zo verdrietig..
donderdag 11 december 2008 om 15:22
ik moet dit gewoon even van me afschrijven..
voorgaand achter gekomen dat vriendje liegt, blijft liegen, zelfs bij confrontatie..
nu heb ik gezegd dat ik een breack wil en is hij vanmorgen zo ingestort op werk dat hij nu opgenomen is in een psych. ziekenhuis...
het maakt me zo verdrietig en weet dat ik me niet schuldig moet voelen maar ik heb altijd gedacht dat we samen oud zouden worden en alles wel zouden redden maar dat beeld is nu zeeeeeeerrr verstoord om het even zo te zeggen..
mag op bezoek bij hem maar weet niet in hoeverre dat nu handig is..
voorgaand achter gekomen dat vriendje liegt, blijft liegen, zelfs bij confrontatie..
nu heb ik gezegd dat ik een breack wil en is hij vanmorgen zo ingestort op werk dat hij nu opgenomen is in een psych. ziekenhuis...
het maakt me zo verdrietig en weet dat ik me niet schuldig moet voelen maar ik heb altijd gedacht dat we samen oud zouden worden en alles wel zouden redden maar dat beeld is nu zeeeeeeerrr verstoord om het even zo te zeggen..
mag op bezoek bij hem maar weet niet in hoeverre dat nu handig is..
donderdag 11 december 2008 om 16:01
quote:minny schreef op 11 december 2008 @ 15:58:
[...]
1. Hij liegt veel. 2. Hij krijgt een inzinking op een voor hem handig moment. 3. Pluis schrijft zelf dat hij het blijkbaar op kan wekken. 4. Mensen hebben wel vreemdere dingen gedaan voor aandacht.Ja, dat lees ik nu ook. Ik ben wel 6 minuten bezig geweest met posten, internet deed raar. Maar jij zei dat al voordat daar ook maar iets van bekend was. Vond ik wat voorbarig. Blijkt het waarschijnlijk nog te kloppen ook
[...]
1. Hij liegt veel. 2. Hij krijgt een inzinking op een voor hem handig moment. 3. Pluis schrijft zelf dat hij het blijkbaar op kan wekken. 4. Mensen hebben wel vreemdere dingen gedaan voor aandacht.Ja, dat lees ik nu ook. Ik ben wel 6 minuten bezig geweest met posten, internet deed raar. Maar jij zei dat al voordat daar ook maar iets van bekend was. Vond ik wat voorbarig. Blijkt het waarschijnlijk nog te kloppen ook

donderdag 11 december 2008 om 16:03
quote:Evidenza schreef op 11 december 2008 @ 16:01:
[...]
Ja, dat lees ik nu ook. Ik ben wel 6 minuten bezig geweest met posten, internet deed raar. Maar jij zei dat al voordat daar ook maar iets van bekend was. Vond ik wat voorbarig. Blijkt het waarschijnlijk nog te kloppen ook Soms dan heb ik zo'n voorgevoel....
[...]
Ja, dat lees ik nu ook. Ik ben wel 6 minuten bezig geweest met posten, internet deed raar. Maar jij zei dat al voordat daar ook maar iets van bekend was. Vond ik wat voorbarig. Blijkt het waarschijnlijk nog te kloppen ook Soms dan heb ik zo'n voorgevoel....
donderdag 11 december 2008 om 16:05
Volgens mij ben je uberhaupt psychisch al zwaar niet in orde als een psychische inzinking inclusief opname je een handig middel lijkt om medelijden op te wekken. Hoe dan ook, hij zit daar op zijn plaats.
Maar ik kan het me slecht voorstellen dat hij bewust inzinkt op zijn werk, dat biedt geen enkel voordeel, en het ook nog zo ver laat komen dat hij opgenomen wordt.
Anyway, relatiemateriaal lijkt het me niet.
Maar ik kan het me slecht voorstellen dat hij bewust inzinkt op zijn werk, dat biedt geen enkel voordeel, en het ook nog zo ver laat komen dat hij opgenomen wordt.
Anyway, relatiemateriaal lijkt het me niet.
donderdag 11 december 2008 om 16:05
Met zondag bedoel je toch hopelijk de eerste zondag van februari 2009 he? Neem ff de tijd voor jezelf Pluis, om eens echt goed na te denken over wat JIJ wil. Je had je net een beetje losgemaakt van hem, en hierdoor weet ie je toch weer terug te trekken naar waar je eigenlijk van weg wil. Laat dat alsjeblieft niet gebeuren....

donderdag 11 december 2008 om 16:09
quote:pluis82 schreef op 11 december 2008 @ 16:03:
hij heeft al eerder een poging tot zelfmoord gedaan, alleen op zo'n manier die toch niet zou lukken...
ik heb de verpleekundige gesproken en heeft gezegd dat ik mezelf moet denken..
misschien dat ik zondag ff ga..Lijkt me geen goed plan. Zorg juist dat je hem helemaal geen aandacht geeft nu. Dat ie leert dat aanstelleritus niets voor hem oplevert. Anders blijft ie jou bespelen en gebruiken om zijn zin te krijgen. Gewoon afstand nemen en je op jezelf gaan richten en op de mogelijkheden van 'n leven zonder hem.
hij heeft al eerder een poging tot zelfmoord gedaan, alleen op zo'n manier die toch niet zou lukken...
ik heb de verpleekundige gesproken en heeft gezegd dat ik mezelf moet denken..
misschien dat ik zondag ff ga..Lijkt me geen goed plan. Zorg juist dat je hem helemaal geen aandacht geeft nu. Dat ie leert dat aanstelleritus niets voor hem oplevert. Anders blijft ie jou bespelen en gebruiken om zijn zin te krijgen. Gewoon afstand nemen en je op jezelf gaan richten en op de mogelijkheden van 'n leven zonder hem.
donderdag 11 december 2008 om 16:10
minny ik denk dat jij het wel bij het rechte eind hebt..
hij heeft nu de aandacht van alle kanten..
probeer het weekend voor mezelf te houden en misschien dat ik dan zondag wel even ga, al ben ik bang dat ik helemaal instort als ik hem daar zo zie zitten..
voel me zo'n bitch nu joh..
als ik naar mijn hart zou moeten luisteren (en dat weet hij) dan zou ik hem het liefst in mijn armen nemen, maar dat is nu wel het meest onverstandige..
hij heeft nu de aandacht van alle kanten..
probeer het weekend voor mezelf te houden en misschien dat ik dan zondag wel even ga, al ben ik bang dat ik helemaal instort als ik hem daar zo zie zitten..
voel me zo'n bitch nu joh..
als ik naar mijn hart zou moeten luisteren (en dat weet hij) dan zou ik hem het liefst in mijn armen nemen, maar dat is nu wel het meest onverstandige..
donderdag 11 december 2008 om 16:12
Jij bent helemaal geen bitch, hij is een vervelende etterbak die jou jouw tijd voor jezelf niet gunt. Kom zeg! Ik denk dat ie inderdaad op de goede plek zit nu, is ie helemaal gek geworden... Nou ja, blijkbaar wel dus
En als je echt naar je verstand wil luisteren dan ga je zondag niet. Je schrijft zelf dat je dat niet aankan.
En als je echt naar je verstand wil luisteren dan ga je zondag niet. Je schrijft zelf dat je dat niet aankan.
donderdag 11 december 2008 om 16:20
Succes ermee Pluis.
Ik persoonlijk vind het te ver gaan om binnen 10 postings al geconcludeerd te hebben dat je vriend dit in scene heeft gezet. Dan lukt het hem goed om professionals voor de gek te houden. En daarbij, ook dan zit hij waar hij zitten moet, want fris in zijn hoofd is hij niet natuurlijk.
Ik vraag me serieus af hoe bont je het moet maken om a la minuut in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen te worden. En dat nu ook al bekend is dat hij daar iig tot zondag moet blijven. Nogal lang voor een fake attack.
Ik denk dus dat je je beter af kan vragen of je met een psychiatrisch patient door het leven wil.
Nogmaals, succes.
Ik persoonlijk vind het te ver gaan om binnen 10 postings al geconcludeerd te hebben dat je vriend dit in scene heeft gezet. Dan lukt het hem goed om professionals voor de gek te houden. En daarbij, ook dan zit hij waar hij zitten moet, want fris in zijn hoofd is hij niet natuurlijk.
Ik vraag me serieus af hoe bont je het moet maken om a la minuut in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen te worden. En dat nu ook al bekend is dat hij daar iig tot zondag moet blijven. Nogal lang voor een fake attack.
Ik denk dus dat je je beter af kan vragen of je met een psychiatrisch patient door het leven wil.
Nogmaals, succes.

donderdag 11 december 2008 om 16:21
quote:pluis82 schreef op 11 december 2008 @ 15:49:
de leugens zijn groot, niet een leugentje om eigen best wil igg.. het gaat om personen, financien en alles waar er nog meer over gelogen kan worden..
we zouden over 2 maanden gaa samenwonen.. dus dat valt nu zeer zwaar
En je zei zelf dat zijn familie dit al vaker had meegemaakt.
Nou het lijkt mij niet dat deze relatie nog kans van slagen heeft.
Zou met deze man echt niet verder willen.
de leugens zijn groot, niet een leugentje om eigen best wil igg.. het gaat om personen, financien en alles waar er nog meer over gelogen kan worden..
we zouden over 2 maanden gaa samenwonen.. dus dat valt nu zeer zwaar
En je zei zelf dat zijn familie dit al vaker had meegemaakt.
Nou het lijkt mij niet dat deze relatie nog kans van slagen heeft.
Zou met deze man echt niet verder willen.
donderdag 11 december 2008 om 16:21
Als iemand in een psychiatrisch ziekenhuis wordt opgenomen is dat niet vanwege wintertenen. Dan is er iets ernstigs aan de hand. Zelfs als hij een 'aanval' kan 'opwekken' zoals Pluis schrijft, kan dat bij het ziektebeeld horen, en hoeft dat niet aanstellerij of vragen om aandacht te zijn, zoals hier wordt gesuggereerd. Dat is wel heel erg kort door de bocht. Als iemand een lichamelijke kwaal heeft en in een ziekenhuis wordt opgenomen wordt die persoon toch ook niet zo veroordeeld?
Als iemand zomaar uit zijn werk naar een psych. ziekenhuis wordt gebracht moet zijn dossier in ieder geval bekend zijn.
Wat ik lees is een verdrietige Pluis, die toekomstdromen had met deze man, die wellicht hoopte dat zij sterk genoeg was voor twee, en die in één keer haar wereld ziet instorten. Die het misschien moeilijk vindt om zich niet schuildig te voelen, die wellicht bang is dat een volgende zelfmoordpoging wel zal lukken.
Dat zijn geen redenen om bij deze man te blijven, voor haar eigen geluk zal ieder verstandig mens haar aanraden om met deze relatie te stoppen want als zowel het liegen als het instorten structureel is, wordt ze niet gelukkig met hem. Maar ja, verstand en gevoel, dat is een wereld van verschil.
Pluis, sterkte in ieder geval. Als ik jou was zou ik nu toch even afstand nemen en niet meteen dit weekend op bezoek gaan. Dan ga je jezelf kwellen en het geeft hem weer hoop op een toekomst met jou, terwijl jouw wereld is ingestort. Neem je tijd, neem afstand, praat met de psychiater over zijn ziektebeeld en over de toekomst(on)mogelijkheden. En ga hem pas opzoeken wanneer je met je verstand een goede beslissing hebt kunnen nemen.
Als iemand zomaar uit zijn werk naar een psych. ziekenhuis wordt gebracht moet zijn dossier in ieder geval bekend zijn.
Wat ik lees is een verdrietige Pluis, die toekomstdromen had met deze man, die wellicht hoopte dat zij sterk genoeg was voor twee, en die in één keer haar wereld ziet instorten. Die het misschien moeilijk vindt om zich niet schuildig te voelen, die wellicht bang is dat een volgende zelfmoordpoging wel zal lukken.
Dat zijn geen redenen om bij deze man te blijven, voor haar eigen geluk zal ieder verstandig mens haar aanraden om met deze relatie te stoppen want als zowel het liegen als het instorten structureel is, wordt ze niet gelukkig met hem. Maar ja, verstand en gevoel, dat is een wereld van verschil.
Pluis, sterkte in ieder geval. Als ik jou was zou ik nu toch even afstand nemen en niet meteen dit weekend op bezoek gaan. Dan ga je jezelf kwellen en het geeft hem weer hoop op een toekomst met jou, terwijl jouw wereld is ingestort. Neem je tijd, neem afstand, praat met de psychiater over zijn ziektebeeld en over de toekomst(on)mogelijkheden. En ga hem pas opzoeken wanneer je met je verstand een goede beslissing hebt kunnen nemen.
donderdag 11 december 2008 om 16:23
Dat er iets mis met hem is lijkt me redelijk duidelijk, is mijn niet-diagnose-stellende-leken-mening, maar dat deze aanval hem wel verrekte goed uitkwam op dat moment ook. Laten we eerlijk wezen...hij heeft bereikt wat ie wilde toch? TO is weer meer met hem bezig dan met zichzelf.... Hoe egoistisch is hij zeg....
donderdag 11 december 2008 om 16:31
Vanuit jezelf gedacht komt dat je niet goed uit, maar vanuit iemand die bijvoorbeeld een hoop aandacht nodig heeft wel. Je hebt toch ook mensen met munchausen of munchausen by proxy?
Dat hij hulp nodig heeft lijkt me duidelijk persoonlijk. Maar dat het hem goed uitkomt om uitgerekend als Pluis zich los wil maken zo'n aanval op te wekken, woorden van Pluis zelf, om medelijden te krijgen, woorden van zijn familie, dat lijkt me eveneens duidelijk. Hoe dan ook word Pluis toch weer teruggezogen terwijl ze net los wou komen. Kwalijk...
Toevoeging: Pluis schrijft ook dat hij een zogenaamde zelfmoordpoging heeft gedaan op een manier waarop het toch niet zou lukken.
Dat hij hulp nodig heeft lijkt me duidelijk persoonlijk. Maar dat het hem goed uitkomt om uitgerekend als Pluis zich los wil maken zo'n aanval op te wekken, woorden van Pluis zelf, om medelijden te krijgen, woorden van zijn familie, dat lijkt me eveneens duidelijk. Hoe dan ook word Pluis toch weer teruggezogen terwijl ze net los wou komen. Kwalijk...
Toevoeging: Pluis schrijft ook dat hij een zogenaamde zelfmoordpoging heeft gedaan op een manier waarop het toch niet zou lukken.
donderdag 11 december 2008 om 16:31
nou goed jullie verhalen doen me iig goed en ik ben gewoon mega verdrietig en dat is ook normaal denk ik nu..
ik denk dat hij gewoon een groot probleem heeft en dat ik daarmee moet leren leven of afstand van moet nemen..
het weekend ben ik iig bij een vriendin en daar hoop ik wat tot rust te komen..
ik denk dat hij gewoon een groot probleem heeft en dat ik daarmee moet leren leven of afstand van moet nemen..
het weekend ben ik iig bij een vriendin en daar hoop ik wat tot rust te komen..
donderdag 11 december 2008 om 16:36
donderdag 11 december 2008 om 16:37
Hoi Pluis,
Wat verdrietig voor je.
Ik hoop dat je toch voor jezelf durft te kiezen...
Of hij het nou express opgewekt heeft of niet in beide gevallen heeft hij toch een groot probleem.
Een probleem wat jij niet voor hem op kan lossen dat moet hij helemaal zelf doen.
En het beste wat jij kan doen is heel goed voor jezelf zorgen. Jij wilde afstand, neem die ook. Bedenk wat JIJ wil.Veel sterkte en een dikke
Wat verdrietig voor je.
Ik hoop dat je toch voor jezelf durft te kiezen...
Of hij het nou express opgewekt heeft of niet in beide gevallen heeft hij toch een groot probleem.
Een probleem wat jij niet voor hem op kan lossen dat moet hij helemaal zelf doen.
En het beste wat jij kan doen is heel goed voor jezelf zorgen. Jij wilde afstand, neem die ook. Bedenk wat JIJ wil.Veel sterkte en een dikke
donderdag 11 december 2008 om 16:38
Hoi Pluis,
Als je van '82 bent ben je nog geen dertig.
Nog ruim 50 jaar te gaan dus.
Vrij om ze te besteden zoals jij wilt.
Zelden tekent een keus zich zo haarscherp af.
Jij op de eerste plaats, of jij altijd ondergeschikt aan de grillen van de ander.
Maak het abstract, teken twee poppetjes, één ben jij, één is hij.
Zet een uitroepteken bij degene voor wie jij het beste kan gaan zorgen.
Zet een kruisje bij het poppetje waar hij zich op richt.
Wordt er voor beide poppetjes gezorgd straks dan is er balans.
Wordt er alleen voor hem gezorgd dan ben je een bitch.
Voor jezelf.
Heel veel sterkte met de emotionele achtbaan.
Aarzel niet om je zelf ook even te wenden tot een professional, dit soort dingen is geen kattenpis.
Als je van '82 bent ben je nog geen dertig.
Nog ruim 50 jaar te gaan dus.
Vrij om ze te besteden zoals jij wilt.
Zelden tekent een keus zich zo haarscherp af.
Jij op de eerste plaats, of jij altijd ondergeschikt aan de grillen van de ander.
Maak het abstract, teken twee poppetjes, één ben jij, één is hij.
Zet een uitroepteken bij degene voor wie jij het beste kan gaan zorgen.
Zet een kruisje bij het poppetje waar hij zich op richt.
Wordt er voor beide poppetjes gezorgd straks dan is er balans.
Wordt er alleen voor hem gezorgd dan ben je een bitch.
Voor jezelf.
Heel veel sterkte met de emotionele achtbaan.
Aarzel niet om je zelf ook even te wenden tot een professional, dit soort dingen is geen kattenpis.