Zijn leugen, mijn reactie

02-10-2011 11:18 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug zijn mijn vriend en ik eventjes uit elkaar geweest. Dit had te maken met zijn gevoelens voor zijn ex vriendin. We zijn inmiddels een jaar samen, maar sinds hij weer meer contact met haar had, kwamen oude gevoelens terug waardoor hij een moment heeft gehad dat hij niet meer wist wie en wat hij wilde. Ik heb hem ruimte gegeven om zijn gevoel te onderzoeken en uiteindelijk heeft hij zelf heel bewust voor mij gekozen.

Maar contact met haar verbreken wil hij niet. Daartoe zal ik hem ook niet dwingen, maar als hij haar spreekt en of ziet, krijgt hij geen blije reactie van mij. Dit omdat ik er niet blij mee ben en steeds in mijn achterhoofd heb: ''Hij heeft een tijd gehad dat hij niet wist wat hij wilde.'' We hebben over het contact wel een afspraak gemaakt, hij is hier open in naar mij toe.

Nu is hij afgelopen woensdag bij haar geweest. Toen ik hem vroeg of hij haar nog de afgelopen tijd gezien had zei hij heel duidelijk in mijn gezicht: ''nee, ik heb haar al een tijd niet gezien''. Toen ik tegen hem zei dat hij haar woensdag had gezien, gaf hij dit toe.

Ik kan maar niet begrijpen waarom hij hierover gelogen heeft. Altijd is hij hier open en eerlijk in geweest, naar mijn mening. Hij geeft als reden dat hij het wilde verzwijgen, omdat ik ander zo 'chagerijnig' reageer. (Hier moet ik hem gelijk in geven). Maar verzwijgen is naar mijn idee heel anders, dan in mijn gezicht liegen. Mijn vertrouwen in hem heeft een deuk opgelopen.

Hij lijkt het totaal niet erg te vinden en geeft zelf ook toe dat hij het alleen erg vindt dat hij gelogen heeft, maar er niet mee zit dat mijn vertrouwen weg is. Dan vraag ik mij af, wat beteken ik dan voor hem?

Reageer ik zo heftig op deze leugen? Of is zijn reactie niet helemaal terecht?
Ik heb in de zelfde situatie gezeten (lang geleden). Het contact tussen vriend en ex is uitgelopen op vreemdgaan en heel veel verdriet. Mijn advies is dus: of hij stopt helemaal met elk contact met haar, of jij stopt met de relatie. Dit bespaart jezelf uiteindelijk een hoop verdriet en ergernis volgens mij. Sterkte met je keuze!
quote:Hij lijkt het totaal niet erg te vinden en geeft zelf ook toe dat hij het alleen erg vindt dat hij gelogen heeft, maar er niet mee zit dat mijn vertrouwen weg is. Dan vraag ik mij af, wat beteken ik dan voor hem?

Ehm tsja, dit laatste is wel heel vreemd.

Erg egoïstische opmerking van je vriend.

Het zou hem wel degelijk wat moeten uitmaken als hij echt om je geeft.

Dit soort opmerkingen en zijn gedrag zeggen wel wat over hem. De vraag is of jij daar een relatie mee wilt hebben en dit allemaal wil accepteren.

Hoe oud ben je en hoe oud is je vriend?
Wat betekent het concreet dat je hem de ruimte gaf om zijn gevoel te onderzoeken? Dat hij met haar naar bed ging terwijl jij op hem wachtte?
Ga in therapie!
quote:rozenstruikje schreef op 02 oktober 2011 @ 11:33:

DIe iemand is iemand waar hij nog gevoelens voor had en waardoor de relatie uit was Ritmeester.Kan zijn. Mensen die elkaar iets gaan verbieden of toe staan, dat levert imho geen sterke relatie op. Mensen die tegen elkaar liegen ook niet. En vergis je niet, TO liegt, haar partner liegt in reactie op die leugen. Zeggen dat je iemand vertrouwt en dan sjaggie gaan doen, en spelletjes om te testen of hij liegt, is ook liegen. Ze vertrouwt hem helemaal niet.

Waarom deze twee mensen zo graag een relatie hebben is mij een beetje een raadsel.
Het maakt hem niet uit of jij hem vertrouwd of niet, is zijn reactie. Alarmbellen gaan dan rinkelen bij mij. Het doet mij denken aan mijn ex. Die zei dat soort dingen ook. Dat ik hem niet meer kon vertrouwen was volgens hem dan maar mijn probleem. Uiteraard mijn probleem. Maar de kous was daarmee ook af. Geen gesprek over mogelijk. Dat hij loog was ook mijn probleem. Eigenlijk was al zijn wangedrag mijn schuld en mijn probleem. Het is niet voor niets mijn ex.
.
anoniem_126104 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 12:12
Reden: dubel
% gewijzigd
quote:ritmeester schreef op 02 oktober 2011 @ 11:37:

[...]

Kan zijn. Mensen die elkaar iets gaan verbieden of toe staan, dat levert imho geen sterke relatie op. Mensen die tegen elkaar liegen ook niet. En vergis je niet, TO liegt, haar partner liegt in reactie op die leugen. Zeggen dat je iemand vertrouwt en dan sjaggie gaan doen, en spelletjes om te testen of hij liegt, is ook liegen. Ze vertrouwt hem helemaal niet.

Waarom deze twee mensen zo graag een relatie hebben is mij een beetje een raadsel.Eens. In mijn optiek gaan mensen voor elkaar, of niet. Steeds vaker zie je enorm kont gedraai met alle gevolgen en leugens van dien. Want eerlijk zijn wil men niet meer, maar wel dat de ander dat is. (ff generaliserend gesproken)
@ster89 Valentijnsdag 2010 zijn ze uit elkaar gegaan. Na ongeveer 1,5 jaar. Het was een gezamelijke beslissing. Het zat niet meer goed, en het kon niet meer. In het begin heeft ze behoorlijk lopen stoken toen ze erachter kwam dat hij een nieuwe vriendin heeft. Op hem inpraten dat hij mij niet verdient etc. Ze hebben een behoorlijke heftige tijd achter de rug, veel ups en downs. Dan was ze ''verschrikkelijk'' en dan ''zijn beste vriendin''. De laatste tijd gaat het eigenlijk alleen maar beter. Hij zegt dat hij er voor haar is als vriend. Zij kan ontzettend goed op hem inpraten en ik ben bang dat hij uiteindelijk toch bij haar wilt zijn.
Ergens ben ik het wel eens ook met Ritmeester. Je vertrouwt iemand of je vertrouwt iemand niet. Als je in zo'n prille relatie al van die spelletjes moet gaan spelen om 'uit te zoeken' of iemand liegt, tsja.. Dan moet je je afvragen of de man in kwestie überhaupt wel zo'n goede catch is.

Maar TO, ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar de situatie er omheen, dat maakt nogal een verschil namelijk!

Als hij het met/bij haar nog een keer probeerde om te kijken of het weer goed kon komen en jij wachtte daarop en hij heeft voor jou gekozen, zou ik contact tussen hen ook niet pikken. Dan heeft hij in mijn ogen helemaal niet gekozen namelijk.

Als zij echt puur vriendschappelijk contact hebben zou ik er niet zo'n drama van maken. Tenzij jij hier niet mee om kunt gaan, daar niet gelukkig van wordt en hem hierdoor niet kunt vertrouwen. Dan kun je er voor jezelf ook beter mee stoppen.
Dat het voor hem niks uitmaakt of hij door Sayaa vertrouwt wordt of niet zou voor mij eerder een dealbreaker zijn dan contact met een ex. Mijn man heeft sinds kort zijn grote jeugdliefde op facebook en ik vind het enig voor hem.
quote:eleonora schreef op 02 oktober 2011 @ 11:45:

Dat het voor hem niks uitmaakt of hij door Sayaa vertrouwt wordt of niet zou voor mij eerder een dealbreaker zijn dan contact met een ex..Pcies, dat bedoel ik dus.
quote:sayaa schreef op 02 oktober 2011 @ 11:43:

@ster89 Valentijnsdag 2010 zijn ze uit elkaar gegaan. Na ongeveer 1,5 jaar. Het was een gezamelijke beslissing. Het zat niet meer goed, en het kon niet meer. In het begin heeft ze behoorlijk lopen stoken toen ze erachter kwam dat hij een nieuwe vriendin heeft. Op hem inpraten dat hij mij niet verdient etc. Ze hebben een behoorlijke heftige tijd achter de rug, veel ups en downs. Dan was ze ''verschrikkelijk'' en dan ''zijn beste vriendin''. De laatste tijd gaat het eigenlijk alleen maar beter. Hij zegt dat hij er voor haar is als vriend. Zij kan ontzettend goed op hem inpraten en ik ben bang dat hij uiteindelijk toch bij haar wilt zijn.

Goed, als ik de situatie zo lees dan is zij nog niet helemaal klaar met hem en ben jij bang dat hij zich uiteindelijk laat ompraten (?) om weer met haar verder te gaan.

Dat ze geen stabiele relatie hebben (variërend van 'verschrikkelijk' naar 'best friends') doet bij mij de alarmbellen rinkelen dat hij ook nog niet zo klaar is met haar.. Ze doet hem in ieder geval nog wel wat. Als mijn ex namelijk in zou gaan praten op mij dat mijn nieuwe vriend op wie ik hoteldebotel ben niets voor me is, zou ik juist het contact met ex verbreken.

Iets zegt me dat zij nog iets te belangrijk is in zijn leven. En jou blijkbaar ook.

Als je nu al bang moet zijn dat hij naar haar teruggaat waarom blijf je dan bij hem? Je kan hem niet veranderen en je hebt toch zelf inspraak in hoe jij je laat behandelen? Als jij dit niet wil is er voor hem toch maar één keuze? Of hij is bij je zónder contact met haar (of houdt zich aan jullie afspraken), of hij vindt zijn 'vriendschap' met haar belangrijker dan jullie relatie.

Waarom laat je hem die keuze voor jou maken?
quote:sayaa schreef op 02 oktober 2011 @ 11:43:Zij kan ontzettend goed op hem inpraten en ik ben bang dat hij uiteindelijk toch bij haar wilt zijn.Je vertrouwt hem dus niet. Waarom zeg je dan tegen hem dat je hem vertrouwt?
quote:eleonora schreef op 02 oktober 2011 @ 11:45:

Dat het voor hem niks uitmaakt of hij door Sayaa vertrouwt wordt of niet zou voor mij eerder een dealbreaker zijn dan contact met een ex. Mijn man heeft sinds kort zijn grote jeugdliefde op facebook en ik vind het enig voor hem.

Vandaar dat ik me afvraag wat de lol van deze relatie is.

Zij vertrouwt hem niet, liegt daarover tegen hem en speelt spelletjes.

Hij praat niet maar liegt liever, en het zal hem roesten of zij hem vertrouwt.

Nee, dat is echt een basis voor een fijne relatie.
Waarom ben je akkoord gegaan met afspraken waar je je niet lekker bij voelt? Hou je jezelf en hem dan niet heel erg voor de gek?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Eens met laatste reacties.

Bang om hem kwijt te raken TO?

Wat wil je dan, met een man verder die je niet vertrouwt en met wie je geen goed gesprek kan hebben? Waarmee jullie elkaar voor de gek houden in feite. Begin van het einde hoor op deze manier.
Nog maar een keer: hoe wist jij dat hij bij haar is geweest als hij je dat zelf niet verteld heeft?
quote:ritmeester schreef op 02 oktober 2011 @ 11:57:

[...]

Vandaar dat ik me afvraag wat de lol van deze relatie is.

Zij vertrouwt hem niet, liegt daarover tegen hem en speelt spelletjes.

Hij praat niet maar liegt liever, en het zal hem roesten of zij hem vertrouwt.

Nee, dat is echt een basis voor een fijne relatie.Een trouwerij en gezinsuitbreidingsplannen dringen zich op inderdaad.
Je weet dat het gebeurd is, je weet dat hij er over zal liegen als jij er naar vraagt, en dat jij dan kwaad wordt(reden waarom hij liegt)

Waarom vraag je naar de bekende weg?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een jeugdliefde op Facebook toevoegen is toch van een totáál andere orde dan waarover hier wordt gesproken?

Voor mij is het alles of niets. Als ik in deze situatie zou zitten dan zou ik zeggen: je kiest of 100% voor mij en dan neem ik aan dat je afstand van je ex neemt, want anders blijf je bepaalde overgebleven gevoelens steeds voeden en als je 100% voor iemand gaat dan heb je hier geen zin meer in. Ik zou het dus niet verbieden, maar ik zou hem wel de keuze laten. óf 100% kiezen voor mij, of ik ben weg! In dit soort spelletjes zou ik geen zin hebben.
Hangt van de jeugdliefde af. Deze vrouw was de gedroomde, grote liefde van mijn man, ooit. Niet zomaar een scharreltje.

Hij is niet verliefd op haar (meer) maar is de vriend van TO dat nu nog wel op zijn ex?
Maar als je man met die jeugdliefde afspreekt en vervolgens een "break" wil om "zijn gevoel voor haar te onderzoeken", dan wordt het wel een ander verhaal, toch?

Ik wilde nog graag weten wat er tijdens die "break" gebeurd is tussen vriend en oude vlam.
Ga in therapie!
quote:eleonora schreef op 02 oktober 2011 @ 12:37:

Hangt van de jeugdliefde af. Deze vrouw was de gedroomde, grote liefde van mijn man, ooit. Niet zomaar een scharreltje.

Hij is niet verliefd op haar (meer) maar is de vriend van TO dat nu nog wel op zijn ex?Ja ok, maar het is iets uit een ver verleden. Deze relatie is zelfs even uit geweest omdat hij zijn gevoelens wilde onderzoeken... Dat zou voor mij exit relatie óf exit ex zijn. De keuze zou ik overlaten aan mijn vriend, simpel.
quote:rosanna08 schreef op 02 oktober 2011 @ 12:01:

Waarom ben je akkoord gegaan met afspraken waar je je niet lekker bij voelt? Hou je jezelf en hem dan niet heel erg voor de gek?Dit dus!
quote:ailien schreef op 02 oktober 2011 @ 12:45:

[...]

Ja ok, maar het is iets uit een ver verleden. Deze relatie is zelfs even uit geweest omdat hij zijn gevoelens wilde onderzoeken... Dat zou voor mij exit relatie óf exit ex zijn. De keuze zou ik overlaten aan mijn vriend, simpel.

Hij heeft 'heel bewust' voor TO gekozen staat in de OP. Zij ging daar mee accoord (blijkbaar).

Voor jou is het dan exit, voor haar blijkbaar niet.

En gevoelens uit een ver verleden kunnen ook opspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven