zo verdrietig..

11-12-2008 15:22 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet dit gewoon even van me afschrijven..

voorgaand achter gekomen dat vriendje liegt, blijft liegen, zelfs bij confrontatie..

nu heb ik gezegd dat ik een breack wil en is hij vanmorgen zo ingestort op werk dat hij nu opgenomen is in een psych. ziekenhuis...

het maakt me zo verdrietig en weet dat ik me niet schuldig moet voelen maar ik heb altijd gedacht dat we samen oud zouden worden en alles wel zouden redden maar dat beeld is nu zeeeeeeerrr verstoord om het even zo te zeggen..

mag op bezoek bij hem maar weet niet in hoeverre dat nu handig is..
quote:pluis82 schreef op 11 december 2008 @ 16:31:

nou goed jullie verhalen doen me iig goed en ik ben gewoon mega verdrietig en dat is ook normaal denk ik nu..

ik denk dat hij gewoon een groot probleem heeft en dat ik daarmee moet leren leven of afstand van moet nemen..

het weekend ben ik iig bij een vriendin en daar hoop ik wat tot rust te komen..

Goed van jou dat je naar een vriendin gaat en niet naar hem.

Dat is denk ik wel het laatste wat je moet doen.

Ik hoop dat je tot rust kunt komen, neem de tijd voor jezelf.

En als je iets over hem wilt weten kun je het toch altijd nog aan je schoonouders vragen?

Dan hoef je niet met hem geconfronteerd te worden.
mijn schoonouders hebben al soort van hun handen van hem afgetrokken omdat hij dus al eerder van deze dingen gedaan heeft..

maar daar heb ik wel goed contact mee en we houden elkaar ook opde hoogte..
Pluis, jij bent niet verantwoordelijk voor hem. Probeert hij met die opname iets bij jou af te dwingen? Medelijden, zorg?

Het is erg wat nu gebeurd, maar gelukkig dat het nu plaatsvindt en niet later als jullie al gesetteld zijn.
quote:Evidenza schreef op 11 december 2008 @ 16:36:

Minny, dat zijn natuurlijk allemaal nogal subjectieve waarnemingen van mensen die we niet kennen. Alan Shore zou zeggen "hearsay, Your Honour'.

Pluis, heb je helemaal gelijk in. Of je kiest ervoor om er mee te leren leven of je neemt afstand. Dat laatste lijkt me op dit moment het verstandigste.Net zo goed zijn uitsoraken als "Dat komt niemand goed uit" en "Dat kunnen mensen niet spelen" en "Zo ver zal iemand niet gaan" ook behoorlijk subjectief. Jij niet nee, ik ook niet en hopelijk de meeste mensen hier niet....maar het gebeurt wel degelijk. Het komt mensen wel goed uit, mensen kunnen het wel spelen en zo ver gaan mensen wel. Als je zegt van niet, ga je van jezelf uit, niet van hem. Subjectief dus.
En om dan toch met Alan Shore te spreken, die overigens slechts speelt advocaat te zijn want sommige mensen acteren, bij de bewering dat iemand toch niet zomaar wordt opgenomen: Is that your professional opinion?
Pluis, het is logisch dat je verdrietig en in de war bent. Maar ik vind je ook heel sterk klinken. Je kiest al een beetje voor jezelf door dit weekend niet naar hem toe te gaan. Goed zo!

Overigens kunnen dit soort dingen echt hoor, vaak niet eens helemaal bewust. Ik ken een voorbeeld van iemand die epileptische aanvallen kan krijgen terwijl ze geen epilepsie heeft.

Vaak hebben dit soort dingen wel met stress en oplopende spanning te maken.
ik kan begrijpen dat het erg lastig is, maar als hij zo pathologisch liegt, en ineens een inzinking krijgt... lijkt me dat een enorme schreeuw om jouw aandacht.

immers maakt hij het er zelf na om zo ontzettend veel tegen je te liegen , aangezien het geen leugentjes om best wil zijn ..

tsja de situatie is nogal vervelend!

of je naar hem toe gaat zal dat jou ook ontzettend aangrijpen en soms moet je even op je strepen staan hoe moeilijk dat ook is !
Nee, dat bedoelde ik niet met hearsay. Pluis vertelt wat andere mensen hebben verteld. En daar reageren wij dan weer op. Op hearsay. En daar baseren wij onze meningen op. Onze meningen zijn dus geen hearsay in die context.

En dat is wat we doen natuurlijk op een forum. Maar ik was erg verbaasd dat jij die conclusie al trok voordat Pluis er maar iets over gezegd had. En dat het in haar opinie nog klopte ook.

Oh, en Alan Shore is Alan Shore. Gespeeld door James Spader, dat dan weer wel
Een fictief karakter die blijkbaar overtuigend genoeg overkomt om te citeren. Soms kunnen mensen namelijk heel erg realistisch iets fictiefs neerzetten. Zoals een inzinking.

Ik weet wat je met hearsay bedoelde...en ik reageer daarop dat men evengoed niet kan stellen dat hij opgenomen is en "dus" wel een echte inzinking zal moeten hebben. Jammer dat je dat niet op lijkt te pikken...ik zet nog voor de duidelijkheid mijn quote in dezelfde setting...

Overigens trok ik mijn conclusie op basis van een paar factoren, aan de hand van Pluis haar posting:

-Hij liegt over grote dingen

-Hij weet zijn leugen vol te houden, zelf bij confrontatie

-Pluis had een pauze ingelast

-Hij krijgt vlak daarna een inzinking

-Die inzinking komt op een handig moment want:

-Pluis houdt zich toch weer met hem bezig

De mogelijkheid dat hij deze inzinking, al dan niet bewust, expres heeft opgewekt om Pluis haar aandacht te krijgen is zeker de overweging waard. Op zijn minst.
Oh ja, ik ben smoorverliefd op Alan Shore en eerlijk gezegd doe ik niets anders dan hem citeren. Tenminste, wat ik kan onthouden want ik heb weer de "mad cow" van zijn tegenspeler.

Maar goed, daar ging het niet over.

Maar dat ben ik met je eens Minny, we weten gewoon niet wat er met hem aan de hand is. Echte inzinking of niet? En beide overwegingen zijn zeker de moeite waard.

En in ieder geval, wat het ook blijkt te zijn, lijkt het me handig voor Pluis dat ze momenteel ver van zijn bed blijft. Letterlijk.
Hoe is het met je vandaag Pluis?
hallo Allemaal,

nou ben het hele weekend weg geweest en heb zelfs nog redelijk kunnen genieten.

gisteravond thuis gekomen en dan overvalt het je toch gelijk weer.. was heel verdrietig en heb een hoop vraagtekens. maar goed hij komt straks langs en hoop dat het me wat duidelijkheid kan geven.

op dit moment kan ik niet echt bedenken wat ik wil, wel of niet verder, moet eerst zijn verhaal horen en dan kan ik een beslissing nemen..

het voelt allemaal erg raar en niet leuk maar zo kan het ook niet..

hou jullie op de hoogte!
Hier een ervaringsdeskundige. Toen ik 18 was ben ik een relatie begonnen met iemand die na ongeveer een half jaar psychotisch werd. Die relatie heeft negen jaar geduurd, meer downs dan ups, en vind ik achteraf gezien zonde van mijn tijd. Mijn laatste langdurige relatie was met een pathologisch(?) leugenaar. Wederom zonde, al heeft het me een leuke dochter opgeleverd, die ik nu in mijn eentje grootbreng.

Mijn raad: niet doen, ga op zoek naar iets beters. Het is de pijn van de verbreking echt waard! Maar als je toch besluit door te gaan, ga dan in ieder geval voorlopig NIET SAMENWONEN.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Ik heb net de berichtjes hier gelezen en er valt me een ding heel erg op. Het gaat bijna allemaal over hem. Hier op jouw vivaforum, jouw ding, ik kan me niet voorstellen dat hij hier elke dag zit, gaat het nog over hem. Je bent al zo veel met hem bezig en hier nu ook.

Maar een paar berichtjes gaan over jou. En naar die berichtjes zou ik eens gaan kijken. Inderdaad, wat wil jij? Wat is er goed voor jou?

Ik heb een aantal jaren geleden ook een relatie met een borderliner gehad en dacht dat dat klaar was ondertussen. Nu ben ik voor een burn-out/depressie (diagnose is nog niet gesteld) bij een psycholoog en wat komt er bij dat eerste gesprek omhoog? Die tijd met hem. Totaal niet verwerkt. Toen het uit was tussen ons, speelde ik al met de gedachte om naar een psycholoog te gaan. Heb ik toen niet gedaan, leek me onzin.

Ik wou echt dat ik het gedaan had. Want het leven draait om mij en niet om hem. Even heel keihard, weet ik.

Nu jij: het leven draait om jou! Wat heb jij nu nodig? Wat wil jij? Voel je niet schuldig, maar grijp je kans om eens kritisch naar jezelf te kijken. Hoe gaat het met je?
Pluis, laat wat je ook doet niet van hem afhangen. Kijk wat voor jou het beste is nu en ook op termijn.
quote:Joyce48 schreef op 11 december 2008 @ 16:21:

Als iemand in een psychiatrisch ziekenhuis wordt opgenomen is dat niet vanwege wintertenen. Dan is er iets ernstigs aan de hand. Zelfs als hij een 'aanval' kan 'opwekken' zoals Pluis schrijft, kan dat bij het ziektebeeld horen, en hoeft dat niet aanstellerij of vragen om aandacht te zijn, zoals hier wordt gesuggereerd. Dat is wel heel erg kort door de bocht. Als iemand een lichamelijke kwaal heeft en in een ziekenhuis wordt opgenomen wordt die persoon toch ook niet zo veroordeeld?

Als iemand zomaar uit zijn werk naar een psych. ziekenhuis wordt gebracht moet zijn dossier in ieder geval bekend zijn.

Wat ik lees is een verdrietige Pluis, die toekomstdromen had met deze man, die wellicht hoopte dat zij sterk genoeg was voor twee, en die in één keer haar wereld ziet instorten. Die het misschien moeilijk vindt om zich niet schuildig te voelen, die wellicht bang is dat een volgende zelfmoordpoging wel zal lukken.

Dat zijn geen redenen om bij deze man te blijven, voor haar eigen geluk zal ieder verstandig mens haar aanraden om met deze relatie te stoppen want als zowel het liegen als het instorten structureel is, wordt ze niet gelukkig met hem. Maar ja, verstand en gevoel, dat is een wereld van verschil.

Pluis, sterkte in ieder geval. Als ik jou was zou ik nu toch even afstand nemen en niet meteen dit weekend op bezoek gaan. Dan ga je jezelf kwellen en het geeft hem weer hoop op een toekomst met jou, terwijl jouw wereld is ingestort. Neem je tijd, neem afstand, praat met de psychiater over zijn ziektebeeld en over de toekomst(on)mogelijkheden. En ga hem pas opzoeken wanneer je met je verstand een goede beslissing hebt kunnen nemen.(f) Wat een goede posting. Pluis, veel sterkte ermee. Ook ik denk dat je het beste (even) afstand kunt nemen.
hallo allemaal

nou vanmiddag met hem gesproken en uiteindelijk hebben we besproken dat het nu even uit is en dat hij aan zichzelf gaat werken zodat ik dat ook kan..

ik voel me erg verdrietig maar toch ook wat rustiger.. het is ook niet dat al het contact nu over is oid maar het is tijd dat we even wat afstand nemen..

de spulletjes inpakken was heel raar en moest telkens ook super huilen..

we hebben samen zitten janken en zitten janken maar zo kan het ook niet..

ik ga er aan onderdoor en hij heeft dat eindelijk gezien..

we zien wel hoe alles loopt en in de toekomst kunnen we niet kijken maar het is een super change in mijn leven nu...

met zeggen dat ik een hoop aan jullie heb... dank je wel
hoi pluis ik heb je verhaal gelezen...

Echt heel erg wat je moet doorstaan, ik wil even zeggen dat jij erg sterk en wijs overkomt!

een dikke knuffel en sterkte...
Hallo Pluis!

Dappere beslissing heb je genomen. Heel goed! Je koos voor jezelf en dat kan verrekte moeilijk zijn.

De gedachten van Minny begrijp ik wel en het past ook wel bij borderline.

Ik werk ook met mensen die gediagnostiseerd zijn met dit soort problematiek. En ze zijn ontzettend slim die mensen. Ze weten alles naar hun hand te spelen, vooral borderliners zijn er heel gedreven in. Een voorbeeldje:

Ik liep een paar jaar geleden vlakbij het terrein waar ik werk. Een meisje fietste voorbij en toen ze een meter of 50 van me verwijderd was, viel ze neer. Met fiets en al. Ik zette het op een rennen, want ja, je weet niet wat er aan de hand is. En daar lag ze. Te shaken en te trillen, schuim liep uit haar mond en er was geen contact me te maken. Mijn vriendin en ik hebben alles geprobeerd om haar bij te brengen en hebben EHBO toegepast, in de veronderstelling dat dit meisje een zware epileptische aanval had. En 112 gebeld, die na een beschrijving van mij over het voorval, met een noodvaart naar de plek des onheils kwam. Die broeders stapten uit de auto, wierpen een blik op het meisje en.....

"Oh! Zij weer! Jaja! Hee (naam van het meisje) word eens wakker..We weten dat dit niet écht is!" En het meisje ontwaakte direct uit een enorm diepe coma en stond op. Verdwaasd om zich heen kijkend. Bleek dat dit gewoon meer regel dan uitzondering was. Ambulance rukte minstens drie keer per maand uit voor dit meiske.

Wat voelde ik me voor lul gezet joh. Vond het echt niet leuk! Ik had me echt zorgen gemaakt.

Later heb ik met dit meisje moeten werken. Borderliner en behoorlijk theatraal. Deed alles voor de aandacht en dat was moeilijk werken.

Met dit verhaal wil ik aantonen dat het zeer zeker mogelijk is dat Pluis (ex)vriend een instorting faked. Maar psychiaters en psychologen, verpleegkundigen etc zijn er wel op ingespeeld om daar door heen te prikken. Maar zij zien daar achter ook de problematiek en schatten deze ook naar waarde in.

Dus gefaked of niet. (Ex)vriendlief zit mooi op de juiste plek en dat zullen de behandelaren ook echt wel hebben ingezien!

Kom lekker tot jezelf, Pluis. Ga eens na wat JIJ wilt, want JIJ mag er ook zijn!
Pluis, zet door! Het is heel moeilijk, maar je hebt de eerste stap gezet.
alweer even geleden maar jullie allemaal harstikke bedankt voor de tips en adviezen, fijn dat ik het met jullie kon delen!

hier is het nu rustig.. bellen nog wel maar heb m al een tijdje niet gezien... kom er steeds meer achter dat ik voor mezelf moet kiezen want moet mezelf in bescherming nemen..

dank jullie wel iig!!
pluis blijf sterk en laat de relatie uit aub.

Leven met een borderliner is een hel.

Ik kan het weten heb dat nm 4 jaar gedaan.

veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven