Zin in kerst met schoonouders

05-12-2008 10:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik voorop stellen dat ik heel erg sneu vind voor iedereen die nu tegen de feestdagen zit aan te hikken. Maar schoonouders in combinatie met feestdagen is zo n terugkerende (en ongetwijfeld terechte) klaagzang hier op het forum. Dat ik graag eens een ander geluid wil laten horen.

Ik heb heel erg zin in kerst bij mijn schoonouders, wie ook?

(Heb ook wel zin in Kerst met mijn familie, maar das weer een verhaal apart)

Mijn schoonouders zijn lieve warme hartelijke mensen. De eerste twee jaar hebben we wel even aan elkaar moeten wennen maar toen moesten vriend en ik ook nog aan elkaar wennen.

. Wij blijven met plezier een of twee nachten slapen. Mijn schoonmoeder doet altijd haar uiterste best om precies het cadeau te kopen dat je wil hebben en anders mag je het altijd ruilen, ze heeft altijd de bon nog. Ja we gaan de hele avond steengrillen en kletsen en ik vind het prima. En als ik me bijvoorbeeld met een nieuw boek op de bank terug zou trekken zou het ook kunnen.

Dit jaar voor het eerst met mijn dochter, hun nieuwste kleinkind erbij, waardoor ik er nog meer zin in heb dan normaal. Ze hebben al kleinkinderen, wonen aan de andere kant van het land, maar stappen vaak in de auto omdat ze dit nieuwe kleintje weer even leuk en bijzonder vinden. Vind ik zo lief en ontroerend.

Natuurlijk is het soms aanpassen bij een schoonfamilie, die soms andere gewoontes heeft dan ik. Maar ik heb het er dik voorover!
Wat leuk een topic waar ik mijn schoonouders ook kan ophemelen! Wij zijn tweede kerstdag bij hun en dat kan niet anders als gezellig zijn. Het zijn ontzettend lieve, zorgzame mensen die mij enorm warm in hun familie ontvangen hebben. Ben dit jaar zelfs samen met schoonmama een cadeau voor vriendlief gaan uitzoeken. Met mijn schoonzus kan ik helaas minder overweg, maar daar is dit het topic niet voor.

Inad alvast veel succes, kan me voorstellen dat het enorm spannend is. Sowieso om je schoonouders voor het eerst te ontmoeten en helemaal als je er meteen een paar dagen blijft. Maar het word vast hardstikke leuk, jouw vriend heeft voor jou gekozen dat zal voor hun vast genoeg zijn.
Hier komt ook ieder jaar de schoonfamilie met de kerst.

Gewoon omdat het gezellig is en we dit al vanzelfsprekend vinden.

Lekker een beetje uitsloven met het eten, en trutfilmpjes kijken, kerstmuziekje op, echt we kunnen zo in een tijdschrift, love peace en happinez

En zo gaat het ook met de andere feestdagen, omdat we hier in huis vinden dat je zulke dagen juist lekker met z`n allen moet vieren.
Ja hoor, hier ook zin in kerst met schoonouders. Heb hele lieve schoonouders, en waar het altijd gezellig is en het echt een thuis is. Inmiddels is de familie aardig uitgebreid (3 kinderen in 2 jaar erbij, 2 van ons) dus dan is het nog gezelliger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven