Zoenen en intiem zijn in nieuwe relatie

02-12-2021 08:58 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumers,

Sinds 8 mnd in een relatie.
Leuke man, lieve man, hij zoekt als we samen zijn telkens contact middels een knuffel, een zoen etc.
Geeft aan a hij van mij houdt, met mij verder wil.
Waar ik tegenaanloop is dat hij vrijwel niet zoent.
Tijdens de sex heeft hij zich hierin wel aan overgegeven, daaromheen nog niet.
Ook met intiem contact betreft aanrakingen mist er nog wel het eea.
En toch is de sex wel fijn.

Afgelopen week hebben we hierover een gesprek gehad.
Het is duidelijk waar het vandaan komt.
Er is nogal wat gaande geweest in het verleden als kind/jeugd zijnde, waardoor hij moeite heeft zich totaal over te geven aan bepaalde intieme handelingen(netjes omschreven toch?)
Hij geeft aan dat dat ook wel goed komt, maar hij heeft hierin tijd nodig.
In vorige relaties heeft hij dat ook gehad.
Hij geeft ook aan dat het absoluut niet aan mij ligt, en legt het 100% bij zichzelf neer.
Heeft ook gevraagd hem hierin de tijd te geven, maar als ik dat niet kan snapt hij dat ik vertrek.

Ik wil hem hierin ook de tijd geven, ik geef om hem, vind het leuk, voel mij prettig bij hem..het is ook best heftig wat hij heeft meegemaakt.
Maar wat is tijd?
Dat kun je niet afdwingen.
Ik mis het zoenen, het is voor mij belangrijk in een liefdesspel.
Ik weet niet goed hiermee om te gaan, wat ik moet doen, kan ik zonder, dat laatste wil ik niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Delta91 schreef:
02-12-2021 10:18
Therapie omdat iemand niet wil tongen? Het moet niet gekker worden toch.
Niet omdat hij niet wil zoenen, maar omdat hij behoorlijk wat heeft meegemaakt in zijn jeugd waardoor hij zich geremd voelt bepaalde intieme handelingen te doen (lekker cryptisch TO). Omdat hij aangeeft dat hij dat na verloop van tijd wel wil, maar dat het moet groeien, denk ik dat die gebeurtenissen uit zijn jeugd hem nog dwars zitten. En daar kan therapie natuurlijk bij helpen.

Wil je niet zoenen, dan zoen je lekker niet.
En dan hoop je dat je een partner treft die zoenen ook smerig niet lekker vindt.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
02-12-2021 11:17
Ik denk dat je er mee moet leren leven.


Ze moet niks. Net zo min als haar vriend iets moet.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
makreel schreef:
02-12-2021 11:28
Niet omdat hij niet wil zoenen, maar omdat hij behoorlijk wat heeft meegemaakt in zijn jeugd waardoor hij zich geremd voelt bepaalde intieme handelingen te doen (lekker cryptisch TO). Omdat hij aangeeft dat hij dat na verloop van tijd wel wil, maar dat het moet groeien, denk ik dat die gebeurtenissen uit zijn jeugd hem nog dwars zitten. En daar kan therapie natuurlijk bij helpen.

Wil je niet zoenen, dan zoen je lekker niet.
En dan hoop je dat je een partner treft die zoenen ook smerig niet lekker vindt.
Tuurlijk. Dat zal het zijn. :lol:
Ellerlilalinne schreef:
02-12-2021 11:35
Ze moet niks. Net zo min als haar vriend iets moet.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Tja zoals zo vaak moeten de behoeften van beiden een beetje overeen komen. Ik ben een enorme liefhebber van (tong)zoenen en kan en geen intimiteit voorstellen zonder dat. Voelt voor mij zelfs fout en goedkoop om wel te neuken maar niet te tongzoenen (een gevoel he, geldt alleen voor mij en is geen oordeel over een ander). Maw het zou voor mij zelfs een dealbreaker zijn.
gonniegijsje schreef:
02-12-2021 12:08
Tja zoals zo vaak moeten de behoeften van beiden een beetje overeen komen. Ik ben een enorme liefhebber van (tong)zoenen en kan en geen intimiteit voorstellen zonder dat. Voelt voor mij zelfs fout en goedkoop om wel te neuken maar niet te tongzoenen (een gevoel he, geldt alleen voor mij en is geen oordeel over een ander). Maw het zou voor mij zelfs een dealbreaker zijn.
TO zegt dat hij wel zoent tijdens seks. Toch?
Ik zou er rekening mee houden dat het niet gaat verbeteren, want van wat ik lees is het een structureel probleem, in de zin van dat hij er veel minder zin in heeft dan jij.

En dan zoals altijd: accepteren, of uit elkaar als het te belangrijk is voor je om te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
02-12-2021 10:49
Niet lullig bedoelt maar ik zou me afvragen of ie vreemd ging... misschien leert ie ergens anders wat bij...

En waarom praat je daar dan niet gewoon over met je man?
Was ook het eerste dat ik dacht :rofl:
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
02-12-2021 12:28
Was ook het eerste dat ik dacht :rofl:
Ik ook, maar ik vond het te lullig om te suggereren...
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
02-12-2021 12:38
Ik ook, maar ik vond het te lullig om te suggereren...
Ik ook 🙈
Alle reacties Link kopieren
Is idd vaak wel een red vlag.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Wat raar om te benoemen om mijn wensen lijst af te vinden, evenals dat het geen liefdevolle openingsbericht is.
Ik vind dat we beide erg liefdevol zijn naar elkaar toe.
Maar daarom mag en kan ik wel iets missen hierin..en wil ik dat benoemen.
Ik gaf tevens al aan dat ik begrip voor hem heb, maar dat ik niet perse mijn verlangens aan de kant moet schuiven..en bespreek maak.

Het is voor mij een no -go om om deze reden bij hem weg te gaan.
Daar hebben we het te leuk voor.
Maar alsnog mag ik wel een gemis hierin hebben.

Ja hij is getraumatiseerd vanuit zijn verleden, heeft hierin ook hulp gezocht.
Kan er mee handelen, maar heeft echter nog wel z'n weerslag.
Hij geeft aan hiervoor tijd en vertrouwen in te hebben.

Voor mij is dit nieuw, een man die nauwelijks zoent, ik ken dat niet.
Nu lees ik hier dus dat er meerderen zijn die er niets mee hebben, daar heb ik nooit zo bij stil gestaan.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
02-12-2021 12:12
TO zegt dat hij wel zoent tijdens seks. Toch?
Ja klopt, maar ook sinds kort.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
02-12-2021 11:28
Niet omdat hij niet wil zoenen, maar omdat hij behoorlijk wat heeft meegemaakt in zijn jeugd waardoor hij zich geremd voelt bepaalde intieme handelingen te doen (lekker cryptisch TO). Omdat hij aangeeft dat hij dat na verloop van tijd wel wil, maar dat het moet groeien, denk ik dat die gebeurtenissen uit zijn jeugd hem nog dwars zitten. En daar kan therapie natuurlijk bij helpen.

Wil je niet zoenen, dan zoen je lekker niet.
En dan hoop je dat je een partner treft die zoenen ook smerig niet lekker vindt.
Maar ook dan moet hij dat wel zelf willen.
Zoenen is heerlijk hoor, maar hoef niet de hele tijd. Vreselijk dat geklef de hele dag.

Maar voor TO, er zijn toch maar 2 smaken: Je gunt hem de tijd en houdt rekening met dat niet snel gaat veranderen of dat nooit zo word als jij wil. En vind dat prima.


Of niet. Toch?
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet van kopkluiven houdt.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
02-12-2021 09:15
Het klinkt alsof hij een heftige jeugd achter de rug heeft. En dat hindert hem in jullie relatie, en in andere relaties die hij heeft gehad.

Is het iets om in therapie die jeugdervaringen de plek te geven die ze verdienen? Waar ze hem niet meer in de weg zitten, zeg maar?
Dat eerste klinkt niet zo, dat zegt ze bijna letterlijk.

Tweede ben ik mee eens.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Chocotaartje schreef:
02-12-2021 13:18
Wat raar om te benoemen om mijn wensen lijst af te vinden, evenals dat het geen liefdevolle openingsbericht is.
Ik vind dat we beide erg liefdevol zijn naar elkaar toe.
Maar daarom mag en kan ik wel iets missen hierin..en wil ik dat benoemen.
Ik gaf tevens al aan dat ik begrip voor hem heb, maar dat ik niet perse mijn verlangens aan de kant moet schuiven..en bespreek maak.

Het is voor mij een no -go om om deze reden bij hem weg te gaan.
Daar hebben we het te leuk voor.
Maar alsnog mag ik wel een gemis hierin hebben.

Ja hij is getraumatiseerd vanuit zijn verleden, heeft hierin ook hulp gezocht.
Kan er mee handelen, maar heeft echter nog wel z'n weerslag.
Hij geeft aan hiervoor tijd en vertrouwen in te hebben.

Voor mij is dit nieuw, een man die nauwelijks zoent, ik ken dat niet.
Nu lees ik hier dus dat er meerderen zijn die er niets mee hebben, daar heb ik nooit zo bij stil gestaan.

Bij jouw vriend is het toch niet dat hij niet van zoenen houdt. Je vriend heeft er negatieve herinneringen aan wegens misbruik, die overheersen dan lijkt mij.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
RikM schreef:
02-12-2021 14:28
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet van kopkluiven houdt.
Volgens mij zijn er redelijk wat mannen die er niet zo heel veel mee hebben (tenminste, wat ik in de wandelgangen heb vernomen).

Maar ook sommige vrouwen hebben er niet zoveel mee. Ik had ooit een vriendin die echt gewoon niet, maar dan ook nooit wilde zoenen. En het gekke: verder compleet ongeremd in bed.

Je hebt mensen in alle soorten en smaken zeg maar.
Chocotaartje schreef:
02-12-2021 13:18

Maar daarom mag en kan ik wel iets missen hierin..en wil ik dat benoemen.
Ik gaf tevens al aan dat ik begrip voor hem heb, maar dat ik niet perse mijn verlangens aan de kant moet schuiven..en bespreek maak.
Alles mag en bespreken mag ook. Maar besef dat er bij hem een blokkade op zit en dat je het beste kan uitgaan van beter wordt het niet, want als je blijft bespreken dat je het mist, dan kan het ook tegen jullie gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
02-12-2021 10:49
Niet lullig bedoelt maar ik zou me afvragen of ie vreemd ging... misschien leert ie ergens anders wat bij...

En waarom praat je daar dan niet gewoon over met je man?
Haha nee mijn man zou echt nooit vreemdgaan daar heb ik echt nooit twijfel over.
En ook niet over zijn liefde voor mij.

Ik heb het ooit wel is gevraagd hoor waarom met het zoenen maar toen zei hij dat hij dat niet zo fijn vond en voor mij was het geen echt ding dus ook niet verder over gehad. Ik hou toch wel van hem. En nu ook wel is over gehad dat het nu wat anders wordt maar hij weet ook niet waarom. Ik ben best wel van iemand is zoals hij is. Daardoor denk ik nooit een issue geweest om over te praten. Ik kan wel alles bespreken hoor.
where ever you go, go with your heart
MariaDeJong schreef:
02-12-2021 10:16
Ik snap in dit soort gevallen vaak iets niet:

Uit je woorden lees ik dat jullie dus naar de zin van je vriend echt te weinig zoenen. Waarom is hij degene die hierin consessies doet?
Of gaat dat heen en weer?

Concrete vraag: waarom is zijn verlangen ondergeschikt aan jouw niet verlangen?
Omdat dit niet het enige verlangen in onze relatie is. Geven en nemen.
gonniegijsje schreef:
02-12-2021 12:08
Tja zoals zo vaak moeten de behoeften van beiden een beetje overeen komen. Ik ben een enorme liefhebber van (tong)zoenen en kan en geen intimiteit voorstellen zonder dat. Voelt voor mij zelfs fout en goedkoop om wel te neuken maar niet te tongzoenen (een gevoel he, geldt alleen voor mij en is geen oordeel over een ander). Maw het zou voor mij zelfs een dealbreaker zijn.
Voor mij ook. Zeker als het niet een beetje geven en nemen zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurde dat dan voordat dit goed kwam in vorige relaties?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een relatie gehad met iemand die er niet van hield. Was echt zwaar beledigd als ik hem probeerde te zoenen dus na een paar keer probeerde ik het niet meer. Hij wilde ook wel meer dingen niet, het liefst gewoon sex zonder voorspel of iets.
Op een gegeven moment wilde ik niet meer want deed natuurlijk pijn.
Daarna ook relatie verbroken want kreeg behoefte aan andere mannen die niet vies van me waren en wel een beetje moeite wilden doen, zodat ik er ook van kan genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven