Zijn moeder gaat dood

21-12-2017 10:47 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort aan het daten met een hele lieve man. Echt sinds heel kort, want we hebben drie dates gehad. Nu is het zo dat zijn moeder terminaal ziek is. Het gaat met de dag slechter en ze hopen dat ze oud en nieuw nog haalt. Kerst wordt als een afscheid met de hele familie gevierd. Allemaal heel zwaar dus.

Date is een hele gevoelige man, zit erg in zijn hoofd, komt ook net uit een burn out en trekt het allemaal heel slecht. Hij zegt al zijn afspraken op het moment af en heeft helemaal geen ruimte. Ook even niet voor mij, dat heeft hij eerlijk aangegeven. Vindt mij leuk, maar we zijn echt nog in de ontdekken of we elkaar leuker dan leuk vinden fase en hij heeft niet eens de ruimte om daar over na te denken zegt hij. Hoofd en gevoel zijn - heel begrijpelijk - even volledig op slot. Hij is aan het werk of bij zijn ouders en voelt zich qua praten nu het meeste vertrouwd bij zijn oudste vrienden.

Ik vind het zo erg voor hem en uiteraard doe ik even 6 stappen terug. Hij moet nu bij zijn familie zijn en als het tussen ons meant to be is, kan dat over een paar maanden ook nog wel.

Ik wil wel graag iets liefs voor hem doen, maar twijfel heel erg wat gepast is. We kennen elkaar nog maar net, ik ken zijn familie niet en wil hem vooral niet het gevoel geven dat ik toch iets van hem wil in deze periode. Heb zelf ook geen ervaring (gelukkig) met iemand verliezen die zo dichtbij staat als een ouder. Kunnen jullie mij adviseren?
Hem laten gaan.
Deze man komt net uit een burn out en is in een traject om zijn moeder te verliezen. Daarna komt de uitvaart en de rouwverwerking.
Voor hem geen handig moment om te daten.

Trek je respectvol terug en zoek een man die wel tijd, energie en rust in zijn leven heeft om een relatie mee op te bouwen.
Netjes dat je hem de ruimte geeft en een paar stappen terug doet, meer doen dan aangeven dat hij je altijd mag contacten kun je nu niet doen.
Het is te pril om al praktische dingen zoals koken etc aan te bieden.
Een ouder verliezen is heftig.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 10:56
0.41% gewijzigd
Ja: zoek een ander om mee te daten. Een gevoelige man met een burn-out die telkens afspraken afzegt? Dat gaat em niet worden.

Jullie hebben drie afspraken gehad en je bent al Florence Nightingale aan het spelen. Dat zet de toon voor de rest van de 'relatie'. Jij je best doen, hij moeilijk doen.

Dit is niet onaardig bedoeld van mij. Ik heb wel mensen verloren. En ik zou het niet in mijn hoofd halen om in die tijd te gaan daten. Dat is heel onverstandig van hem. Ik vind het veelzeggend dat deze man dat wel doet.

Het was anders geweest als jullie elkaar al lang kenden en nu per ongeluk verliefd werden. Dat kan altijd gebeuren. Maar ik snap niet dat hij nu via tinder/websites/de kroeg op zoek gaat.
Dubbel
laat hem weten dat je een luisterend oor en steun wil zijn, mocht hij daar behoefte aan hebben, het is dan aan hem er iets mee te doen (of niet).
ik zou af en toe contact blijven houden, oprecht vragen hoe het met hem en/of z'n moeder gaat,...
dat zijn dingen die ik als "gewone" vriendin ook zou doen... ook al laten ze het niet merken, iemand die aan hen denkt & steunt indien nodig kan veel deugd doen!
Je kan hem een kaartje sturen met als tekst iets van sterkte. Meer niet, geen verwachting, geen "ik ben er voor je" of iets dergelijks.

Af en toe een appje kan ook, met als doel je medeleven te betuigen. Niet als doel dat je iets verwacht.

Verder vooral laten gaan, als echt wat is tussen jullie komt dat wel. Maar geef het tijd, voorlopig heeft hij genoeg aan zichzelf.
Hij zegt geen afspraken met mij af. Ik spreek even helemaal niet met hem af. Zou het niet in mn hoofd halen om dat nu te vragen. Het daten was ook niet van 'goh laten we eens gaan daten'. Soms komt er wel eens iets op je pad he, ook op hele ongelukkige momenten.

En ik wil ook niet Florence Nightengalen, maar weet gewoon niet zo goed wat ik wel kan doen. Helemaal niks meer laten horen is misschien ook niet de juiste weg. Ik dacht meer in een kaartje ofzo ... En natuurlijk vind ik het voor mezelf jammer dat het hele daten nu on hold staat. Misschien stopt het zelfs wel hier, who knows. Maar dan blijft het nog zo dat ik iemand heb ontmoet die ik een warm hart toedraag en die het nu moeilijk heeft. Ik vraag niet welke stap ik nu kan zetten in het datingproces, ik vraag wat er gepast is qua steun voor iemand die ik zo kort ken. Wil me niet opdringen en wil ook niet ongeinteresseerd zijn, dat is mijn dilemma.
Een kaartje sturen waarin je hem veel sterkte wenst vind ik lief en netjes. Daar zou ik het dan ook bij houden inderdaad.
MissTiek2015 schreef:
21-12-2017 10:56
laat hem weten dat je een luisterend oor en steun wil zijn, mocht hij daar behoefte aan hebben, het is dan aan hem er iets mee te doen (of niet).
ik zou af en toe contact blijven houden, oprecht vragen hoe het met hem en/of z'n moeder gaat,...
dat zijn dingen die ik als "gewone" vriendin ook zou doen... ook al laten ze het niet merken, iemand die aan hen denkt & steunt indien nodig kan veel deugd doen!
Ja dat is waar ik ook naar neig. Twijfel gewoon zo omdat ik hem vooral niet nog extra ballast wil geven van iemand waarvan hij mogelijk gaat denken dat die iets van hem wil nu.
Een kaartje sturen om hem sterkte te wensen. En evt na het overlijden van zijn moeder een condoleancekaart. Meer niet.
Calimero1978 schreef:
21-12-2017 11:00
Hij zegt geen afspraken met mij af. Ik spreek even helemaal niet met hem af. Zou het niet in mn hoofd halen om dat nu te vragen. Het daten was ook niet van 'goh laten we eens gaan daten'. Soms komt er wel eens iets op je pad he, ook op hele ongelukkige momenten.

En ik wil ook niet Florence Nightengalen, maar weet gewoon niet zo goed wat ik wel kan doen. Helemaal niks meer laten horen is misschien ook niet de juiste weg. Ik dacht meer in een kaartje ofzo ... En natuurlijk vind ik het voor mezelf jammer dat het hele daten nu on hold staat. Misschien stopt het zelfs wel hier, who knows. Maar dan blijft het nog zo dat ik iemand heb ontmoet die ik een warm hart toedraag en die het nu moeilijk heeft. Ik vraag niet welke stap ik nu kan zetten in het datingproces, ik vraag wat er gepast is qua steun voor iemand die ik zo kort ken. Wil me niet opdringen en wil ook niet ongeinteresseerd zijn, dat is mijn dilemma.
Dat is je gevoel.
Daar hoef je verder niets mee. Ook hem niet belasten. Jij voelt dat zo.
Stuur hem een appje dat je met hem meeleeft, dat je hoopt dat ze Oud en Nieuw nog haalt, wens hem sterkte en kracht voor 2018 en meldt hem dat je hem alle ruimte geeft voor dit proces en daarom het daten hierbij laat.

Je mag het sneu en verdrietig voor hem vinden, maar met dat gevoel hoef je niets te doen. Let op jezelf.
Stuur dan dat kaartje; wens hem sterkte. Wil jij wachten tot hij zich beter voelt? Of denk je dat jullie het hier bij moeten laten?
Geef dat aan.zonder enige (tijds)druk.
Waterverf schreef:
21-12-2017 11:07
Stuur dan dat kaartje; wens hem sterkte. Wil jij wachten tot hij zich beter voelt? Of denk je dat jullie het hier bij moeten laten?
Geef dat aan.zonder enige (tijds)druk.
Daar zou ik nu echt niets over zeggen. Ik zou afwachten, kijken of hij ergens in het nieuwe jaar zelf weer contact opneemt, na het overlijden wellicht. Dat zal hij heus wel doen, even bedanken voor het kaartje. En dan kun je voorzichtig peilen hoe hij er verder in staat. Niet nu.
Calimero1978 schreef:
21-12-2017 11:03
Ja dat is waar ik ook naar neig. Twijfel gewoon zo omdat ik hem vooral niet nog extra ballast wil geven van iemand waarvan hij mogelijk gaat denken dat die iets van hem wil nu.
Desnoods zeg je er iets bij als "PS Je hoeft niet te reageren hoor. Doe dat alleen wanneer je er zelf behoefte aan hebt of weer aan toe bent."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Misschien zou je eens kunnen overleggen?
Je hebt immers 3 dates gehad en blijkbaar zegt hij dan al tegen je dat zijn moeder terminaal is. Dat zegt iets over jullie goede contact en zou je dat rustig kunnen vragen aan hem.
Marana-- schreef:
21-12-2017 11:11
Daar zou ik nu echt niets over zeggen. Ik zou afwachten, kijken of hij ergens in het nieuwe jaar zelf weer contact opneemt, na het overlijden wellicht. Dat zal hij heus wel doen, even bedanken voor het kaartje. En dan kun je voorzichtig peilen hoe hij er verder in staat. Niet nu.
Zou ik idd ook niet doen , dan keg je er druk op.
Gewoon veel sterkte wensen thats it .
Ik begrijp dat jij warme gevoelens voor deze man hebt. Daar zou ik van uit blijven gaan, maar los van date-verwachtingen, want dat is natuurlijk op dit moment niet verstandig.
Hoe zou je handelen bij andere personen voor wie je warme gevoelens hebt maar nog niet zo lang kent? Dan zou ik naar hem toe ook zo handelen.
Stuur een mooie kaart en geef aan dat de deur open staat wanneer hij wat steun en afleiding zoekt nu of in de toekomst.

Verder zou ik los laten en verder gaan met je leven. Wanneer hij je nodig heeft of wanneer hij ruimte heeft neemt hij wel weer contact op. Of er dan nog meer in zit dan vriendschappelijk contact hangt helemaal van de situatie af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Doreia schreef:
21-12-2017 10:52
Hem laten gaan.
Deze man komt net uit een burn out en is in een traject om zijn moeder te verliezen. Daarna komt de uitvaart en de rouwverwerking.
Voor hem geen handig moment om te daten.

Trek je respectvol terug en zoek een man die wel tijd, energie en rust in zijn leven heeft om een relatie mee op te bouwen.
Heeft die man daar ook nog wat over te zeggen, of moet TO maar voor hem beslissen of het voor hem al dan niet een handig moment is?
Een lief kaartje of berichtje dat je aan hem en zijn familie denkt.

Geef aan dat je niets terug verwacht.

Het hangt af hoe leuk de dates waren. Je kan aangeven dat je er bent mocht hij iemand nodig hebben om tegen aan te praten of wanneer hij een mee wilt eten. Voor mij zou het heel natuurlijk zijn om wat eten te brengen.

En vooral verder ruimte geven. En vragen of er iets is waar je hem mee kunt steunen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik snap niet waarom jullie contact ineens volledig moet gestopt worden. Ik kan wel begrijpen dat dit zwaar weegt op hem, maar om dan maar volledig te stoppen met daten tot zijn moeder overleden is, vind ik wel verregaand. Het zou hem juist goed moeten doen, om eventjes eruit te zijn, en te kunnen praten met iemand waarmee er mogelijks wel 'meer' inzit! Zoiets zou toch geen energie mogen kosten, en anders zit het toch niet helemaal goed lijkt me dan.

Zijn leven gaat gewoon door, hij gaat nog werken, kan gewoon ook wel nog gewoon afspreken met vrienden e.d.. dus ik snap het niet zo goed.
Je hoeft elkaar uiteraard niet elke dag te zien hé, dat hoor je mij niet zeggen.

Ik zou hier alleszins geen weken of maanden op gaan zitten wachten.
Marie_123 ik vind het dan aan hem om contact te zoeken, niet aan haar. Zij kan niet weten op welk moment het wel past en wanneer niet.
Marana-- schreef:
21-12-2017 12:11
Marie_123 ik vind het dan aan hem om contact te zoeken, niet aan haar. Zij kan niet weten op welk moment het wel past en wanneer niet.
Ja da's waar. Los van het feit dat het allemaal heel erg is, vind ik het in de openingspost allemaal nogal dramatisch overkomen. Hij heeft een burnout gehad, moeder is stervende, en hij geeft nu aan "geen ruimte" te hebben voor haar. Maw, met haar afspreken kost hem blijkbaar meer energie dan het hem oplevert. Het zou net even een lichtpuntje moeten zijn voor hem.
Ga ervan uit dat ook als zijn moeder is overleden hij geen tijd en ruimte heeft om "gezellig" te daten.

Daar gaan echt de komende maanden zijn kop niet naar staan. En terecht overigens.

Ik zou het zo laten. Hij weet je heus wel te vinden als hij daar behoefte aan heeft. Maar ik zou zelf daar niet op gaan zitten wachten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven