Zou jij getuigen tegen je broer/zus?
vrijdag 5 september 2025 om 15:04
Zoals Astrid Holleeder heeft gedaan?
Ik ben heel blij dat ik niet in haar positie zit, ik zou dus ook niet weten wat ik zou doen.
.Als mijn gezin in gevaar zou zijn, zou ik zeker getuigen, net als wat Astrid heeft gedaan. Maar bij kleine vergrijpen? Zou je aangifte doen tegen je broer/zus?
Wat zouden jullie doen?
Ik ben heel blij dat ik niet in haar positie zit, ik zou dus ook niet weten wat ik zou doen.
.Als mijn gezin in gevaar zou zijn, zou ik zeker getuigen, net als wat Astrid heeft gedaan. Maar bij kleine vergrijpen? Zou je aangifte doen tegen je broer/zus?
Wat zouden jullie doen?
vrijdag 5 september 2025 om 15:15
vrijdag 5 september 2025 om 15:19
vrijdag 5 september 2025 om 15:26
Wat versta je onder een klein vergrijp?
Als je moet getuigen dan is er toch best iets ernstigs aan de hand over het algemeen.
En ja, dan zou ik zeker getuigen tegen broer of zus.
Ik heb wel eens gelezen dat Astrid Holleeder toch ook nog wel van hem houdt, ondanks alles. Begrijp daar niks van. Het irriteert me zelfs.
Mijn eigen broer heeft mij en andere familie meermaals geïntimideerd en bedreigd. Dus peanuts vergeleken bij wat Holleeder op zijn geweten heeft.
Maar niets in mij heeft nog enig gevoel voor die klojo alleen maar omdat we eem bloedband hebben. Zou juist blij zijn als ik tegen hem kan getuigen.
Als je moet getuigen dan is er toch best iets ernstigs aan de hand over het algemeen.
En ja, dan zou ik zeker getuigen tegen broer of zus.
Ik heb wel eens gelezen dat Astrid Holleeder toch ook nog wel van hem houdt, ondanks alles. Begrijp daar niks van. Het irriteert me zelfs.
Mijn eigen broer heeft mij en andere familie meermaals geïntimideerd en bedreigd. Dus peanuts vergeleken bij wat Holleeder op zijn geweten heeft.
Maar niets in mij heeft nog enig gevoel voor die klojo alleen maar omdat we eem bloedband hebben. Zou juist blij zijn als ik tegen hem kan getuigen.
vrijdag 5 september 2025 om 15:27
Ik zou mijn kind aan de haren naar de politie slepen wanneer ik ze bij opsporing verzocht oid zou herkennen. Maar dan vooral omdat ik ze uit een bepaald milieu zou willen krijgen.
Preventie dus.
Wat hoogstwaarschijnlijk bij volwassenen broers/zussen dus niet meer het geval zou zijn.
Tenzij mijn dierbaren gevaar zouden lopen door bepaalde keuzes van siblings zou ik het laten gaan. Denk ik. Het ligt dus echt ontzettend aan de situatie en omstandigheden.
Preventie dus.
Wat hoogstwaarschijnlijk bij volwassenen broers/zussen dus niet meer het geval zou zijn.
Tenzij mijn dierbaren gevaar zouden lopen door bepaalde keuzes van siblings zou ik het laten gaan. Denk ik. Het ligt dus echt ontzettend aan de situatie en omstandigheden.
valkia-the-bloody wijzigde dit bericht op 05-09-2025 15:31
9.18% gewijzigd
vrijdag 5 september 2025 om 15:49
vrijdag 5 september 2025 om 15:49
Dat ligt er toch helemaal aan? Getuigen tegen iemand gebeurt niet na een winkeldiefstal. Maar stel dat jou kind een dodelijk auto-ongeluk heeft veroorzaakt, en in tranen aan jou opbiecht dat hij/zij is doorgereden, wat doe je dan? Nog steeds alleen aan de toekomst van jou kind denken en weigeren de informatie die jij hebt, met de politie/het OM te delen?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
vrijdag 5 september 2025 om 16:25
Theeleutje schreef: ↑05-09-2025 15:49Ja zeker wel. Hij of zij heeft dan iets misdaan waarbij andere mensen zijn benadeeld, beschadigd en / of getraumatiseerd. Mensen die zoiets een ander aandoen moeten van de straat en of dat dan mijn eigen broer of zus of Pietje Bel van drie straten verderop is, dat boeit me dan niet zo
Ik vind dit wel heel koelbloedig.
vrijdag 5 september 2025 om 16:27
vrijdag 5 september 2025 om 16:32
Wat ik koelbloedig vind, is 'of het een broer of zus is boeit me niks'.
ik kan wel begrijpen dat je in bepaalde situaties, hele uitzonderlijke situaties, aangifte zal doen tegen je broer of zus. Maar dat zal niet makkelijk zijn lijkt mij. Ik snap Astrid Holleeder dan ook wel dat ze ondanks alles, ook al heeft ze tegen hem getuigd, nog van haar broer houdt.
vrijdag 5 september 2025 om 16:40
vrijdag 5 september 2025 om 16:50
vrijdag 5 september 2025 om 17:02
Er zijn zaken denkbaar waarin ik nu meteen zeg 'ja, absoluut!'.
Denk alleen al aan incest of loverboy praktijken bijvoorbeeld. Of zoals iemand zei, (dodelijk) ongeluk veroorzaken en doorrijden. En zo is er nog meer te bedenken.
Mijn kind/broer zichtbaar op 'Opsporing Verzocht' zou ook zo'n situatie zijn. Zoals Nyco ook al aangeeft, dat doe je niet zomaar. Ook dat kan een vorm van bescherming en liefde zijn.
Denk alleen al aan incest of loverboy praktijken bijvoorbeeld. Of zoals iemand zei, (dodelijk) ongeluk veroorzaken en doorrijden. En zo is er nog meer te bedenken.
Mijn kind/broer zichtbaar op 'Opsporing Verzocht' zou ook zo'n situatie zijn. Zoals Nyco ook al aangeeft, dat doe je niet zomaar. Ook dat kan een vorm van bescherming en liefde zijn.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 5 september 2025 om 17:07
Beetje algemene vraag voor hen die met dit bijltje gehakt hebben...is dat, hoe 'goed' dat ook was en hoe graag je ook juist het juiste wilde doen, niet toch ook ontzettend moeilijk?
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 5 september 2025 om 17:10
Ja dat dacht ik eerst ook maar als je kind er blijkt van geeft om met jouw mening zijn kont af te vegen dan is een aangifte fijne optie.gonniegijsje schreef: ↑05-09-2025 17:06Ligt eraan waar het om gaat. Bij ernstige zaken zoals mishandeling, of iets in de zeden-hoek dan zeker. Iets jatten bij ah is ook niet ok maar daarvoor ga ik mijn kind bijv niet aangeven (die pak ik overigens dan zelf aan).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in