Zijn jullie al lang bij elkaar en nog steeds gelukkig? Wat i

25-09-2008 09:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zij genoeg onderwerpen op internet en tijdschriften over verdriet ,pijn en wanhoop van wat een relatie ons soms kan geven.

Maar eigenlijk waar ik na benieuwd ben is – zijn er ook mensen hier op dit forum die een “sterk” en gelukkig huwelijk hebben. En wat hun adviezen zijn?

Zelf ben ik 33 jaar en mijn man is 40. 14 jaargeleden hebben wij elkaar op mijn werk ontmoet. Ik werkte in een restaurant van een hotel waar hij voor zijn werk logeerde. Wij hadden gelijk een klik en aan het einde van 2 maand van zijn verblijf spendeerde wij bijna eerdere weekend samen.

De reden van mijn vraag jullie raden het al – wij hebben best moeilijk periode momenteel. Wel doen wij allebei ons best om de redenen van wrijvingen te begrijpen.

Aan mensen die al best lang samen zijn zou ik volgende vragen willen stellen:

Ben jij al relatief lang bij elkaar en zijn jullie nog steeds heel gelukkig samen ?

Wat is jullie advies voor andere stellen?

Hoe lossen jullie problemen op?

Wat vinden jullie heel belangrijk in jullie relatie?

Hoe gaan jullie met ruzies om?

Wat is het meest belangrijk wat je aan je partner kan geven? ( denk jij/jullie)

Wat is het meest belangrijk wat je van je partner kan krijgen?

Waar zou jij in een relatie niet zonder kunnen?

Wat maakt jullie sterk?

Wat brengt jullie steeds dichter bij elkaar?

Ik hoop dat mijn lijst niet op een verhoor lijkt. Het zijn maar een paar vragen die jullie als voorbelden in jullie antwoorden kunnen gebruiken.

En natuurlijk zouden jullie antwoorden geen universele antwoorden op huwelijks problemen zijn, maar een voorbeeld uit ander mans leven is soms ook heel interessant om dingen in het perspectief te bekijken.

Alvast bedankt.
Ben jij al relatief lang bij elkaar en zijn jullie nog steeds heel gelukkig samen ?

Ja, al 13,5 jaar samen en kennen elkaar sinds de kleutergroep van de basisschool.

Geef niet zo snel op. Een relatie is niet alleen op een roze wolk bivakkeren. Maar ook elkaar ruimte geven, niet op elke slak kilo's zout gooien. Deel samen maar leef ook je eigen leven.

Keihard knokken, elkaar vervloeken en elkaar weer vinden in elkaars ogen. Meningen hoeven niet altijd overeen te komen. Zoek een middenweg.

Sex, vrijheid, ruimte en heel veel plezier samen.

Keihard knokken, elkaar vervloeken en elkaar weer vinden in elkaars ogen. Meningen hoeven niet altijd overeen te komen. Zoek een middenweg.

Mezelf met al mijn slechte en goede eigenschappen.

Dat hij is wie hij is en dat hij zich niet anders voordoet om alleen mij te plezieren.

Sex, pret.

Wat maakt jullie sterk?

Gelijke gedachten over het huwelijk: we weten niet of we eeuwig samen blijven, maar laten we de tijd samen zo leuk mogelijk maken. Daarnaast ruimte voor onszelf.

Onze zoon, gemeenschappelijke interesses, sex, pret.
Wat een uitgebreid antwoord Maroetje. Bedankt!!

Er zitten zeker antwoorden tussen waar ik wat mee kan. Zo als bijvoorbeeld pret samen hebben. Natuurlijk is het ook logisch, maar in het dagelijkse sleur kan je zo iets heel makkelijk vergeten.

Bedankt!!

Wij zijn 14 jaar bij elkaar en nog steeds heel gelukkig samen

Vriendschap/ maatjes zijn is heel belangrijk, samen kunnen lachen vooral.

Ruzie maken, praten, praten, praten.

Beste vrienden zijn, gezellig hebben samen, verschrikkelijk kunnen lachen.

Even knallen en daarna uitpraten.

Mijn aandacht.

Aandacht

Liefde, vriendschap, lachen, sex.

Wat maakt jullie sterk?

vertrouwen in elkaar, de ruimte om fouten te maken, dat we elkaar door en door kennen, dat we hetzelfde gevoel voor humor hebben.

Onze dochter, wat we samen meemaken. De tijd.

Klinkt behoorlijk mutserig allemaal, maar het is zoals het is!

Wij zijn bijna 12 jaar samen, en nog steeds heel gelukkig. Natuurlijk ook wel eens onze ups en downs gehad, maar daar altijd samen weer uitgekomen.

Blijven praten, leuke dingen blijven ondernemen, elkaar ook vrijlaten, elkaar steunen om dromen na te streven.

Wij hebben beide een andere manier van ruziemaken. Vriend wil liever eerst afkoelen en een paar dagen later pas praten. Soms vindt hij dat dan niet eens meer nodig!! Ik wil het liefste meteen over problemen praten en ze proberen op te lossen. Dit heeft in het verleden wel eens voor heftige ruzies gezorgd. Ik wilde vriend dwingen om toch te praten, terwijl hij het gewoon niet kon. Daar hebben we nu onze weg in gevonden. Vriend geeft aan dat hij het er nu niet over kan hebben, maar dat hij er later zelf op terugkomt. Dat werkt ook afkoelend, omdat ik zelf ook rustiger ervan wordt, en de dingen wat meer relativeer. Daarna wordt er dus toch samen over gepraat. En soms heb je gewoon een andere mening, die moet dan ook gerespecteerd worden.

Elkaar vrij laten, veel leuke dingen doen samen, elkaar na 12 jaar nog steeds laten merken dat je van elkaar houdt, moeite voor elkaar blijven doen.

Zie hierboven.

Liefde, vrijheid om te doen wat hij wil binnen onze relatie, steun in moeilijke tijden.

Dat hij er altijd voor me is.

Liefde, wederzijds respect.

Wat maakt jullie sterk?

We denken over veel dingen precies hetzelfde. We gaan na 12 jaar nog steeds 100% voor elkaar. Nooit geen twijfel over geweest.

Samen aan onze droom blijven werken. (we zijn ons huis aan het verbouwen)
Voyager jij ook al zo veel vragen beantwoord! Heel leuk om te lezen wat jij schrijft en hoe jullie zijn.

Ben ook blij dat jullie op mijn vragen reageren.
Het is heel leuk om te lezen dat er nog stellen zijn die na lange tijd nog gelukkig zijn. Geeft mij meer vertrouwen dat het bij mij ook kan.

@ wohman jij natuurlijk ook bedankt voor je bericht, had echt niet verwacht dat jullie alle mijn vragen gingen beantwoorden.
quote:Elizey schreef op 25 september 2008 @ 09:55:

Voyager jij ook al zo veel vragen beantwoord! Heel leuk om te lezen wat jij schrijft en hoe jullie zijn.

Ben ook blij dat jullie op mijn vragen reageren.
Misschien is het voor jezelf handig en zinvol om ook antwoord te geven op je eigen vragen. geeft misschien weer wat inzicht! je hebt denk ik niet voor niets specifiek die vragen gesteld. Bewust of onbewust. Succes!
Aan mij heb je niks Elizey, ik ben al 2 keer gescheiden dus ik bak er niks van.

Ik wil je wel even een hart onder de riem steken en veel sterkte wensen nu je in een iets wat moeilijkere periode zit. Blijf communiceren meis en ga er voor. Ik hoop echt dat je met bepaalde tips die hier op deze topic gegeven worden iets kunt doen. Go meisie, go! (f)

Nee, wij zijn nog niet zo lang bij elkaar, 1.5 jaar waarvan 6 maanden getrouwd en we hebben een dochter van 5 maanden.

Blijven communiceren!

Door uit te gaan van het gegeven dat wehet niet eens hoeven te zijn met elkaars standpunt, maar altijd bereid zijn een compromis te zoeken. En naar elkaar te luisteren! Zijn vermogen om tot oplossingen te komen en mijn positieve kijk op het leven...goede ingrediënten!

Dat we plezier hebben samen, en genieten van de kleine dingen in het leven.

Zie; hoe lossen jullie problemen op?

Mijn onvoorwaardelijke liefde, steun en vriendschap

Hetzelfde

Vriendschap, lachen, sex

Wat maakt jullie sterk?

Het nastreven van dezelfde doelen in het leven. Gezamelijke interesses. Onze positieve kijk op de dingen.

Ons kind, onze dieren, het feit dat we steeds meer samen bereiken. (droomhuis, veel ruimte voor onze kind (eren) paarden en honden)

Ik ben 40, manlief 44 en we zijn hier al ruim 22 jaar dolgelukkig samen

Blijf vooral praten als iets je dwars zit

praten, praten, praten en praten, klinkt afgezaagd maar werkt het beste

Humor, samen kunnen lachen, samen kunnen huilen, respect voor elkaar, eerlijk zijn, samen plannen maken, tijd voor elkaar.

Ja in 22 jaar heb je weleens ruzies . Eerst de boel laten ontploffen, en dan rustig proberen te praten. En als je er niet gelijk uitkomt eerst laten bezinken en dan later uitpraten

weer de humor, flexibiliteit, sex

Wat maakt jullie sterk?

Wij zijn maatjes en gaan door het vuur voor elkaar

spreken over je verlangens en gevoelens, we leren nog steeds van elkaar
quote:Elizey schreef op 25 september 2008 @ 09:25:

9 jaar waarvan 6 getrouwd. Wel een beetje lang, maar niet heel erg lang dus. We zijn niet voortdurend heel gelukkig, er zitten betere en mindere periodes tussen. En zoń mindere periode kan best eens een tijdje duren, maar het kan daarna ook weer heel goed worden, zoals nu.

accepteren dat er mindere periodes tussenzitten.

Geen standaardrecept voor, maar we geven het de tijd.

Leuke dingen samen doen en lief voor elkaar zijn, de ander een kopje thee brengen en de kachel aanmaken, dat soort dingen.En lachen, veel lachen.

Anders dan de meesten geloven we niet in altijd eindeloos praten. We praten een hoop uit, maar soms zeggen we ook "OK, nu houden we erover op ". Met name van die bekvechtruzietjes die nergens over gaan, daar moet je gewoon mee ophouden en dan is het na een paar uurtjes wel weer OK, dat hoef je niet altijd maar eindeloos uit te praten.

Pff, moeilijk, ik denk liefde, eerlijke feedback en de zekerheid dat je er altijd voor die ander zult zijn

Wat is het meest belangrijk wat je van je partner kan krijgen? Idem, ook de volgende twee vragen

Wat maakt jullie sterk?

Wat brengt jullie steeds dichter bij elkaar? Het gevoel dat er altijd "wij tweeën" is, dat je intiem met elkaar bent, ik bedoel dan niet alleen seks maar ook je eigen grapjes, liedjes, geschiedenis, dingen die je aan niemand anders vertelt,dat je altijd die twee-eenheid hebt ook al is die op het moment zelf even ver te zoeken.

.
Ik ga alle jullie antwoorden goed bevaren. Ze zijn wel simpel en duidelijk en toch kan ik nog best veel leren.

Leren dat bij "goede" stellen het ook niet altijd over de rozen gaat. En het meest belangrijk - is dat het mogelijk is !! Ben zo blij.
Hier nog eentje die al meer dan haar halve leven een relatie heeft met dezelfde man. Destijds waren we tieners en nu zijn we zonde ronderbreking nog steeds samen en zijn we volwassen mensen met drie kinderen. Er is ooit wel een moeilijke periode geweest maar die hebben we overwonnen. Dat was toen onze levens te vele van elkaar verschilden (ik werkte al na mijn studie en hij studeerde nog vrolijk erop los met bijbehorende feestjes en uitgaan). Het was een erg nare tijd maar daarna is het veel en veel beter geworden. We zijn nog altijd verliefd en gek op elkaar en ik zie hem nog steeds graag. Andersom ook trouwens. Belangrijk voor ons zijn humor, seks, veel gedeelde ervaringen, met elkaar kunnen praten, en elkaar steunen als het nodig is. We hebben elkaar door de jaren heen wel veranderd, hij is wat meer extravert geworden in ruzie maken en ik ben ietsje voorzichtiger geworden in het gooien met kwetsende opmerkingen tijdens een ruzie. Verder verschillen we heel erg van elkaar. Ik ben nogal spiritueel ingesteld terwijl mijn man erg van de wetenschap en het bewijs is. Zolang je elkaar in de waarde laat is dit geen probleem.

Ik hoop dat wij samen 86 mogen worden of ouder. Ik ben nog lang niet op hem uitgekeken.
Heb nog nooit een voorbeeld van een goed huwelijk / relatie gezien. Maar wat mij wel een beetje in jullie antwoorden verbaast is dat hoe simpel , maar ook logisch jullie benaderingen zijn.

Ik wil heel graag dat mijn relatie een succes word. En ja het is heel moeilijk nu, maar het kan ook anders. Het belangrijkste is, is dat het mogelijk is. Ik ga er voor. Bedankt voor alle jullie commentaar.

Ik ben zo blij dat er koppels zijn al lang bij elkaaar zijn en nog samen gelukkig zijn. Ik word er ook een van.
[quote]Nicky40 schreef op 25 september 2008 @ 10:39:

ik ben hier de koploper krijg ik een prijs?

wij zijn over 2 weken 35 jaar getrouwd,kennen elkaar al 38 jr.

we zijn 58 en 56

de dingen uitpraten en niet mokken.als er moeilijke tijden zijn niet te snel opgeven maar vechten voor je huwelijk.

niet altijd je gelijk willen halen!

eerst goed nadenken,soms is t maar n klein dingetje dan uitpraten

veel samen kunnen doen maar ook alleen, dus je eigen leven behouden met eigen vrienden,elkaar in z,n waarde laten en niet elkaar willen veranderen.veel mensen maken deze fout.elkaar respecteren

in 35 jr heb je best eens ruzie,vroeger toen we nog geen levenservaring hadden zwegen we dagen tegen elkaar,om t daarna met sex goed te maken,nu praten we het uit als volwassen mensen(en hebben daarna sex)

het voor elkaar zijn,humor,trouw eerlijkheid,t huwelijk is n bedrijfje dus samenwerking.

Wat maakt jullie sterk?

in slechte en goede tijden er zijn voor elkaar,weten wat je aan elkaar hebt

onze bereikte doelen,hobby,s,kinderen en kleinkind,weten dat we van elkaar opkunnen,we leren van elkaar nu nog steeds.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

bijna 26 jaar gelukkig getrouwd

probeer niet om de ander te veranderen, accepteer elkaar (zowel uiterlijk als innnerlijk), in gezelschap geen kritiek hebben op elkaar, de ander in zijn/haar waarde laten

in alle rust praten over wat je dwars zit

elkaars beste maatje zijn, gemeenschappelijke interesses hebben,

veel samen lachen

hebben we zelden, als het een enkele keer voorkomt, praten we het uit

steun, aandacht, zorg

steun en aandacht, dat hij met me meedenkt en me af en toe eens afremt

humor, relativeringsvermogen

Wat maakt jullie sterk?

we kennen elkaar van haver tot gort

we hebben samen veel meegemaakt, dat maakt onze band hechter

Wij zijn ruim zes jaar samen, en nog steeds heel gelukkig.

Respect, eerlijkheid, trouw zijn naar elkaar. Juiste balans tussen elkaar de ruimte geven en dingen delen. De ge-ijkte dingen dus, maar in mijn ogen wel een essentiele basis.

Praten, eerlijk zijn. Luisteren naar elkaar en allebei je best doen om er ook iets aan te doén. Alleen praten en luisteren is natuurlijk niet genoeg, er moet ook actie worden ondernomen om een probleem op te kunnen lossen. En maak duidelijk wat je verwacht van je partner, en wat hij/zij van jou kan verwachten. Zo schep je geen valse hoop en kan je teleurstellingen voorkomen.

Het gevoel van wederzijds respect, evenwichtigheid, liefde, aandacht, seks, ales kunnen delen, samen lachen & huilen, tijd voor elkaar vrij maken om leuke dingen te doen: bijv. een weekendje weg en een paar dagen continu samen zijn en genieten.

Helaas krop ik te vaak dingen op, omdat ik het dan te pietluttig vind om er iets van te zeggen en de sfeer niet wil verzieken. Maar na een aantal van die kleine dingetjes barst er een bommetje en kan ik wel heftig reageren, terwijl vriend dan niet goed snapt wat voor 'ergs' er dan aan de hand is. Dan praten we, vertel ik hem de (kleine) dingetjes, en luisteren we naar elkaars kant van het verhaal en hoe het had gemoeten / de volgende keer zou moeten / compromissen vinden.

Dit hangt in mijn geval weer erg samen met het duidelijk zijn in verwachtingen richting je partner.

Liefde, het gevoel belangrijk te zijn, ik denk dat hij echt het gevoel heeft dat ik altijd voor hem klaar sta, voor álles.

Wat is het meest belangrijk wat je van je partner kan krijgen?Een gevoel van geluk! En dat is op te delen in een heleboel factoren: liefde, aandacht, respect, etc. etc.

Eerlijkheid en het gevoel 'maatjes' te zijn, op dezelfde 'level' te zitten. Heerlijk als je elkaar begrijpt zonder iets te zeggen, of lekker kunt lachen om iets waar een ander niets van begrijpt. Zoiets geeft mij echt een gevoel van saamhorigheid en vind ik heerlijk.

Wat maakt jullie sterk?

Onze liefde voor elkaar! Op de één of andere manier hebben we allebei al vanaf het begin het gevoel van 'het is klaar. Wij worden samen oud, punt.' Dat gevoel had ik niet eerder bij een jongen. Zelfs bij de meest heftige ruzie (die gelukkig bijna nooit voorkomen) twijfel ik nog niet aan onze liefde, ik weet dat het altijd weer goedkomt en ik heb dan ook nog nooit een greintje twijfel gehad hem te verlaten. (Klinkt wat romantiserend, dit zou natuurlijk geheel anders liggen op het moment dat hij bijv. vreemd zou gaan oid. Ook ben ik van mening dat je áltijd verliefd kunt worden op iemand anders, ook als je er totaal niet voor open staat denk ik dat het niet uitgesloten is dat je iemand tegen kunt komen die óók gevoelens bij je los kan maken)

Het samen zijn, de band versterkt, je maakt steeds meer dingen mee, je leert elkaar steeds beter kennen, je bouwt een toekomst op, je maakt plannen voor een gezinnetje wat hopelijk op termijn gerealiseerd wordt... en ik kan me voorstellen dat je dan nog dichter naar elkaar toe groeit.

Wij zijn 23 jaar samen, 10 jaar geleden getrouwd en heel gelukkig.

Probeer het beste uit elkaar te halen, steun elkaar.

Samen! Gelukkig zijn we het bijna altijd eens, hoeven niet veel te bespreken en hebben dus ook zelden lange gesprekken over problemen.

Genieten van elkaar en de kinderen.

Zie boven. Irritaties spreken we uit en daarna gaan we gewoon weer vrolijk verder.

Liefde, steun, aandacht.

Liefde, steun, aandacht.

Tijd voor mezelf.

Wat maakt jullie sterk?

Elkaar door en door kennen, elkaar stimuleren.

Aanvankelijk de tijd, gedeelde herinneringen, kinderen, overwinningen, maar de laatste jaren is onze relatie zo stabiel dat ik niet denk dat we nog steeds dichterbij elkaar komen.
Ik ben nog heel jong, maar al wel 9 jaar bij mijn man, relatief lang dus. Sinds mijn 16e en zijn 20e. In die 9 jaar zijn we getrouwd, samen gaan wonen, aan studies begonnen, op kamers gegaan, hebben 2 kinderen gekregen, enzovoorts, best veel dus.

Ik denk dat ons sterkste punt is dat we inmiddels begrijpen dat de ander écht anders in elkaar zit, en dat we dat waarderen en respecteren. Als je elkaar vrijlaat in je manier van denken, manier van doen en probeert van elkaar te leren kom je een heel eind.

Vooral bij moeilijke dingen is het héél belangrijk dat je begrijpt dat de ander ánders met dingen omgaat, anders verwerkt en andere behoeften heeft, en dat heeft ons enorm geholpen. Toen ons zoontje in het ziekenhuis lag, 2 maanden lang, zijn we daar op heel verschillende manieren mee omgegaan bijvoorbeeld, maar er was ruimte voor alletwee de manieren.

En dat geldt eigenlijk ook voor kleinere dingen, het huishouden, relaties met familie, werk, studie enzovoorts, respect hebben voor elkaar, van elkaar leren en elkaar steunen is het állerbelangrijkste.

De wetenschap dat mijn man achter me staat, wat er ook gebeurd is heel waardevol. En dat hij van mij houdt om wie ik ben, met al mijn gekke, leuke, vervelende en irritante eigenschappen en persoonlijkheidstrekken.

En onze kinderen hebben dat alleen maar versterkt.

Ruzies hebben we vrijwel nooit meer. We weten ruzie te voorkomen door gewoon te zeggen wat er speelt en daarover te praten. Soms knalt het nog weleens hoor, maar dat is héél zelden. We hebben dat moeten leren, ruziemaken, en praten. Juist omdat we niet begrepen waarom de ander zo anders was dan onszelf. Nu gaat dat héél goed.
Oh, en ik zal mij man nóóit afvallen tegenover anderen. Als we al ruzie hebben bespreek ik dat niet met anderen óf ik vermeld erbij wat mijn fouten daarin zijn. Ik zie bijvoorbeeld dat mijn broertje bij mijn ouders komt klagen als hij ruzie heeft met zijn vriendin, en dat beinvloed het beeld dat de omgeving van de relatie heeft en de relatie zelf. Ik vind dat niet netjes.

Problemen los je samen op, je roddelt niet over je eigen partner.

We zijn ruim 9 jaar bij elkaar (is dat relatief lang genoeg?) Toen we elkaar leerden kennen waren we gescheiden na een lang huwelijk. We hebben in die 9 jaar ontzettend veel moeilijke dingen meegemaakt (allemaal dingen die ons overkwamen vanuit de buitenwereld) maar hebben al die problemen gezamenlijk overwonnen (

Eerlijk zijn, elkaar op de eerste plaats stellen, rekening houden met elkaars gevoelens, elkaar accepteren zoals jullie zijn.

Praten en proberen ons in te leven in elkaar en het probleem ook eens met de ogen van de ander te bekijken

LIEFDE, vertrouwen, humor, seks, praten, plezier maken, genieten, je volkomen veilig voelen bij elkaar.

Echte ruzies zijn er eigenlijk niet. Bij meningsverschillen: praten en inleven (zie boven)

LIEFDE

LIEFDE

LIEFDE, vertrouwen, aanrakingen, begrip, aandacht

Wat maakt jullie sterk?

Onze wederzijdse liefde

Liefde. Saaie antwoorden, hè.

Eigenlijk komt het allemaal neer op liefde en begrip.

Negen jaar samen en nog steeds gelukkig!

Elkaar complimentjes geven... al heeft hij alleen maar de afwas even snel gedaan.

Praten

Maatjes zijn. Lekker lol hebben, het leven niet te serieus nemen. Gewoon eens een dagje naar de dierentuin ook al hebben we veel werk te doen.

Rustig blijven, niet schreeuwen en geen oude koeien.

Knuffels, aai over zijn rug, interesse, ook al interesseert het me niet (zoals wat hij op de computer doet),

Interesse, complimentjes, kusjes, ineens een glas cola zonder dat ik er om gevraagd heb.

Sex, lachen, liefde, knuffelen

Wat maakt jullie sterk?

We laten elkaar heel erg vrij. Ik heb mijn vrienden, hij heeft zijn vrienden en we gaan regelmatig apart van elkaar op vakantie.

Samenwonen.
anoniem_60523 wijzigde dit bericht op 25-09-2008 16:11
Reden: twee vragen vergeten..
% gewijzigd
[quote]Elizey schreef op 25 september 2008 @ 09:25:

Ja, al meer dan de helft van mijn leven.

Praten, praten, praten maar dan ook ECHT praten.

Welke problemen?

Wij tegen de rest van de wereld.

Schreeuwen, verwijten maken, oude koeien uit de sloot halen. Nouja dat doe ik dus allemaal in een pms bui en vervolgens heerlijk bij elkaar in de armen liggen en zeggen dat we het zo goed hebben samen.

Wat is het meest belangrijk wat je aan je partner kan geven?

Sex.

Bonbons van Puccini.

Bonbons van Puccini

Wat maakt jullie sterk?

Sex tijdens het eten van bonbons van Puccini.

Het eten van al die bonbons
Zie QR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven