, dit heb je toch een beetje zelf veroorzaakt ben ik bang. Draai de rollen eens om, zou jij het dan ook op een gegeven monment niet spuug zat zijn om te kruipen, terwijl de ander weinig laat blijken dat hij je leuk en lief vind?

Succes dus.
Ik wil wel aardig voor hem zijn het lukt me gewoon niet.
Dat is een bijzonder slechte smoes. Misschien vind je hem dan gewoon niet leuk geoeg?
quote:laygagagaga schreef op 07 januari 2011 @ 17:28:

Ik wil wel aardig voor hem zijn het lukt me gewoon niet.Dan klinkt dat als het einde van dit verhaal. Je irriteerd je aan hem - dat is duidelijk! Blijf niet in zo'n onzekere relatie zitten want dat verdient noch jij, noch hij!
@mijn verhaal, het grappige is dat ik me er nu 100 procent overheen heb gezet, ik wist niet wat belangrijk in een relatie was, ik schaam me ook niet meer voor hem, ik heb alles gewoon verkeerd aangepakt. Het is toch een relatie van 3 jaar en hij is voor mij de liefde van mijn leven.
oke ik snap jullie punt, dat ik niet aardig tegen hem kan zijn is door gebrek aan openstellen van mijn kant. Ik erger me niet aan hem het is gewoon een houding. Hij was pas bij mijn moeder komen eten en die zei tegen mij je doet echt of je perfect bent en alles onder controle heb, ik heb geen idee hoe ik dit kan laten varen.
Wat wil je precies horen?

Zoals je bezig bent kan je in ieder geval niet doorgaan.

Als je zo gek op hem bent, laat dat dan ook eens merken. Eerlijk gezegd, ik zou ook doodmoe worden van in een relatie altijd alleen maar geven en niets terug krijgen. Ik zou ook gaan twijfelen aan de gevoelens van de ander, en een muurtje opbouwen - nee erger, ik zou de relatie al lang verbroken hebben! Grijp de kans aan die je nog van hem krijgt, geef hem zo af en toe een cadeautje, spontaan een knuffel, luister ook naar zijn verhalen!

quote:laygagagaga schreef op 07 januari 2011 @ 17:18:

Heb me altijd perfect opgesteld

Nou nee, je hebt je juist verre van perfect opgesteld lijkt me! Je hebt je, als ik je post zo lees, totaal egoïstisch gedragen, als en klein kind! Hij is je vader niet, ondanks het leeftijdsverschil, hij is je vriend en mag van jou ook aandacht en liefde terug verwachten.

Ik hoop serieus dat je eens een keer moeite voor hem gaat doen, zoals het hoort.
Deze houding heb ik mijzelf gegeven om perfect over te komen, hij is man die in de smaak valt en tja door je perfect op te stellen wat dus in feite totaal niet perfect was wilde ik hem bij me houden. ben ook reuze onzeker als ik er een dag niet goed uitzie pff
quote:laygagagaga schreef op 07 januari 2011 @ 17:28:

Aardig zijn is iets wat in je zit of niet, als je het wil gaan faken is het niet oprecht. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat je bang bent om alleen te zijn en dat je bang bent om die overweldigende aandacht te gaan missen.

Hij wil niet meer, is er klaar mee, die paar dagen per week zal wel zijn voor de behoeftes.

Ik zou trouwens iemand die niet aardig is,niet eens als een gewone vriendin willen hebben, laat staan nog als een partner.
hmm, misschien is haptotherapie of yoga wat voor jou? Daarmee kun je die controle laten varen.

Verder: ik denk dat het al te laat is. Zeker omdat je zegt het niet goed op te kunnen brengen. Wel heel jammer dat het zo gelopen is! Ik zou zeker niet gaan samenwonen als het er zo voorstaat.

Edit: ben je niet vooral bang om alleen te zijn of wil je echt perse een relatie met deze man?

sterkte ermee!
Hij is de liefde van je leven, maar je kan niet aardig zijn tegen hem.

Op z'n minst een beetje vreemd.

Misschien ben je een verwend meisje dat nu inziet wat ze kwijt gaat raken.
quote:laygagagaga schreef op 07 januari 2011 @ 17:34:

Deze houding heb ik mijzelf gegeven om perfect over te komen, hij is man die in de smaak valt en tja door je perfect op te stellen wat dus in feite totaal niet perfect was wilde ik hem bij me houden. ben ook reuze onzeker als ik er een dag niet goed uitzie pff

Wat een tegenstrijdigheid, iemand niet dicht bij je laten komen, onaardig zijn, geen moeite doen en dat is perfectie voor jou?

Ik vind het een heel apart gegeven dat jij zo denkt, maar ja wie ben ik.
Tja ben zeker een verwend meisje geweest naar hem toe. Hij is nu verre van een goede partner voor mij. Ik wil bij hem zijn en het is geen angst om alleen te zijn of wat dan ook. Ik ben erg kwaad op mezelf besef nu pas wat ik kwijt kan raken.
Ga vreselijk je best doen voor deze man. Stel je kwetsbaar op en laat hem zien dat je het waard bent om van te houden.
Djiezz ik dacht dat ik relationeel gehandicapt was maar jij slaat alles!
Ik ben bang dat je hem al kwijt bent, eerlijk gezegd.
Je noemt dit liefde van je leven?

Volgens mij zijn er wat issues waar je in je eentje aan moet werken, voordat je überhaupt aan een relatie begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven