zou jij een vreemdgaander verraden?
donderdag 10 april 2008 om 18:23
Mijn collega heeft een affaire. Ik dacht het al heeeel lang, maar nu weet ik het zeker. Ik heb hem met een andere vrouw zien zoenen.
Vinden jullie dat ik het zijn vrouw moet vertellen? Hij heeft 2 zoontjes, en zijn vrouw werkt niet. Zij zit thuis en hij rotzooit echt bijna dagelijks met die andere vrouw.
Vinden jullie dat ik het zijn vrouw moet vertellen? Hij heeft 2 zoontjes, en zijn vrouw werkt niet. Zij zit thuis en hij rotzooit echt bijna dagelijks met die andere vrouw.
donderdag 10 april 2008 om 18:27
Hoe goed ken je hem, en haar? En met haar bedoel ik dan de vrouw van je collega.
Je zegt dat je t al heel lang dacht, maar dat je t nu zeker weet en dat je weet dat hij dagelijks met haar rotzooit. maar hoe weet je dat?
Ik zou heel voorzichtig zijn met het vertellen van dit soort details. Confronteer je collega er mee als je wilt, maar verder denk ik dat ik niet zou willen dat een van de collega`s van mijn man, mij gaat bellen om te vertellen dat mijn man vreemd gaat... Ik vind dat je je op heel glas ijs begeeft om je hier in te mengen...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook niet dat dit kan hoor... maar ik zou er gewoon niets over zeggen... dat moeten mensen zelf maar uitzoeken, ik ga daar niet tussen zitten, tenzij het echt hele goede vrienden ofzo..
Je zegt dat je t al heel lang dacht, maar dat je t nu zeker weet en dat je weet dat hij dagelijks met haar rotzooit. maar hoe weet je dat?
Ik zou heel voorzichtig zijn met het vertellen van dit soort details. Confronteer je collega er mee als je wilt, maar verder denk ik dat ik niet zou willen dat een van de collega`s van mijn man, mij gaat bellen om te vertellen dat mijn man vreemd gaat... Ik vind dat je je op heel glas ijs begeeft om je hier in te mengen...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook niet dat dit kan hoor... maar ik zou er gewoon niets over zeggen... dat moeten mensen zelf maar uitzoeken, ik ga daar niet tussen zitten, tenzij het echt hele goede vrienden ofzo..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 10 april 2008 om 18:30
Pfoeh, als je je er echt in wilt mengen, doe het dan bij hém. Dus zeg dan dat je weet waar hij mee bezig is en zo. Naar wat ik begrijp is zij (de vrouw) niet een vriendin van je, dus ik zou eigenlijk tegen haar sowieso mijn mond houden. Je weet niet wat je doet, je weet niet hoe hun huwelijk is, en als zij haar mang ewoon gelooft ben jíj de 'leugenachtige bitch'. Sja, eerlijk is eerlijk, daar pas ik voor.
Ik ken haar verder niet (heb haar wel eens gezien op het jaarlijkse sinterklaasfeest van ons bedrijf) dus als het zich tegen me keert maakt het me niet uit.
Ik wil haar bellen en het zeggen zonder me naam te noemen. Die man is echt ongelofelijk! Hij zit de hele dag met dat mens te bellen/smsen/mailen, zoekt steeds vergaderzaaltjes op, is soms opeens uren nergens te vinden (ja...bij haar waarschijnlijk)...
Ik ben zijn secretaresse, en daardoor heb ik het echt allemaal wel in de gaten (ookal denkt hij van niet). Is 'ie een paar uur weggeweest en dan komt hij helemaal verhit en verkreukeld weer terug...Valt niet op hoor!!
Ik vind het zielig voor ze vrouw!
Ik wil haar bellen en het zeggen zonder me naam te noemen. Die man is echt ongelofelijk! Hij zit de hele dag met dat mens te bellen/smsen/mailen, zoekt steeds vergaderzaaltjes op, is soms opeens uren nergens te vinden (ja...bij haar waarschijnlijk)...
Ik ben zijn secretaresse, en daardoor heb ik het echt allemaal wel in de gaten (ookal denkt hij van niet). Is 'ie een paar uur weggeweest en dan komt hij helemaal verhit en verkreukeld weer terug...Valt niet op hoor!!
Ik vind het zielig voor ze vrouw!
donderdag 10 april 2008 om 18:34
Niet in mengen...., zeker niet als je haar niet kent....... eerlijk gezegd zou ik zoiets hebben van wie denkt ( in dit geval) wolkenvrouw wel niet wie ze is....
gewoon niet mee bemoeien.. als je er moeite mee heb, de man in kwestie confronteren en anders gewoon je mond houden....
( eerlijk gezegd kom je nogal jaloers over....)
gewoon niet mee bemoeien.. als je er moeite mee heb, de man in kwestie confronteren en anders gewoon je mond houden....
( eerlijk gezegd kom je nogal jaloers over....)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 10 april 2008 om 18:35
Het is jouw zaak niet, niet mee bemoeien dus. Daarbij ben je als secretaresse niet echt in een positie om zulke dingen aan te kaarten, lijkt me. Als hij boos op je wordt kun je je baan verliezen, of niet? Het klinkt alsof je het spannend vindt dat je door deze info in een soort machtspositie zit tov je baas, en in staat bent zijn leven heel moeilijk te maken. Ik zou zeggen: in een prive-situatie is het moeilijk of je iets moet zeggen of niet, maar in een werksitutatie is het ronduit onprofessioneel om zijn vrouw te gaan bellen. Niet doen!
donderdag 10 april 2008 om 18:39
biol: wat een grappige gedachte dat ik jaloers zou zijn. Nee..het is meer dat ik zelf ook ooit bedrogen ben, en er erg slecht tegenkan!
MissMara: Je hebt wel een beetje gelijk dat hij erg boos zou worden. Daarom wil ik het ook stiekum doen. En nee, spannend vind ik het niet. Ik ben er wel vaak misselijk van als ik het merk!
MissMara: Je hebt wel een beetje gelijk dat hij erg boos zou worden. Daarom wil ik het ook stiekum doen. En nee, spannend vind ik het niet. Ik ben er wel vaak misselijk van als ik het merk!
donderdag 10 april 2008 om 18:40
Wolkenvrouw bel alsjeblieft niet anoniem naar z'n vrouw, dat levert alleen maar meer ellende op. Ik zou nog eerder hem erop aanspreken, e.e.a. in het kader van rommelen in de baas z'n tijd.
Ik begrijp echter dat jij zijn secretaresse bent dus de kans is groot dat e.e.a. vervelend voor jou uitpakt. Denk dus goed na over of het je waard is om je baan hiervoor op het spel te zetten. Wat voor walgelijk mannetje het ook is. Soms is het beter om je niet te mengen in dit soort affaires.
Het is een ander verhaal als het een vriendin van je is die wordt bedonderd. Dan zou ik de vreemdganger aangeven dat hij de kans krijgt om e.e.a. zelf op te biechten voordat ik het voor hem doe.
Ik begrijp echter dat jij zijn secretaresse bent dus de kans is groot dat e.e.a. vervelend voor jou uitpakt. Denk dus goed na over of het je waard is om je baan hiervoor op het spel te zetten. Wat voor walgelijk mannetje het ook is. Soms is het beter om je niet te mengen in dit soort affaires.
Het is een ander verhaal als het een vriendin van je is die wordt bedonderd. Dan zou ik de vreemdganger aangeven dat hij de kans krijgt om e.e.a. zelf op te biechten voordat ik het voor hem doe.
donderdag 10 april 2008 om 18:42
Ik snap dat het moeilijk is als je zelf bedrogen bent, maar het komt hierop neer: het is jouw zaak niet. Jij kunt niet inschatten of die vrouw beter af is als ze het niet weet. Ik wil geen discussie starten over vreemdgaan hier, maar de waarheid is echt niet altijd voor iedereen het beste! (meestal wel overigens)
donderdag 10 april 2008 om 18:43
Ik heb wel eens gehoord dat een vrouw een anoniem telefoontje kreeg wat ze wel serieus nam met de mededeling dat ze "NU naar huis moest komen!" Bleek daar haar kerel met een ander in bed te liggen. Ze is er nooit achtergekomen wie de beller was, maar ze is die persoon wel dankbaar...
maar ja, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden!
maar ja, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden!
donderdag 10 april 2008 om 18:48
ik vind het heel erg moeilijk. Het zo voor mij wel uitmaken of het een vriend of vriendin is die bedriegt of bedrogen wordt of dat het een collega/baas is. Bij vrienden zou ik de bedrieger aanspreken op zijn/haar gedrag en als een hele goede vriend(in) wordt bedrogen zou ik het heel voorzichtig proberen te vertellen.
Bij collega´s zou ik me er waarschijnlijk niet mee bemoeien.
Ik weet niet wat voor afspraken er gemaakt zijn hierover en bij echte vrienden weet je vaak wel hoe er echt gedacht wordt over vreemdgaan
Bij collega´s zou ik me er waarschijnlijk niet mee bemoeien.
Ik weet niet wat voor afspraken er gemaakt zijn hierover en bij echte vrienden weet je vaak wel hoe er echt gedacht wordt over vreemdgaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 10 april 2008 om 18:50
quote:wolkenvrouw schreef op 10 april 2008 @ 18:30:
Ik ken haar verder niet (heb haar wel eens gezien op het jaarlijkse sinterklaasfeest van ons bedrijf) dus als het zich tegen me keert maakt het me niet uit.
Ik vind het zielig voor ze vrouw!Hoe weet jij dit? Ookal ben je zn secretaresse, dan weet je toch nog niet wie hij belt/mailt/smst?
Ik vind het zielig voor ze vrouw!Hoe weet jij dit? Ookal ben je zn secretaresse, dan weet je toch nog niet wie hij belt/mailt/smst?
donderdag 10 april 2008 om 19:01
quote:wolkenvrouw schreef op 10 april 2008 @ 18:52:
Tjila: ik kan in zijn telefoonrekening en hij stuurt haar meer dan 1000 SMSjes per maand! (met de telefoon van de zaak!!!!!!!!!!!!)
En ik merk echt wel of hij een klant zit te bellen of haar!
Wat doet dit voor jou met je werkrelatie, met je gevoel (respect) voor je baas, met je arbeidsvreugde?
Het is een lastig dilemma, maar gezien het risico om je baan kwijt te raken zou ik het niet vertellen. Het is zijn probleem en moet niet het jouwe worden.
Maar stel dat je het niet zegt, en het gaat zo nog een jaar door, wat doet dat dan met jouw arbeidsvreugde? Als die op de helling komt zou ik het toch op een gegeven moment met hem bespreken. Met het risico dat.... maar als je arbeidsvreudge echt wordt aangetast is het misschien sowieso tijd om verder te kijken.
Of je vraagt aan een (nog hogere) baas of je voor een ander mag werken.
Kortom: bemoei je er pas mee als het voor jóu niet meer houdbaar is. Sterkte!
Tjila: ik kan in zijn telefoonrekening en hij stuurt haar meer dan 1000 SMSjes per maand! (met de telefoon van de zaak!!!!!!!!!!!!)
En ik merk echt wel of hij een klant zit te bellen of haar!
Wat doet dit voor jou met je werkrelatie, met je gevoel (respect) voor je baas, met je arbeidsvreugde?
Het is een lastig dilemma, maar gezien het risico om je baan kwijt te raken zou ik het niet vertellen. Het is zijn probleem en moet niet het jouwe worden.
Maar stel dat je het niet zegt, en het gaat zo nog een jaar door, wat doet dat dan met jouw arbeidsvreugde? Als die op de helling komt zou ik het toch op een gegeven moment met hem bespreken. Met het risico dat.... maar als je arbeidsvreudge echt wordt aangetast is het misschien sowieso tijd om verder te kijken.
Of je vraagt aan een (nog hogere) baas of je voor een ander mag werken.
Kortom: bemoei je er pas mee als het voor jóu niet meer houdbaar is. Sterkte!